Şimdi Ara

Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
17.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam evet" Bekleme diyenler de mühendis" sen sakın bekleme, rölantide 2-3 dakika beklersen aracın en az 10 kuruş yakıt tüketecektir, ne gerek var ??? Aracını her gün kullanıyorsan, günde 10 kuruştan ayda 3 TL kar edersin, Yılda da 36 TL kar elde edersin, sonra bu elde ettiğin kar la 5 Yıldızlı otellerde paşalar gibi tatil yaparsın.

    Alıntıları Göster
    Senin gibi düşünmeyenlere kendince alay eder gibi cevap veriyorsun da her gün 3 dakika beklersen yılda 18 saatini boşa harcarsın, bir de bunun kontak kapatmadan 2-3 dakika bekleyenleri var oldu sana 30 saat, bir de böyle bak. Faydası olmayan bişey için yılda bunca zamanı çöpe atmaya devam et ama insanların tercihlerine saygı duy.

    Hayatının diğer alanlarında da faydası olmayan şeyler için her gün böyle küçük küçük dakikalarını da harcasan epey bi saati daha çöpe atasın, soranlara da 5-10 kuruştan kaçmadım dersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 9 Ocak 2020; 14:18:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Senin gibi düşünmeyenlere kendince alay eder gibi cevap veriyorsun da her gün 3 dakika beklersen yılda 18 saatini boşa harcarsın, bir de bunun kontak kapatmadan 2-3 dakika bekleyenleri var oldu sana 30 saat, bir de böyle bak. Faydası olmayan bişey için yılda bunca zamanı çöpe atmaya devam et ama insanların tercihlerine saygı duy.

    Hayatının diğer alanlarında da faydası olmayan şeyler için her gün böyle küçük küçük dakikalarını da harcasan epey bi saati daha çöpe atasın, soranlara da 5-10 kuruştan kaçmadım dersin.

    Alıntıları Göster
    "Faydası olmayan" diyerek kendince yorum yapıyorsun. Görende sabah 3 dakika bekleyip, stop ederken de 1 dakika bekleyince kaybedeceği zamanla, Tam "Kanser ve Küresel ısınma, çevre kirliliği" için yapacağı olağanüstü çalışmalar yarım kalacak zannediyor insan




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Şimdi bekliyormuyuz beklemiyormuyuz ? İkinizin fikirleride benim için değerli ama bu soru tüm turbo araç kullanıcıları için artık büyük problem haline geldi nasıl çıkılacak işin içinden Allah bilir artık.
  • Şirkette 7 tane 1.3Mj Egea var.Hepsini kullandım uzun, kısa.Sadece 2 tanesinde motor soğukken 1. ve 2.viteste tekleme yaptı bi iki kere.Servise götürdük.Kronik sorunmuş, mazotu Opetten alın bişey çıkarsa eğer bedelsiz değiştiririz dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AsiretinMarjinalCocugu kullanıcısına yanıt
    Yakıtı illaki opetten alıcaksınız dayatması açıkcası insanların gözünde çok sinir bozucu hocam. Ben opetin yakıtlarını beğenmiyorum gerek sesli çalışması gerek performans düşüş hissi genelde shell katkılı kullanırım, aradada classoil den alırım.
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Motor rölanti de ısınmaz.Aksine ısınmadan rölanti de bekleyen motor daha fazla yakar ve daha kısa ömürlü olur.Doğrusu motor ısınana kadar yüksek vites tork başlangıç devrinde kullanmak.

    45-50 saniyeden sonrası boş, zarar.O bahsettiğiniz aküler çok eskide kaldı.Öyle bir sorun yok artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle öyle ama Shell'in menzili gözle görülür şekilde daha az ama diğerlerine göre baya sessiz.

    Alırken arabada taşıtmatik olduğu için bizim açımızdan sorun olmuyor fakat bireysel tüketici için zor bir durum.Adam açık açık başka bir şirketten yakıt alırsan arkasında durmam, bi sorunda parayı sen karşılarsın diyor.

    Bu arada aldığınız yakıt fişlerini en az 1 ay saklayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saklıyorum hocam mutlaka hatta yakıt koyduktan sonra çalıştırmadan mazotmu yoksa yanlışlıkla benzinmi koymuşlar mutlaka kontrol ederim. Opet konusundada inşallah bir problem yaşamayız diye umuyorum.
  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Ben beklemiyorum , beklerken aracın ısınması 15 dakikayı buluyor . Soğuk motoru o kadar süre çalıştırmak aşındırmayı arttırır, biner binmez Kontağı açıp , kemeri takıyorum 20 saniye sonra basıp ilerliyorum . Isınana kadar fazla devir çevirtmiyorum bence sağlıklısı bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    1. Sorunuz; Hocam aracınız Dizel, çalıştırırken bas çek yapmayın, Kızdırma Bujisi ışığı özellikle olmakla beraber tüm ışıkların sönmesini bekleyip ondan sonra marş yapın, hava soğuksa kontağı bir kaç defa aç kapa yaparak silindirlerin daha fazla ısınmasını sağlayın.

    2. Bazı araç el kitapçıklarının yazdığının aksine kışın aracınızı 2-3 Dakika rölantide çalıştırın, son yıllarda bunun gereksiz olduğunu söyleyen bir çok tip ler çıktı siz aldırış etmeyin, 2-3 dakika rölantide harcayacağınız mazot 10 Kuruş bile değil, aracınız bir kendine gelsin, çok faydasını göreceksiniz.

    3. WD40 ile tüm menteşelerin ve hareketli parçaların üzerinden geçmenizi şiddetle tavsiye ederim.

    4. Lassa marka lastikleri oldum olası sevmem (Yaz Lastikleri kış lastiğini kullanmadım) Zaten yapı olarak sert bir lastik, daha konforlu, sessiz ve yumuşak bir Lastik istiyorsanız Goodyear Efficentgrip Performance lastikleri tavsiye ederim, daha uygun fiyatlı bir lastik istiyorsanız Falken marka lastikleri tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle katılıyorum. Motor en çok aşınmayı rölantide ısınırken yaşar. 15 20 saniye bekleyip düşük rolantide 2 3 dakika sürmek en saglıklısı




  • Elektrikli araçlar yaygınlaşsada motor ısındı ısınmadı tekledi teklemedi şanzuman problemi vs. ortadan kalksa Hocam
  • eko33 E kullanıcısına yanıt
    Bende katılıyorum hocam multijet zor ısınan bir motor olmasa daha iyi olacaktı. Sabah işe giderken direksiyon tutulmuyor, titremekten sert basılan frenleri saymıyorum bile.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Herkesi kendiniz gibi sanmayın, diyeceğim son şey bu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hocam kısmetse arabamı değiştireceğim 1 ay kadar süre içerisinde araçtan memnun olduğum için üst donanım 1.6 dizel otomatik egea alayım diyorum. Bu zamana kadar otomatik aracım hiç olmadı bu DCT nin 1.6 Mjet ile uyumu nasıldır. Teccrübelerini merak ediyorum.
  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Motor-şanzıman uyumu oldukça iyi, aynı kombinasyon giulietta ve renegade modellerinde de kullanılıyor.

    Şanzımanın tork dayanımı yüksek, 350 nm kaldırabiliyor o yüzden diğer çift kavramalara göre daha dayanıklı duruyor. Vitesler akıcı şekilde değişiyor.

    Aracımın inceleme konusu var forumda,

    https://forum.donanimhaber.com/egea-1-6-multijet2-dct-detayli-inceleme-hypermiling-sehir-ici-4-3-litre--130178669

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam bu konuyu açtıktan sonra karar verdim heves ettim konunuzu inceleyeceğim İnşallah kısmetse değiştireceğim aracı. Tabi aklıma yeni kasası veya makyajlısı ne zaman gelir diyede gelmiyor değil.
  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Makyajlısı bu yıl içinde gelecek, haberleri çıkar yakında ama tabi dizel otomatik olarak fiyatı tuzlu olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sungur16

    Ben beklemiyorum , beklerken aracın ısınması 15 dakikayı buluyor . Soğuk motoru o kadar süre çalıştırmak aşındırmayı arttırır, biner binmez Kontağı açıp , kemeri takıyorum 20 saniye sonra basıp ilerliyorum . Isınana kadar fazla devir çevirtmiyorum bence sağlıklısı bu.
    Atmosferik Fiat benzinlisinde 19. Yıldan bildiriyorum, rölantide birşey olmuyor arkadaşlar. Yılda ortalama 4400 km yapıyor, 19 yıldır maksimum 3 günde bir 20 dk, çok soğuk havalarda ise günde 1 20-30 dk çalıştırıyorum. Yağmur vs dışarıda güzel hava olursa da gidip yağmuru seyrederkende kalorifer için çalıştırıyorum.

    1 yılda 1 km yaptığı ve yine 3 günde bir rölantide çalıştığı da oldu. 121 gün kıpırdamadan çalışmışlığı var.

    İşin suyunu çıkarır 1-2 sene hiç hareket ettirmeden rölantide çalıştırırsanız motorunuz kurum bağlıyor. Sonra o motoru alıp dağ geçidine vurursanızda 70 model ford cargo gibi yokuşa sarıp 400 km'yi 3 depo (60 litreden) yakıtla bitiriyorsunuz.

    Sonrasında cici bir sürücü olup arabayı 2-3 sene kurum yaktırmak için uğraşırsınız enson egzozunuz filan dolup ortadan yarılır başka da birşey olmaz. Biraz daha uğraşırsanız motorunuz eski kondüsyonuna da geri döner.

    İşin suyunu çıkartmadığınız sürece rölantinin problemi yok. Belki 40 sene yerine 30 senede motoru açacağız onu da o zaman düşünürüz

    1-2 dakikada motorunuz kurum bağlayıp haşat olmaz yani. Soğuk motorda redline vs atraksiyonlara girişmeyin kafi. Rölantinin de suyunu çıkarmayın. Arabadan anlarsınız, ne zaman keyfi yerine gelirse o zaman çıkıverin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HkanK03

    Valla hocam ben memnunum aracımdan yukarıda yazdığım sorunlar harici bir problem yaşamıyorum sürmesi keyifli mi dersen benimki en boşu temiz bakarım dikkat ederim ama ihtiyaç karşılıyor diyelim ama sedanlarda lounge plus veya hb lerdeki sport, s design paketleri mutlaka daha fazla keyif verecektir.Türkiye şartlarında alınabilesi araçtır. Tavsiye ediyorum.
    Anladım hocam. Bir önceki mesajına da bakarak diyorum ki Aramıza hoşgeldiiiiin

    Muhtemelen 1.6 otomatik aklında fikir olarak kalacak ve arabanı kullanmaya devam edeceksin. Çünkü öyle başlıyor. Önce eline bir kutu wd-40 alıyorsun, yanına bi alyan seti geliyor. Sonra bir bakmışsın 20'ye 1 yıl kalmış

    https://forum.donanimhaber.com/bir-aracin-son-sahibi-olanlar-klubu-rover-icerir--46755269



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 10 Ocak 2020; 3:17:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu anda ikinci Egea aracıma biniyorum, ikisi de sıfır alındı (biri kiralık).

    Bu araçta rölanti teklemesi var, hele ki soğuk havada. İbre oynuyor 500-800 devir arasında. Hatta bu oynama soğuk havada farlara bile yansıyor. Eski tofaşlarda görmeye alışık olduğumuz bir şey, kötü. Servise giderseniz yazılım güncellemesi falan diyecekler, bir şey değişmiyor bilin.

    Kapı sesi için ayar yaptırabilirsiniz, o ses zamanla olabiliyor. Olmayabiliyor da, neye göre sesi yaptığını anlamadım.

    Üzerinde gelen michelin lastikleri niye beğenmediniz anlamadım, ben dün kışlıkları taktırdım. Diğer lastiğin markasını bilmiyorum ama fabrika çıkışı lastik ve bayağı da girip çıktım virajlara, beni üzmedi.

    Soğuk havada motor soğukken yolda bilhassa 3.vites ve üstünde vuruntu yapıyor. Buna da yapacak bir şey yok.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.