Şimdi Ara

Fiat Egea Sedan 1.6 Dizel Multijet Otomatik Aşırı Yakıt Problemi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
241
Cevap
3
Favori
70.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba çok sık partikül filtre renejerasyonuna giriyor olabilir mi? Ara sıra anlık tüketimi takip edin, rejenerasyona girince anlık tüketim uçar, ortalamayı yükseltir, genelde kısa mesafe ve düşük devirde kullanılan dizellerde çok çalışıyor. Bazı dizel araçlarda da sık çalışması için ayarlanıyor, Mazda 3'lerin 1.5 dizeli neredeyse benzinli gibi yakıyor çok sık filtre temizliği yaptığı için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Linea 1,3 var bende veri olur size

    Aracı bayiden aldım tatile çıktım 1000 km yol gittim 6 yaktı. Dönüşte 4,8 yaktı.



    Şu an kışın ş. İçi 6-6.5 litre yazın 5.5-6 litre



    Şu an Şehirdışı 80 km ile 4.0-4.4. 100 km ile 4.6-5 arası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sirket aracimiz var aynisi. 1.6 dizel otomatik. Suan 7.2 lerde geziyor. 3300km oldu. Rodaj falan bitmis olmasi lazim. Ayni yolda linea 1.3 manuel 6.2 falan yakiyordu. Kisaca yakiyor valla, uzun yola gitmedik ama orda bile 5.5 altina dusecekmis gibi durmuyor. 3.6 falan hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 177 bg dizel araçla ş.içi normal kullanımda 30 kmh ortalama hız ile 7-7.5 arası yakıyorum. Biraz daha sıkışık trafikte 8lt yakıyorum. Bence sizin araç ş.içi sakin kullanımda 6.5lt yi geçmemesi lazım. Babamda dci fluence var. Ş.içi 6 lt civarı yakıyor o da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt Ekonomisi sağlamak için sürüş tekniği ve temiz hava filtresi gerekir. Fuel Economy yağ ve yakıtlar motorunuza zarar verir. 33km/saat pek de trafiksiz yol sayılmaz ya da siz ekonomik sürüş hızına dikkat etmiyorsunuz. Rodaj süresi sonunda, hava sıcaklığı 18-20 derecelerdeyken, bir de ekonomik hızı artırırsanız 6 litreyi aşmayacaktır. O motoru Fiat Bravo'da kullandım bence siz biraz sürüş tekniğinizi gözden geçirin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aldığın mazotu değiştir , shell'den al birde öyle dene

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yakıtınız normal bence kış şartları ve sıfır araç. Hız ortalanızda yüksek sayılmaz. Bende 2016 otomatik fluence var 6.0 - 6.1 ortalama hız 34 ben memnunum yakıttan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende eco tuşu yok. Gelelim yakıt olayına. Ş.dışı bir hdi yada dci değil. Ama benzinli gibide değil. Birşey daha ekliyim. Egea yol bilgisayarı anlık veriyi asla 0 lt göstermiyor. Gaza dokunmadan viteste aşağı eğimli yolda bile 2lt anlık tüketim gösterir. Eğer ortalamaya bu sayiyla ekliyorsa bence yaktigindan fazlasini gösteriyordur. Ben araci alalı 1 ay oldu. 44lt yakıt alıp depoyu fulledim. 600km kadar yol yaptım. Depo ibre 3 dişte. Fullken kaç dişti hatirlamiyorum ama mesela 10 diş oluyorsa mantıken bi 150 200 daha giderim var. Ben yakıt değerimi bir kez daha fulleyerek yapıcam ortalama hesabımı. Beni colt kullanıcıları enteresan yakıt denemelerimle tanır. Buraya da yazarım.

    Eklemeliyim. Dizel 1 2 günlük kullanımım olmuştu ama Ilkkez bir c sınıfı dizel araç sahibi oldum. 8 yıl atmosferik benzinli kullanan biri olarak yüksek devire alışkın sürüş yapımı dizele uydurmaya çalışıyorum. Yaz aylarına kadar araca alışmış olurum. Yakıtta en az 1lt ençok 1.5 lt daha az ortalama yakalayacağıma inanıyorum. Ama bu meret basma isteği uyandırıyor. 320 tork inanılmaz keyifli.



    İlerleyen zamanlarda olmadık testler yapmayıda düşünüyorum. Fabrika verisi 4.4 lt. Bakıcaz. Imkansız gibi ama bakıcaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hdi , dci , tdi kadar tuketimi az degilmis demek multijeti bunu ogrenmis oldum



    2010 308 ile full depo ile (60 litre)



    Sehir icin 1050-1075 km



    Sehir disi 1600-1650 km yol yapabiliyorum



    Bagaj dolu 2-3 yetiskin



    Bu gidisle fransiz motorlardan vazgecemeyecegim gibi duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TekstilciSase

    Hdi , dci , tdi kadar tuketimi az degilmis demek multijeti bunu ogrenmis oldum



    2010 308 ile full depo ile (60 litre)



    Sehir icin 1050-1075 km



    Sehir disi 1600-1650 km yol yapabiliyorum



    Bagaj dolu 2-3 yetiskin



    Bu gidisle fransiz motorlardan vazgecemeyecegim gibi duruyor

    Hocam ben 1.3 95 linea kullanıyorum bazı kışları 7.5 litreyi bile gördüm, yazları 6.2 altına düşmüyor, millet nasıl 4-5 yakıyor diye düşünüyorum hep, öyle yakıt takıntım yok az yaktırma çabasına girmiyorum ama yeni nesil multijetler yakıyor, az yakanlar eski multijetler sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: TekstilciSase

    Hdi , dci , tdi kadar tuketimi az degilmis demek multijeti bunu ogrenmis oldum



    2010 308 ile full depo ile (60 litre)



    Sehir icin 1050-1075 km



    Sehir disi 1600-1650 km yol yapabiliyorum



    Bagaj dolu 2-3 yetiskin



    Bu gidisle fransiz motorlardan vazgecemeyecegim gibi duruyor

    Hocam ben 1.3 95 linea kullanıyorum bazı kışları 7.5 litreyi bile gördüm, yazları 6.2 altına düşmüyor, millet nasıl 4-5 yakıyor diye düşünüyorum hep, öyle yakıt takıntım yok az yaktırma çabasına girmiyorum ama yeni nesil multijetler yakıyor, az yakanlar eski multijetler sanırım.

    Benzin ve mazot bu kadar pahali olmasa 10 litrede yaksa 15 litrede yaksa umrumuzda olmazdi



    Kader iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    26 km/h ortalama hızda dizel için 6.7 yüksek değil mi hocam hani d sedan dizel otomatikler gerçekten daha az yakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Rotayla alakalı hocam, hani net şekilde daha az yakan tek araç megane 1.5 dci edc. O da 6 litre yakıyor, kullanım tarzımız aynı.



    Ben bu civarda tüketimi öngörerek aldım zaten, benim için çekici yanı performansı. Yoksa tüplü aracım da yakıt masrafı olarak bundan çok da farklı değildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcihan00


    quote:

    Orijinalden alıntı: duggac

    egea 1.6 lounge manuel kullanıcısıyım. istanbul şehir içinde ortalama 6.5 7 arası tüketim değeri mevcut. ortalama hızım 20 km civarında ise yakıt tüketimi 7 - 7.5 litre arasında yani dur kalk trafiğinde. ortalama hız 25 30 km civarında olunca yakıt tüketimi 6 litreye iniyor. 1.6 multijet için benim değerlerim normal sayılır. uzun yolda 5 - 5.5 arası tüketim mevcut.

    bize ortalama hızınızı ve yol bilgisayarındaki değerleri söylemeniz gerekir ki daha net konuşabilelim.

    Hocam ortalama hızım 33km diyor 100km de şuan 7 litre gösteriyor.

    ortalama hızın 33 km ise sonuç normal. rodaj sonrası aynı güzergahta 6.0 litre yakacaktır aracın. daha aşağıya düşmez ama.

    kolay gelsin.

    yakıtını opetten değilde bp den almanı öneririm. emin ol fark edecektir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Kısa ve net dızele gore cok yakıyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egea'dan daha ağır tonaja ve aynı motora sahip Bravo ile 8.4/100 ile geziyorum şükredin bence...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mucize bekleme hocam bu seviyelerde gidecek 10 k kmden sonra belki 0,5 lt aşağı oynar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • trafikte 5. litre yakan araç dünyada sadece ülkemizdeki tsi golf ve Jettalardır.Kandırmışlar sizi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Pazarlama için bir tane daha araç kiralarken, katalog verilerine aldanıp 1.6 Multijet otomatik kiraladık. 24.000 km'ye geldi.

    Ben de geçen gün baktım, ortalama hız 34 km/h, tüketim 6,2 litre/100 km. İzmir içi ve şehir dışı ortalaması. Ne kadar dikkat edilse de daha aşağı inmiyor. Fabrika verileri ile alakası yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hayırlı olsun kazasiz belasiz sürüsler dilerim.

    Kisaca maddeler halinde yazacagim eminim uyguladiklariniz vardır.

    Mümkün oldugunca araci maks tork devir bandi arasinda kullanin.
    Gaza sert mudahalelerden kacinin.
    Soguk motorda mumkun mertebe isinana kadar yuksek deviri (3000rpm) gecmemeye calisin.
    Mumkun olan her yol kosulunda CC kullanın. Inanin cok farkediyor.
    Yakit konusunda opet olarak cok takilmayin. Her firma bu garantiyi veriyor zaten. Onemli olan duzgun oldugunu dusundugunuz istasyondan yakit almak. Ben hep shell kullaniyorum. Gayet memnunum. Sizin etrafinizda belki atiyorum total iyidir. Deneyerek bulmaniz lazim. Fişleri saklayin bir müddet.
    Lastik havalariniza dikkat edin. Ureticinin belirledigi ekonomik basinc ayarini uygulayin. Biraz sertlesecektir arac ama surtunmeyi azaltir.
    Son olarak motor yeni malum arac haliyle biraz fazla yakacaktir. Biraz sabirli olmaniz gerekebilir :)

    Simdilik aklima gelenler bunlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.