Şimdi Ara

Fiat FİORİNO Güncel TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
24.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bugün Fiorino Active versiyonu test etme şansım oldu. Fiat bu aracıyla beni gerçekten olumlu yönde acayip şaşırttı. Daha önce Linea almak için niyetlenmiş hatta kaparo bile verip test sürüşünden sonra feci halde bozulmuş ve Fiat marka bir araçmı bundan sonra Allah Korusun dediğim bir olaydan sonra Fiat a kocaman bir bravo gönderiyorum.

    Öncelikle araç resimlerde göründüğünden çok daha hoş duruyor. Özellikle Trekking paketli ön tamponu kromajlı tavan raylrı olan ve gövdesinin yanlarında daha kalın çıtalar bulunan versiyonu çok şık. Deyim yerindeyse mini bir arazi aracı gibi duruyor.

    Aracın özellikle performansı konusunda çok meraklıydım. Malum daha önceki Linea faciasından sonra aslında pekde bir beklentim yoktu. Fakat 1,3 cc 75 HP lik motor yoldaki performansı ile beni acayip şaşırttı. Bir ticari araç olması göz önüne alındığında bu araca bu motor cuk oturmuş denebilir, bu sebeple Fiat Ar-Ge ekibini ve mühendislerini kutlamak gerekli.

    Araç oldukca fonksiyonel, Arkadaki koltukların yatırılabilmesi yanında ön yolcu koltuğununda yatırılabilmesi çok kullanışlı olmuş. Tüm bunların yanında özellikle sürüş pozisyonu ve ön görüş açısı oldukça başarılı.Aracın ön konsol işçiliği ve malzeme kalitesi ise oldukça tatmin edici düzeyde. Bu arada şu an kullandığım aracın imzamda göründüğü üzere bir VW olduğunu belirtmek istiyorum. Bu sebeple aracın malzeme kalitesi hakkında beklediğimden daha iyi bir sonuç gördüğümü belirtmeliyim.

    Dikkatimi çeken önemli şeylerden birtanesi ise aracın ticari versiyonu olarak piyasaya sunulduğu kanısına vardığım Actuel versiyonunda stansart olarak bulunan ön konsolun üzerine yerleştirilmiş kağıt yada benzeri araçlar için eklenmiş tutacak kısmının ve kapaklı torpidonun bir üst donanım olan Actuel araçlarda olmamasıydı. Fakat aracın yolcu koltuğuna oturunca özellikle torpido kapağının olmamasının sebebini anladım. Çünkü yolcu tarafına oturup tarpidoyu açınca oldukça derin bir göz bulunduğu için kapak ayaklarınıza dayanıyor ve sıkışarak tam açılmıyor. Bu sebeple yolcu koltuğunda oturan kişiler için büyük bir rahatsızlık yaratıyor. Diğer tutacak kısmı ise bence olsada olur olmasa daolur tadında bir şey çünkü kullanımı pek pratik değil.

    Aracın performansı 1. viteste diğer Multijet motorlarda olduğu gibi aracı hareket ettirmek ve turbo boşluğunu kapatmaya çalışmakla geçiyor.(Burada bir dip not eklemek istiyorum; daha önce Doblo 1,3 multijet bir araçta kullandım ve Fiorino nun 1.vitesteki atikliği Doblodan çok daha iyi, bunun sebebinin aracın ağırlığıyla ilgili olduğuda bir gerçek.) 2. vites ve sonrasında ise aracın 1,3 bir araç olduğunu anlamak gerçekten çok zor, çünkü araç oldukça atik bir kullanım karakteri sunuyor. Şehir içinde çok kullanışlı olacağı bir gerçek. Aracın 190 Nm lik torku yüksek viteslerde düşük devirde yakalandığınızda aracı zorlanmadan sırtlıyor ve motor güzelce devirleniyor. Aracın arkasında makas yerine kullanılan amortisörlerin ise oldukça rahat bir yolculuk ve yol tutuş sağladığını gördüm. Özellikle Doblo, Kangoo ve Connect e göre daha rahat olduğunu belirtmeliyim. Caddy nin arka koltuğunda yolculuk etmediğim için bir yorumda bulunmayacağım, fakat makas kullanılması sebebiyle Fiorino dan daha rahatsız olacağını tahmin ediyorum.

    Aracın yakıt tüketimi oldukça makul geldi. Zaten multijet motorlar fabrika verilerini yakalamak konusunda pek zorlanmıyor. 1 depo ile şehir içinde 800-1000 km aralığında yol almak mümkün görünüyor. Bu arada aracın yakıt deposunun kapasitesinin 45 Lt. olduğunu eklemek istiyorum. Oldukça ekonomik bir araç olmuş. Yıllık MTV si ve aracın tamamı ile Türkiye'de üretilmesi gözönüne alınınca yedek parça bakım fiyatlarının oldukça uygun olacağını düşünüyorum. Ne kadar tutacağını sormadığım için net rakamlar veremiyorum. Ayrıca Tofaş-Fiat markasının en büyük avantajı olan yaygın servis ağıda cabası.

    Fiat Fiorino Active donanıma sahip araç ve tüm ek opsiyonlar ile birlikte (sürücü tarafı sürgülü kapı, güvenlik paketi -ki içinde yolcu ve yan hava yastıkları mevcut-,görüş paketi,müzik paketi,trekking paketi vs. otomatik vites haricindeki tüm opsiyonları ekleyerek) 25.950 YTL fiyat aldığımızıda belirtmek istiyorum. Aracın standart donanımıda o sınıftaki bir ticari araca (sonuç itibarı ile Fiorino bir ticari araç olarak ortaya çıktı. En azından şu anki versiyonları ile) göre oldukça zengin donanıma sahip. Gerçi Fiorino yeni bir sınıf yaratmak amacıyla üretildi ve ben de bugün bu amaca ulaşılmış olduğunu görmüş oldum.

    Genel olarak izlenimlerim sonunda aracın fiyatına göre çok başarılı ve yeterli performansı sunan bir araç olduğunu, özellikle büyük şehirlerde yaşayan küçük esnaf ve tek çocuklu çekirdek aileler için biçilmiş kaftan olduğunu söyleyebilirim.

    Tofaş-Fiat bu kez gerçekten OLMUŞ dedirtti bana..

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhancoban -- 26 Mart 2008; 23:48:47 >







  • tşkkürler paylaşımınız için . valla hepsini tam okuyamadım gözlerim yanıyor uykusuzluktan. . fiyatı gayet iyi geldi bana 25.900 küsür. meraklandım valla

    bu aracın reklamı da çok güzel :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 26 Mart 2008; 23:58:40 >
  • incelemeniz güzel olmuş, teşekkür ederiz.

    benimde çok ilgimi çeken bu aracın arkası koltuklu, aile kullanımı için olan versiyonunu fiat'ın internet sitesinde bulamıyorum.

    ticari versiyondan farklı olduğunu düşündüğüm aracın donanımı ve fiat ürün grubundaki konumu hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
  • paylaşım için teşekkürler.sabah sabah nerden aklıma geldiyse bi bakayım dedim.araç çok şirin duruyor.fiyatıyla yedek parçasıyla tüketimiyle vergi avantajıyla gerçekten insanların yüzünü güldürecek bir araç.
  • paylaşım için teşekkürler açıklayıcı olmuş alacak olanlar dikkatlice okuyabilir.
  • fiat-fiorino combi ( dynamic ) ( Çelik jantlı paket eklenmiş halde ) -- 2 hafta önce babama aldık -- Kendi GP'mle karşılaştırınca ve daha önce 3 ay kadar connect sürmüş biri olarak, araç beni de şaşırttı, trekking paket zaten yakışıklı olan görüntüyü daha da arttırıyor.

    -- 2 hafta boyunca, tek karşılaştığım sorun, yüksek hızlarda ( >100 ) , ani virajlara girilirse, aracın kontrol altında tutmak zorlaşıyor. Tabiki hiç bir zaman binek bir araba performansı yakalayamaz bu ticari-aile araçları xD, ama Connect'in yol tutuşunu daha başarılı olduğunu söyleyebilirim.

    Son olarak Connect Kombi & Fiorino Kombi ( Biraz farklı sınıflar olsa da) arasında (+) (-) bir karşılaştırma yaparsam,

    (+) Çok düşük yakıt tüketimi
    (+) Yıllık vergi
    (+) Ön konsol tasarımı
    (+) Daha çok donanım
    (+) Yeni bir yüz ( Bana göre daha güzel )

    (-) Yol tutuş
    (-) 1.vites connect'te daha atak.

    Not: iyi hortlamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4timer -- 10 Ekim 2008; 10:11:34 >




  • bu mesaj üzerine girdim combi diye hoş bir tane var 3 sıra camlı...donanım tablosunda dynamic yazıyor bir de stil paketi var...Fiyat listesine giriyorrsun bir de emotion var...SPli dinamik 30000 SPli emotion 31500 oluyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    bu mesaj üzerine girdim combi diye hoş bir tane var 3 sıra camlı...donanım tablosunda dynamic yazıyor bir de stil paketi var...Fiyat listesine giriyorrsun bir de emotion var...SPli dinamik 30000 SPli emotion 31500 oluyor...


    -- @x-rayted , biz alırken bayide sadece spli dynamic kombi modeli vardı ve onu aldık ama yanlış hatırlamıyorum, spli emotion modelinde fiatın duologic'i standart, aralarında pek süper farklar göremeyince(vites harici) dynamic modelinde karar kılmıştık.
    -- Ayrıca SP'li dinamik modelini peşin 28.750'ye kadar alabilirsiniz tahminimce.. ( Biz 29000 e aldık, balıkesir bayisinden.. )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: c4timer

    fiat-fiorino combi ( dynamic ) ( Çelik jantlı paket eklenmiş halde ) -- 2 hafta önce babama aldık -- Kendi GP'mle karşılaştırınca ve daha önce 3 ay kadar connect sürmüş biri olarak, araç beni de şaşırttı, trekking paket zaten yakışıklı olan görüntüyü daha da arttırıyor.

    -- 2 hafta boyunca, tek karşılaştığım sorun, yüksek hızlarda ( >100 ) , ani virajlara girilirse, aracın kontrol altında tutmak zorlaşıyor. Tabiki hiç bir zaman binek bir araba performansı yakalayamaz bu ticari-aile araçları xD, ama Connect'in yol tutuşunu daha başarılı olduğunu söyleyebilirim.

    Son olarak Connect Kombi & Fiorino Kombi ( Biraz farklı sınıflar olsa da) arasında (+) (-) bir karşılaştırma yaparsam,

    (+) Çok düşük yakıt tüketimi
    (+) Yıllık vergi
    (+) Ön konsol tasarımı
    (+) Daha çok donanım
    (+) Yeni bir yüz ( Bana göre daha güzel )

    (-) Yol tutuş
    (-) 1.vites connect'te daha atak.

    Not: iyi hortlamış


    Ne alaka şimdi Connectle.

    Güzel bir inceleme teşekkürler...

    Yalnız konu hortlamış onu anlamasam kaç kez yapıldı yapcaktım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akademi51

    Üç kasanın slalom testi

    http://www.fiorinofunclub.com/mybb/showthread.php?tid=71&pid=338#pid338

    Linkteki siteye üye olmadan içeriği göremiyoruz, şurada paylaşsanız testi güzel olabilirdi.
  • Aracın enbüyük artısı yakıt ekonomisinin olması başkada hiçbir şey yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4timer
    Not: iyi hortlamış

    hort


    oda bişey mi?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.