Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemyasam

    Merhaba engin bey ve mesaj yazan tüm arkadaşlar . Engin beyi ve tüm ekibini verdigi mücadeleden dolayı kutluyorum eminimki kendisi bunları zevkle yapmıştır. Başarılarından dolayı helal olsun diyorum . İlginizi çekeceğini düşündüğümden bu konuyla ilgili çalışmalarım oldugunu belirtmek isterim. 2 senedir BLDC motorlar ve elektrikli araçlar üzerine çalışmalar araştırmalar yapıyorum ve sonuçta bir bldc motor üretmeyi becerdim torkunu vesayre denemek amaçlı bir araç yaptık ve motoru üzerinde deneme şansımız oldu . 3000 w lık bir motor 72 voltta denedik 40 amper çekiyor kalkışta ve iki kişiyi 25 derece yokuşa şanzıman olmadan çıkarabiliyor . 60 km sürat bu 20 alık aküyle 50 km menzili var . Motor dan verim aldıgımızı düşündüğümden bir araç modelledim görmek isteyeceginizi düşündüğümden resimlerini ekliyorum. üretimine başlamayı planlıyoruz fakat ekonomik nedenlerden dolayı bilirsiniz biraz gecikecek gibi. Elektrikli bisiklet katagorisine sokmayı başarabilirsek tip belgesi vs gerekmiyecek sanırım , yorumları bekliyorum Saygılar...

    http://www.youtube.com/watch?v=37eL-IxVaSQ

    http://www.youtube.com/watch?v=JtIS_uRo0eQ


    Kusura bakmayin ama el arabasina dogan direksiyonu takmis gibi olmus.sanziman olmadan iki kisiyi rampada cekicek gibi bi guc tork gorunmuyor motorda.bos tekeri 60 km hiz devrine cikarmak kolayda yukte ne olucak?

    Bakarak anlayabilenini de ilk defa görüyorum

    Nirvana denen birşey var bilmem bilir misiniz. Çünkü arkadaş nirvanaya ulaşmış durumda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilmez olur muyum :D
    6. hissi çok gelişmiş hatta 3. gözü bile oluşmuş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemyasam

    Merhaba engin bey ve mesaj yazan tüm arkadaşlar . Engin beyi ve tüm ekibini verdigi mücadeleden dolayı kutluyorum eminimki kendisi bunları zevkle yapmıştır. Başarılarından dolayı helal olsun diyorum . İlginizi çekeceğini düşündüğümden bu konuyla ilgili çalışmalarım oldugunu belirtmek isterim. 2 senedir BLDC motorlar ve elektrikli araçlar üzerine çalışmalar araştırmalar yapıyorum ve sonuçta bir bldc motor üretmeyi becerdim torkunu vesayre denemek amaçlı bir araç yaptık ve motoru üzerinde deneme şansımız oldu . 3000 w lık bir motor 72 voltta denedik 40 amper çekiyor kalkışta ve iki kişiyi 25 derece yokuşa şanzıman olmadan çıkarabiliyor . 60 km sürat bu 20 alık aküyle 50 km menzili var . Motor dan verim aldıgımızı düşündüğümden bir araç modelledim görmek isteyeceginizi düşündüğümden resimlerini ekliyorum. üretimine başlamayı planlıyoruz fakat ekonomik nedenlerden dolayı bilirsiniz biraz gecikecek gibi. Elektrikli bisiklet katagorisine sokmayı başarabilirsek tip belgesi vs gerekmiyecek sanırım , yorumları bekliyorum Saygılar...

    http://www.youtube.com/watch?v=37eL-IxVaSQ

    http://www.youtube.com/watch?v=JtIS_uRo0eQ


    Kusura bakmayin ama el arabasina dogan direksiyonu takmis gibi olmus.sanziman olmadan iki kisiyi rampada cekicek gibi bi guc tork gorunmuyor motorda.bos tekeri 60 km hiz devrine cikarmak kolayda yukte ne olucak?

    Bakarak anlayabilenini de ilk defa görüyorum

    Havada iken donen teker yere degdigi anda duruyor ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemyasam

    Merhaba engin bey ve mesaj yazan tüm arkadaşlar . Engin beyi ve tüm ekibini verdigi mücadeleden dolayı kutluyorum eminimki kendisi bunları zevkle yapmıştır. Başarılarından dolayı helal olsun diyorum . İlginizi çekeceğini düşündüğümden bu konuyla ilgili çalışmalarım oldugunu belirtmek isterim. 2 senedir BLDC motorlar ve elektrikli araçlar üzerine çalışmalar araştırmalar yapıyorum ve sonuçta bir bldc motor üretmeyi becerdim torkunu vesayre denemek amaçlı bir araç yaptık ve motoru üzerinde deneme şansımız oldu . 3000 w lık bir motor 72 voltta denedik 40 amper çekiyor kalkışta ve iki kişiyi 25 derece yokuşa şanzıman olmadan çıkarabiliyor . 60 km sürat bu 20 alık aküyle 50 km menzili var . Motor dan verim aldıgımızı düşündüğümden bir araç modelledim görmek isteyeceginizi düşündüğümden resimlerini ekliyorum. üretimine başlamayı planlıyoruz fakat ekonomik nedenlerden dolayı bilirsiniz biraz gecikecek gibi. Elektrikli bisiklet katagorisine sokmayı başarabilirsek tip belgesi vs gerekmiyecek sanırım , yorumları bekliyorum Saygılar...

    http://www.youtube.com/watch?v=37eL-IxVaSQ

    http://www.youtube.com/watch?v=JtIS_uRo0eQ


    Kusura bakmayin ama el arabasina dogan direksiyonu takmis gibi olmus.sanziman olmadan iki kisiyi rampada cekicek gibi bi guc tork gorunmuyor motorda.bos tekeri 60 km hiz devrine cikarmak kolayda yukte ne olucak?

    Bakarak anlayabilenini de ilk defa görüyorum

    Herhangi bir 100 150 cc motosikletin arkasini havaya kaldirip gaz verip sonra arkasini yere birakirmisiniz? Merakla bekliyoruz videonuzu.bakmadan yorum yapacagiz videonuza :))




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Bence istersen önce arkadaşın eklediği videoyu tekrar izle. Daha sonra da mantıklı bir karşılaştırma için 50 cc yaz. Belli ki daha önce 100 cc ye hiç 1500 cc'ye kesinlikle binmemişsin.
  • cemyasam C kullanıcısına yanıt
    selam; sayın cem yaşam,
    Motoru da daha önce youtube de görmüştüm.
    Araç da motor da harika bir çalışma.

    Evde BLDC motoru da her babayiğit yapamaz. Tekrar tebrik ederim.

    Bence bundan sonraki hedefiniz aracı ve motoru biraz daha geliştirip L7 sınıfına sokmak olmalı.
    Çünkü tüm dünya L7 sınıfına çok büyük önem ve destek veriyor. yakında Türkiye de de L7 sınıfı parlayacak gibi.

    sizi çalışmanızdan ötürü tebrik ediyorum.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Selam sayın ; Uberjager
    aracın ruhsatını neredeyse zümrütü anka kuşunun sütünü bulacak kadar uğraşıp hallettik.
    kısaca;
    1 yıl sürdü, 3 bakanlığa sayısız evrak dosya vs sunduk, 20 den fazla testi geçtik, 4 sertifika aldık, 250.000 tl masraf yaptıktan sonra tip onayı alabildik.

    Şahin, doğan vb araçları dönüştürmek sorun değil ama bu araçların değeri dönüşüm kitinden daha az değermi sorusunun yanıtı önemli, kim şahin veya doğana 25-30.000.tl masraf yapar ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Selam sayın ; Uberjager
    aracın ruhsatını neredeyse zümrütü anka kuşunun sütünü bulacak kadar uğraşıp hallettik.
    kısaca;
    1 yıl sürdü, 3 bakanlığa sayısız evrak dosya vs sunduk, 20 den fazla testi geçtik, 4 sertifika aldık, 250.000 tl masraf yaptıktan sonra tip onayı alabildik.

    Şahin, doğan vb araçları dönüştürmek sorun değil ama bu araçların değeri dönüşüm kitinden daha az değermi sorusunun yanıtı önemli, kim şahin veya doğana 25-30.000.tl masraf yapar ki?


    Peki bu tip onayı önünüzü ne kadar açtı ? Yani şuan hallettiğiniz evrak işleriyle neler yapabilirsiniz, sadece fiat linea'yı mı dönüştürebilirsiniz ? Eğer diğer araçlarıda dönüştürebiliyorsanız dönüşümde kullandığınız parçalar aynı mı olmak zorunda ? Kısaca bu resmi konulardaki uğralınız önünüzü ne kadar açtı ? Çok soru sordum kusura bakmayın ama merak ediyor insan :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sayın: altnkrtl ;

    aracı trafiğe kayıt ettirebilmek için, fatura vs haricinde birde tip onay belgesi gerekiyor.
    Yani Tip Onay demek aracı trafiğe tescil ettirmek için gerekli belgeler tamam demek.

    Tip onayı hangi araç için aldıysanız sadece o araçta kullanırsınız, başka araç dönüştüremezsiniz.

    artık önümüzde bir engel kalmadı. Aracı satarak trafikte elektrikli araç ruhsatı ile dolaştıra biliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayın: altnkrtl ;

    aracı trafiğe kayıt ettirebilmek için, fatura vs haricinde birde tip onay belgesi gerekiyor.
    Yani Tip Onay demek aracı trafiğe tescil ettirmek için gerekli belgeler tamam demek.

    Tip onayı hangi araç için aldıysanız sadece o araçta kullanırsınız, başka araç dönüştüremezsiniz.

    artık önümüzde bir engel kalmadı. Aracı satarak trafikte elektrikli araç ruhsatı ile dolaştıra biliyoruz.



    E şimdi sizin her dönüştüreceğiniz araç için tip onayı almanız bir bu kadar daha masraf yapmanız mı gerekiyor yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O degilde abi sizin linea icin yaptigini bu masraflar nerdeeyse tesla model s aliniyor.

    Her otomobil icin 250bin para odenmesi gerekiyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Sayın Altnkrtl ve sayın uberjager,

    Tip onayla ilgili yazdıklarımı kontrol ettim. Beni yanlış anlamakta haklısınız.

    Şöyle ifade edeyim;
    Tip Onay belgesi bir aracın trafiğe çıkabilmesi için imalatçısının ve aracın gereken koşulları teknik olarak sağladığını gösteren ve iş yerine verilen belge.
    Bizim aldığımız tip onay belgesi de, Fiat marka Linea model aracın artık tarafımızdan %100 elektrikliye dönüştürülmesine teknik olarak onay veren belge.
    Bu belge iş yerine bir kez alınıyor. Aynı ruhsat gibi. Dönüştürülecek her araca ayrı ayrı alınmıyor.

    Ama linea yerine başka bir araç dönüştürmek istersek, o araç içinde yine bir sefere mahsus Tip Onay belgesi almamız gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    yapan arkadaşlar işten ya parayı vurdular, ya baskı altındalar ya da forumdan bunaldılar.
    4. sayfaya kadar çok güzel okuyordum fakat sonra artık bir ticarethanemiz oldu diyince işler değişti galiba.
    Sonuçta 2 tane üniversite ile çalışıyorsanız işin brokrasi kısmını çoktan çözmüşsünüzdür

    Sayın; batkent,

    Ne parayı vurduk, ne baskı altındayız ne de forumdan sıkıldık.
    Gerçekten de ticarethane sahibi olunca işler değişti.
    Az da olsa para kazanıyoruz fakat yakında çok kazanmayı umut ederek daha çok çalışıyoruz.
    İşin bürokrasi kısmı bitmiyor, bitecek gibi de durmuyor.

    Linea dan sonra işler biraz çoğaldı, bu sebeple foruma fazla vakit ayıramadım.

    Yakında yazılara devam edeceğim.




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    sayın; 26_bbz_26

    Eleştirinize saygı duyuyorum, fakat sayın cemyasam ın paylaşımını, birde aşağıda yazdıklarım açısından değerlendirin

    Burada önemli olan araç değil, bakın o aracı yapmak, genel beğeniye ulaştırmak hiç sorun değil.

    Bu başlıktaki yazılarımda da daha önce değinmiştim, %100 elektrikli araçlarda 3 önemli bileşen var,
    1- Motor ve sürücüsü,
    2- Pil ve Pil Yönetim Sistemi,
    3- Araç Yönetim sistemi,
    sayın cemyasam motor ve sürücüsünü yapmış,

    Aracın tipi, şekli, üretimi, bunlar bir aracın en önemli 10 bileşeni arasında bile değil.
    Türkiye de Aracı veya bisikleti yapacak onlarca hatta yüzlerce, firma, mühendis bulursunuz.
    Ama inanın o motoru yapacak firma mühendis sayısı 5'i- 10 u geçmez. Motoru ve sürücüsünü yapmış olmak ciddi bir ilerlemedir.
    Motorun gücü falan da önemli değil, o motoru yapan daha geniş veya uzun gövde ile daha yüksek devir veya tork alabilir.

    Motorun ilki yapıldıktan sonra, teker döndürüldükten sonra işin sonuna gelinmiştir. Motor küçük geldiyse bir büyüğü yapılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    sayın; 26_bbz_26

    Eleştirinize saygı duyuyorum, fakat sayın cemyasam ın paylaşımını, birde aşağıda yazdıklarım açısından değerlendirin

    Burada önemli olan araç değil, bakın o aracı yapmak, genel beğeniye ulaştırmak hiç sorun değil.

    Bu başlıktaki yazılarımda da daha önce değinmiştim, %100 elektrikli araçlarda 3 önemli bileşen var,
    1- Motor ve sürücüsü,
    2- Pil ve Pil Yönetim Sistemi,
    3- Araç Yönetim sistemi,
    sayın cemyasam motor ve sürücüsünü yapmış,

    Aracın tipi, şekli, üretimi, bunlar bir aracın en önemli 10 bileşeni arasında bile değil.
    Türkiye de Aracı veya bisikleti yapacak onlarca hatta yüzlerce, firma, mühendis bulursunuz.
    Ama inanın o motoru yapacak firma mühendis sayısı 5'i- 10 u geçmez. Motoru ve sürücüsünü yapmış olmak ciddi bir ilerlemedir.
    Motorun gücü falan da önemli değil, o motoru yapan daha geniş veya uzun gövde ile daha yüksek devir veya tork alabilir.

    Motorun ilki yapıldıktan sonra, teker döndürüldükten sonra işin sonuna gelinmiştir. Motor küçük geldiyse bir büyüğü yapılır.






    Merhaba.ben sizin kadar vakif degilim isin teknik tarafina ama bosta donen tekerin yere degince donmeyi kesmesi ilginc gelmis torku dusuk izlenimi birakmisti.uzerinde birileri varken hareket halinde oldugu rampa ciktigi bi video gormek isterdim sahsen bosta donen teker yerine.
    peki motor neden zor? Klasik elektrik motoru degil mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    selam; sayın cem yaşam,
    Motoru da daha önce youtube de görmüştüm.
    Araç da motor da harika bir çalışma.

    Evde BLDC motoru da her babayiğit yapamaz. Tekrar tebrik ederim.

    Bence bundan sonraki hedefiniz aracı ve motoru biraz daha geliştirip L7 sınıfına sokmak olmalı.
    Çünkü tüm dünya L7 sınıfına çok büyük önem ve destek veriyor. yakında Türkiye de de L7 sınıfı parlayacak gibi.

    sizi çalışmanızdan ötürü tebrik ediyorum.


    Motor bldc imis.fircasiz olmasi ne avantaj sagliyor? Fircali motor olsa maz mi? Rotorda sabit magnet mi var bldc de?
    edit:okudum ogrendim.fircali motorlarin max torq ilk hareket aninda imis.devir arttikca tork dusuyormus.sogutmak icin icinde hava sirk. istemiyormus ve boylece ici kirlenmiyormus.
    peki yapan arkadastan ozur diliyorum eline saglik bilmeden elestirmisiz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 5 Kasım 2014; 8:53:18 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    sayın; thejudge,

    klimanın tesisatı, radyatörü vs ekipmanlarını aynen kullandık. 2 parçasını değiştirdik.
    1-Kompresörünü 12 volt elektrikle çalışan tipe çevirdik.
    2-Basınç muşirini, bizim yazılımla haberleşecek özelikte yeni bir musirle değiştirdik.

    Hidrolik direksiyon içinde aynı şekilde elektrikli pompa kullandık. Pompayı da yazılımla kontrol ettik. Hız 30 km yi geçince aynen orijinal deki gibi yavaşça devir düşürerek devreden çıkıyor.
    Hız 30 km nin altına düşünce yine yavaşça devreye giriyor.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Sayın Enginos,
    anladığım kadarı ile 3 fazlı hava soğumalı bir asenkron motor kullanıyorsunuz.
    ekonomik hafif ticari araç dönüşümü için;
    11kw trifaze standart (modifiye) 400v ac motor+400v inverter + plc + 32 aded 40 A kurşun asit akü çözümü için yorumunuzu almak isterim.
    saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Linea'dan sonra Fiorino'yu, Bipper'i ve Jumper'i de elektrikli araca dönüştürecek misiniz?

    Sayın; DeArAnGel
    Biz henüz seri olarak %100 elektrikli araç dönüşümüne başlamadık. Sadece talep olursa ki arada oluyor, Linea üretip teslim ediyoruz.
    Seri üretime muhtemelen 2016 yılı gibi başlarız. Çünkü seri üretim işi ciddi sermaye ve yatırım isteyen bir iş ve biz henüz o kadar büyük bir firma değiliz.

    Şu an genelde başka kişi ve kurumlar için prototip araçlar üretip, araçla beraber mühendisliğini müşteriye satıyoruz.

    Genelde işimiz söyle ilerliyor;
    Müşteri bizden herhangi bir markanın herhangi bir modelini "menzil, hız vb bazı özellikler belirleyerek" elektrikliye dönüştürmemizi istiyor.
    Biz aracı dönüştürüyoruz, müşteri test ediyor, belirlenmiş özelliklere sahipse ve müşteri onay verir ise, aracı ve aracın dönüşümü için kullanılan malzeme, plan proje, şema, taslak,
    vb. tüm üretim, montaj detaylarını dokümanları ile birlikte müşteriye satıyoruz.

    Linea' dan başka, kia soul, toyota vios, accent blue, bipper, jumper, fiorino, jetta, crafter da dönüştürdük.
    Bunların 2 tanesini Türk firmaları için, diğerlerini yurt dışındaki firmalar için dönüştürdük.

    Elimizde devam eden 2 proje, sözleşmesini imzaladığımız ama henüz çalışmasına başlamadığımız 1 proje var.

    Devam eden projelerimizden birisi N1 sınıfı kamyonet, diğeri süper sport jetta.

    Çalışmasına daha sonra başlayacağımız araç da Range Rover.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanco

    Sayın Enginos,
    anladığım kadarı ile 3 fazlı hava soğumalı bir asenkron motor kullanıyorsunuz.
    ekonomik hafif ticari araç dönüşümü için;
    11kw trifaze standart (modifiye) 400v ac motor+400v inverter + plc + 32 aded 40 A kurşun asit akü çözümü için yorumunuzu almak isterim.
    saygılarımla

    Sayın; sinanco,
    Aracın ağırlığı, akü ağırlığı, konusunda biraz daha detay verirseniz, daha ayrıntılı yanıt verebilirim.

    400 voltluk sistem kullandığınızda ekipmanlarınız (sigorta, kontaktör, vb) voltaj nedeni ile yüksek maliyetli olacaktır.
    Ayrıca, araçta klima, kalorifer, hidrolik pompa, vakum pompası vb ekipman kullanmak isterseniz bunların maliyeti de çok çok yüksek olacaktır.

    Bence hafif ticari araç da 96-144 volt aralığında çalışmak maliyeti düşüreceğinden tercih edilmelidir.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.