Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
430
Cevap
82
Favori
102.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • manavgatside kullanıcısına yanıt
    Sayın,Manavgatside
    Bahsetiginiz sekilde yapmanız mümkün. Hatta bu sistemler icin hazir kitler de var.
    İkinci pedala gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Pm
  • Seçkin035 S kullanıcısına yanıt
    Sayın Seçkin35,
    Lifepo4 pil alacaksanız A123 markasını tavsiye ederim.
    Fiyatı yüksektir ama bu markanın pilleri dışındaki markları bisiklette kullanmanız zor.
    Bms masrafını da unutmayın.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    benim için en uygun çözüm gelişmiş kurşun bataryalar yeni yeni kullanılmaya başlanan( Lead Crystal Battery ) veya kurşun karbon bataryalar
    elektrikli bisikletlerde kullandığımız ( SLA AGM deep cycle ) bataryaların ömrünün 200-300 tam derin deşarjdaki ömrüne göre 5 ila 10 kata kadar kullanım döngüsünde söz ediliyor bu benim agm bataryaların kullanım ömründen şikayet eden arkadaşlara ilaç olacaktır.
    hele hele yeni nesil (A123 Lifepo4 3.2v 2500mah )pilin en düşük ebay satış fiyatı 8 dolarken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seçkin035 -- 19 Nisan 2014; 13:06:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayin, Dizemen
    Üstteki mesajlarda video linki var.

    Umarım devrim arabaları gibi olmaz

    Polise yakalanmadan gezmeniz dileğiyle çünkü malum "Türkiyede hiçbir başarı CEZASIZ kalmaz." :(
  • hocam merhabalar en başından beri konuyu takip ediyorum. Bulgaristan yada Yunanistanda bürokrasi kısmı nasıl işliyor acaba? yabancı plaka bir araca bu işlemi uygulayıp muayeneden geçirme fikri geldi aklıma böyle birşey mümkünmüdür acaba iyi çalışmalar. . .
  • recepex R kullanıcısına yanıt
    Sayin, recepex
    Avrupa da, normal vatandaş aracı garaninda çevirip, bizdeki tüv benzeri kurulusa gidip, basit bir test ve az bir parayla 2 saat içinde ruhsata elektrikli diye işletebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu takip.

    Girisimci arkadaslari da yurekten tebrik ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi çok teşekkür ederim Enginos kardeş. Çünkü bende bu işe kafayı takmıştım bir ara.

    Ben yüksek bilgisayar mühendisiyim. Yüksek lisans tezimi de bu elektrikli arabaların şarj sistemi üzerine yaptım.
    Özellikle araçların toplu bir şekilde tek bir şebekeden güvenli biçimde şarj edilmesini ve hangi aracın ne kadar enerji çektiğinin takibi üzerine bir sistem geliştirmiştim.

    Biraz da hackerim. Samsung TV leri çökerten grubu kuran arkadaşım (samygo.tv) .P rogramlarda sıkıntı oluca assemblye kadar inerim. MCU programlarım. Devre tasarlarım. Yani bu konularda da iddialıyımdır. Yani işin elektronik ve bilgisayar kısmına hakimim, kendime güvenirim bu konuda. Pil batarya teknolojilerinden de haberdarım yeteri derecede. Lakin bu tip bir projede makine ve mekanik bilgisi de elektronik kadar hatta ondan daha önemli. O yüzden bir yanlarım eksik kalıyordu, onun da çoğunu da siz burada verdiğiniz bilgilerle tamamlamışsınız. Önceden de tahmin ettiğim gibi iyiki bu işe tek başıma kalkışmamışım...

    Ara sıra sinir bozucu sıkıntılar yaşamış olsanız da çok keyifli, sizlere mutluluk veren bir proje yaptığınızı ve sonuçtan tatmin olduğunuzu hissediyorum. (Hoş sizin gözünüzle bakınca herşey yarım, eksik geliyordur. Mükemmeliyetçilerin değişmez huyu/sorunu bu. Keşke şurası şöyle olsaydı diyorsunuzdur. Kendimden biliyorum. :D )

    Ülkemizde yasalar malum. Lakin yılmamak lazım. Yargı yoluna başvurmalı ve kendi arabanızı değiştirme "hakkınızın" gereksiz ve uydurma bahaneler ile elinizden alındığını iddia ederek dava açabilirsiniz. Hatta AYM ye ardından da AİHM ye kadar götürebilirsiniz işi. Zira devletin görevi aracın güvenli olup olmadığını "test" etmektir sadece. İsterseniz mukavvadan üretin. Hiçbir üreticiden belge almanıza gerek yok yani. Dava yoluna gitseniz inanın TSE işlemleri için istenen paradan daha ucuza mal olur. Siz sanai üretimi yapmıyorsunuz, şahıs olarak kendi arabanızı değiştiriyorsunuz çünkü. Bu sizin "HAKKINIZ". Savunun.

    Genelde aykırı düşündüğüm için aklıma gelen diğer bir yol da arabayı yurt dışında onaylatıp Türkiye ye sokmak. "Kardeşim Avrupa birliği onaylamış, trafiğe uygundur demiş. Sen kim oluyorsun?" diyerek haşırt diye sokarsınız gibime geliyor. Eminim yasalarda bu konuda kabak gibi delikler mevcuttur! Araç şasi numarası da Türkiyede kayıtlı olduğu için araç ithal ediyormuş gibi prosedürlerden de yırtarsınız. :) Biraz bu konuda araştırma yapmanızı öneririm.

    Ayrıca şu şirket sorunları nasıl aşmış onu da merak etmedim değil:http://www.devimsel.com.tr/tasit/elektrikli-araclar/elektrikli-arac-doenuesuemue.html

    Malesef benim böyle bir proje ile uğraşacak imkanım olmadı. Zamanım bol ama "tek başına" kalkışılmaz bu işe. İllaki yanınızda kafa dengi, bu işlerden biraz da olsa anlayan birilerinin olması lazım ki bismillah diyebilesiniz. Yoksa tek başına her yere yetişilmiyor. Projenizde bilgisayar ve elektronik konusunda herhangi bir bilgiye ihtiyaç hasıl olursa her türlü yardımcı olmak isterim.

    Kolay gelsin, başarılarınızın devamını dilerim.
    Erdem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _EUA_ -- 5 Mayıs 2014; 4:34:25 >




  • kolaygelsin, ömenli bir konu, linea ile işe başlamanız büyük cesaret zira mevcut dizel motoru bile arabayı zor götürüyor, başlangıç için zayıf elektrikli motora uygun küçük hacimli araçlar var albea punto gibi, kullanışlı bir araç olursa bende alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Baştan beri yaptıklarınızı çok çeşitli duygular içinde okuyorum (hayranlık, imrenme, takdir vs). Yaptıklarınız, başardıklarınız, azminiz, aştığınız sorunlar vs. Video yüklemeyi başaramamış olmanız ironi olmuş

    Daha sonra onu da başarmışsınız
  • başbakana duyurulur BABYİĞİTLER burada tüylerim diken diken oldu arkadasslar allah kolaylık versin
    dilerseniz size ozelden birkaç tasarım gondereyim ileride işinize yarar modelin adını baş harfımle baslayan ısım koysanız bana kafi

    allah yolunuzu açık etsin
  • helaaal hesap numarası atın destek olalım uc bes toparlanır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sevgili, forum arkadaşlarım,
    Hobi şeklinde başladığımız araç dönüştürme işinde sonuca geldik sayılır.
    Bir kaç arkadaş bir araya gelerek Benzinli bir Fiat Linea yı elektrikli araca dönüştürdük.
    İlk test sürüşümüzü de yaptık, bir iki ufak eksiğimiz kaldı onlarında üzerinde çalışıyoruz.
    Çok yakında adım adım sizlerle bu projeyi paylaşacağız.

    Proje Hedefi
    Petrol yakıtlı aracın, elektrikli araca dönüşümü

    Araç
    2013 model Fiat Linea

    Maliyet Hedefi
    20.000 usd

    Elektrikli Araç Hedef Teknik Özellikleri
    100 km menzil
    4-5 saat şarj süresi

    şimdilik sizlerle bir kaç foto paylaşıyorum.

    en kısa zamanda çalışmayı derleyerek sizlerle paylaşacağım.
















    SEVGİLİ MÜHENDİS ARKADAŞLAR ;

    naçizane bir şey geldi aklıma size sunayım dedim belki bir işinize yarar mühendislik bilgim olmadığından çalışabilirliği varmıdır bilmem ama aklıma yattı biraz

    araçın fan kısmını hem rüzgar tribünü gibi kullanıp hem fan görevinide yapabilir eğer bu mümkün olursa sürekli şarj ve limitsiz mesafe çıkar ortaya

    diye düşündüm.

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    sayın; gizliyara008

    Ben ilk devremi ilkokula başladığım sene kendi kendime yaptım. Beslenme çantamda diyotlar için küçük bir torbam bile vardı.
    İlk motorumu yaptığımda da henüz okumayı yeni öğrenmiştim, önlüğümde kurdelem duruyordu.
    Rahmetli babam hoparlörden sökme bir mıknatıs, biraz bakır tel ve yassı pil diye bilinen kivi marka pil ile bana çok basit motor yapmıştı,

    ikinci motorumu merdaneli arçelik çamaşır makinasının motorunu modifiye ederek kendim yaptığımda henüz ilk okulu bitirmemiştim. Üstelik babam hiç yardım etmemişti.

    Arkadaşlarım ahşaptan kızak yapmak için ağaç kestirirken bende hızarın motorunu incelerdim. Onlar kızakla kayarken de kızağın sürtünme katsayısını CW olarak nasıl hesaplarım diye düşünürdüm.

    1983 yılında 9 ay para biriktirdim, 6 taksitle bilgisayar aldım, biriktirdiğim para ilk taksite yetti dönüş için param yoktu, bilgisayarı da tek başıma taşıyamadım, eve elimde koca bilgisayar kasası ile yürüyerek gittim.
    1-2 gün sonra bir şekilde tekrar gidip monitörü ve diğerlerini aldım. Tüm parçaları eve taşıdıktan sonra önce bilgisayarı çalıştırdım, benim için o kadar ulaşılmaz, o kadar değerli olan bilgisayarımı, merakıma yenilip, her türlü riski alıp, 15 dk sonrada tamamen söktüm.
    Bilgisayarı söktüğüm gece hic uyuyamadım, aklım bu cihazı anlamaya yetmemişti.

    1 ay sonra pc toplayarak para kazanmaya başlamıştım. 1 yıl sonra Escort bilgisayarın Ankara Necatibey de ki bayisinin servis bölümünün en kıdemli elemanı olmuştum. Görevim arızalı pc leri tamir etmekti, Ankara da benden başka bordu arızalı pc tamir edebilen birisine de rastlamadım. Bord ne, işlemci ne onu bilen de yoktu. Bord unda işlemcinin de adı kart dı. İlk büyük paramı da karayollarının delikli kartlar ile çalışan IBM marka bilgisayarını tamir edeceğini söyleyip, bana tamir ettiren bir abimden kazanmıştım.

    1989 yılında bir bayram günü yolda kalan 1989 model BMW 5.20 nin beynini hiç zorlanmadan tamir ettim, aracın sahibi ikide bir her aracın beynini tamir edebilir misin? diye soruyordu ben evet dedikçe mercedes ? mazda? diye devam ediyordu, oto yedek parçası satıyormuş, gel sana dükkan açayım çok para kazanırız dedi, okuduğum için evet diyemedim ama hayatımda yeni bir dönem başlamış oldu, yeni ilgi alanım otomobiller olmuştu.

    1990 yılında bir arkadaşım, şimdi ki neodymium mıknatısları süper mıknatıs diye anlatmıştı, inanmakta zorlanmıştım. Aklıma ilk gelen şey bu mıknatıslara ulaşırsam çok güçlü ve küçük motor yapabilirim olmuştu.
    Şimdi tanesi 1 dolara kaldırımlarda satılıyor. Meğer elin oğlu 1980 yılından beri kullanıyormuş. 2005 yılında epey maliyet ödedikten ve meşakkat çektikten sonra mıknatıslara sahip oldum, aklıma gelen o motoru 2005 yılında yaptım, şu anda o motora bakarak bu yazıyı yazıyorum.

    Zaman içerisinde kendimi geliştirdim, eğitimimi ilerlettim. Bilgim ve birikimim de hatırı sayılır bir yere geldi.

    Elektronik ve mekanikle ilgili işlerimde bilimin temel kurallarını iyi öğrendiğim, iyi algıladığım için kendi çapımda başarılı olduğumu düşünüyorum.

    Bütün buraya kadar ki yazdıklarımın amacı aşağıdaki değerlendirmeyi yapan kişinin birazda olsa, bilimsel ve pratik tecrübesi, var demek içindir.

    Bilimle uğraşan, araştıran, yeniliklere açık aklı başındaki her insan, hayatta ve bilimde olmaz diye bir şeyin olamayacağını bilir. Ama fiziğin temel kurallarının kolay kolay değişmeyeceğini de bilir.

    Fakat bu günkü fizik kuralları bize sonsuz enerjinin mümkün olmadığını, bunun fiziğin temel kuralı olduğunu söylüyor.

    Bu arkadaşlarımız sonsuz enerjiyi bulduklarını, yani fiziğin bilinen en temel kurallarından birisinin yanlış olduğunu iddia ediyorlar.
    Yani bu arkadaşlar bize diyor ki, petrolü, kömürü, güneş enerjisini, doğal gazı, nükleer enerjiyi unutun, yeni bir çağ başladı,
    üstelik videonun tarihi 2013 ocak yani yeni çağ 1 yıl önce başlamış.

    Belki doğrudur, belki benim bilgimi, algımı aşan bir şey vardır. Ama ben bu cihazı kullanmadan test etmeden bu arkadaşlara inanmam, fiziğin temel kuralına inanmaya devam ederim.

    benim bakış açım şu an için budur.








    sayın enginos ;
    çalışmanızı takdirle karşılıyorum hayalimdeki çalışmayı yapıyorsunuz tebrikler.
    Mesajınızdaki tarihlere kafam takıldı. yazdıklarınızdan aşağı yukarı aynı yaşta olduğumuzu düşünüyorum. ilk bilgisayarınızı 1983 yılında para biriktirerek 6 altı taksitte aldığınızı yazmışsınız. tarihten emin misiniz? bende naçizane 25 yılımı bilgisayara verdiğim için dikkatimi çekti. 80 yıllarda bilgisayara perakende ulaşmak nerdeyse imkansız ulaşılsa da servet değerindeydi. örneğin Mart 1985 te IBM RT kişisel bilgisayarının konfigürasyonu şöyle 1 MB bellek, 1.2 MB floppy disket sürücü ve 40 MB sabitdisk sürücü. Bilgisayarın 1986 yılındaki fiyatı 11 bin 700 dolar. ilk mause li pc Apple Lisa 1 25,000 sterlindi.
    1 yıl sonra (1984 yada 85) escort bilgisayarda pc toplamaya başladım demişsiniz oysa hatırladığım kadarıyla escort pc 90 lı yıllarda kuruldu.
    hiç bir eğitim görmeden ve destek araç gerecin olmadan beyin (aslında beyin denmez ECU) tamir etmek için Süpermen olmak bile yetmez.
    neyse fazla uzatmayayım kolay gelsin




  • xmuratalix X kullanıcısına yanıt
    sayın xmuratalix,
    Beni eleştirmek istemişsiniz saygıyla karşılıyorum. Hayalinizdeki işi bizim yapmamamıza biraz alınganlık gösterdiğinizi düşünmüyor da değilim. :-)


    Fiziki yaş olarak aynı olabiliriz, bir şey diyemem.


    Bilgisayarın tarihçesine hiç bakmamıştım. İlk micro bilgisayarın yapıldığı tarih 1973 demiş wikipeda. İlk süper bilgisayarda 1976 da yapılmış.
    1980 li yıllarda devlet daireleri IBM pc lerle doluydu. karayolları, danıştay, meclis, TKİ bunlarda IBM bolluğu vardı. Yazımda kişisel bilgisayar tamir ediyordum demedim, ama kişisel bilgisayarda vardı ve baya çoktu, özellikle konsolosluklarda,
    varlıklı kişılerde pc bolca vardı. Bırak PC yi apple logolu sırt çantası bile gördüm. :-)

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgisayar%C4%B1n_zaman_%C3%A7izelgesi


    Escort bilgisayar o is yerinin sonradan aldığı bir bayilik idi, orayı herkes öyle tanırdı, kapandı, starzburg cad üzerinde, yetkin kitabevi var şimdi orada. Bu yanlışımı düzeltiyorum.
    Hüseyin abinin elektronik dükkanı yazmam gerekiyordu pardon.


    ECU konusuna gelince,
    Aşın bunları,
    Değil Araç beyni, insan beyni bile tamir ediliyor. Hem de süpermenler değil, sizin benim gibi insanlar tarafından.
    Araç Beyninizde sorun varsa sanayiye gidin tamirci sorun, gösterirler!!

    https://www.google.com.tr/search?q=ara%C3%A7+beyni+tamiri&oq=ara%C3%A7+beyni+tamiri&aqs=chrome..69i57j0l5.4375j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

    burada da onlarcası var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    sayın xmuratalix,
    Beni eleştirmek istemişsiniz saygıyla karşılıyorum. Hayalinizdeki işi bizim yapmamamıza biraz alınganlık gösterdiğinizi düşünmüyor da değilim. :-)


    Fiziki yaş olarak aynı olabiliriz, bir şey diyemem.


    Bilgisayarın tarihçesine hiç bakmamıştım. İlk micro bilgisayarın yapıldığı tarih 1973 demiş wikipeda. İlk süper bilgisayarda 1976 da yapılmış.
    1980 li yıllarda devlet daireleri IBM pc lerle doluydu. karayolları, danıştay, meclis, TKİ bunlarda IBM bolluğu vardı. Yazımda kişisel bilgisayar tamir ediyordum demedim, ama kişisel bilgisayarda vardı ve baya çoktu, özellikle konsolosluklarda,
    varlıklı kişılerde pc bolca vardı. Bırak PC yi apple logolu sırt çantası bile gördüm. :-)

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgisayar%C4%B1n_zaman_%C3%A7izelgesi


    Escort bilgisayar o is yerinin sonradan aldığı bir bayilik idi, orayı herkes öyle tanırdı, kapandı, starzburg cad üzerinde, yetkin kitabevi var şimdi orada. Bu yanlışımı düzeltiyorum.
    Hüseyin abinin elektronik dükkanı yazmam gerekiyordu pardon.


    ECU konusuna gelince,
    Aşın bunları,
    Değil Araç beyni, insan beyni bile tamir ediliyor. Hem de süpermenler değil, sizin benim gibi insanlar tarafından.
    Araç Beyninizde sorun varsa sanayiye gidin tamirci sorun, gösterirler!!

    https://www.google.com.tr/search?q=ara%C3%A7+beyni+tamiri&oq=ara%C3%A7+beyni+tamiri&aqs=chrome..69i57j0l5.4375j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

    burada da onlarcası var.














    hayatımda kimseye imrenmedim. alınganlık huyumda hiç yoktur çalışan insanı takdir eder elimden geliyorsa yardım ederim. (dedem yapacak bir şey bulamazsa misafir olduğu evin odununu kırarmış. ona çektiğim söylenir)


    mesele bilgisayarın tarihi yada devlet daireleri değil kişisel kullanıma yönelik hangi pc yi 1983 yılında 6 taksitte hangi işyerinden kaça aldınız? anlattığınıza göre üstelik çocuk yaşta. onu merak ettim sadece

    ben pc yok demedim ki çok pahalıydı dedim. çocuk yaşta birinin para biriktirip alamayacağı kadar pahalıydı. yada harçlığınız haftalık 500 dolar civarıydı

    escort bilgisayar 1993 yılında kurulmuş siz 1984 yılında escort bayisinde çalıştığınızı söylüyorsunuz yada hüseyin abinizin dükkanında pc toplama yada tamir yaptığınızı yazıyorsunuz bence ya tarihlerde yada hafızanızda sorun var.1983 yılın da hangi parçalar ayrı ayrı satılıyordu da siz pc toplamaktan bahsediyorsunuz.


    ECU konusuna gelince tamir edilmez demedim "1989 yılında eğitim ve destek araç gereci olmadan kimse tamir edemez" dedim. sanayide ki ustalara gelince çoğu bırak ECU yu obd soketinin yerini gösteremez. verdiğiniz linkteki ustalar inceledim eğitimsiz ve destek araç gereci olmadan ECU tamir ediyorlar.
    bence siz aracınızın beyninizi her ustaya açtırmayın kurcalatmayın !!




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    hocam neden linea sectiniz ? cam tavanlı olan sedan araclar vaar mesela tavanın altına yani camın altına esnek güneş panelleri yerleştirebilirsiniz. cam tavanlıktan cıkar ama paneller tavanda durunca kötü görünüyor . cam tavan siyah olduğu için onun beyazı lazım birde yoksa güneş almaz içeri.

    2 ci aracı böyle yapsanız güneşli bir yere park edince yada yolda giderken kendini doldurur az cok
  • homes H kullanıcısına yanıt
    Sayin, homes
    Gunes panelinin verimliligi fiyatina gore cok az
    Maliyet ve iscilik nedeni ile kullanmadik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir hobi uğruna çıktığınız bu yolda size başarılar dilerim.
    Birilerine yol/fikir vermek istediniz ama nedense fiyatları maliyetleri vermek istemediniz .
    toplam 20,000 usd rakamı yerine sizden ayrıntılı fiyatlar soruldu siz bu soruyu soran arkadaşı es geçtiniz
    Ticari kaygısı olmayan bir kişi malzemeleri aldığı yerleri ve fiyatlarını pekala verebilirdi. Siz birkaç parça malzeme bilgisi vermişsiniz. Yol göstermek istemezmisiniz?
    Kar amaçlı mı bu projeye el attınız. reklamınızı yapmak gibi

    elektronik mühendisi
    yazılım mühendisi
    uçak mühendisi
    makine mühendisi

    gerçekten bu projede 4 farklı mühendis rol aldımı? Erdoğan putin obama merkelin buluşması gibi bişey olmuş da

    muratali nin söyledikleride yabana atılır cinsten degil. eğer doğruysa bu forumda açılan sayfa boştur benim için

    fluence ze nin proje de danışmanlığını yaptıgınızı duydum doğrumu

    cevaplarsanız sevinirim




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.