Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    şu freze izlerinin güzelliğine bak :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etkinus -- 17 Şubat 2014; 14:10:41 >
  • projeniz ve başarınızdan dolayı sizleri tebrik ediyorum sayın Enginos.bu konuda çalışmaları ve projeleri olanlara bir yol gösterici olmuşsunuz.mümkünse aracınızın videolarını bekliyoruz.
  • boşver31 B kullanıcısına yanıt
    video yükleyemedim ki defalarca denedim bekliyor bekliyor bir sonuç alamıyorum.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    videoyu buraya yükledim,

    ileride yapım aşamalarını da yükleyeceğim

    http://www.youtube.com/watch?v=2DAuw-XAR5k
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uygur1


    quote:

    Orijinalden alıntı: gizliyara008

    fizik kuralına göre çok zor tabiki şahsen test etmeden bu doğrumu karar verilmez yazında deyindiğin gibi 90 yılında arkadaşının neodyum mıknatıs alayı bilirsin eski zamanlarda birçok bilim adamı uzaya çıkmak ve uçak yapmak için imkansız demişlerdi şimdi yaşasalardı ne düşünürlerdi acaba ben eminim bu tür uygulamayı kullanan devletler var en kısa zamanda bu konuda deneme yapıp paylaşmaya çalışacam


    sonsuz enerji bulmaçabası insan beyninin insan oğluna oynadığı bir oyundur. Yuzyıldır çeşitli devirdaim makinaları tasarlanmış ve uygulanmış.çalışan görülmemiştir. Tüm enerjilerin kaynağı güneş enerjisi yada evreninoluşumu sırasında oluşmuş nükleer enerjidir. Enerjiler birbirine çevrilir lakin sıfırdan varolamaz (altın kural)

    Güneşte oluyorsa neden dünyada olmasın?
    Füzyon bombası yapılabilirse füzyon reaktörü de yapılabilir ilerde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • iYİ akşamlar

    SN.Enginos sizi tebrik edebilmek ve bi kaç merak ettiğim konuları sorabilmek için foruma üye oldum gerçekten cok zor bir iş basarmışsınız ve bunu paylaşmışsınız . İnşallah daha iyi daha verimli dönüşümleride gerçekleştirirsiniz .

    Anladığım kadarıyla işin yazılım işi çok çook zor ve çok uzun süreli sabırlı çalışmayı gerektiriyor. merak ettiğim konu ise bms yazılımını ve curtis controller yazılımların dilleri yada dili nedir?

    başarılarınız devamı dilerim
    saygılarımla
  • alibilal20 A kullanıcısına yanıt
    sayın ; alibilal20,

    Bu tür ekipmanlar genel de C ile yapılmış yazılım kullanıyor.
    Ama yazılım dilinden ziyade bunların diğer ekipmanlarla canbus üzerinden haberleşebilmesi önemli.
    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
  • Sevgili Enginos,

    Son zamanlarda bolca araştırdığım bir konu üzerinde yaptığın bu uygulamayı olabildiğince buradan paylaştığın,
    bilgin birikimin ve deneyimin ile bizlere ışık tuttuğun için çok teşekkür ederim...

    Ayrıca projende bu denli detaylı ve özenli çalışıp başarıya ulaşmış olman beni çok heyecanlandırdı...

    Antalya'ya yolum düşerse sizlerle tanışmak isterim,

    Ben de benzer bir proje gerçekleştirmek niyetindeyim , ufkumu açtınız sağolun...
    BMS konusunda ve diğer detaylar konusunda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim,

    Çevirmek istediğim araç motorsiklet,
    AC motor kullanıp şanzımandan da faydalanarak aracı hareket ettirmek niyetindeyim,
    Yüksek ihtimalle Mitsubishi marka Bir motor sürücüsü kullanacağım (FRD700 yada uygun güçtü başka bir marka model) ve yaklaşık 800 - 1000W lık bir motor kullanmayı planlıyorum
    (burada önemli olan nokta motorsikletin benzinli motorunun arabadan farklı olarak çok daha yüksek devirlerde--max 10.000 RPM-- çalışıyor olması)
    Dolayısı ile yüksek devirde çalışan bir elektrikli motor seçimi şanzıman'a uyum sağlaması açısından önemli,
    Tabiki motorun torkunun da hızlanma açısından önemi büyük fakat burada yardımıma koşan nokta şu;
    Motorsiklette şanzıman ile arka teker arasında zincirli bir aktarma söz konusu,
    Dolayısı ile arka tekerlekte de bir dişli söz konusu ve motorun hızlanmasının düşük olması durumunda projenin ilerlemesi açısından arka dişli büyütülerek sonuç alınabilir...

    Bu bahsettiğim sürücü normalde 220 /380 Volt AC ile motoru sürüyor fakat yedek olarak DC 'den de beslenebiliyor 280 Volt DC idi sanırım tam hatırlamıyorum
    Yine bu sürücünün güzel bir özelliği daha var,
    Motordan gelen regenetif enerjiyi geri dönüşüm sağlıyabiliyor,

    Bu durumlar çerçevesinde atladığım ya da dikkat etmem gereken durumlar neler olabilir_?
    Örneğin Motorsikletin ağarlığının Akü grubu ve motor gibi dönüşümden sonraki ağarlığının Binicisi dahil 300 Kg olduğunu varsayarsak;
    Mesela motor gücü ve seçimi konusunda nelere dikkat etmek gerekir _?
    Ya da Motor sürücüsü olarak siz ne tavsiye ederdiniz_?

    Yazım biraz uzun oldu, kusura bakmayın. Umarım sizi sıkmamışımdır :)
    @enginos




  • Elinize kolunuza sağlık , soluksuzca okudum ve takipteyim.
  • Sevgili enginos ustad cahilligimi mazur gorseniz size bisey sormak istiyorum bu yapmis oldugunuz araba kendi benzinli motoruyla 100 kmde 10 litre benzin yakiyor siz buna elektrikli motor attiniz bu arabanin bataryasini şarj edebilmek icin bunu şarj edebilecek jenarator kaç litre benzinle şarj edebilir çok salakcami bir soru oldu bilmem ama dag basinda elektrigin olmadigi yerde bunu kaldiracak jeneratorden bahsediyorumda saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tupacamaru

    Sevgili enginos ustad cahilligimi mazur gorseniz size bisey sormak istiyorum bu yapmis oldugunuz araba kendi benzinli motoruyla 100 kmde 10 litre benzin yakiyor siz buna elektrikli motor attiniz bu arabanin bataryasini şarj edebilmek icin bunu şarj edebilecek jenarator kaç litre benzinle şarj edebilir çok salakcami bir soru oldu bilmem ama dag basinda elektrigin olmadigi yerde bunu kaldiracak jeneratorden bahsediyorumda saygilar


    Jenerator kaç lt benzin yakar bilmem ama 2500w lık bir jeneratör ile 10 saat 5000w lık ile 5 saatte şarj edilebilir ama bence dağ başında elektrikli aracı güneş panelleri ile şarj edilse elektriklik aracın doğasına daha uygun olur.
  • türkiyede böyle çalışmalar görmek güzel
  • lemonata L kullanıcısına yanıt
    sayın lemonata,
    düşük devirli 48-96 volt bir motor tercih ederseniz işiniz daha kolay olur diye düşünüyorum.
    yüksek voltajlarda pil sayısı çoğalır, yer ve ağırlık sıkıntısı çekersiniz. Ayrıca pil sayısı artınca BMS fiyatıda artar.
    www.goldenmotor.com bu sitede aradığınızı bulabilirsiniz.
  • tupacamaru T kullanıcısına yanıt
    sayın; tupacamaru,

    sorunuz hiç de salakça değil gayet mantıklı, elektrik olmadığında jenaratörden faydalanabilirmiyiz, faydalanırsak jenaratörümüzün gücü ne olur ve ne kadar benzin yada mazot tüketir diyorsanız,

    pil paketimizin toplam depolama gücü 24Kw, pilin tamamen boş olduğunu kabul edersek, bize gereken enerjide 24 kw, eğer elimizde 24 kW lık bir jenaratör varsa ve şarjerimiz de 24Kw lık güce uygunsa 1 saatte şarj ederiz.

    matematik böyle söylüyor ama bizim yaptığımız araç için hesaplama yaparsak,

    Pil paketimiz 24 Kw,
    BMS hiç bir zaman pilin enerjisinin 0 a düşmesine izin vermiyor. Pil en az %20 dolu oluyor. Dolayısıyla bizim ihtiyacımız yaklaşık 19 kw lık enerji,
    Şarjerimiz 12 kw, 380 volt da sürekli 100 amper güç verebiliyor.( bunu da kendimiz yeni yaptık)
    Aracı 12 kw lık jenaratöre bağlarsak, yaklaşık 3 saatte şarj olacaktır.

    Şöyle ki 12kw jenaratör genelde 9 kw sürekli güç verebilir. bu hesapla yaklaşık 2 saat 10 dk da şarj bitecektir.

    12 Kw lık bir jenaratörde dizel olursa saate yaklaşık 4 lt mazot yakar. toplamda yaklaşık 8,5 lt mazot ile aracı sarj etmiş oluruz. Parasal olarak da yaklaşık 42 tl tutar.




  • Bürokrasi kısmı nasıl işin? Rahmi emiceden izin aldınız mı mesela?
  • Merhaba
    Öncelikle sizi canı gönülden tebrik ederim. helal olsun gurur duydum.

    Sizden nazicane bir fikir edinmek isterim.
    Benim aracım Peugeot 3008 1.6 dizel otomatik (robotize şanzuman)
    Fransada ve diğer avrupa ülkelerinde Peugeot 3008 Hybird satılmakta
    türkiyedeki 3008 lerden farklı olarak
    hybird 2.0 motora sahip dizel otomatik, 4 çeker özelliği eklenmiş bir araç
    Kalkış esnasında devreye giren elektirikli motor yakıt tüketinimi ciddi boyutta azaltmış durumda.
    ayrıca 4 çeker özelliği vermekte.
    bu aracı incelemenizi umarım.

    ben kendi aracıma sadece kalkış esnasında elektirkli motordan yardım alarak yakıt tüketimini azaltabilecek ve 4 çeker özelliğini sağlayacak bir sistem düşünüyorum.
    ikinci bir gaz padeli yeterli olacak :D

    aracın mevcut 12V çıkışları ile araç rolantideyken yada standart çalışma halindeyken boyle bir motor için gerekli olan enerjiyi şarj edebilir mi ?


    bu sadece bu araç için değil bir şahin ford içinde yapılabilir. araçlar kalkış anında en çok yakıtı yakıyorlar. ne dersiniz hoş olmaz mı




  • ÇALIŞMALARINIZDAN DOLAYI TEBRİK VE TEŞEKKÜR EDERİZ...SAKARYA ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ (SESOB)
  • ENGİN BEY
    ANTALYA YA GELİP ÇALIŞMALARINIZI YERİNDE GÖRMEK İSTİYORUZ...SAKARYA OTO SANATKARLARI ODASI VE SAKARYA ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ OLARAK BİR HEYETLE GELMEK NİYETİNDEYİZ. BİZE ULAŞIRSANIZ SEVİNİRİZ.ADRES VEYA TELEFON NUMARANIZI MESAJ ATMANIZ DİLEĞİYLE...

    SESOB
    Yeni Mahalle Sakarya Caddesi No:281 Erenler/SAKARYA - TÜRKİYE
    Telefon : +90 264 282 37 50 (4 hat)
    Faks : +90 264 282 37 54
    +90 264 277 37 90
  • Hocam video cekseniz şöyle yüksek kaliteli bi telefon yada kamera ile çok güzel olacak konu ama varmı bu tarz bir çalışmanız.
  • Dizemen D kullanıcısına yanıt
    Sayin, Dizemen
    Üstteki mesajlarda video linki var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.