Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler değerli yorumun için, bu yolda başarılar size hocam
  • Arabanın detaylı videolarını sabırsızlıkla bekliyorum hocam...
  • bugün fakültede gazete okurken gördüm. Bu kartondan yapılma çin malı devlete göre güvenli !

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forum_avukatı -- 6 Ocak 2014; 3:29:59 >
  • Kullanmıyoruz çünkü motor sürekli dönmüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arac %100 elektrikli degil.

    %100 yalan.

    Bu arabayı bursada bir bayi getirmis. Fuar için gittigimizde biraz inceledik.

    Piller kurşun asit, motor su pompası, kablolar gerekli olandan 3 gömlek daha ince, güvenlik yok. O kadar kötü işçilik var ki anlatamam.

    Bu hurdayı araba diye türkiyeye sokan memurları şikayet etmek lazım.

    Eğer buna araba diye izin veriyorlarsa anadoludaki patpatlara haydi haydi izin vermeleri gerekiyor. En azindan patpat lar yerli malı ve bozulduğunda muhatabı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her zaman arkanızdayız sayın enginos, umarım hedeflerinize en kısa sürede sorunsuzca ulaşırsınız bu arada bizi fotoğrafsız bırakmyın
  • Merhaba arkadaşlar Fiat ekibinden ses yok mu? Hızlanması vs. konuları merak etmekteyim. Bende 10-15 bin'e elden düşme bir araba alıp (mesela fiat stilo veya ford fusion gibi) Ankaradaki bir firmaya götürmeyi planlıyorum. Mekatron Mühendislik diye bi yer varmış Ostim'de Kosgeb'den destekte almışlar araçları dönüştürüyorlarmış. Tekrar Ankara'dan İstanbul'a getirmesi dert diye İstanbul civarı muhatab alınabilecek bir yer arıyorum bende.. Bilen gören var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altaygencaslan

    Merhaba arkadaşlar Fiat ekibinden ses yok mu? Hızlanması vs. konuları merak etmekteyim. Bende 10-15 bin'e elden düşme bir araba alıp (mesela fiat stilo veya ford fusion gibi) Ankaradaki bir firmaya götürmeyi planlıyorum. Mekatron Mühendislik diye bi yer varmış Ostim'de Kosgeb'den destekte almışlar araçları dönüştürüyorlarmış. Tekrar Ankara'dan İstanbul'a getirmesi dert diye İstanbul civarı muhatab alınabilecek bir yer arıyorum bende.. Bilen gören var mı?

    Ruhsat konusunda ne yapmışlar yapyıkları iş legal mi acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: altaygencaslan

    Merhaba arkadaşlar Fiat ekibinden ses yok mu? Hızlanması vs. konuları merak etmekteyim. Bende 10-15 bin'e elden düşme bir araba alıp (mesela fiat stilo veya ford fusion gibi) Ankaradaki bir firmaya götürmeyi planlıyorum. Mekatron Mühendislik diye bi yer varmış Ostim'de Kosgeb'den destekte almışlar araçları dönüştürüyorlarmış. Tekrar Ankara'dan İstanbul'a getirmesi dert diye İstanbul civarı muhatab alınabilecek bir yer arıyorum bende.. Bilen gören var mı?

    Ruhsat konusunda ne yapmışlar yapyıkları iş legal mi acaba ?

    Mekatron Mühendisliğin internet sayfasında aynen şöyle yazıyor:

    "Projenin Amacı:
    Sanayi Bakanlığının AİTM Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle (30 Kasım 2010 tarih, 27771 sayılı) Tip/Onay Belgesi alınması kaydıyla Elektrikli Araç Dönüşüm işlerine izin verilmektedir. Dönüşüm sonrası aracın ruhsatına Elektrikli Araçtır yazısı yazılmaktadır." ( Link ).

    Henüz arayıp detaylı bilgi edinme fırsatım olmadı. Hatırladığım kadarıyla bir videoda 10.000 TL dönüşüm bedeli istiyorlardı ve bu bedelin ticari taksileri dönüştürmeye hız verdikçe daha da aşağı çekileceğinden falan bahsediyorlardı.




  • her şeyden önce tebrik ederim.
    uzun zamandır üzerinde düşündüğüm bir konu olan elektrikli araç konusunu hep amerika ya da başka ülkelerde yapılan örneklerini takip ediyorum, ülkemizde de bu tarz girişimler olduğunu zaman zaman internet üzerinden görüyordum ancak sizin projeniz şeklinde ülkemizde yapıldığını görmenin ayrıca gurur verdiğini belirtmek isterim.
    özellikle herkes gibi düşünmeden işin kolayına kaçmadan yazılımlar üzerinde çalışmanız gerçekten takdire şayan bir mesele ve asıl üzerinde durulması gereken konu öncelikle de bu olmalı bence yoksa diğer taraftan herkes hazır bir kit alıp aracını EV araca dönüştürebilir ki gördüğümüz bi çok uygulama da bu yöndedir. Bir çok insan motoru çıkarıp yerine bir elektrik motoru koyup sizin üzerinde durduğunuz bir çok konuyu göz ardı etmektedir ancak siz gördüğüm kadarıyla bir çok ayrtınıyı göz önünde bulundurmuşsunuz (akülere ingiliz anahtarı düşmesi ihtimalinden tutunda aracın standart donanımlarınında dönüştürülürek çalışmasına kadar) gerçekten takdir edilecek bir çok uygulama ile aracınızı dönüştürmüşsünüz her biri ayrı ayrı tebriği ve takdiri hak ediyor, umarım bütün bu çabalarınızın karşılığını fazlası ile alırsınız.

    Ellerinize ve emeğinize sağlık...
    BU ÜLKENİN BİR VATANDAŞI OLARAKTA GİRİŞİMİNİZDEN DOLAYI SİZE BİNLERCE KERE TEŞEKKÜR EDİYORUM.




  • tekrar merhabalar.
    mevzuatla ilgili bir araştırma yaparken meb.gov.tr sitesinde bir şeyle karşılaştım ve üstelik sizinde bulunduğunuz şehirde(Antalya'da) bir okulun girişimi bir görüşmekte fayda olduğunu düşünüyorum.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Benzin ve Dizel Motorlu Araçlarda %100 Elektrik Motora Dönüşüm Sistemi İstihdam Projesi
    Benzin ve dizel motorlu araçlarda %100 elektrik motora dönüşüm sistemi istihdam projesi teklifi, okulumuz otomotiv teknolojileri öğretmeni Eyüp KARAGÜL (proje yöneticisi) tarafından hazırlanmıştır
    Okulumuz Antalya Mesleki Eğitim Merkezi; Sözleşme Makamı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı–Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı, SEKTÖREL YATIRIM ALANLARINDA GENÇ İSTİHDAMININ DESTEKLENMESİ(PYE II),Hibe Başvuru,Bütçe Kalemi: 04.0601
    İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı IPA IV. Bileşeni İlgi: EuropeAid/133936/M/ACT/TR,
    Benzin ve Dizel Motorlu Araçlarda %100 Elektrik Motora Dönüşüm Sistemi İstihdam Projesi Teklifi, Okulumuz Otomotiv Teknolojileri Öğretmeni Eyüp KARAGÜL (proje yöneticisi) tarafından hazırlanmıştır " 06.02.2013 tarihinde sunulacaktır.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    LİNK: http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/07/19/970103/icerikler/benzin-ve-dizel-motorlu-araclarda-100-elektrik-motora-donusum-sistemi-istihdam-projesi_315614.html




  • ozgur_ozkok O kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkür ederim,
  • Kesınlıkle cok guzel bı calısma olmus arkadaslar tebrık ederım. Bızımde mılletımızın boyle calısmalar yapması bızı gururlandırıyor .Çalısmalarınızın devamını beklerız. Insallah daha az malıyette daha kullanıslı araclar yapma ımkanınız olur.
  • merhaba enginos öncelikle tebrikler süper iş çıkartmışsınız bu batarya konusu bu işte çok sıkıcı şarz etmek falan ve maliyetli benim planım şu ac motor kullanmak ve bu motoru belemek için misal 1o kva lık altörnatör bunuda aktif çalıştırabilecek bir motor bu motoru da çalıştıraçak iki akü ve inverterle motoru çalıştırıp sistemi aktif etmek çalışma sağlanınca aküden gelen elektirik altörnatörün elektiriği ile hızlıça şartellerle değiştirmek ve sistem sürekli kendi kendini çalıştıracaktır buda dinamo 10 kva üretiyosa 1 kva kendi kullanacak 9 u motoru ve geri kalan sistemi besliycek bu uygulama yı kullanan var yanbancı bir video aracı üzerinde ve türkiyede yapanda var birkaç kişi bende çalışıyorum ev için demek istediğim bu sistemle araca kesintisiz menzil sınırı olmadan elektirik sağlamak mümkün diye düşünüyorum sizin görüşünüz nedir




  • aşağıda link veriyorum söylediğim sistemle ilgilihttp://www.youtube.com/watch?v=8CmKQSbDx5o
    http://www.youtube.com/watch?v=GRTpUJC-eJY http://www.youtube.com/watch?v=OePCuXRs4iI http://www.youtube.com/watch?v=LTLLnUOPOQk
    http://www.youtube.com/watch?v=Fv53K9MnDuMhttp://www.youtube.com/watch?v=LgEsSOphlp8 video ları inceleyin vaktınız olunca

    burada paylaştığım hız kontrol cihazı araç için kullanılabilirmi
    http://www.youtube.com/watch?v=9tl-zIAaZ8A
    http://www.youtube.com/watch?v=4mkqoj3MaaQ
    http://www.youtube.com/watch?v=a-6GfQ7nUug bu sürücüler kullanılırmı sizce




  • gizliyara008 G kullanıcısına yanıt
    sayın; gizliyara008

    Ben ilk devremi ilkokula başladığım sene kendi kendime yaptım. Beslenme çantamda diyotlar için küçük bir torbam bile vardı.
    İlk motorumu yaptığımda da henüz okumayı yeni öğrenmiştim, önlüğümde kurdelem duruyordu.
    Rahmetli babam hoparlörden sökme bir mıknatıs, biraz bakır tel ve yassı pil diye bilinen kivi marka pil ile bana çok basit motor yapmıştı,

    ikinci motorumu merdaneli arçelik çamaşır makinasının motorunu modifiye ederek kendim yaptığımda henüz ilk okulu bitirmemiştim. Üstelik babam hiç yardım etmemişti.

    Arkadaşlarım ahşaptan kızak yapmak için ağaç kestirirken bende hızarın motorunu incelerdim. Onlar kızakla kayarken de kızağın sürtünme katsayısını CW olarak nasıl hesaplarım diye düşünürdüm.

    1983 yılında 9 ay para biriktirdim, 6 taksitle bilgisayar aldım, biriktirdiğim para ilk taksite yetti dönüş için param yoktu, bilgisayarı da tek başıma taşıyamadım, eve elimde koca bilgisayar kasası ile yürüyerek gittim.
    1-2 gün sonra bir şekilde tekrar gidip monitörü ve diğerlerini aldım. Tüm parçaları eve taşıdıktan sonra önce bilgisayarı çalıştırdım, benim için o kadar ulaşılmaz, o kadar değerli olan bilgisayarımı, merakıma yenilip, her türlü riski alıp, 15 dk sonrada tamamen söktüm.
    Bilgisayarı söktüğüm gece hic uyuyamadım, aklım bu cihazı anlamaya yetmemişti.

    1 ay sonra pc toplayarak para kazanmaya başlamıştım. 1 yıl sonra Escort bilgisayarın Ankara Necatibey de ki bayisinin servis bölümünün en kıdemli elemanı olmuştum. Görevim arızalı pc leri tamir etmekti, Ankara da benden başka bordu arızalı pc tamir edebilen birisine de rastlamadım. Bord ne, işlemci ne onu bilen de yoktu. Bord unda işlemcinin de adı kart dı. İlk büyük paramı da karayollarının delikli kartlar ile çalışan IBM marka bilgisayarını tamir edeceğini söyleyip, bana tamir ettiren bir abimden kazanmıştım.

    1989 yılında bir bayram günü yolda kalan 1989 model BMW 5.20 nin beynini hiç zorlanmadan tamir ettim, aracın sahibi ikide bir her aracın beynini tamir edebilir misin? diye soruyordu ben evet dedikçe mercedes ? mazda? diye devam ediyordu, oto yedek parçası satıyormuş, gel sana dükkan açayım çok para kazanırız dedi, okuduğum için evet diyemedim ama hayatımda yeni bir dönem başlamış oldu, yeni ilgi alanım otomobiller olmuştu.

    1990 yılında bir arkadaşım, şimdi ki neodymium mıknatısları süper mıknatıs diye anlatmıştı, inanmakta zorlanmıştım. Aklıma ilk gelen şey bu mıknatıslara ulaşırsam çok güçlü ve küçük motor yapabilirim olmuştu.
    Şimdi tanesi 1 dolara kaldırımlarda satılıyor. Meğer elin oğlu 1980 yılından beri kullanıyormuş. 2005 yılında epey maliyet ödedikten ve meşakkat çektikten sonra mıknatıslara sahip oldum, aklıma gelen o motoru 2005 yılında yaptım, şu anda o motora bakarak bu yazıyı yazıyorum.

    Zaman içerisinde kendimi geliştirdim, eğitimimi ilerlettim. Bilgim ve birikimim de hatırı sayılır bir yere geldi.

    Elektronik ve mekanikle ilgili işlerimde bilimin temel kurallarını iyi öğrendiğim, iyi algıladığım için kendi çapımda başarılı olduğumu düşünüyorum.

    Bütün buraya kadar ki yazdıklarımın amacı aşağıdaki değerlendirmeyi yapan kişinin birazda olsa, bilimsel ve pratik tecrübesi, var demek içindir.

    Bilimle uğraşan, araştıran, yeniliklere açık aklı başındaki her insan, hayatta ve bilimde olmaz diye bir şeyin olamayacağını bilir. Ama fiziğin temel kurallarının kolay kolay değişmeyeceğini de bilir.

    Fakat bu günkü fizik kuralları bize sonsuz enerjinin mümkün olmadığını, bunun fiziğin temel kuralı olduğunu söylüyor.

    Bu arkadaşlarımız sonsuz enerjiyi bulduklarını, yani fiziğin bilinen en temel kurallarından birisinin yanlış olduğunu iddia ediyorlar.
    Yani bu arkadaşlar bize diyor ki, petrolü, kömürü, güneş enerjisini, doğal gazı, nükleer enerjiyi unutun, yeni bir çağ başladı,
    üstelik videonun tarihi 2013 ocak yani yeni çağ 1 yıl önce başlamış.

    Belki doğrudur, belki benim bilgimi, algımı aşan bir şey vardır. Ama ben bu cihazı kullanmadan test etmeden bu arkadaşlara inanmam, fiziğin temel kuralına inanmaya devam ederim.

    benim bakış açım şu an için budur.




  • Bir makina mühendisi olarak soluksuz okudum konuyu. Gerçekten çok güzel.
  • Bir bilgisayar mühendisliği öğrencisi olarak helal olsun diyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fizik kuralına göre çok zor tabiki şahsen test etmeden bu doğrumu karar verilmez yazında deyindiğin gibi 90 yılında arkadaşının neodyum mıknatıs alayı bilirsin eski zamanlarda birçok bilim adamı uzaya çıkmak ve uçak yapmak için imkansız demişlerdi şimdi yaşasalardı ne düşünürlerdi acaba ben eminim bu tür uygulamayı kullanan devletler var en kısa zamanda bu konuda deneme yapıp paylaşmaya çalışacam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gizliyara008

    fizik kuralına göre çok zor tabiki şahsen test etmeden bu doğrumu karar verilmez yazında deyindiğin gibi 90 yılında arkadaşının neodyum mıknatıs alayı bilirsin eski zamanlarda birçok bilim adamı uzaya çıkmak ve uçak yapmak için imkansız demişlerdi şimdi yaşasalardı ne düşünürlerdi acaba ben eminim bu tür uygulamayı kullanan devletler var en kısa zamanda bu konuda deneme yapıp paylaşmaya çalışacam


    sonsuz enerji bulmaçabası insan beyninin insan oğluna oynadığı bir oyundur. Yuzyıldır çeşitli devirdaim makinaları tasarlanmış ve uygulanmış.çalışan görülmemiştir. Tüm enerjilerin kaynağı güneş enerjisi yada evreninoluşumu sırasında oluşmuş nükleer enerjidir. Enerjiler birbirine çevrilir lakin sıfırdan varolamaz (altın kural)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.