Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vallahi su konuyu okuyup sizi avuc ayalari patlayasiya kadar alkislamayan cok ayip eder.cok buyuk bir basari.sizlerle resmen gurur duydum.ah bir de mevzuat gurur duyabilse! basarilarinizin devamini diliyorum,video,fotograf heyecanla bekliyorum,tekrar tekrar tebrikler.ellerinize saglik...
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Öncelikle merhabalar. Başarınızdan dolayı gerçekten çok içten tebrik ediyorum.
    Şimdi benim size bir kaç sorum olacaktı. Bizim elimizde de üniversite bünyesinde benzer bir proje var. Fiat Fiorino bir arabayı elektrikli araca dönüştürmemiz gerekiyor fakat kaç kw lık motor kullanmamız gerektiği konusunda sıkıntılar yaşıyoruz. Siz hesaplama işlemlerini nasıl gerçekleştirdiniz? Örneğin bizim elimizdeki arabanın boş ağırlığı 1190kg, max 60km/h hız yapsa ve menzilide 100km olsa, hangi formül yada programlar yardımıyla kesin olarak motor kw seçimini yapabiliriz? Çünkü biz motor ve ona uygun sürücüyü aldıktan sonra arabanın kalkmaması yada dişliler yardımıyla da olsa istediğimiz verimi alamamamız durumunda tekrar motor ve sürücü alma imkanımız olmayacak. Yada kafamıza göre hadi 70kw kesin yeter alalım deme gibi bir şansımızda yok. Üniversite yönetimine ve sponsorluk için gideceğimiz firmalara elimizde hesaplamalarla gitmemiz gerekecek. Yardım ederseniz çok seviniriz. Başarılarınızın devamını dilerim.




  • Güzel tespit
    fakat küçük sorun,
    bu sorunu pedal ile çözmek mümkün
    yeni araçların tamamının pedallarında 2 adet potansiometre var, bunları yedekli olarak pedala bağlayarak sorunu basitçe cözebilir.

    Yazımın başında bu konuya kısaca değinmiştim.

    çok daha teknik yazarım ve bu düzey keyifli de olabilir ama, bir çok arkadaşa faydamız olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 20 Aralık 2013; 1:27:24 >
  • Belash B kullanıcısına yanıt
    Sayın, Belash,

    mevzuat başka uygulama başka, mevzuatın hiç bir yerinde temel imalatçı (sizin yazınızda fiat oluyor) izin almak gerektiği yazmıyor, bu zaten mantıklı değil,
    tüm dönüşümcüler'i markalara mahkum etmekten başka işe yaramaz. Sanırım düzelmeye başlamış ki yeni başvurularda artık izin alınması istenmiyor.

    Kupa ve/veya şasi üretecek kabiliyette hiç bir firma bunları parça parça satmaz.

    Elektrikli motorlar içten yanmalı motorlardan, ekonomiklik, ömür, ağırlık, güç, verimlilik, teknoloji olarak içten yanmalı motorlardan fersah fersah ileride,
    Sorun pil teknolojisinin pahalı olması, şarj süresinin uzun olması İDİ, fakat son 1 yılda çok mesafe katedildi.

    Tesla 26 dk da 186 Mil menzil veriyor. Youtube de bi yerlerde videosu var. Çeşitli firmalar 15 dk şarj ile 200 km menzil yaptırabiliyor. bizde 30 dk şarj ile 200 km menzil mümkün, görmek isteyen Antalya ya gelebilir.

    Piller de ucuzlamaya başladı.




  • notescapeme kullanıcısına yanıt
    Sayın, notescapeme,
    hesaplama işi buraya yazamayacağım kadar uzun ve zahmetli bir şey,
    agırlık, sürtünme katsayısı, teker çapı, kablo tipi, controller verimi vs detay var.

    fakat ne kullanacağınızı tam olarak biliyorum.
    Nereden derseniz, yıl başında bir peugeot bipperi proje olarak çevirmiştik.

    https://store.donanimhaber.com/8d/e1/3d/8de13d94928a98ae5e56969a0c3bee0e.jpg



    https://store.donanimhaber.com/4f/67/42/4f6742edfb2b87e2b1f29ab565ad1671.jpg



    https://store.donanimhaber.com/83/59/3c/83593c514332089c50c9b6c5986812aa.jpg


    100 km menzil, 160 km hız, için bu yazıdaki ekipman sizin işe tam olarak oturur.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Sevgili enginos,

    Takdir edersiniz ki otomotiv uzmanı değilim. Benim ki nacizane, seri üretime geçilebilecek bir teknik geliştirdiğiniz ve bunun hakikaten değerlendirilmesi gerektiği noktasında bir görüş çabasıydı.

    30 dakika şarj ile 200 km menzil son derece muazzam. Hele 6 saatlik şarjla ve size ait olmayan pillerle sadece 150-160 km giden Fluance'ler bile satılabilmişken... Şahsen, bütçesi belirliyse kendim de bir tane edinmek isterdim. 2 yılda bir muayeneye de gerek yok, broadway tarzı araçlara uygulama şansınız var mıdır? Çiftlikten köye, arada sırada da komşu köylere gidebilsem kafi. Hem gerçek kullanımla da tecrübe etme imkanı da olur.
  • hocam tekrar tebrikler sizi bir sorum olucakti 72 hp güç için yaklaşık 40-50 kw lık bir motor kullanmanız gerekiyor diyelimki 50 kw lık bir motor kullandınız 24 kwh lık batarya kullandıgınızı söylüyorsunuz benim anladığım bu bataryalar en fazla 24 kw gücü verebilir anlamında değil mi yani 50 kw lık motorun 26 kw lık kızmını boşuna bekletmiş olmuyor musunuz?
  • benim bildiğim o 24 kw HOUR
    yani 24 kw lık enerji harcarsan 1 saat sonra pilin biter diyor.
    48kw harca 30dk a biter
    kaba bir hesapla 24/50=tam güçte 48dk ömrü var bataryaların.(full throttle)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    benim bildiğim o 24 kw HOUR
    yani 24 kw lık enerji harcarsan 1 saat sonra pilin biter diyor.
    48kw harca 30dk a biter
    kaba bir hesapla 24/50=tam güçte 48dk ömrü var bataryaların.(full throttle)

    eyvallah hocam anladım ama 48 dk değilde yaklaşık 29 dk gibi bir ömrü olmaz mı pilin?
  • 28.8dk ediyor doğru acele hesap yaptım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    28.8dk ediyor doğru acele hesap yaptım.

    evet 28 dk 48 saniye yapıyor hocam sağ olun bende anlamış bulunmaktayım allah razı olsun...
  • lafı bile olmaz
  • 24kw lık kapasitemiz var anlamında, yani yukarıdaki arkadaşların hesabı doğru,
    50kw lık motorumuz tam güç çekse pil yaklaşık 30 dk güç verebilir.

    50kw lık motorumuzu bazen tam güç bazen %10 kapasite ile kullanıyoruz.
    Mesela, kalkışta yüksek güce ihtiyacımız oluyor, düz yolda daha az.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    konu favorilerimde sürekli takip ediyorum zaman zaman başka platformlarda yaptığınız işi paylaşıyorum. gerçekten taktire dayen bir iş yapıyorsunuz. imkanım olsa bir araç yaptırmak istersim
  • Zengin olsam 10.000₺ yardimda bulunurdum.
    Ama 100₺ kopar benden.

    Hesap numarasi verirseniz destek olmak isterim.

    Helal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sn. enginos ,

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    yanılmıyorsam münferit tadilat hususunda kullanacağımız onay belgesi bu. Not kısmında ise özetle şu yazıyor :

    Motorlu araçların elektrikli araca dönüştürülmesinde orjinal temel aracın imalatçısı hariç münferit tadilat yapılamaz.

    bizim elimizi kolumuzu bağlayan bu değil mi ?


    bu pil ise toshibanın geliştirdiği son teknoloji lityum titan dan üretilmiş.
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    özellikleri :

    2.3 V 20 ah
    510 gr
    15 dk da % 95 i şarj oluyor (harika bir süre )
    6000 kez şarj ömrü
    6000 şarj sonunda kapasite kayıbı % 20 den az (en güzeli bence)

    bu pili ağırlık/kapasite olarak nasıl değerlendiriyorsunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forum_avukatı -- 26 Aralık 2013; 1:52:48 >




  • Zevkle okudum, tebrik ederim..Gördüğüm kadarı ile özenli çalışmışsınız, aracın orjinal ekipmanları ile uyumlu olması çok uğraştırmış olmalı..Menzil güzel, ağırlık neredeyse aynı kalmış, performans..hepsi iyi görünüyor.

    Çalışmanız çok ilham verici bence, paylaştığınız detaylar da eminim pek çok kişinin işine yarayacaktır..

    Demekki 200km menzili olan, 15dk şarj olan bir aile aracını çok rahat yollara çıkarabiliriz, siz 20000$ harcamışsınız, seri üretimde çok daha makul değerler ile üretilebilir..
    Bu rakamlar da pekçok kişi için yeterli, hele tüketim düşünüldüğünde..Yani rahat satılır..ihraç da edilir..
    Ama bu ülkede olmaz işte, teknik veya yeterllilik sorunu değil..malum nedenlerde..

    birkaç sorum olacak,
    Acaba araca küçük bir jeneratör montajı yapmak ve bataryaları desteklemek menzile ne kadar getiri sağlardı? Batarya bittiğinde yakıtla yoluna devam edebilirdi...En azından menzil uzatılabilir..
    Soğuk veya sıcak menzili nasıl etkiliyor? Mesela 0 C civarı deneyebildiniz mi?

    Tekrardan tebrikler..




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Tofaş olsa daha ucuz olurdu
  • Belash B kullanıcısına yanıt
    Sayin belash,
    Birgun seri üretim mümkün olursa sizi haberdar edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayin OFK
    Yardım öneriniz bizi çok mutlu etti.
    Tesekkur ederiz, şu an prototip tamamlandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.