Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Helal olsun valla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeneMarlin

    Bu mesaj silindi.
    KURBAN BAYRAMINIZI kutlar, sağlıklı nice bayramlar dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harputh

    KURBAN BAYRAMINIZI kutlar, sağlıklı nice bayramlar dilerim

    Alıntıları Göster
    Takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Leopard

    Takip

    Alıntıları Göster
    takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    takip

    Alıntıları Göster
    Hepsini bir solukta okudum kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Hepsini bir solukta okudum kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Ellerinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbolcu

    Ellerinize sağlık

    Alıntıları Göster
    Birde size bir sorum olacak doblo primeo veya ford transit connect kullanıp tavanına yüksek verimli güneş panelleri yerşetirmeyi ve pilleri bu şeklde şarj etmeyi düşündünüz mü hiç ? (smps ile DC-DC de yüksek kazançlı dönüşüm uygulanabilir veya toplam pil geriliminde panel kullanıp %100 verimde dolum yapılabilir)
    Primeronun tavanı için ortalama 40-70 kg arası bir ağırlık kaplarlar gibi. kabaca hesaplarıma göre kazanç olarakda günlük 3-6 kw bir getirisi olur gibi duruyor. Acaba böyle bir şey düşündünüz mü mümkün olur mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Leopard

    Birde size bir sorum olacak doblo primeo veya ford transit connect kullanıp tavanına yüksek verimli güneş panelleri yerşetirmeyi ve pilleri bu şeklde şarj etmeyi düşündünüz mü hiç ? (smps ile DC-DC de yüksek kazançlı dönüşüm uygulanabilir veya toplam pil geriliminde panel kullanıp %100 verimde dolum yapılabilir)
    Primeronun tavanı için ortalama 40-70 kg arası bir ağırlık kaplarlar gibi. kabaca hesaplarıma göre kazanç olarakda günlük 3-6 kw bir getirisi olur gibi duruyor. Acaba böyle bir şey düşündünüz mü mümkün olur mu ?

    Alıntıları Göster
    Ek olarak aşağıdaki sitede bulunan arkadaşlarında çalışması var. Ruhsata işlenebilir diyorlar. Ne derece dogrudur?

    http://www.mekatron.net/icten-yanmali-motorlarin-elektrikli-araca-donusturulmesi/

    Sanayi Bakanlığının AİTM Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle (30 Kasım 2010 tarih, 27771 sayılı) Tip/Onay Belgesi alınması kaydıyla Elektrikli Araç Dönüşüm işlerine izin verilmektedir. Dönüşüm sonrası aracın ruhsatına Elektrikli Araçtır yazısı yazılmaktadır.




  • Mc_Leopard kullanıcısına yanıt
    sayın; Mc_Leopard
    Güneş panelleri ve verimleri konusunda çok bilgili değiliz.
    Fakat mühendislik olarak zor olmakla beraber mümkün olduğunu biliyoruz, örnekleri de var.

    biz düşünmedik çünkü panele, montajına harcanan zaman ve yapılan yatırım çok fazla getirisi çok az,
    şöyle ki;
    elektriğin 1 kw 22 kuruş,
    panele, montajına, ekipmanına ve entegrasyonuna yapılacak yatırım en az 8-10.000.usd
    Ağırlık sorunu ve panellerin gece işe yaramaması da ekstra dezevantajı

    hal böyle olunca biz bu hususa hiç çalışmadık.

    tabi bilmediğimiz bir güneş paneli teknolojisi var ise o zaman yeniden değerlendirme yapmak gerekebilir.
  • Mc_Leopard kullanıcısına yanıt
    Daha önceki yazılarımda bu husus açıklamıştım.
    mevzuatta teorik olarak izin var biraz zorlu bir süreç,
    istenilen evrakları, masrafları bizim karşılamamız, tedarik etmemiz mümkün olmadı.

    Bir gün birisi başarır ve nasıl yaptığını açıklarsa bizde yeniden deneriz artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Daha önceki yazılarımda bu husus açıklamıştım.
    mevzuatta teorik olarak izin var biraz zorlu bir süreç,
    istenilen evrakları, masrafları bizim karşılamamız, tedarik etmemiz mümkün olmadı.

    Bir gün birisi başarır ve nasıl yaptığını açıklarsa bizde yeniden deneriz artık.
    Öncelikle çalışmalarınızı takdir ve hayranlıkla takip etmekteyim. Hele sizler gibi ilim sahibi mühendis kardeşlerimizden böyle çalışmalar görmek şahsen beni çok gururlandırıyor. Kendimde naçizane elektrikli araçlar hakkında internet vasıtasıyla araştırmalar yapmaktayım. Genelde yurt dışında yapılan çalışmalarda (döüşümlerde) dc motor kullanılmakta ve dönüşüm maliyetleri orta üst seviyeye çıkmaktadır. Ben kendimce profesyonellikten ve ilimden uzak bir şekilde ac daha doğrusu asenkron motor kullanılarak bu işin daha ucuza mal edilebileceğini düşünürken aşağıdaki iki video gözüme ilişti. Bunları sizlerle paylaşıp sizin gibi mühendislik vasfına sahip arkadaşlarımıza bir kaç soru yöneltmek istiyorum izninizle.

    1- http://www.youtube.com/watch?v=IDZlyaG8uDA

    2- http://www.youtube.com/watch?v=2tFSVniO_Cc

    motor dan sonra malum elektrikli araçların motor kontrol ekipmanlarıda pahalı seviyelerde ben kendimce dedim ki videoları izlemeden tabiki; neden kontrol ünitesi olarak frekans inverterli hız kontrol cihazı kullanılmasın. Sonra bu videolar gözüme ilişti 2. videoda kesinlikle böyle bir hız kontrol ünitesi kullanıldığını gördüm. Sizden ricam bu videoları izleyip sonra görüşlerinizi bildirmeniz ve böyle bir dönüşümde tahmini menzil hız ve tork değerleriyle ilgili bizleri aydınlatmanız. 1 videoda sanırım 1 alternatörde ekleyip belirli bir devire kadar aküden sonrasında ise alternatörden motor besleme yapılmış bu olayın mümkün olup olmadığını biraz açarsanız çok sevinirim. Son olarak yapmış olduğunuz bu dönüşüm işinde kalem kalem anlatmış olduğunuz parçaların eğer özel değilse ve sizleri zor duruma düşürmeyecekse maliyetleri kalem kalem paylaşmanızı rica ediyorum. Başarılarınızın devamını ve karşınıza yeni bürokratik engellerin çıkmamasını temenni ediyorm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanimhaber-erol

    Öncelikle çalışmalarınızı takdir ve hayranlıkla takip etmekteyim. Hele sizler gibi ilim sahibi mühendis kardeşlerimizden böyle çalışmalar görmek şahsen beni çok gururlandırıyor. Kendimde naçizane elektrikli araçlar hakkında internet vasıtasıyla araştırmalar yapmaktayım. Genelde yurt dışında yapılan çalışmalarda (döüşümlerde) dc motor kullanılmakta ve dönüşüm maliyetleri orta üst seviyeye çıkmaktadır. Ben kendimce profesyonellikten ve ilimden uzak bir şekilde ac daha doğrusu asenkron motor kullanılarak bu işin daha ucuza mal edilebileceğini düşünürken aşağıdaki iki video gözüme ilişti. Bunları sizlerle paylaşıp sizin gibi mühendislik vasfına sahip arkadaşlarımıza bir kaç soru yöneltmek istiyorum izninizle.

    1- http://www.youtube.com/watch?v=IDZlyaG8uDA

    2- http://www.youtube.com/watch?v=2tFSVniO_Cc

    motor dan sonra malum elektrikli araçların motor kontrol ekipmanlarıda pahalı seviyelerde ben kendimce dedim ki videoları izlemeden tabiki; neden kontrol ünitesi olarak frekans inverterli hız kontrol cihazı kullanılmasın. Sonra bu videolar gözüme ilişti 2. videoda kesinlikle böyle bir hız kontrol ünitesi kullanıldığını gördüm. Sizden ricam bu videoları izleyip sonra görüşlerinizi bildirmeniz ve böyle bir dönüşümde tahmini menzil hız ve tork değerleriyle ilgili bizleri aydınlatmanız. 1 videoda sanırım 1 alternatörde ekleyip belirli bir devire kadar aküden sonrasında ise alternatörden motor besleme yapılmış bu olayın mümkün olup olmadığını biraz açarsanız çok sevinirim. Son olarak yapmış olduğunuz bu dönüşüm işinde kalem kalem anlatmış olduğunuz parçaların eğer özel değilse ve sizleri zor duruma düşürmeyecekse maliyetleri kalem kalem paylaşmanızı rica ediyorum. Başarılarınızın devamını ve karşınıza yeni bürokratik engellerin çıkmamasını temenni ediyorm.

    Alıntıları Göster
    öncelikle tebrikler bu çalışmanız belki birilerinin gözüne çarparda mevzuatın insanımızı bağlayan ne büyük bir düğüm olduğunu anlar
    malum antalyada yaşıyorsunuz güneş enerjisi bakımından en fazla ışınıma sahip bölge
    dolayısı ile arabanın üstüne vesaire değilde şarj merkezi olarak kullandığınız yere panller yardımı ile şarj istasyonunu güneş enerjisi ile kurmanız
    o mevzuatı çıkaran sistemin "sen benim elektriğimle araba kullanıyorsun al sana şu kadar vergi" :) demesinden de kurtulabilirsiniz
    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drcivanim

    öncelikle tebrikler bu çalışmanız belki birilerinin gözüne çarparda mevzuatın insanımızı bağlayan ne büyük bir düğüm olduğunu anlar
    malum antalyada yaşıyorsunuz güneş enerjisi bakımından en fazla ışınıma sahip bölge
    dolayısı ile arabanın üstüne vesaire değilde şarj merkezi olarak kullandığınız yere panller yardımı ile şarj istasyonunu güneş enerjisi ile kurmanız
    o mevzuatı çıkaran sistemin "sen benim elektriğimle araba kullanıyorsun al sana şu kadar vergi" :) demesinden de kurtulabilirsiniz
    saygılarımla

    Alıntıları Göster
    yeni ve gelecek dediğiniz gibi yüzyıl önce yapılmış olan araba ile değil eletrikli arabayla bu ülke sınıf atlar




  • donanimhaber-erol D kullanıcısına yanıt
    erol bey,

    ilk videoyu izledim anladığım kadarı ile oradaki beyefendi sonsuz enerjiyi bulduğunu iddia ediyor.
    bilimde imkansız diye bir şey yoktur ama şu anki bilinen fizik kuralları ile bu mümkün değildir.
    benim bildiğim ne kadar harcarsan o kadar alırsın kuralıdır.
    videoda daha fazla teknik bilgi olmadığı için başkaca bir şey söyleyemiyorum.
    Bence videodaki beyefendi aslında araca elektrikli motor takarak bile muhteşem bir işi başarmış.
    Bunu düşünmek, tasarlamak ve gerçekleştirmek bile fazlasıyla yeterli.

    ikinci videoya gelince, oradaki passat 2009 yılında dönüştürülmüş yani 4 yıl önce
    ve bence zamanına göre gayet başarılı, çok da karmaşık ve ciddi elektronik, otomasyon bilgisi isteyen bir çalışma
    motor siemensin kare motoru
    yalnız dikkat ettiyseniz aracın göstergeleri çalışmıyor ve arıza lambaları yanıyor. Adam o kadar otomasyon ve elektronik bilgisine rağmen gösterge ve arıza lambası sorununu aşamamış.
    arıza lambalarının sönmesi, göstergelerin çalışması gerçekten çok ciddi ve bela bir iş biz bu sorunu çözene kadar epey bi süründük.

    Dönüşümde DC motor kullanmamak akıllıca, DC motorun ısı, verim ve kontrol sorunları oluşabiliyor.
    Elektrikli araçlarda kullanılan AC motorların sürücüleri de (bizimki de dahil) genelde frekans kontrollü

    ekipmanların fiyatına gelince elimde bir liste var ama biraz karışık onu bir ara düzenleyip buraya koyarım.
    fiyatlar neredeyse haftalık değiştiği için yayınlamak için çaba sarf etmedim.

    aslında pil hariç tüm ekipmanların muadilleri var motor ve sürücülerde de çok uygun fiyatlar oluşabiliyor, tabi burada önemli olan aracın ağırlığı, menzil, performans isteği vb detaylar.
    örneğin ben günde 30 km den fazla gitmem hızım da 50 den fazla olmasın, zaten trafik de bekliyorum diyen; eli tornavida ve anahtar tutan birisi, çok rahat 8-10.000 TL ye
    kit satın alıp aracını kendi evinin önünde 1-2 günde elektrikliye dönüştürebilir. Bu dönüşümde gayet düzgün olur.

    haa, yapsa ne olacak yasal olarak trafiğe çıkabilir mi derseniz o mümkün değil tabi.
    Mevzuatımız henüz halkını münferid olarak aracı dönüştürebilecek kadar yetenekli, başarılı ve güvenilir bulmuyor.

    Ne acıdır ki, Antalyalı bir fırıncı bile aracını şu veya bu şekilde elektrikli motorla ilerleyebilir hale getiriyor, fakat oraya buraya yalvararak trafiğe çıkmaya bir ikincisini yapmaya çalışıyor.
    Adam gelmiş duvara yaslanmış tıpkı bizim gibi. ABD de ise fırıncının arabasından hiç bir farkı olmayan araçlar 120 dk da 40 usd ye belge alıp yollara çıkıyor.


    ama eminim ki bu durum Türkiye de de değişecek. Bunun işaretleri de geliyor.




  • drcivanim kullanıcısına yanıt
    bahsettiğiniz vergiden korkmamak imkansız,

    Türkiye Cumhuriyeti de diğer devletlerde muhtemelen şarj cihazları ve elektrikli araçların üzerinden bir gelir elde edecek.

    Güneş paneli de kullansak, rüzgar gülüne de bağlansak devlet otoritesi öde dediğinde ödeyeceğiz.

    Umudumuz diğer araçlara göre daha makul bedel ödemek.

    Moskova da şehir merkezinde bu ayın başında 25 tane hızlı şarj istasyonu devreye girdi, şarj bedava, etrafında elektrikli araç park etmekte bedava ki Moskova da park paraları Newyork'u aratmıyor muş.
    Cihazları elektrik idaresi yerleştirdi.

    bakalım ne zaman para isteyecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 5 Kasım 2013; 2:12:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harputh

    Sizi ve çalışma arkaşlarınızı bende TEBRİK ederim.KARARLI ğınıza ,AÇIK YÜREKLİ ğinize ve PAYLAŞIMCI lığınıza hayranım.SİZLERİ yakından tanımaktanda mutlu olacağım.

    Alıntıları Göster
    Çalışmalarınızı ve yazılarınızı sonuna kadar okudum,
    sizi ve arkadaşlarınızı tebrik ederim. Cidden çok gurur verici

    Bende çoğu kişi gibi merak ettiğim bu konuyu biraz ciddiye alıp araştırma yaptım
    daha sonra bir forklift çiye gidip palet motorlarından bir tane aldım 80v da 13,5kw güç üretiyor etiketin üstünde yazıları silinmiş devirini göremedim, birde söktürdükten sonra ortasında mil in olmadıgını gördüm bu benim için sorun teşkil edermi size sormak istiyorum tabi bir kaç sorum daha olacak, motoru söktürdügüm için mil olmasa dahi almak zorundaydım çünki forklift in üstünden söktüler ve kesin alacaksa sökeriz dediler bende iyi sökün bari dedim.

    araba olarak eski 3-5 binliralık 700kg civarı araçlara bakıyorum, bu motor ortalama piller dahil 700-750kg aracı ceker mi son yazılarınızda yazdıgınız gibi günde ortalama 30-40km yol 50-60km hız yapsın kafi ev iş arası kullanmak istiyorum zaten aracı alınca hemen muayene yaptırıp en azında 2 sene derdim olmasın diyorum 2 seneden sonra artık kaçak köçek kullanabildigim kadar kullanırım,

    bir yerde pil buldum 2. el 2v 200a vrla akü 2009 yılı yapımı 20yıl ömürlü deniyor 10kg geliyor ve 45 tl ye veriyorlar ortalama bana 500kere şarj edebilirsiniz dendi.

    aynı forklift cide 80v 400a sürücüde mevcut 1000tl ye veririm de tabi ben bunu programlayamam :)
    yada programlama lazım mı onu bile bilmiyorum,

    sizce bu işe devam etmelimiyim yoksa motoru elden cıkartıp boş ver bu işe bulaşmamı dersiniz
    hatta bi ara internetden motoru satmak istedim sonra vaz geçtim.

    motor da mil olmaması sorun mu
    bu piller işimi gorurmu
    araç olarak düşündügüm ağırlık çok mu
    forklifteri yürüten sürücü işime yararmı

    şimdiden teşekkür ederim yazım hatalarım oldu ise affola.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM




  • juiceles J kullanıcısına yanıt
    Sayın, juiceles

    motor ac mi? dc mi? önce bunu öğrenmemiz lazım, benim gördüğüm kadarıyla dc motor.

    motorun milinin olmaması halletmeniz gereken önemli bir sorun,
    forkliftte motorun nereye ve nasıl bağlandığı önemli, sanırım bu motor aksa bağlıdır ve karşısında da bir yer vardır. En azından o parçayı edinmeniz gerekir ki;
    o parçadan yola çıkarak, motoru şanzumana bağlayabile siniz.
    Belki o parçayı motora bağlayıp diğer taraftan da şanzumana bağlayabilirsiniz
    olmaz diye bir şey yok mutlaka olur ama biraz uğraşacaksınız.

    13 kw sürekli mi? yoksa anlık mı? önemli. Sürekliyse küçük bir araca yeter ama anlıksa, hızlanmanız ve son hızınız biraz düşük olur, rampalarda ve kalkışlarda araç zorlanır.

    Motorun kendi sürücüsü çok önemli, onun markasını ve tipini bana yazarsanız, size yardımcı olmaya çalışırım, sürücünün üzerindeki her türlü yazı, plaka seri no vs edinmeye çalışın.
    her sürücü, her motorda olmuyor, o nedenle orjinalini öğrenip, daha sonra başka sürücü uyar mı diye bakmak lazım.

    sürücünün programlamasını da yapabiliriz, en büyük sorun onu pc ye bağlayacak ara kablo ve programı yükleyecek yazılım, forklifti inceleyin mutlaka bir yerlerde pc bağlamak için soket olmalı,
    sürücü üzerinde olabilir, araç içerisinde, koltuk altında olabilir.

    Eğer bu motor ile bu işi yapacaksanız, aracın göstergelerini de mutlaka almaya bakın, bir diğer önemli husus da kablolar ve bağlantı aparatları, motor, sürücü, gösterge, pillere giden tüm kablolar ve kabloların ucundaki soketler önemli,
    motorun arkasında devir sensörü var onun nereye bağlandığı ve bağlandığı yerdeki giriş soketi önemli, ya bir beyine yada sürücüye gidiyor.

    Pillerin toplam full şarjda ki voltajı motor voltajına eşit olmalı, sizin bahsettiğiniz pilden 40 tane olmalı ki toplam voltajınız 80 volt olsun. Yani bahsettiğiniz pili pratik olarak kullanamazsınız.
    Benim bildiğim pilin ömrü şarj sayısı ile alakalı ve 20 yıl falan mümkün değil. Sürücüyü tespit etmeli, aracı tespit etmeli yere göre pil kapasitesi hesaplanarak pil alınmalı, sizin projede 12 veya 24 voltluk jel akü de yeterli olur.

    Araç ağırlığınız çok değil, zaten daha hafif araç da pek fazla seçenek yok, aracı alırken motor kabininin büyük olmasına özen gösterin işiniz daha kolay olur.

    başkaca sorunuz olursa yardım etmeye çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayın, juiceles

    motor ac mi? dc mi? önce bunu öğrenmemiz lazım, benim gördüğüm kadarıyla dc motor.

    motorun milinin olmaması halletmeniz gereken önemli bir sorun,
    forkliftte motorun nereye ve nasıl bağlandığı önemli, sanırım bu motor aksa bağlıdır ve karşısında da bir yer vardır. En azından o parçayı edinmeniz gerekir ki;
    o parçadan yola çıkarak, motoru şanzumana bağlayabile siniz.
    Belki o parçayı motora bağlayıp diğer taraftan da şanzumana bağlayabilirsiniz
    olmaz diye bir şey yok mutlaka olur ama biraz uğraşacaksınız.

    13 kw sürekli mi? yoksa anlık mı? önemli. Sürekliyse küçük bir araca yeter ama anlıksa, hızlanmanız ve son hızınız biraz düşük olur, rampalarda ve kalkışlarda araç zorlanır.

    Motorun kendi sürücüsü çok önemli, onun markasını ve tipini bana yazarsanız, size yardımcı olmaya çalışırım, sürücünün üzerindeki her türlü yazı, plaka seri no vs edinmeye çalışın.
    her sürücü, her motorda olmuyor, o nedenle orjinalini öğrenip, daha sonra başka sürücü uyar mı diye bakmak lazım.

    sürücünün programlamasını da yapabiliriz, en büyük sorun onu pc ye bağlayacak ara kablo ve programı yükleyecek yazılım, forklifti inceleyin mutlaka bir yerlerde pc bağlamak için soket olmalı,
    sürücü üzerinde olabilir, araç içerisinde, koltuk altında olabilir.

    Eğer bu motor ile bu işi yapacaksanız, aracın göstergelerini de mutlaka almaya bakın, bir diğer önemli husus da kablolar ve bağlantı aparatları, motor, sürücü, gösterge, pillere giden tüm kablolar ve kabloların ucundaki soketler önemli,
    motorun arkasında devir sensörü var onun nereye bağlandığı ve bağlandığı yerdeki giriş soketi önemli, ya bir beyine yada sürücüye gidiyor.

    Pillerin toplam full şarjda ki voltajı motor voltajına eşit olmalı, sizin bahsettiğiniz pilden 40 tane olmalı ki toplam voltajınız 80 volt olsun. Yani bahsettiğiniz pili pratik olarak kullanamazsınız.
    Benim bildiğim pilin ömrü şarj sayısı ile alakalı ve 20 yıl falan mümkün değil. Sürücüyü tespit etmeli, aracı tespit etmeli yere göre pil kapasitesi hesaplanarak pil alınmalı, sizin projede 12 veya 24 voltluk jel akü de yeterli olur.

    Araç ağırlığınız çok değil, zaten daha hafif araç da pek fazla seçenek yok, aracı alırken motor kabininin büyük olmasına özen gösterin işiniz daha kolay olur.

    başkaca sorunuz olursa yardım etmeye çalışırım.
    sayın enginos
    motor fırçalı dc ama forkliftin yürüyüş motoru degil paletleri kaldıran motor sanırım en başda palet leri kaldıran motor alarak hata yaptığımı düşünüyorum bugun devrini ölçtürebilirsem ona baktıracagım en azından devri düşük mü yüksek mi diye birde sürek li 13.5kw olup olmadıgını ne şekilde anlayabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: juiceles

    sayın enginos
    motor fırçalı dc ama forkliftin yürüyüş motoru degil paletleri kaldıran motor sanırım en başda palet leri kaldıran motor alarak hata yaptığımı düşünüyorum bugun devrini ölçtürebilirsem ona baktıracagım en azından devri düşük mü yüksek mi diye birde sürek li 13.5kw olup olmadıgını ne şekilde anlayabilirim.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle uğraş ve azminiz için tebrik ederim. Ülkemizde malesef mevzuat karmaşık, bu mevzuata iş yapmak istemeyen devlet memurları da eklenince bireysel çabaların hiçbir esprisi kalmıyor. Mevzuatlardan şikayetçi olmakta bir derece haklısınız ancak bu mevzuatlar genelde birebir dışardan alınıyor motorlu araçlara uygulanan mevzuatın hemen hepsi AB den alınma. Ancak orada eksik görülen yerler hızla revize edilip uygulamaya konurken bizde işe gelmeyi bile eziyet olrak gören memur tayfası olduktan sonra hiçbir iş yürümez.

    İş akışını okurken aklıma geldi sanırım en büyük sorun mevcut aracın iletişim sistemiyle elektrik sistemini birleştirmek. Daha eski, elektronik donanım barındırmayan bir araçla -örneğin kuş serileri- bu tip dönüşüm işi daha kolay olur düşüncesindeyim; ne dersiniz ?




  • teme T kullanıcısına yanıt
    sayın; Teme,

    Mevzuatta ve uygulamada ilerleme var, tam olarak netleştikten sonra sizlerle paylaşacağım.

    Dönüşümde temel iki sorun var, mekanik ve elektronik,
    Mekanik işlerin en zoru, motorun şanzumana montajı, 5-10 mikronluk hata yüksek devirde vibrasyona neden oluyor.
    Elektronik işlerin en zoru, aracın beyni ve diğer haberleşme sisteminden veriyi almak ve ona veri iletmek ve dönüşüm ekipmanı ile haberleştirip uyumlu çalışmasını sağlamak.

    Kuş serisi Tofaş alarak bu işi yapmak isterseniz, sorunların bir kısmı gidiyor ama devrin, hararetin- göstergeye nasıl taşınacağı, gaz pedalının nasıl yapılacağı gibi sorunlar kalıyor.

    Örnek vermek gerekirse, aracın motor devri şanzumandan çıkan tel ile göstergeye iletiliyor, dönüşümde kullanılacak elektrik motorundan 5 pinli bir soket ile devir sayısı alınıyor.
    bu ikisini aracın görünür orjinalliğini bozmadan, ekstra ekran koymadan uyumlu hale getirmek epey bir iş.

    Ya da orjinalde telli olan gaz pedalının elektrik motorunu kumanda etmesi için yapılacak değişiklikleri bir düşünsenize,
    pedalı sököp yerine potansiometreli başka pedal tasarlamaktan başka seçenek yok.

    Sonuç olarak araç ne olursa olsun prototip çalışma biraz zorlu, sonrasında ise sorunlar aşılmış olduğundan işler kolaylaşıyor.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.