Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sizi ve çalışma arkaşlarınızı bende TEBRİK ederim.KARARLI ğınıza ,AÇIK YÜREKLİ ğinize ve PAYLAŞIMCI lığınıza hayranım.SİZLERİ yakından tanımaktanda mutlu olacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sponsorumuz yok.


    Hocam kolay gelsin tebrik ederım resmen bir devrim yapmışsınız mutlaka bir devlet büyüğüne ulaşın veya tv haberlerıne twıtırdan ulaşmak daha kolay olabılır ...
  • Tek kelimeyle harika.Çok sağlam emek harcamışsınız inş bir destek çıkan olur.Antalyanın neresinde atölyeniz veya araç ?
  • Müzeye koymak için mi bu?Tip onayı yok izinler yok,yeterlilik yok.Nasıl ruhsat çıkarmayı düşünüyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rfssfr

    Müzeye koymak için mi bu?Tip onayı yok izinler yok,yeterlilik yok.Nasıl ruhsat çıkarmayı düşünüyorsunuz.

    Konuyu okumadınız galiba yazdığınız mesaja bakarsak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: rfssfr

    Müzeye koymak için mi bu?Tip onayı yok izinler yok,yeterlilik yok.Nasıl ruhsat çıkarmayı düşünüyorsunuz.

    Konuyu okumadınız galiba yazdığınız mesaja bakarsak.

    Hocam pahalı bir hobi olmuş.Üzüldüğüm için yazdım.Arkası gelecek olsa tamam.Türkiyede bu işi yapan sayılı firma var.Altyapılar için harcanan zaman ve paraları siz düşünün.Yapılmaz demiyorum.Yapabilirsiniz ama malesef teşvik yok memlekette.Gayet güzel bir işe girişilmiş.Tubitak'a gitsen Sanayi bakanına gitsen ne teşvik verir ne de imtiyaz tanır.Bazı büyükler parmak dayar oldu.Yıllarca memleketi sömürmüş memleketin bir çok insanına ekmek verdiği için hayran kalınan aileler bu ülkeyi hep geri atmışlardır.Nasıl arabalar sattıklarını hatırlayınız bundan 15-20 yıl önce.Bayiiden çıkar çıkmaz arıza yapanı mı,çöpe atılacak lastiklerle teslim edilen araçları mı,son derece yüksek yakıt sarfiyatına sahip araçlarımı sayayım..
    neyse bazı şeyler buradan da yazılmıyor o yüzden susuyorum.Azminizi tebrik ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rfssfr

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: rfssfr

    Müzeye koymak için mi bu?Tip onayı yok izinler yok,yeterlilik yok.Nasıl ruhsat çıkarmayı düşünüyorsunuz.

    Konuyu okumadınız galiba yazdığınız mesaja bakarsak.

    Hocam pahalı bir hobi olmuş.Üzüldüğüm için yazdım.Arkası gelecek olsa tamam.Türkiyede bu işi yapan sayılı firma var.Altyapılar için harcanan zaman ve paraları siz düşünün.Yapılmaz demiyorum.Yapabilirsiniz ama malesef teşvik yok memlekette.Gayet güzel bir işe girişilmiş.Tubitak'a gitsen Sanayi bakanına gitsen ne teşvik verir ne de imtiyaz tanır.Bazı büyükler parmak dayar oldu.Yıllarca memleketi sömürmüş memleketin bir çok insanına ekmek verdiği için hayran kalınan aileler bu ülkeyi hep geri atmışlardır.Nasıl arabalar sattıklarını hatırlayınız bundan 15-20 yıl önce.Bayiiden çıkar çıkmaz arıza yapanı mı,çöpe atılacak lastiklerle teslim edilen araçları mı,son derece yüksek yakıt sarfiyatına sahip araçlarımı sayayım..
    neyse bazı şeyler buradan da yazılmıyor o yüzden susuyorum.Azminizi tebrik ediyorum.

    Aracı ben yapmadım üstteki mesajınızda kişi ekle kısmına enginos yazarsanız daha anlaşılır olur. Aracı yapan enginos nickli kişi. Bana ruhsat alabiliriz düşüncesindelermiş gibi geliyor araç yapımına başladıkları zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: rfssfr

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: rfssfr

    Müzeye koymak için mi bu?Tip onayı yok izinler yok,yeterlilik yok.Nasıl ruhsat çıkarmayı düşünüyorsunuz.

    Konuyu okumadınız galiba yazdığınız mesaja bakarsak.

    Hocam pahalı bir hobi olmuş.Üzüldüğüm için yazdım.Arkası gelecek olsa tamam.Türkiyede bu işi yapan sayılı firma var.Altyapılar için harcanan zaman ve paraları siz düşünün.Yapılmaz demiyorum.Yapabilirsiniz ama malesef teşvik yok memlekette.Gayet güzel bir işe girişilmiş.Tubitak'a gitsen Sanayi bakanına gitsen ne teşvik verir ne de imtiyaz tanır.Bazı büyükler parmak dayar oldu.Yıllarca memleketi sömürmüş memleketin bir çok insanına ekmek verdiği için hayran kalınan aileler bu ülkeyi hep geri atmışlardır.Nasıl arabalar sattıklarını hatırlayınız bundan 15-20 yıl önce.Bayiiden çıkar çıkmaz arıza yapanı mı,çöpe atılacak lastiklerle teslim edilen araçları mı,son derece yüksek yakıt sarfiyatına sahip araçlarımı sayayım..
    neyse bazı şeyler buradan da yazılmıyor o yüzden susuyorum.Azminizi tebrik ediyorum.

    Aracı ben yapmadım üstteki mesajınızda kişi ekle kısmına enginos yazarsanız daha anlaşılır olur. Aracı yapan enginos nickli kişi. Bana ruhsat alabiliriz düşüncesindelermiş gibi geliyor araç yapımına başladıkları zaman.

    Biliyorum başkasının yaptığını elbet okuyacaktır kendileri.
    Sadece test plakası alırlar 6 aylık periyotta o kadar.
    Neyse bakalım izleyelim gelişmeleri.




  • rfssfr kullanıcısına yanıt
    donanım habere koymak için yaptık,

    Test plakası da almayacağız belgede almayacağız,

    Üretim kaygımız yok, belge peşinde koşmaya da heveslenmiyoruz.

    Bir kişiye bir nebze ışık tutabildiysek bizim için en büyük belge o.

    Biz paylaşacağız, üretmek isteyenler, belge almak isteyenler var. Onlar uğraşsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    donanım habere koymak için yaptık,

    Test plakası da almayacağız belgede almayacağız,

    Üretim kaygımız yok, belge peşinde koşmaya da heveslenmiyoruz.

    Bir kişiye bir nebze ışık tutabildiysek bizim için en büyük belge o.

    Biz paylaşacağız, üretmek isteyenler, belge almak isteyenler var. Onlar uğraşsınlar.










    Azminizi ve projenizi tebrik ediyorum.

    İnşallah birileri bu işin zor olmadığını görür ve memlekete faydalı işler yapabilir.Aynı zamanda fırsat verilirse insanların neler yapabilecekleri konusunda ikna olurlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sponsorumuz yok.


    Sayın enginos,

    Kolaylılar diliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nakah07 -- 29 Eylül 2013; 20:08:46 >
  • Konuyu merakla takip ediyorum. Azminize ve başarınıza -ki benim için gerçekten bir başarıdır bu- hayran kaldım. Umarım hobinizi mutlu bir sonla sonlandırırsınız.
  • Sayın Engin Bey
    Ben ve benim gibi amatör arkadadaşlarım sizin tecrübe katkılarızla mutlu oluyoruz.
    Hergün yeni mesajınız varmı diye DONANIM HABERİ izler olduk.
    Saygılarımızla
    HARPUT
  • yeni fotograf ve videoları sabırsızlıkla bekliyoruz...
  • çalışmalarınızdan dolayı tebrik ediyorum . param olsa düşünmeden sponsorunuz olurdum
    yasal mevzuatı okudum. sanırım bu tarz değişlik yaptığımızda sadece devletin değil otomobil üreticisininde onay vermesi gerekiyor. Yani Fiat ın tamam demesi lazım ki onuda niye bedavaya desin.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar kaldığımız yerden devam,
    En son yazımızda, motorun şanzımana bağlanmasını, pillerin yerleşimi ve montajını anlatmıştım.

    Bu yazımda işin detayına, elektroniğine ve yazılım tarafına gireceğiz.

    Motorun şanzımana bağlanması sırasında dikkat edilecek hususları,
    Pillerin kutu içerisine nasıl dizildiğini, pillerin bağlanma şeklini,
    Controllerin, pil yönetim sistemini, araç beyninin haberleşme mantığını anlatacağım.

    Motorun şanzımana ve debriyaja bağlantısı
    Elektrik motoru ile şanzımanın arasında bulanan parçamız yani plate in ortasında rulman yatağı var. Burada 100 lük C3 sınıfı rulman kullanılmalı.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    plate, flanş, rulman bağlanmış hali

    C3 yüksek ısıya ve devire dayanıklı anlamına geliyor. Plate üzerine rulmanı sıkıca pres altında geçiriyoruz. Isıtmıyoruz çünkü rulman çelik plate alüminyum farklı genleşme oranları var, rulmanı sıkıştırma ihtimalimiz var.
    Rulman plate üzerine takıldıktan sonra, plate in üzerine flanş takıyoruz. Flanş ortasında kama yuvası var. Kama yuvasının inc olup olmadığını kontrol etmeyi unutmayın. Flanş, plate ve kamayı motor miline geçiriyoruz.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    bağlantı çok hassas olmalı

    Burada hata oranı 0’ a yakın olmalı, hassasiyet toleransınız mm nin 1/10 u kadar yani 10 micron. Daha fazla hata balans anlamına gelir ki buda debriyajı bozar, ses yapar, vuruntu yapar.
    Flanş mutlaka hassas tornada işlenmeli, balansı alınmalı.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    plate, flanş ve volanın elektrik motoruna bağlanması



    Pillerin Kutulara Yerleştirilmesi
    Pillerin içerisinde BMS (Battery Managment System) pil yönetim sistemi bulunmakta. Bizim 3 adet pil kutumuz 72 adet 100 ah lık 3,6 volt pilimiz var.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    pas koruyucu sıkılmış ön pil kutusu ve controller kutusu

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    boş pil kutusunun araca montajı


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    pil kutusu ve controllerin montajlanmış hali


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    aman dikkat dc voltaj şakaya gelmez.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    controller su soğutmalı arkadaki soğutma ünitesinin tasarımı ve üretimi bize ait


    72 pilin 20 adedini ön tarafa, 26 adedini arka koltuk altına, 26 adedini bagaja yerleştirdik. Her kutudaki pillerin ikisini paralel bağlıyoruz ve bu ikili paralel pili diğerlerine seri bağlıyoruz.

    Pilleri birlerine bakır levhalarla bağlıyoruz her bir levha 1,5mm kalınlığında, pillerin başlarındaki vidaları çok fazla sıkmıyoruz gevşek de bırakmıyoruz. Vida başlarına koruyucu plastik geçiriyoruz. Pil kutusunu yaparken mutlaka izoleli ekipman kullanıyoruz gözlük takıyoruz. Pil kutusunun içine pil aralarına mutlaka sigorta koyuyoruz. Aksi taktirde elinizden bir anahtar, tornavida düşer ve kısa devre olursa çıkacak yangını kimse engelleyemez. İtfaiye bile.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    kutuları kapatıyoruz, tehlike işaretini ekliyoruz.

    aracın bağlantılarını tamamlıyoruz (akü, dc to dc vs). yakıt göstergesi artık pil doluluk göstergesi, hararet aynı motor ve controller suyunun ısısnı gösteriyor. İlk şarjı yapıyoruz.
    ve ilk deneme marşa basıyoruz.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    ilk şarj


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    oda ne akü lambası yanıyor.

    Lineanın motor beyni yok, motoru yok, deposu yok bunlara yok demiyor akü diye tutturdu. Uğraştık ve hallettik.


    Controllerin, pil yönetim sistemini, araç beyninin haberleşme mantığı
    Her iki pilin üstüne BMS denetleyici ünite takıyoruz. BMS ler pilin voltajını, ısısını, şarj ve deşarj durumunu akım ve amperi denetliyor ve gerektiğinde müdahale ediyor.

    Her kutunun içerisinde BMS denetleyici ünitelerin bağlı olduğu ana haberleşme ünitesi var, BMS denetleyici pilden aldığı her türlü veriyi ana haberleşme kutusuna iletiyor. Ana haberleşme kutusu da içinde bulunduğu kutunun her türlü verisini BMS in merkezine iletiyor. BMS merkezi, Controller beyni ve araç beyni ile haberleşerek çalışıyor.

    Örneğin, araç hareket halinde giderken ayağınızı gazdan tamamen çektiniz, araçta genel olarak şunlar oluyor.

    Araç beyni;
    Pedalın hareketini potansiometreden voltaj ölçerek algılıyor, Controllere gücü kes diyor.
    Controller;
    Gücü kesiyor motoru enerji geri kazanım moduna almak için BMS e sana enerji yollamaya başlıyorum diyor.
    BMS pillere enerji girişine uygunum yolla diye controllere bilgi veriyor.

    Tüm bu haberleşme araç beyni üzerinden can bus trafiği ile oluyor. Trafik hızı 500kbit

    Şimdi bu üç ekipmanın ortak bir dili olmaz ise birlikte uyumlu çalışmaları mümkün değil.
    Bu neden ile BMS in ve Controllerin yazılımın baştan yazılması gerekti.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    sadece yazılımla olmuyor birde yazılımın verileri için ortak bir bağlantı devresi olmalı, resimdeki devre controllerin araç beyni ile haberleşme trafiğini sağlayan devre

    Peki birisi size biz bu arabayı Türkiye de yaptık, yazılımlar bize ait, sürücü bize ait BMS bize ait dediğinde bundan emin olmak için ne demelisiniz?

    Controllere/BMS e /Araç beynine bağlan ve bana seri numarasını yazılımdan göster, şimdi bu numarayı ve yazılımın versiyon numarasını değiş, çalışma voltajını düşür, Hız göstergesini 30km/h ye getir,
    Öyle kalsın araç çalıştığında da ilerlediğinde de yerinden oynamasın, dediğinizde bunların hepsini 10 dk içinde yazılımla yapabilirse onu alnından öpün ve bilin ki yerli elektrikli otomobil yapılmıştır.

    Yerli elektrikli otomobil için 5 şeyi yapabilmelisiniz, araç beyni yazılımı, sürücü beyni yazılımı, bms beyni yazılımı lithium veya daha hafif pil ve aracın kapısı. Bunlar varsa gerisi basit teferruat.

    Biz pili, kapıyı, araç beyni yazılımını daha beceremedik.

    aracın ilk çalışması ve motor devrinin videosunu yükleyecektim ama beceremedim.
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM




  • İyi dilekleriniz için teşekkür ederiz.

    40 dereden 65 çeşit suyu 300 farklı kap da maddenin her halinde götürseniz de o mevzuatı aşamazsınız.

    Kurumlar değil, mevzuat sorunlu, kurumun yapabileceği bir şey de yok. Mevzuata müdahale edilmeli.
  • elinize veağzınıza sağlık.sizler bizler yılmadan mücadelemizi sürdürebilirsek çocuklarımızın mutlu yaşayacağına inanıyorum.devamını heyecanla bekliyoruz.kolay gelsin.HARPUT
  • Konudaki yeni mesajınızı görünce çocuk gibi hem sevindim hem meraklandım. Yapmış olduğunuz iş gerçekten çok büyük bir başarı. Takipteyim
  • Sayın Enginos size özelden mail adresimi yazmıştım yarın öğlenden sonra müsaitseniz hem çayınızı içmek hemde aracı görmek mümkün müdür?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.