Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    merhaba arkadaşım sizleri canı gönülden kutlarım başarılarınızın devamını dilerim ellerinize sağlık
  • tabiki yayınlayabilirsiniz, gerçekleri herkes öğrensin

    Türkiye de karar vericiler oturmuş, üretim olmasın tüketim olsun dercesine mevzuat yapmışlar gibi hissediyorum.

    Şimdi elimde bir proje var, golfcar üretimi yapan bir firmanın talebi üzerine temassız prototip şarjer yaptık, araç yanaşıp park ettiğinde kablo vs kullanmadan temassız, manyetik olarak şarj olabilecek, dünyada benzerini yapan bir siemens birde GE elektrik var. Başka kimse gerektiği gibi çalışanını yapamıyor.
    bizim yaptığımız güzel çalışıyor, geliştirmek yazılımı ve donanımı değiştirmek gerekiyor ve bunun için piyasada pek bulunmayan ufak tefek parçalar lazım oluyor.

    Digikey diye bir siteden 10 usd lik enteğre ve sigorta aldık. Firma paketin içine promosyon ürünlerinin 1-2 tanesinin tek sayfalık tanıtımını koymuş,
    yani dokunmatik 8" LDC ekran tanıtımı ve üstünde kampanya yaptık artık 199 usd değil 130 usd demiş. Birde uzaktan kumanda tanıtım broşürü koymuş onun fiyatı da 99 usd ye inmiş. Bunun gibi yani.

    Ürün 10 usd, nakliye 32 usd ve ürün gümrük de takılmış,
    sebebi içinden çıkan broşür,
    gümrük müdürlüğü, bizim satın alıp gümrüğe 10 usd beyan ettiğimiz entegre ve sigortanın, broşürdeki 8" LCD veya uzaktan kumanda olabileceğini, bizim gümrüğe düşük fiyat beyan ettiğimizi düşünmüş ve araştırma yapmaya başlamış.

    Ben şimdi ürünün elime geçmediğine mi yanayım, o görevlinin LDC ekranın ne olduğunu kumandanın entegreden ve sigortadan farkını bilmediğine mi yanayım, tanıtım broşüründeki ürünün resmi ile elindeki sigortanın entegrenin farkını anlamayan cehalete mi yanayım, projemin geciktiğine mi yanayım. 10 usdlik ürünü 42 usd ödediğim halde alamadığıma mı yanayım. her telefonda en az 10-15dk konuşma yapıp vakit kaybettiğime mi yanayım.
    ne yapayım.
    Gümrüğü arıyoruz biz araştırıyoruz bekleyin diyorlar.

    bu gün 13. gün hala ses yok,
    projede beraber çalıştığım arkadaşım, bizim işimiz bu dokunmatik şarjeri üretmeye çalışmaktan çıktı, gümrük ve mevzuatla uğraşmak oldu dedi, prototip şarjeri aldı duvara çarptı paramparça yaptı ve boş ver unutalım bu projeyi dedi.
    golfcar cı ya ne diyeceğimi düşünürken uykum kaçtı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 4 Eylül 2013; 1:59:28 >




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Bir önceki yazımda sizlere ekipmanımızı genel manada tanıtmıştım.

    Şimdi bu ekipmanı kullanacağımız aracı ve onun üzerinde ki çalışmalarımızı anlatmaya çalışacağım.

    Bu yazıda aracın hazırlanması, motorun şanzımana bağlanmasını, pillerin yerleşimi ve montajını anlatacağım.

    Araç Fiat Linea
    Sabırsızlıkla teslim edilmesini bekliyoruz.
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Aracı teslim aldık, içine son mazotunu koyduk doğru atölyeye.

    Önce egzozu söktük, sonra motoru, daha sonrada depoyu ve diğer kalanları

    Aracın motor beynini ve motora giden haberleşme, elektrik aksamını tamamen söktük

    Aracın parçalarını vidalarını, somunlarını, ilgili parçanın ismini yazarak ayrı vida kutularına koyduk.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Aracı tamamen söktükten sonra üzerinde çalışmaya başladık,

    Elimizde ECR100 kurallarını gösteren kitapçık var. ECR100 elektrikli araçların imali, montajı, dönüşümü sırasında dikkat edilecek önemli hususları gösteren kuralları açıklayan kılavuz.

    Önce aracın şanzımanını elektrik motoruna montajlama çalışmalarına başladık.

    Motorun şanzımana montajı çok önemli. Hata olursa en ufak sıkıntımız balans olur, büyük sıkıntı ise şanzımanın dağılması olur.

    Önce aracın orijinal motoru ile şanzımanının bağlantı noktalarını ve motorunun milinin bunlara mesafelerini lazer ölçüm cihazı ile ölçtük.

    Bu noktaları alıp solid 2010 da tasarlayacağımız parçalarda ki vida delikleri merkez noktaları için kullandık.

    Elektrik Motorunu konik kaplinle volana bağlıyoruz. Kaplinin bir tarafı elektrik motorunun milini sıkıyor diğer tarafından volana bağlıyoruz.
    Konik kaplin’ i solid2010 da tasarladık, 80mm lik dolu çelik alıp, onu atölyede cnc tornada işleyerek yaptık.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM






    Yine adapter plate denilen ve motoru şanzımana bağlayan parçayı solid2010 da tasarladık, 60mm kalınlığında 500x400mm boyutlarında kütük alüminyumdan atölyedeki CNC işleme merkezinde işledik. Motoru dik şekilde yerleştirdik, üstüne parçaları tek tek hassas ölçü alarak montajladık.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Kural. ECR100 e göre aracın orijinal kabloları, hiçbir yerde sonradan kullanılan kablolara temas etmemeli.
    Pillerin koyulacağı yerleri tespit ettik. Kablolamayı nasıl yapacağımıza karar verdik.
    Öne 20 adet arka koltuğun altına 26 adet bagaja da 26 adet pilin montajlanmasına karar verdik.

    Her iki pili paralel bağladık. Bu şekilde 72 adet 100 ahlık pili, 36 adet 200 ahlık pil haline getirdik. Onları da seri bağladık. Voltajımız da 3,2x36 adet =130 volt. Kapasitemiz de 3,6x36x200= 26KW oldu. (ileride bunlarn nasıl bağlandığını detaylandıracağım)

    Pillerin koyulacağı kutuları solid2010 da tasarladık. Sacları sanayide kestirdik, atölyedeki abkant pres de büktük.
    Piller için 2mm sacdan 3 adet kutu yaptık, her kutuda sağda ve solda 6mm fazlalık bıraktık, üstte de kutunun kapağının pilden 3cm yukarıda kalacak şekilde imal ettik.

    Kural. ECR100 e göre pil kutularından aracın içine koku duman sızmamalı.
    Kutuların ağızlarını dışarı 3cm taşacak şekilde yaptık. Bu sayede kapak koku ve dumanı sızdırmayacak şekilde tasarlanmış oldu.

    Kural. ECR100 e göre kutuların içine dışarıdan parmak, vida, tornavida vb bir şey girememeli. Aracın ana şaselerini, kolonlarını, taşıyıcı, destek aksamını keserseniz başka testlere de girmeniz gerekebilir.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Kutuların ortada ve arkada yerleşeceği yerleri kuralı ihlal etmeyecek şekilde kestik, içine kutuları yerleştirdik. Kutuları ana şaseye vidaladık.

    Önde ise ön kutu ile motor+şanzuman arasında yeterli boşluk bırakarak profilden tutucular yaptık. Tutucuları ana şaseye vidaladık. Ön kutuyu da profillere vidaladık.

    Sonra orta ve arka kutuları araca kaynakladık, korozyon önleyici ve boya uyguladık. Ön kutuyu da dışarıda korozyon önleyici uyguladıktan sonra boyadık.

    Kutularımız tamamlandı. Araca montajı yapıldı.






    Elektrik motorunun arka tarafına "aracın orjinal motorunun montajlandığı ayağa vidalanacak şekilde" bağlantı ayağı yaptık.

    Elektrik motorunu, daha önce montajladığımız şanzıman ile birlikte araca montajladık.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM











     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM




  • Pillerin yaklaşık ömürleri hakkında bilginiz var mı ??

    Şimdi pille ilgili pdf'ye ulaştımda grafikte 360 gün sonra şarj kapasitesinin %60a düşeceğini gösteriyor. Benim anlamadığım pil 360gün kullanılmasa dahi şarj kapasitesi %60a mı düşücek ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motiongeneer -- 5 Eylül 2013; 18:38:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ve şimdi pil fiyatına baktımda baya astronomik bir rakam çıktı tanesi 130$ yarı parayı pile harcamıssınız anladığım kadarıyla :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilin ömrü %80 e kadar doldurusanız (3.20 volt) 3.000 şarj
    (3,25 volt) 2.000 şarj
    (3,3 volt) 1.000 şarj

    o grafik pili doldurup bıraktığınızda ki güç kaybını gösteren olmasın.

    benim bildiğim pili doldurup hiç dokunmazsanız 360 gün sonra yaklaşık %40 enerji kaybı olur.
  • Yani akü ömrünü en uzun tutacak şarj işlemi gerçekleştirilirse her şarjda 100km gittiğini varsayarsak (en düşük ihtimalden değerlendiririm her zaman ) Şimdiki aküleriyle 300000 km gitme ihtimaliniz var yanlış anlamadıysam değil mi ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet doğru söylüyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman gayet iyiymiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Helal olsun böyle şeyler duymaktan gerçekten gurur duyuyorum bi türkde fransada bu işi yapmış hemde çok a bi maliyetle çamaşır makinesi motoru ile tabi araba linea kadar agır deil
  • araç bittiyse bir sürüş videosu koyarsanız harika olur bu arada o aküler 2 yıl dayanıyor ve masrafı ne kadar oluyor değişim için ?
  • arkadaşlar bi proje gördüm akü işinin büyük bir kısmını halledebilir daha detaylı araştırıp sizlere bildireceğim....
  • www.teknokulis.com
    Teknoloji haberleri ve teknoloji ürün incelemeleri için teknolojinin k?sayolu TeknoKulis
    http://www.teknokulis.com/Haberler/Otomobil/2013/08/08/guney-korede-elektrikli-araclar-icin-sarj-sistemi-kuruldu



    Detaylar burada...
  • kolay gelsin
  • kolay gelsin bir sorum var sponsorunuz var mı yoksa bağımsız'mı yapıyorsunuz projeyi ?
  • Öncelikle projenizden ve bu konudaki kararlılığınızdan ötürü sizi ve arkadaşlarınızı tebrik ediyorum. Oldukça profosyonel bir iş çıkarmışsınız, konuyu ilgiyle takip ediyorum.
  • Sizi ve çalışma arkadaşlarınızı tebrik ediyorum. Çok özel bir çalışma olmuş. Test videosuda gelirse çok memnun oluruz.
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Aracın videosunu yakında koyacağım,
    şimdi koymamamın sebebi aracın imalatına ilişkin belli bir sırayla açıklama yapıyorum akışı bozmamak,
    aracın pilleri iki yıl değil, yaklaşık 3.000 şarj gidiyor.
    Buradaki araç dikkatli bir kullanımla 214Km menzil verebiliyor.
    200km(menzil)x3000(şarj)=600.000km yapar. Pillerin yaklaşık ömrü bu kadardır.
    yaklaşık pil maliyeti 10.000 usd.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 12 Eylül 2013; 22:24:18 >
  • niirvana kullanıcısına yanıt
    Sponsorumuz yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Aracın videosunu yakında koyacağım,
    şimdi koymamamın sebebi aracın imalatına ilişkin belli bir sırayla açıklama yapıyorum akışı bozmamak,
    aracın pilleri iki yıl değil, yaklaşık 3.000 şarj gidiyor.
    Buradaki araç dikkatli bir kullanımla 214Km menzil verebiliyor.
    200km(menzil)x3000(şarj)=600.000km yapar. Pillerin yaklaşık ömrü bu kadardır.
    yaklaşık pil maliyeti 10.000 usd.


    değerler çok iyi! bu girişim ve azim örnek olsun uyur-yatar iş adamlarına..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.