Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • juiceles J kullanıcısına yanıt
    Motorun etiketi en doğru bilgiyi verir. Etikette yazan değer genelde anlık değer olur.
  • Bugun motoru aldıgım yere gittim
    satıcı bunun tek yönlü oldugunu söyledi bu benim için sorun olur mu kesin 2 yönlü mü olması lazım
    birde 13,5kw yı anlık degil devamlı verdiginden bahsetti.
    ortadaki mil içinde tornacıdan buna uygun mil yapılabilecegini soyledi
    sizce tornacı mil işini halledebilir mi?
    tek yönlü olması aracın geri gitmemesine sebep olur mu?
    birde motoru aldıgım yerde sürücüsü var curtis marka tam model alamadım sürücünün oldugu dukkan biraz uzak oldugu icin gidemedik ama bu motorun sürücüsü degil buna adapte edilebilir mi
  • juiceles J kullanıcısına yanıt
    sayın; juiceles

    motorun tek yönlü olması diye bir şey yok, sürücüsü tek yönlü sürüyordur.
    muhtemelen motor hidrolik pompa olarak çalıştığı için tek bir yöne dönüyordur.

    Geri vites kullanılacağı için, motorun tek yönlü sürülmesi sorun değil.

    Bence tornacı eğer işini bilen, cnc gibi gelişmiş torna kullanan birisiyse mil işini halledebilir, ama balans da alınmalı ki bu tornacının işi değil, biraz zor bir iş.

    Daha öncede yazdım motorun kendi sürücüsünü bulmaya bakın derim. Motor ve Sürücünün tam özelliklerini bilmeden bir şey diyemem.
  • alıntı yaparken şu resimleri almayın ya
  • Tesvik edici,umut verici iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sayın Engin BEY hergün yeni bir yazınız varmı diye bekliyorum.Hayırlı CUMALAR.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Şahin dönüşümü fena fikir değil :) Sayın Enginos pedal ile ilgili çözümü PM attım..
    Ama asıl mesele mevzuat. Şayet LPG'de olduğu gibi basit bir dönüşüm mevzuatı olursa yaygınlaşır ve o nispette de konu ile ilgili piyasada önce ithal yedek parça olur sonrasında da yerli üretim devreye girer. Mevzuat ile ilgili gelişme var demişsiniz merakla bekliyoruz :)
  • sevkienver S kullanıcısına yanıt
    Sevki bey,
    Bu pedalların benzerlerinden var ama yinede sayenizde bilmediğimiz bir firmadan haberdar olduk.

    Sorunun hafif zor tarafı bu pedalı bulmak, orta zor tarafi satın alıp gumrugu geçmek, daha zor tarafı araca bu pedalı montajlamak, en zor tarafida programlamak.

    söyle ki,
    Elektrikli araclarda güvenlik gereği çift potansiometreli pedal kullanmak zorundayız. Çünkü çalışma mantığı geregi potansiometrenin birisi bozulursa digeri devreye girmeli aksi halde araç full gaz olur. Iki potansiometre nin hangi ohm ve voltajda nasıl davranacagini ayarlamak gerekiyor.

    Orjinal pedali elektronik olanlarda arac beyninde bu programın bir bolumu hazir onu kes kopyala yapıştır ile alıyoruz işimiz nispeten kolay oluyor.

    Tabiki buyuk bir problemden bahsetmiyoruz. Göreceli olarak Tofaş şahin'i tescil ettirmenin yanında bu basit bir işlem.

    Mevzuatta ciddi değişiklikler oldugu gibi uygulamada da değişiklikler var kısa zaman içinde sizlerle paylaşacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 16 Kasım 2013; 16:09:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Tabiki buyuk bir problemden bahsetmiyoruz. Göreceli olarak Tofaş şahin'i tescil ettirmenin yanında bu basit bir işlem.

    Mevzuatta ciddi değişiklikler oldugu gibi uygulamada da değişiklikler var kısa zaman içinde sizlerle paylaşacağım.


    Tüylerimde hafif tikelme oldu okuduğumda paylaşmanızı sabırsızlıkla bekliyorum :)
  • Sayın engin bey
    Bu aralar ankaraya gelmeyi düşünüyormusunuz, yada bu aralar olmasada ankaraya gelme gibi bir planınız varmı?
  • juiceles J kullanıcısına yanıt
    Sayın; Juiceles,
    Arada bir işlerim için geliyorum, kısa vadede Ankara ya seyahat için bir planım yok.
  • Vay be yapılan çalışma ve azim takdir edilmeyecek gibi değil. Başarılar dilerim
  • Sayın Enginos
    motor etiketin üzerinde rpm yazmadıgı icin bende motorun rpm ini ölçmek istedim
    sanayideki araba ustasında 100v 30am e kadar aküleri şarj eden şarj aleti oldugunu gördüm, elektrikli motoru oraya götürüp 75v 30am akım verdim motora 9800rpm e kadar gördüm hatta daha da cıkıyordu akımı kestim sonra yanlış birsey yapıyor olabilirim diye.

    video ekledim sizin izleniminiz nedir bu 9800rpm şanzıman a baglı olmadıgı icin bu kadar cok cıkmıs olabilirmi yada şanzımana baglayınca kaça düşer ki yada bu motor elektrik li araba için uygunmudur

    80v da 13,5kw güç veriyor










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juiceles -- 3 Aralık 2013; 20:22:54 >
  • juiceles J kullanıcısına yanıt
    selam,
    Motorun devri boşta olduğu için rahatça yukarı tırmanıyor diye düşünüyorum.
    Ama yüke bindiğinde de 9800 den en fazla 6500 e iner.

    13,5 kw devamlı güç veren 6500 d.d dönen motor 600-700 kg lık aracı şehir içinde ilerletir diye düşünüyorum.
    Sürücü işini ne yaptınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: juiceles

    Sayın Enginos
    motor etiketin üzerinde rpm yazmadıgı icin bende motorun rpm ini ölçmek istedim
    sanayideki araba ustasında 100v 30am e kadar aküleri şarj eden şarj aleti oldugunu gördüm, elektrikli motoru oraya götürüp 75v 30am akım verdim motora 9800rpm e kadar gördüm hatta daha da cıkıyordu akımı kestim sonra yanlış birsey yapıyor olabilirim diye.

    video ekledim sizin izleniminiz nedir bu 9800rpm şanzıman a baglı olmadıgı icin bu kadar cok cıkmıs olabilirmi yada şanzımana baglayınca kaça düşer ki yada bu motor elektrik li araba için uygunmudur

    80v da 13,5kw güç veriyor









    Acaba bu denediğiniz motor seri veya compound ikazlı bir dc motor olabilir mi, böyle ise motor yüksüzken sonsuz hıza "kaçar", kavramalı sistem için uygun olmayacaktır.




  • Tebrik ederim. Ama maalesef Devrim' de dendiği gibi; bu ülkede hiç bir başarı, cezasız kalmaz. İnşallah sizin çalışmalarınız bunun istisnası olur.

    Ruhsatlandırma için 300-500 bin TL'lik rakamlar çok değil aslında. Bir prototipin ruhsatını aldıktan sonra, seri üretim/dönüşüm araçlarınızın tümüne almış sayılıyorsunuz, bildiğim kadarıyla. Ama pek tabi Fiat'ın Linea için bu şekilde dönüşüme izin vermemesi de çok doğal. İran Samand, Hint'li Maruti gibi küçük firmalar daha kolay izin vereceklerdir.

    Merak ettiğim şey; bu deneyinizin ekonomik yönden değerlendirmesi nasıl olur? Örneğin, TR' de sözde üretici markaların yaptığı gibi; bir kaç milyon dolarla Çin' de kupasını ve diğer sarf malzemelerini üretip mesela Antalya' da monte ettirmenizi sağlayan bir şirket bulunsa, üstüne TR logosu basılsa... Satar mı sizce? Bu şekilde üretilen onlarca ürün var ve hepsinde TR etiketi mevcut... Ve hatta ekonomik olabilir belki de; piyasada hybrid'ler hariç safi elektrikli olup 214 km giden araç yok bildiğim kadarıyla.

    Ekonomik olacağını öngörürseniz çalışmanızı sahiplenecek birileri de elbette bulunur. Tam da seçimlerin yaklaştığı bir dönemde siyaset, bu güzel pası kaçırmayacaktır. Meydanlarda, memlekete yerli otomobil kazandırdık lafının milyon dolar karşılığı vardır. Büyük araç/petrol firmalarının lobisi pek de harekete geçmez bu konuda. Elektrikli motorlar, içten yanmalı motorlara karşı henüz çok zayıflar.




  • Sayın "mkilinc79" inanın bilmiyorum seri yada compound nedir, açıklarsanız bilgilenmiş oluruz.
    Sayın "Enginos" hergun bakıyordum siteye ama bu aralar konuyu takip eden az,
    sürücü olarak aslında motoru aldıgım forkliftcide 3-4 tane sürücü var V ve am olarak elimdeki motoru karşılıyan ama söküp kenera koymuşlar sagolsun motoru satan kişi al götür hepsini test et çalışanı al yada hepsi bozuk ise çalışabilecek olanı al dedi ama benim burada onları test ettirecek bir tanıdıgım yok daha dogrusu sizden bunun için yardım istiyorum suruculeri alırsam kime ne ve nasıl test ettirmem lazım, yol gösterdiginiz taktirde zaten sürücüleri alıp sizinle burada paylaşacagım
  • hocam batarya olarak nasil bir teknoloji kullanıldı ve kapasitesi ne kadar ? araba hareket halindeyken dinamo vb yardimiyla kendini sarz edebiliyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79
    Acaba bu denediğiniz motor seri veya compound ikazlı bir dc motor olabilir mi, böyle ise motor yüksüzken sonsuz hıza "kaçar", kavramalı sistem için uygun olmayacaktır.

    Yani sadece voltaj altındayken devir verip, voltaj verilmediği durumda kendini durduran, devri sıfırlanan anlamında mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mc_Leopard -- 15 Aralık 2013; 14:59:57 >
  • quote:

    Sayın "mkilinc79" inanın bilmiyorum seri yada compound nedir, açıklarsanız bilgilenmiş oluruz.
    Sayın "Enginos" hergun bakıyordum siteye ama bu aralar konuyu takip eden az,
    sürücü olarak aslında motoru aldıgım forkliftcide 3-4 tane sürücü var V ve am olarak elimdeki motoru karşılıyan ama söküp kenera koymuşlar sagolsun motoru satan kişi al götür hepsini test et çalışanı al yada hepsi bozuk ise çalışabilecek olanı al dedi ama benim burada onları test ettirecek bir tanıdıgım yok daha dogrusu sizden bunun için yardım istiyorum suruculeri alırsam kime ne ve nasıl test ettirmem lazım, yol gösterdiginiz taktirde zaten sürücüleri alıp sizinle burada paylaşacagım



    DC motor tipleri hakkında bir türkçe kaynak:
    http://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/dc-motorlar-nasil-calisir--2-elektrikport-akademi/8164#ad-image-0

    Seri motorlar ağır yük altında direk (debriyaj olmadan doğrudan bağlı) kalkmak için kullanılır, örneğin metro vagonlarında. Ama bu motorların elektrik yapısı sonucu eğer yük olmazsa (mesela kaplin koparsa) motor hızı sonsuza gider ("kaçma" , ingilizcesi "run away" denen durum). Bu tip bir motoru kontrol etmenin ilkel yolu, eski troleybüslerin gaz pedalı gibi yüksek akım taşıyan bir reosta (değişken direnç, ingilizcesi "rheostat") kullanmak, veya DC voltajını kontrol eden bir ekipman kullanmak örnek:
    http://www.pgdt.com/Products/Sigmadrive/Product-Range.aspx
    http://curtisinstruments.com/index.cfm?fuseaction=ProductsGrid.Series
    Geri vites için de voltajın yönünü değiştirmeniz gerekecektir.

    Bu bahsettiğiniz çıkma motorlarda sadece iki kablo çıkıyorsa bu ya seri motordur veya mıknatıslı motordur (ingilizcesi permanent magnet motor).
    Eğer 3 kablo varsa paralel (bazı türkçe kaynaklarda "şönt" diye geçer, ingilizce "shunt" un türkçeleşmiş hali), veya compound (ikaz için hem seri bir sarım var hem de paralel başka bir sarım var) motor olabilir. İkaz ve armatür sarımlarının - kutbu ortak, + kutupları ayrı oluyor. 4 Kablo varsa ayrı ikazlı (seperately excited) yani hem ikaz (field) hem armatür sarımlarının iki ucu dışarıya verilmiştir.
    Elbette en doğru yöntem motorun marka ve modelini tam olarak öğrenip araştırmak.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.