Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın clublue
    Mevzuatta münferit tadilata izin yok.

    Beni aptal gördükleri icin tek başıma araba dönüştürmemi yasaklamışlar.

    Gecen gün 3 tekerli hint mali triporterleri inceledim. Hollanda da elektrikliye çevirip satışını yapıyorlar. Bizdeki yapılması yasak patpat lardan daha kalitesiz daha kötü işçiliği var. O triporteri üreten 2 büyük firma var.
    Biri cinli Tuktuk diğeri hintli Bajaj. Bajaj yılda 19 milyon adet satıyor. Tuktuk 26 milyon. Bu iki firmada Tüpraş dan büyük.

    Üretimlerinin yarısından biraz azını Türkiyenin etrafına ve komşularına satıyorlar. Mısır fas tunus cezayir iran Irak Türkmenistan Bulgaristan afrikanin tamami....

    15 yıldır o sektörü yasaklayacaklarına mevzuatı düzenlemis olsalardı Tüpraş gibi bir şirketin anadoludan doğmasına hicbir engel yok.

    Simdi bu sizin koydugunuz belge güya avrupadan alınma. Avrupa Birliği ile uyumluluk yasası gereği, ayni mevzuatı kullanıyoruz. Yetkililer avrupa birliginde ne varsa bizdede o var diyor.
    İnternette araba dönüştüren Almanlar, litvanyalılar, Polonyalılar arabayı garajda dönüştürüyor, gidip 2 saatte ruhsatı alıyor. Guzelce belgesini videosunu fotoğrafını yayınlıyor.

    Bizimkiler bana gerizekali sen araba ceviremezsin yasak diyor.
    İsin garip tarafı o Almanlara, Polonyalulara ben kendi yaptığım yazılım ve bms i veriyorum. Akıl Hocalığı yapiyorum.

    Pil konusuna gelince,
    Bu pil kullandığımız dan 3 kat daha iyi ama fiyat dahi alamazsınız çünkü 1 tane ve prototipdir veya satışı yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Miu M kullanıcısına yanıt
    Sayin miu
    Araca jeneratör eklemek mümkün fakat ciddi maliyet getirir.
    Bahsettiginiz jeneratör e range extender deniliyor bizim araci 2 saatte satj edebilecek kapasitede olani 15bin ysd civarinda 4 saatte sarj edeni 8 bin usd gibi.
    Is bununla bitmiyor arac hibrit oluyor ve hem elektrikli motor hemde dizel veya benzinli range extender vergisi ödeniyor. Arac giderken de sarj olabilsin derseniz bi 3bin usd daha harcamaniz gerekiyor. Kısaca mevzuat ve maliyet yaparsan sonuçlarına katlanırsın diyor.

    Sıcaklık hareket ederken onemli degil -30 ve +60 derecede pilden güç almak mümkün.
    Isı sarj sırasında önemli pil 0 derecenin altında sarj olmaz, yapmaya kalkarsan da pil şarjı tutmaz. Onun icin bms pilin ısısını kontrol eder ve 0 derecenin altında şarjı keser pili üzerindeki kucuk direncler (daha once eklediğim pil resminde, pil üzerindeki kücük beyaz yapıları görebilirsiniz) vasıtasıyla ısıtır daha sonra sarj eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayin miu
    Araca jeneratör eklemek mümkün fakat ciddi maliyet getirir.
    Bahsettiginiz jeneratör e range extender deniliyor bizim araci 2 saatte satj edebilecek kapasitede olani 15bin ysd civarinda 4 saatte sarj edeni 8 bin usd gibi.
    Is bununla bitmiyor arac hibrit oluyor ve hem elektrikli motor hemde dizel veya benzinli range extender vergisi ödeniyor. Arac giderken de sarj olabilsin derseniz bi 3bin usd daha harcamaniz gerekiyor. Kısaca mevzuat ve maliyet yaparsan sonuçlarına katlanırsın diyor.

    Sıcaklık hareket ederken onemli degil -30 ve +60 derecede pilden güç almak mümkün.
    Isı sarj sırasında önemli pil 0 derecenin altında sarj olmaz, yapmaya kalkarsan da pil şarjı tutmaz. Onun icin bms pilin ısısını kontrol eder ve 0 derecenin altında şarjı keser pili üzerindeki kucuk direncler (daha once eklediğim pil resminde, pil üzerindeki kücük beyaz yapıları görebilirsiniz) vasıtasıyla ısıtır daha sonra sarj eder.

    Cevaplar için teşekkürler, merak ettiğim konulardı..

    Konuyu takip edeceğim, başarılarınızın devamını dilerim...




  • Sayın Enginos,
    Sürücüler konusunda, dedigim gibi elektrik motoru aldıgım yer de 2-3tane sürücü var al bunları git test et hangisi saglamsa yada işine yarayacak olan varsa anlaşırız dedi, bu konuda bana nasıl bir yardımınız olabilir.

    Birde hurdacılar sitesinde 12v 100am tam bakımsız kuru aküler var çıkma 2009 üretimi iyi fiyata bırakıyorlar, buları almadan önce nasıl bir test den geçirmem gerekir nerelere dikkat etmeliyim nasıl kontrol etmeliyim yardımcı olurmusunuz
  • Konuyu takip eden çok kişi var. Elinize sağlık. Ülkemiz akaryakıttan elde ettiği vergi gelirini bırakmak istemiyor sanırım. Paylaşımlarınızı izliyoruz, sizin kadar profesyonel olmasa da bir şeyler yapacak çok kişi çıkacaktır ama nihai olarak devlet mevzuatı düzeltmeden hiç bir adım atılamaz. Bu ülkede yetişen insanların çok şey yapabileceğini göstermeniz ülkenin eğitim seviyesinin bir göstergesidir. Daha güzel haberler duymak umuduyla kolay gelsin @enginos @enginos[/m

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Altinay Robot Teknolojilerinde çalışırken onlarda reno meganı dönüştürmüşlerdi.Akü bağlantılarında yardım etmiştim biraz sizin kullandıklarınıza benzer siyah kutu şeklinde 85 civarıydı sanırım.Bitirdiklerinde bir kere çalıştırdıklarını gördüm sonra ne yaptılar bilmiyorum.Gerçekten zahmetli zor bir iş.Kolay gelsin sizlere.

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle girişimci ve araştırmacı kişiliğinizden dolayı sizi tebrik ederim çalışmalarınız için başarılar. Konuyu takibe devam...
  • Durmak yok takibe devam...
  • Daha önce soruldu mu bilmiyorum ama araç fren yaparken kinetic enerjisini, dinamo mantığıyla tekrar pile aktarıyor mu? Maliyeti çok arttıran bir etken mi oluyor yoksa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mükemmel bir konu abi imrenerek okudum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aracı dyno testine soktunuzmu? Maksimum hızı kaç? En uzun menzil için optimum hız kaç km/s? Cvt şanzımanla verim dahada artabilirmi?
    Birde debriyajı neden kullandınız? Yoksa sadece vites değiştirmek içinmi kullanıldı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 38DS315 -- 2 Ocak 2014; 3:46:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendi halinde

    Daha önce soruldu mu bilmiyorum ama araç fren yaparken kinetic enerjisini, dinamo mantığıyla tekrar pile aktarıyor mu? Maliyeti çok arttıran bir etken mi oluyor yoksa?

    Evet o sistemi kurulmuştu hatırladığım kadarıyla. Dinamo olarakta gene aynı motor kullanılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • son durum nedir
  • juiceles J kullanıcısına yanıt
    Sayın; Juiceles,
    Size yardımcı olmak istiyorum ama,marka model veri hiç bir bilgi yok sadece tahmin yürütmek de böyle bir proje için pek uygun olmayacak.

    Akülere gelince, kullanılmış aküyü tavsiye etmem, şansınıza güveniyorsanız deneyin.
  • Sayın; Çay
    Aracı dyno testine sokmadık, maksimum 170 km/h civarı, bulabildiğimiz en uzun düzlük ve boş trafikte bu kadar oldu, belki biraz daha artabilir.

    En uzun menzil 214 km. Ortalama 65-70 km hızda bu menzili yakaladı.

    CVT ile menzilin daha da arttığı söyleniyor ama denemediğim için kesin bir şey diyemeyeceğim.


    Son sorunuzda, neden şanzuman kullandınız neden vites değiştirmeye gerek var olarak kabul edersek, (ben öyle anladım)

    Firmalar araçlarını elektrikli motora;

    1- Çok güçlü (100-120 KW gibi) yüksek torklu (800-1200nm gibi) yüksek devirli (12.000-14.000ddak gibi) motorlar kullanarak bağlıyor, hem kalkış iyi oluyor hemde son hız yeterli oluyor fakat bu motorlar çok büyük ve ağır oluyor.
    Ayrıca fiyatlarıda 10.000 usd yi epey aşıyor. Bu motorlar, siemens, vb firmalarda mevcut


    2- Getrag gibi fimalardan elektrikli otomobiller için yapılmış şanzuman alarak bağlıyor. Bu şanzumanlar genel de iki vitesli oluyor. Bunların fiyatı 3.500 usd lere kadar çıkıyor. Güzel bir seçenek fakat maliyet unsuru var ve malesef tek tek satışları yok.

    3-Kayış kullanarak bağlıyorlar, genelde kopuyor, bakım gerektiriyor ve ses yapıyor. İptidai bir sistem güven vermiyor.

    4-HUB motor kullanarak bağlıyorlar, iki motor iki sürücü gerekiyor. Maliyet yükseliyor.


    5-Orjinal şanzumanı kullanıp 2. veya 3. vitese sabitliyorlar. bu sisteminde kalkış veya son hız sorunu oluyor.


    Elektrikli araçlara uygun şanzuman için bütçemizden para ayırmak istemedik, aracın kalkışı ve son hızının da yeterli olmasını istedik.
    Aracı 3. vitese sabitlese idik kalkışımız yavaş olacaktı, 2 vitese sabitlese idik son hızımız düşük olacaktı, bu neden ile orjinal şanzumanı vitesli olarak kullandık.
    Aslında bizim yaptığımız iş zor olanı, çoğu firma elektrik motorunu debriyaj ile birlikte kullanamıyor. Ciddi mühendislik gerektiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 4 Ocak 2014; 23:02:10 >




  • isyanimvar kullanıcısına yanıt
    son durum,

    arabaya kaçak göçek biniyoruz. Muayeneye kadar da bineceğiz, araba 24.000 km ye geldi, ufak tefek tadilatlar oluyor, ciddi bir sorun çıkmadı,
    yolda kalmadı, yoğun su testini geçti (yaklaşık 20 cm suda 40-50 km hızla epey bi su birikintisinden geçtik)

    Linea'yı forumdan irtibat kurup deneyen arkadaşlar oldu, herkes beğeniyor.


    Linea için tip onay alabilir miyiz diye araştırma yaptık, para bulursak almaya karar verdik.

    Şimdi, bir firma için Hyundai Blue dönüştürüyoruz. Hafta sonları işimiz hyundai.
    Birde baz istasyonları, hastaneler vb yerlerde kullanılması için acil destek sistemleri için pil geliştiriyoruz.
    Tip Onay için gereken parayı bu tür işlerden yaza kadar toparlarız diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    son durum,

    arabaya kaçak göçek biniyoruz. Muayeneye kadar da bineceğiz, araba 24.000 km ye geldi, ufak tefek tadilatlar oluyor, ciddi bir sorun çıkmadı,
    yolda kalmadı, yoğun su testini geçti (yaklaşık 20 cm suda 40-50 km hızla epey bi su birikintisinden geçtik)

    Linea'yı forumdan irtibat kurup deneyen arkadaşlar oldu, herkes beğeniyor.


    Linea için tip onay alabilir miyiz diye araştırma yaptık, para bulursak almaya karar verdik.

    Şimdi, bir firma için Hyundai Blue dönüştürüyoruz. Hafta sonları işimiz hyundai.
    Birde baz istasyonları, hastaneler vb yerlerde kullanılması için acil destek sistemleri için pil geliştiriyoruz.
    Tip Onay için gereken parayı bu tür işlerden yaza kadar toparlarız diye düşünüyorum.





    Tip onayı için ne kadar bir miktar gerekiyor ve de anladığım kadarıyla, gerekli bütçe olduktan sonra trafiğe çıkmak için gerekli belge alınabilir tabi araç yeterli olduğu takdirde.




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Elektrikli motorda motorun stop etmesi gibi bir sorun olmadığından debriyaj kullanılmıyordu diye hatırlıyorum. Bu yüzdenmi yoksa vites içinmi debriyajı kullandınız demek istemiştim. Cevabımı aldım teşekkürler. Peki 1. vitesteyken dur/kalk sırasında debriyaj kullanıyormusunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 38DS315 -- 4 Ocak 2014; 23:56:49 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.