Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugun sanayi bakani elektrikli arac uretimini tesvik etcez dedi motorlh arac uretmek zor flan dedi tesvik flan alirsaniz otomobil sirketi bile kurabilirsinz aslinda buyuk baslarin kapisini bi calin derim ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Sn. Enginos,
    Araç olarak örneğin suziki carry gibi mini ticari van veya şimdi çinden ithal edilen o 3 tekerlekli aracın 4 tekerlekli versiyonu gibi hafif bir ticari araç ve bunun için ekonomik bir dönüşüm kiti amaçlıyorum.
    yani bir esnafın eve gidiş geliş ve günlük ihtiyaçlarında kullanabileceği ekonomik bir araç, evde veya işde şarj edebilsin.
    motor şanzıman sökülünce aracı tkr. 400-500 kg gibi düşünüyorum. dönüşüm sonrası 1000 kg olabilir.
    400v konusunda haklısınız, 110v belki olabilir çünki özel değil, standart şebeke inverteri kullanmak istiyorum, dışardan getirtilebilir. akü seçeneğini dönüşüm kitini alacak kişiye bırakmak istiyorum. parası çoksa lityum alsın. ben prototipi kurşun asit akü ile geliştirmeyi düşünüyorum. toplamda 300 kg gibi olur.
    klimave hidrolik pompa olmayacak, vakum pompası olur. ac motor olarak özel su soğutmalı gövdeli motoru st. ac motordan modifiye etmeyi düşünüyorum. bu soğutma suyu kaloriferde kullanılabilir.
    değerli yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.
    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanco

    Sn. Enginos,
    Araç olarak örneğin suziki carry gibi mini ticari van veya şimdi çinden ithal edilen o 3 tekerlekli aracın 4 tekerlekli versiyonu gibi hafif bir ticari araç ve bunun için ekonomik bir dönüşüm kiti amaçlıyorum.
    yani bir esnafın eve gidiş geliş ve günlük ihtiyaçlarında kullanabileceği ekonomik bir araç, evde veya işde şarj edebilsin.
    motor şanzıman sökülünce aracı tkr. 400-500 kg gibi düşünüyorum. dönüşüm sonrası 1000 kg olabilir.
    400v konusunda haklısınız, 110v belki olabilir çünki özel değil, standart şebeke inverteri kullanmak istiyorum, dışardan getirtilebilir. akü seçeneğini dönüşüm kitini alacak kişiye bırakmak istiyorum. parası çoksa lityum alsın. ben prototipi kurşun asit akü ile geliştirmeyi düşünüyorum. toplamda 300 kg gibi olur.
    klimave hidrolik pompa olmayacak, vakum pompası olur. ac motor olarak özel su soğutmalı gövdeli motoru st. ac motordan modifiye etmeyi düşünüyorum. bu soğutma suyu kaloriferde kullanılabilir.
    değerli yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.
    saygılarımla

    Sayın: sinanco,
    O boyutta bir araç için çok fazla akü kullanmak doğru değil.
    Çünkü o araçların taşıma kapasitesi 230-350 kg arası,
    Motoru sökebilirsiniz ama şanzıman kalmalı aksi halde şafta direk motor bağlarsanız çok fazla tork ihtiyacınız olur.

    Bence bahsettiğiniz araçlar için konfigrasyon şöyle olmalı.

    96 volt 20-35 Kw (peak) motor ve sürücüsü
    8 adet 12 volt 120 ah deepsycle akü,
    motor şanzumana entegre,

    bu konfigrasyonda, bms vs olmayacağı için maliyet düşük olur. Motoru yerli üreticilerden alıp, sarımıyla oynayarak maliyeti düşürebilirsiniz.
    motorda su soğutmaya gerek yok çünkü siz performanslı kullanmayacaksınız.

    tahminimce araç 80-100km menzile sahip olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanco

    Sn. Enginos,
    Araç olarak örneğin suziki carry gibi mini ticari van veya şimdi çinden ithal edilen o 3 tekerlekli aracın 4 tekerlekli versiyonu gibi hafif bir ticari araç ve bunun için ekonomik bir dönüşüm kiti amaçlıyorum.
    yani bir esnafın eve gidiş geliş ve günlük ihtiyaçlarında kullanabileceği ekonomik bir araç, evde veya işde şarj edebilsin.
    motor şanzıman sökülünce aracı tkr. 400-500 kg gibi düşünüyorum. dönüşüm sonrası 1000 kg olabilir.
    400v konusunda haklısınız, 110v belki olabilir çünki özel değil, standart şebeke inverteri kullanmak istiyorum, dışardan getirtilebilir. akü seçeneğini dönüşüm kitini alacak kişiye bırakmak istiyorum. parası çoksa lityum alsın. ben prototipi kurşun asit akü ile geliştirmeyi düşünüyorum. toplamda 300 kg gibi olur.
    klimave hidrolik pompa olmayacak, vakum pompası olur. ac motor olarak özel su soğutmalı gövdeli motoru st. ac motordan modifiye etmeyi düşünüyorum. bu soğutma suyu kaloriferde kullanılabilir.
    değerli yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.
    saygılarımla

    Sayın: sinanco,
    O boyutta bir araç için çok fazla akü kullanmak doğru değil.
    Çünkü o araçların taşıma kapasitesi 230-350 kg arası,
    Motoru sökebilirsiniz ama şanzıman kalmalı aksi halde şafta direk motor bağlarsanız çok fazla tork ihtiyacınız olur.

    Bence bahsettiğiniz araçlar için konfigrasyon şöyle olmalı.

    96 volt 20-35 Kw (peak) motor ve sürücüsü
    8 adet 12 volt 120 ah deepsycle akü,
    motor şanzumana entegre,

    bu konfigrasyonda, bms vs olmayacağı için maliyet düşük olur. Motoru yerli üreticilerden alıp, sarımıyla oynayarak maliyeti düşürebilirsiniz.
    motorda su soğutmaya gerek yok çünkü siz performanslı kullanmayacaksınız.

    tahminimce araç 80-100km menzile sahip olur.







    bahsettiğiniz tipte bir araç dönüşümünün maliyeti ne kadar olur örneğin 100-150 km menzilli bir şehir içi araç için




  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    Sayın; thejudge

    pil, motor ve sürücü, invertör vs bileşenler çok farklı fiyatlara satılıyor.
    En ucuz seçenekler ile ekipmanların yaklaşık maliyeti 5-6.000.usd tutar diye düşünüyorum
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Sn. Enginos'un 5-6 bin $ ekipman maliyet tahminine katılıyorum.
    araç olarak prototip 2. el motorsuz (motoru hurda) bu tip bir araç 2-3 bin TL ye alınabilir. ancak muayene konusu açıkta kalır? belki 6-7 bin tl ye motoru kötü ama çalışır alıp muayene sonrası dönüştürmekte yarar var.
    bu araçlarda şanzıman bir verimsizlik kaynağı, 6 kutup (900 d/d) motor kullanıp diferansiyelde de 1/2 gibi bir redüksiyon yaratılabilirse veya diferansiyel çıkartılıp st. redüktör yerleştirilebilir diye düşünüyorum. diferansiyele derin kuyu pompası motoru (ince uzun) takarak motorun şaft gibi uzanıp yer kaplamaz hale getirilmesi de araştırılabilir. (ideal proje düşüncem; 8 kutup derin kuyu pompası motorunu arka aks içinde kullanmak (yani ortada motor-diferansiyel, şaft şanzuman vs falan olmayacak, bir adım ilerisi ise 12 kutup tekerlek içi motor:2 aded kullanmak)
    max. 90 km hız ve 100 km menzil fazlası ile yeterli olur sanırım. bu durumda belki nom 11 kw yerine nom. 7.5 kw ile de yetinilebilir.
    tüm bunlar çerçevesinde 2. el bir araç ile birlikte tüm maliyetin 18-20 bin TL civarında olacağını umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanco -- 9 Kasım 2014; 14:33:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    Bugun sanayi bakani elektrikli arac uretimini tesvik etcez dedi motorlh arac uretmek zor flan dedi tesvik flan alirsaniz otomobil sirketi bile kurabilirsinz aslinda buyuk baslarin kapisini bi calin derim ..

    Sayın; theJudge,
    Önce Başbakan, sonra sanayi Bakanı son 4-5 günde güzel şeyler söylemeye başladı.
    Elektrikli ve hibrit otomobiller için, vergi indirimi gibi destekler açıklayacaklar galiba.
    Bence çok iyi olur, elektrikli otomobile sahip olma maliyeti düşerse, satışları artar diye düşünüyorum.

    Fakat geçen gün sanayi bakanı yerli otomobil için, elektrikli ve range extender'li (menzil uzatıcı petrol yakıtlı ünite) yani hibrit otomobil üretimini düşündüklerini ve bu yönde ilerlediklerini,
    petrol esaslı yakıtlarla çalışan motor teknolojisinin artık epey yol aldığını, bu sektörde rekabetin yoğun olduğunu, yerli otomobil için elektrikli ve range extenderli modelin uygun olduğunu,
    bu sektörün yeni olması nedeni ile yerli otomobilin bu sınıfta başarı imkanının daha fazla olduğunu söyledi. (sözler bire bir aynı değil)

    Tek kelime ile söylemek gerekirse, İNTİHAR.

    Daha açık sözleşmek gerekirse, bence çok büyük bir hata yapıyorlar.

    1. si, toyota hibrit otomobili 10 yıldır üretiyor. Bu sınıfta rakibi yok. Yine honda, chevrolet, Nissan, BMW, Gm,Vw vb bir çok marka son 10 yıldır hibrit otomobil üretiyor.
    Yani bu sınıf öyle boş, rekabetsiz, pazarda kolay yer alınabilecek bir sınıf değil. Toyota yaris ve honda jazz,... 10 yıllık teknolojik birikimleri,
    devasa sermayeleri ile kapıda vergi indirimini bekliyor. Bunlarla rekabet kolay mı?

    2. si hibrit otomobilde, petrol esaslı yakıt kullanan motor var, yani çok çok iyi bir motor teknolojiniz yoksa yaptığınız hibrit hiç bir işe yaramaz.
    Hibrit otomobildeki petrol esaslı yakıt kullanan jenaratörün motoru şu anda çoğu otomobil firmasının üretemediği kadar iyi bir teknoloji gerektiriyor.
    Çünkü bu motor küçük olmalı, sessiz olmalı, hafif olmalı, torklu ve devirli olmalı, ciddi elektronik yazılımla yönetilmeli vs vs, bu kadar iyi motoru da Türkiye de herhangi yerli üreticiden beklemek
    hayal görmek gibi bir şey. Keşke olsa!!!

    3. sü hibrit otomobillerin maliyeti yüksek, yakıt tüketimi ise çok da az değil. Amerikada 6 gün volt kullandım, gayet makul sürüşte bile 7 lt nin altına indiremedim. Toyota da da farklı olmadığını
    binenler anlatıyor. Yani hibrit otomobilin herhangi avantajı yok.


    Eğer gerçekten hibrit otomobillere vergi indirimi olursa, bu işten Honda, Toyota, Chevrolet çok kar eder diye düşünüyorum.




  • enginos E kullanıcısına yanıt
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM



    Sn. Enginos,
    bu yazdıklarınızla sizi saygıyla selamlarım.
    size sağlıklı uzun ömürler dilerim, başarılarınızdan zaten eminim.
    sinan çöl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanco -- 10 Kasım 2014; 2:48:26 >
  • Kardeş muazzam bir çalışma yapmışsınız. İnşallahemeklerinizin karşılığını alırsınız.

    Şuan sizin yaptığınız elektrikli motorun menzili hakkında bilgi verebilir misin?

    Birde aşağıda ki haberde zoe model aracın kendi sınıfında menzil rekoru kırmış....

    http://www.ahaber.com.tr/Ekonomi/2014/11/10/renault-zoeden-menzil-rekoru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    3. sü hibrit otomobillerin maliyeti yüksek, yakıt tüketimi ise çok da az değil. Amerikada 6 gün volt kullandım, gayet makul sürüşte bile 7 lt nin altına indiremedim. Toyota da da farklı olmadığını
    binenler anlatıyor. Yani hibrit otomobilin herhangi avantajı yok.


    Eğer gerçekten hibrit otomobillere vergi indirimi olursa, bu işten Honda, Toyota, Chevrolet çok kar eder diye düşünüyorum.



    Bana göre hibritler en iyi dur kalk trafikte ekonomisi belli olur. istanbul köprü trafiğinda, devamlı dur kalk yaptığında elektrik motorunun boşta iken yakıt tüketmemesi zaten başlı başına büyük bir katkı bence.

    saate 20 km hıza kadar kalkışta kullanılabilecek bir elektrik motoru olan arac bile bence fazla sıyla ekonomi sağlayacaktır.

    Bence en yüksek yakıt sarfiyatı ilk vitesde 20 km hıza kadar harcanan petrolden kaynaklanıyor. Yutubede 300 beygirlik bir bmw izledim. 50 km hızla giderken 12 litre harcıyor. Otobanda 120 ile giderken 8,5 litre yakıyor.

    Yani hibrit aracın hedefi ilk 50 km olsa yeter bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberturc

    Kardeş muazzam bir çalışma yapmışsınız. İnşallahemeklerinizin karşılığını alırsınız.

    Şuan sizin yaptığınız elektrikli motorun menzili hakkında bilgi verebilir misin?

    Birde aşağıda ki haberde zoe model aracın kendi sınıfında menzil rekoru kırmış....

    http://www.ahaber.com.tr/Ekonomi/2014/11/10/renault-zoeden-menzil-rekoru

    Sayın ; siberturc,

    Ben zoe yi kısa da olsa test etme imkanı buldum.
    Araç güzel fakat haberde yazılanlar hem abartılı, hem de insanların kafasını karıştırmak için birebir.

    Şöyle ki;
    Haberde,
    "1. Yeni nesil enerji toplayan frenleme/hız kesme sistemi: Yeni nesil enerji tasarruflu frenleme, sadece hız kesme anında değil aynı zamanda frenleme anında da ortaya çıkan kinetik enerjiyi depoluyor ve ardından pili şarj etmek amacıyla elektrik akımına dönüştürüyor. Bu yenilik Bosch ile ortak çalışma sonucu geliştirildi ve ZOE ile dünyada ilk kez kullanılıyor."
    denilmiş.

    Sanki bu yenilikmiş gibi anlatılıyor. Oysa ki eskiden fluence de ayağınızı gazdan çektiğinizde veya frene bastığınızda elektrik motoru jeneratör görevi yaparak enerji üretip pile gönderiyordu. Sistemde ayağınızı gazdan çeksenizde veya frene ne kadar basarsanız basın sabit şekilde mesela %10 gibi enerji kazanımı oluyordu. Zoe de ise, artık frene bastığınızda sistem frene basma şiddetinize göre motorun geri kazanımını arttırıp azaltıyor. Mesela ayağınızı gazdan çektiniz geri kazanım %10, ayağınızı frene orta şiddette bastınız geri kazanım %20, sert fren yaptınız geri kazanım %40 gibi. Bu sistemin çok çok daha gelişmişi hem BMW i3 de hemde Tesla S modelde var.

    Bizim yaptığımız linea da da bu özellik var hatta daha gelişmiş bir sistem var. Mesela bizim yaptığımız linea da ki sistem aracın eğimini, algılayabiliyor, ve siz ayağınızı gazdan çektiğinizde eğime göre frenden geri kazanımı arttırıp azaltabiliyor. Bunun faydası şu ayağınızı hafif yokuşta gazdan çektiğinizde araba geri kazanım işlemi nedeni ile hızını kaybetmiyor veya dik inişlerde hızını arttırarak ilerlemiyor.


    "2. Isı pompası: Ev kullanımından ilham alan bu yenilik artık seri üretim araçlarda da sunuluyor. Kabini soğutmak için, sistem, normal bir elektrik motorlu klima sistemi ile aynı şekilde çalışıyor. Kabini ısıtmak için, sistem işlem devrini tersine çeviriyor. Aracın dışında yer alan havadaki ısıyı yakalıyor, sıkıştırıp ısıtıyor, sonra da ısıyı araca yönlendiriyor.
    " demişler.
    Yaptıkları şey şu, klima sistemini ters çalıştırmak. Bunu da çift taraflı valf ile yapıyorlar. klimayı devamlı açık tutarak kaybettiğiniz enerjiyi hesaplamıyorlar. Bizim yaptığımız araç ta da aynı özellik var ama verimli değil, o yüzden ısıtıcı da koyduk.

    Kısaca Zoe nin güzel bir araç olduğunu, özelliklerinin diğer emsal araçlardan üstün olmadığını, menzilinin de normal kullanımda çok daha az olduğunu düşünüyorum.

    Bizim yaptığımız araçların menzili hususunda baş sayfalarda açıklama var.




  • Sn. Engin bey ve tüm ekibi sizi verdiginiz mücadeleden dolayı kutluyorum. Burada sadece teknik ve mali yönden değil tarihimiz boyunca, karşısındaki insanların başarısını başarısızlıkmış gibi etrafına saçmaya çalışan örümcek kafalılara karşı vermiş olduğunuz mücadeledeyi onların seviyesine inmeden sürdürdüğünüz için ayrıca takdire şayan buluyorum.
    Engin bey vakit buldukça sizi buradan takip ediyorum, sayenizde merağım olan bu konu hakkında bilgi edinmeye çalışıyorum. Benim birkaç sorum var ve cevaplandırırsanız çok sevinirim. Bu tür araçlarda 3 volt civarında 100 ah lık piller kullanılıyor. Bende 12 V 100 ah lik jel aküler var, acaba bunların 10-15 tanesiyle de aynı verimi alabilirmiyim.
    Bir de biz çiftçilik ile uğraşıyoruz ve en önemli giderimiz malum akaryakıt. Acaba bu uygulamanızı traktöre uygulamak mümkün olur mu? Örneğin 70-80 hp gücünde bir traktör yapılabilirmi?
    Teşekkürler.




  • Abi size helal olsun..
    Gercekten büyük bir iş. Büyük bir sorumluluk.
    Bu proje bittiğinde ve az da olsa seri üretime başladığınızda sizin bu yaptığınızdan hiç hoşlanmayan insalar olacaktır.
    Petrol boss ları..
    İşiniz rast gitsin...
    Sonuna kadar destek veriyoruz, ve yeni güzel haberler bekliyoruz.
  • adam smith A kullanıcısına yanıt
    Sayın;adam smith
    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    12 volt luk jel akülerle de aynı verimi alırsınız.
    Farklar;
    -ağırlık biraz fazla olur.
    -akü ömrü 500 şarj olur
    -şarj süresi biraz daha uzun olur

    Bunların dışında jel akü kullanmanın bi farkı yok.
    Ayrıca pil yönetim sistemi maliyetinden de kurtulursunuz.

    Ben köyde veya kasabada yaşasam, aracı trafiğe tescil ettirmeyecek olsam, evde hoby olarak araç çevirecek olsam, jel akü tercih ederim.
    Bu işten hiç çekinmeyin zor felan degil inanın çok kolay. Basit bi motor ile jel akülerle gayet iyi araçlar yapılır.

    Traktörü elektrikliye dönüştürme işi kolay. Fakat onun pili, motoru, sürücüsü vs ekipmanı yaz, kış, çamur, toz gibi baya ağır şartlarda çalışacağından çok profesyonel ağır sanayi tipi ekipmanlar kullanılmalı. Böyle ekipmanlarda ciddi maliyetler getirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanco

    Sayın Enginos,
    anladığım kadarı ile 3 fazlı hava soğumalı bir asenkron motor kullanıyorsunuz.
    ekonomik hafif ticari araç dönüşümü için;
    11kw trifaze standart (modifiye) 400v ac motor+400v inverter + plc + 32 aded 40 A kurşun asit akü çözümü için yorumunuzu almak isterim.
    saygılarımla

    Sayın; sinanco,
    Aracın ağırlığı, akü ağırlığı, konusunda biraz daha detay verirseniz, daha ayrıntılı yanıt verebilirim.

    400 voltluk sistem kullandığınızda ekipmanlarınız (sigorta, kontaktör, vb) voltaj nedeni ile yüksek maliyetli olacaktır.
    Ayrıca, araçta klima, kalorifer, hidrolik pompa, vakum pompası vb ekipman kullanmak isterseniz bunların maliyeti de çok çok yüksek olacaktır.

    Bence hafif ticari araç da 96-144 volt aralığında çalışmak maliyeti düşüreceğinden tercih edilmelidir.



    AC motor ile dönüşüm yapmayı düşünen arkadaşlar için ulaşdığım şu bilgiyi paylaşmak isterim:
    Savior Firmasının temsilcisi olduğu, Vacon NXS serisinde 208-240 V AC ve 11, 15 kw inverter var, DC bus konnektörü var, burdan beslenebiliyor.
    Fast firmasının getirdiği, DELTA C2000 serisinde 230V AC girişli (3 faz) inverterler var, DC bus konnektörü var, DC beslenebiliyor,
    yani bu inverterler DC bus dan 320 V DC ile beslenebiliyor, ancak raflarında bulunmuyor, sipariş üzerine getirtiyorlar.
    Cebri hava veya su soğutmalı 220 V modifiye AC motor için benimle direkt irtibata geçebilirsiniz.
    herkese kolay gelsin.




  • Değerli Enginos,
    Size nasıl ulaşabilirim,
    kaustun@gmail.com
    05323131617
    Saygılar
  • Tebrik etmek düşer bizede....
  • iyi günler çalışmanız gerçekten çok güzel başarılarınızın devamı dilerim aklıma takılan bir soru var onu cevaplarsanız sevinirim
    elektrikli motordan sonra şanzıman bağlamışsınız vites için bu şekilde kullanırken verim kaybı oluşmuyor mu yani demem o ki direk diferansiyele bağlansaydı daha uzun menzil sunmaz mıydı ya da daha yüksek hız şimdiden teşekkürler
  • kufuk K kullanıcısına yanıt
    Sayın, kufuk

    Linealarda motoru direk bağlayabileceğiniz bir diferansiyel yok.

    Biz elektrik motorunu aracın orijinal şanzumanına bağladık, bu sayede daha verimli bir sistem kurmuş olduk.

    Diğer seçeneğimiz motoru redüktörle veya tek vitesli şanzumanla direk akis kollarına bağlamak olabilirdi ki, bu durumda kullanacağımız motorun gücünün çok daha fazla olması gerekecekti ve ilk kalkışta da çok fazla enerji tüketecekti.
    Bir diğer sorunda kalkış ve rampalarda yaşanacak ivmelenme sıkıntıları olacaktı.

    Sonuç olarak iki sistemin tüketimi karşılaştırıldığında aşağı yukarı aynı, bizim sistem belki %5-6 daha verimli,
    ama motor ve pil maliyeti ve rampa, kalkıştaki ivmelenme dikkate alındığında, bu sistem çok daha avantajlı ve mantıklı oluyor.

    Dönüşüm sektöründe Elektrik motorunu, aracın orjinal vites kutusuna, bağlamak teknolojik ve mekanik olarak zor olduğu için bazı firmalar bu yöntemi tercih etmiyor.
    Hazır parçalar, sistemler alıp montajını yapmayı tercih ediyorlar.




  • Hocam elinize sağlık. yaptığnız proje gerçekten gurur verici. Sormak istediğim teknik bir konu var. Aracın fren ile geri kazanım sağladığından bahsetmişsiniz. Bu sistemi nasıl tasarldınız? Sistem donanımsal mı yoksa yazılımsal mı kontrol ediliyor. Bilgilendirirseniz sevinirim. iyi çalışmalar.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.