Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
430
Cevap
82
Favori
102.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam test aracımız 90000 de yazmışsınız yukarda verdiğiniz verilere göre

    100 3.000 36.000km 15 yıl

    demişsiniz peki ortalama pil ömrü kaç kmdir yani düz hesap 36000x15 olduğunu sanmıyorum pildeki zamanla ve yorgunlukla oluşabilecek kayıpları hesapladığımızda kabataslak bir hesap ile pillerin yüzde 60 performansa kadar düştüğü km/zaman ne kadar süre ve km gerektirir.ortalama 350.000 km den bahsedebilirmiyiz ve bu sürenin sonundaki pil değişim masrafları ortalama ne kadar tutar


    nedense elektrikli araç güzel bir proje olmasına rağmen pil değişim masrafları insanların gözünü korkutuyor gibi ayrıca pil kiralama hizmetlerini biraz araştırdığımda çok abartılı rakamlar ortaya çıkıyor mesela ben aracı hiç kullanmadığım zaman bile 80 euro gibi bir bedel ödemek çok mantıksız geldi ayrıca yıllık 10000 km de limit koymuşlar limiti geçince direkt yükseliyor kira bedelleri




  • Dizemen D kullanıcısına yanıt
    Sayın Dizemen,

    Bu güne kadar 96.000 km yol yaptık ve bu güne kadar ki sürece bakarak tahmin yürütüyorum.
    elimde geleceğe dönük kesin bir veri yok.

    Yukarıda yazdığım gibi pi ömrü 3.000 şarj ve bizim arabanın menzili de 200 km. Bu da potansiyel menzilimizin 600.000 km olduğunu gösteriyor.
    Ama ben ilk gün 200 km giden araç son gün yaklaşık 150 km gider gibi düşünüp ortalama 180 km lik menzili dikkate alarak bir tahmin yaptım.

    Bu güne kadar ki gelişmelere bakarak aracın potansiyel menzili 600.000 km olmasa bile, 450.000 km civarı gideceğini düşünüyorum.
    Elimizde ki araç 96.000 km de hala 200 km lik menzilini koruyor.
    Hatta pili aldığımız firma ile BMS (pil yönetim sistemi) verilerini paylaştığımızda bize çok iyi gittiğimizi, 500.000 km nin epey bi üstünde menzil yapabileceğimizi söyledi.

    Benim dikkatimi başka bir şey çekti, sanki pil ileride hem menzilden hemde şarj süresinden kaybedecek gibi geliyor. İlk şarjlar da araç 2 saat 40 dk içinde tam dolarken, şu an 2 saat 46 dk da şarj oluyor.
    Bu gecikme havalar ısındığı için mi, yoksa pil zamanla şarj süresinden mi kaybediyor sorusunun yanıtını arıyorum. Yakında belli olur.

    Bizim aracın pilinin değişimi yaklaşık olarak 9-10.000 usd gibi tutar.

    Yukarıda da açıklamaya çalıştığım gibi bu yazdıklarımın tamamı, pilin verileri ve bizim yaptığımız testlerden elde ettiğimiz sonuçlara dayanan tahminler.
    Gerçekler ne olur, ne kadar doğru tahmin yaptık veya yanıldık zaman içinde göreceğiz.

    Pil kirası işine gelince bu sistem tutmadı. Hala pili kiraya vereceğim diye ısrar eden firmalar BMW, Toyota, Tesla gibi firmaların karşısında zorlanmaya başladı.
    Yakında bu pil kiraya verme işi tamamen ortadan kalkar.




  • Elinize sağlık hocam, arada bir açıp okuyorum burayı. Umarım daha da ilerletirsiniz işi.

    Şu sıralar merak ettiğim bir husus var. Kafamdan bir Fluence Z.e. alsam diye geçiriyorum(sadece geçiriyorum), fakat pili ileride kendini bıraksa veya menzil arttırmak istesem. Sizler bunun üstünde değişiklik yapabilir misiniz, yönetmeliğe aykırı mı?

    Birde bildiğim kadarıyla Fluence Z.e.'lerin pillerini satıyorlarmış bayiler 3k civarına. 30k altına Fluence mal edilebiliyor ki mtv verilmeyeceğini, yakıtın çerez parası olacağını düşündükçe gaza geliyorum biraz. Tek sıkıntı şehirler arası o da artık otobüs, uçak, tren ne olursa.




  • 3k ya o özelliklerde pil bulabileceğinizi sanmıyorum 30 k olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dizemen

    3k ya o özelliklerde pil bulabileceğinizi sanmıyorum 30 k olabilirmi

    Yok hocam üstündeki pili sana tekrar satıyor. Normalde kiralık hikayesi var ya Renault'da. 3k diye duydum. Hatta sahibindende bir ilanda da öyle şeyler yazmışlardı.
  • sayın enginos ,

    Elektrikli fluence ze yi test ettiğimde ara sokaklarda çok sorun oluyordu. çocuklar duymuyor , yolda yürüyen yayalar dibinde bitince korkuyorlardı

    Geçen gün garip bir motor sesiyle yolun kenarına çekildim. baktım ki bmw i3 . garip olmasının nedeni de açıktı , araç elektrikli ama hoparlörden motor sesi veriyordu.

    Acaba bu sistemi direk yedek parça gibi alıp bizim linea ya entegre edebilir miyiz ?
  • Selamlar enginos,
    Muhteşem bir çalışma olmuş. Bende bir mühendis adayıyım, çok ilgim var bu işlere.
    Benim bir sorum olacaktı, elektrik motorundan ziyade benzinli motorla alakalı.
    Örneğin Fiat 126Bis'in motorunu söküp, 1100cc 60Hp Uno motorunu "Fiat Bis'in şanzımanına takabilmek için, sizin yaptınız gibi kaplin, flanş ve rulman kullanmak mı gerek? yoksa farklı işlemler mi gerekiyor?
    Anlatmak istediğim resimdeki şanzımana, 2. resimdeki motoru nasıl takıyoruz?
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    hocam, öncelikle tebrikler
    aracın videosu var mı bu arada?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Selamlar enginos,
    Muhteşem bir çalışma olmuş. Bende bir mühendis adayıyım, çok ilgim var bu işlere.
    Benim bir sorum olacaktı, elektrik motorundan ziyade benzinli motorla alakalı.
    Örneğin Fiat 126Bis'in motorunu söküp, 1100cc 60Hp Uno motorunu "Fiat Bis'in şanzımanına takabilmek için, sizin yaptınız gibi kaplin, flanş ve rulman kullanmak mı gerek? yoksa farklı işlemler mi gerekiyor?
    Anlatmak istediğim resimdeki şanzımana, 2. resimdeki motoru nasıl takıyoruz?
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM


    Ya korkuyorum boyle sorularla kaciracaksiniz arkadasi...yahu arkadas elektrik elektronik muhendisi.ne anlasin senin bisin sanziman flansindan
    tek ortak noktalari ikisininde donuyor olmasi...bu forumlar filan harbi ucretli olmali artik yaa...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Dikkatinizi çekerim, okumadıysanız birkez daha okuyun. Farklı bir motorun, aracın şanzımanına entegre edilmesini de anlatmış abimiz. SolidWorks'te cizimler yapıp, onları işlemeler. Benzer konular. Bilgi paylaştıkça çoğalmaz mı? nesi sakıncalı benzer bir konuda yardım istemenin?
    Forumun amacını anlayamamışsınız :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Dikkatinizi çekerim, okumadıysanız birkez daha okuyun. Farklı bir motorun, aracın şanzımanına entegre edilmesini de anlatmış abimiz. SolidWorks'te cizimler yapıp, onları işlemeler. Benzer konular. Bilgi paylaştıkça çoğalmaz mı? nesi sakıncalı benzer bir konuda yardım istemenin?
    Forumun amacını anlayamamışsınız :)

    Konunum basligi "fiat linea elektrikli otomobil".sizin sordugunuz seyi ilgilendiren tek bir kelime yok...
    bence siz forumun amacini cok yanlis anlamissiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 22 Mayıs 2015; 13:01:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Evet başlık aynen dediğiniz gibi :) Ama burda anlatmak veya sormak istediğim. Daha genel olarak, Herhangi bir motoru, alakasız bir şanzımana bağlarken yapılması gereken iş bahsedilen, anlatılan ile aynı mı_?
    Peki sorumu şöyle değiştiryeim, Fiat Bis'in şanzımanına; elektrik motoru takmak için Flanş, kaplin, rulman gibi elemanlar mı kullanmalıyım? işlemler aynı mı? :)
    Neyse konuyu kirletmeyelim, bu böyle uzar gider. İyi günler :)
  • Hasan7 kullanıcısına yanıt
    Sayın; Hasan7,

    Fluence ZE nin sadece pilini değiştirmek yeterli olmayabilir. Pil deki BMS (pil yönetim sistemi) inde yerine bir BMS koymak gerekecek, yeni BMS in araçla haberleşmesi gerekecek, vs. vs,,,
    Yenisinden daha ucuza mal olmaz diye düşünüyorum.

    Fluence ZE tavsiye etmem, aracın fiyatları da sizi aldatmasın, pil satışı konusunu bilmiyorum ama pil fiyatını biliyorum, 3k civarında pil ya ölmüştür yada ölmek üzeredir.
  • Sayın, şahin261

    bildiğim kadarı ile motoru şanzumana bağlaya bilmenizin önünde ki en büyük engel volan,
    volanı oturtmak için mekanik bir çalışma yapmanız lazım diye düşünüyorum.

    Ama ben mekanik konularda çok yetkin ve bilgili değilim.
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Sayın mahmut716
    daha önceki sayfalarda aracın videosu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clublue

    sayın enginos ,

    Elektrikli fluence ze yi test ettiğimde ara sokaklarda çok sorun oluyordu. çocuklar duymuyor , yolda yürüyen yayalar dibinde bitince korkuyorlardı

    Geçen gün garip bir motor sesiyle yolun kenarına çekildim. baktım ki bmw i3 . garip olmasının nedeni de açıktı , araç elektrikli ama hoparlörden motor sesi veriyordu.

    Acaba bu sistemi direk yedek parça gibi alıp bizim linea ya entegre edebilir miyiz ?

    bi cevap gelmediğine göre sanırım teknik olarak mümkün değil .
  • Sayın; clublue
    Bu sistemi satın alıp aracınıza entegre edebilirsiniz.
    2 adet küçük dış mekan hoparlörü, 1 adet obd bağlantı soketi, birde ses tiplerini seçebileceğiniz paneli olan sistem.
    Fiyatı yaklaşık 400 sterlin civarında, içinde 100 den fazla ses var.
    Gaza veya hıza duyarlı olarak ayarlayabiliyorsunuz. Kurulumu biraz zor ama imkansız değil.
  • hocam satış fiyatlarınızda direk ötv, kdv var herhalde.

    Size istediğimiz aracı getirsek dönüşüm yapabilirmiyiz.
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • juke sero kullanıcısına yanıt
    sayın; juke sero,

    Biz sadece 0 km linea alıp, dönüştürüp, elektrikli linea olarak ruhsatlandırarak satıyoruz.

    İstediğiniz aracı getirip, istediğiniz özelliklerde dönüşüm yaptırabilirsiniz. Eğer o araç 0 km ve Linea olmaz ise,
    trafiğe çıkmak için tip onay almak gerekir.
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.