Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu konuyu okudum mu ülkenin içine düştüğü durum yüzünden buralardan gitmek istiyorum artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu yeni gördüm ve büyük bir hayranlıkla okudum. Enginos hocam. Öncelikle sizi gerçekten çok ama çok takdir ederim. Ülkemizde imkanlar bu kadar kısıtlı ve zorlayıcı iken, bir şekilde burada mücadele edip pes etmeden iyi sonuçlara ulaşmanız gerçekten beni çok mutlu etti. Yazdıklarınızdan da işinize ne kadar hakim olduğunuz belli oluyor maşallah.

    Allah yolunuzu bahtınızı daima açık etsin inşallah. İnşallah sizler bu yolda ülkemizi dünyaya örnek olacak konumlara getirirsiniz. Açıkçası inanıyorum da. Allah izin verirse bu zorlu şartlarda dahi bu kadar başarı sağlayan sizler, inşallah destek sağlanırsa çok daha iyi işler başaracaksınızdır. Allah yar ve yardımcınız olsun, yolunuzu açık etsin inşallah...
  • Valla bravo kesinlikle hortlamasi gereken bir konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu çok ilgimi çekti, ilk mesajı ve beğenilen mesajları hayranlıkla okudum. Diğer mesajları da en kısa zamanda okuyacağım.
  • Abi sizi tebrik ediyorum. Bu çalışmalarınızla bu yazıyı okuyan herkesi müthiş derecede heyecanlandırdığınıza inanıyorum ki beni sanki ben yapmışım gibi heyecanlandırdı. Sizin gibi insanlardan bir şeyler öğrenmek yanınızdakiler için müthiş bir bahtiyarlıktır kanaatindeyim eğer bir yardımcıya temizlikçiye çaycıya ihtiyacınız olursa sırf sizden bir şeyler öğrenmek için severek yaparım. Allah yolunuzu açık etsin.

    Saygılarımla Süleyman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bekarpasa B kullanıcısına yanıt
    Sayın; bekarpasa

    Umutsuzluğa kapılmayın, kısa zaman içerisinde bu otomobil kartellerinin dikte ettiği, gelişimin önünü kapayan kurallar yıkılacak ve hepimiz daha ucuz elektrikli araçlara bineceğiz.
  • relic07 R kullanıcısına yanıt
    Sayın ; relic07
    video da imalatta serbest bölgede,
  • Fischmann kullanıcısına yanıt
    Sayın; Fischmann,
    Bu ülke bir gün kendi otomobilini yapacaktır, keşke açıkladıkları gibi yerli otomobili yapacak olsalar ama bence bu şekilde olmayacak.
    Hükümetin bizim veya bizim gibi küçük işletmeler ile çalışmak isteyeceğini sanmıyorum. Bizim ve bizim gibilerin varlığı veya yokluğu ile ilgilendiklerini de düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayın, Carnage TR

    Frenden geri kazanım sistemini biz tasarlamadık.
    Bu sistem donanımsal olarak hemen hemen tüm elektrikli araçlara özgü motor ve sürücüler üzerinde var.

    Bizim yaptığımız işlemler,
    Sürücü üzerindeki yazılıma parametre girmek ve sürücüyü araca, ihtiyaca... göre programlamak,
    Araç beynini programlamak,
    Her iki donanımın haberleşmesi için can-bus üzerinden gereken bağlantı ve kontrolleri sağlamak,
    Bu sistemin çalışması için gerekli kablolama ve güvenlik önlemlerini almak,
    Pc ve Gsm telefonu üzerinden bu verileri okumak için ara yüz yazılımı yapmak
    oldu.

    Sistemin çalışmasını basitçe anlatmak gerekirse,
    aracın gazına bastığınızda pillerdeki depolanmış enerji motor gidiyor motorda tekerleri çevirecek gücü üretiyor,
    ayağınızı gazdan çektiğinizde veya frene bastığınızda, bağlantı yönü değişiyor, motor jeneratör haline geliyor ve tekerlekler motoru döndürdükçe pillere enerji gönderiyor.

    Bu işlemler motor, sürücü, BMS ile araç beyni arasındaki haberleşme sayesinde oluyor.

    Teknik olarak anlatmak gerekirse,
    Gaza bastığınızda aracın beyni gaz pedalı içindeki potansiometreden basma şiddetinizi hesaplıyor. Motor sürücüsüne motora ... tork uygula diyor. Sürücü BMS (Pil Yönetim Sistemi) den enerji talep ediyor.
    BMS pilleri kontrol ediyor ve yeterli enerji varsa gücü yolluyor. Motor sürücüsü gücü motora iletiyor. Motor dönerek gücü tekerleklere aktarıyor.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde, araç beyni, sürücüden gücü kesmesini talep ediyor. Sürücü gücü kesiyor ve BMS i haberdar ediyor.
    Aynı anda araç beyni aracın hala hareket ettiğini ABS sensöründen algılıyor, devir sensöründen de motorun döndüğünü anlıyor.
    Araç hareket ediyorsa, motorda dönüyorsa aracın hareket halinde ve viteste olduğuna, enerji kazanımı için uygun şartlar oluştuğuna karar veriyor.
    Araç beyni devir sensörü ile ABS sensöründen gelen verileri okuyarak aracın kaçıncı viteste, hızının ne olduğunu da hesaplıyor.
    Araç beyni, sürücüye enerji geri kazanımı sağla talimatı veriyor. Sürücü kendisine gelen verilere bakarak regen oranını hesaplıyor ve önce BMS e hazır ol pile enerji gelecek diyor. BMS olumlu yanıt verirse,
    motoru jeneratör moduna getiriyor, enerji kazanımı başlıyor.

    Tüm bu işlemler milisaniyeler içinde oluyor.


    f 1 de uygulanan kers gibi bir sistem galiba.

    bu arada ben bu konu başlığını yeni gördüm sizi ve ekibinizi gerçekten duyduğunuz özgüven ve cesaretden dolayı kutlarım.

    sizler ile gurur duyduk

    tebrikler..







  • Arkadaslar bir bakin bakalim ve daha neleri var 2000 dolardan başlayıp 12 000 dolara kadar araclar acaip guzel ve bedava fiyatlarla... ancak siparis verilen bir araç ülkeye giriste vergiden ne kadar bayiltirlar bizi ??? Ruhsat durumu ne olur ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >






  • Burdaki albümü incelerken , google'da araştırma yapıp sizin konunuzu gördüm. Mükemmel iş başarmışsınız




  • Bilgisayar Müh. Öğrencisiyim, son günlerde bu konuya ilgi duymaya başladım. Yaptığınız iş takdire şayan, inşallah kendi yerli markanızı yapacak kadar büyürsünüz.

    Bu arada Hacettepe Üniversitesinde yapılan EVT S1 hakkında neler düşünüyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel ulkemden böyle çalışmalar böyle bilgi sahibi insanları görmek güzel

    Elinize kolunuza yureginize sağlık Allah daim etsin devamı gelir inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meteormta kullanıcısına yanıt
    Hacettepe de yapılan iş bence harika.

    İşte gerçek yerli otomobil bu araç. Tanıtımı yapılan ve 100 milyon usd ödendiği söylenen araç yerine bu projeye devletimiz 10 milyon usd yatırım yapsaydı ortaya ne çıkardı bir düşünsenize.

    Ben Hacettepe de ki arkadaşları canı gönülden tebrik ediyorum.

    İnşallah bir gün bize de Türk milleti için böle faydalı işler yapmak nasip olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Hacettepe de yapılan iş bence harika.

    İşte gerçek yerli otomobil bu araç. Tanıtımı yapılan ve 100 milyon usd ödendiği söylenen araç yerine bu projeye devletimiz 10 milyon usd yatırım yapsaydı ortaya ne çıkardı bir düşünsenize.

    Ben Hacettepe de ki arkadaşları canı gönülden tebrik ediyorum.

    İnşallah bir gün bize de Türk milleti için böle faydalı işler yapmak nasip olur.

    Algıda seçicilik mi olmaya başladı yoksa son günlerde elektrikli araba olayı patladı mı bilmiyorum ama yine bir haber gördüm :D Fiat 126 BİS i çevirmiş bir mühendis.

    Webtekno
    Bir Türk Vatandaşı Efsane 126 Bis'i %100 Elektrikli Araca Çevirdi!
    http://www.webtekno.com/otomobil/murat-orhon-fiat-e-bis-h11540.html
    Güneş enerjisiyle çalışan bir




  • Konuyu yeni gördüğüme üzüldüm,devletin sizlere destek olmamasına kahroldum,cadillac kopyasıyla oy kaygısı için milyondolar harçayan hükümete küfrettim.Başarılarınızın devamını dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu genel olarak inceledim. Herkes alkış tutmuş, ben eleştireceğim. Malesef toplumumuz genel olarak, "kafasına vur ekmeğini al" yapısında olduğu için kandırılmaya çok müsait. Burada paylaşım adı altında "sunumu" yapan arkadaş yaptıkları işleri ve kendisini öyküleştirerek adeta Nikola Tesla'dan rol çalarcasına bir dahi ve dünyaya mucid olarak geldiğini ima etmiştir. Ardından arkadaşlarıyla kurduğu, kendisinin merkezde olduğu "mühendislik konsorsiyumu" ile icra ettikleri hobinin nasıl seri üretim tesisine dönüştüğünü görüyoruz. Buraya kadar herşey güzel; fakat kimse de sorgulayıcı olmamış. Türk uçak fabrikasından bir kare ile sonlandırdığı mesajda Türk mühendisliğinin kimseye ihtiyacı yok bak biz cayır cayır elektrikli otoyu yaptık denmiş.

    Bunları sarf ederken ihtimal vermiyor ki kendilerinin birebir kopyaladığı veya esinlendiği, az bilinen yabancı kaynaklı projelerden başkalarının da haberdar olduğundan. Başta Rus kaynaklı olmak üzere dünyada bir çok auto tuning forumlarında bu tür projenin birçok benzeri bulunmakta, hatta 3b dosyalarından tutun PCB schematic, firmware'si bootloader'larına kadar daha ileri boyutta; adamlar her şeyi adım adım arşivlemiş belgelemiş, yetmemiş test sonuçları ve tavsiyelerine kadar neler neler..

    Gelelim konudaki arkadaşlara; muhtemelen aralarından özgün PCB tasarımı ve tek bir ECU ile tüm araç modüllerinin tek merkezden kontrolünün koyduğu çıtayı aşacak bir "babayiğitleri" çıkmadığından, yabancı kaynaklı projelerden artık ele ayağa düşmüş, nispeten daha kolay, hardware tamamen dış kaynaklı uyarlamalı, Master-slave ilişkisinde çalışan; yani aracın orjinal ECU'suna bağımlı kontrol mekanizmasını seçmişler ve bu kopyaladıkları sistemin dünya otomobil devlerinin çözümlerinden aşağı kalır bir yanının olmadığı beyan edilmiş.

    Koskoca dev üreticiler sahip oldukları know-how için binlerce km motor dinamometresi testleri, araç dinamometresi, karşılaştırmalı yol testleri, vibrasyon ve rezonansların Li-ion pil üzerindeki etkilerine kadar aklınıza gelmeyecek, burdaki arkadaşında bihaberdar olduğu çalışmaları milyonlarca dolara finanse etmesi, diğer taraftan yurdum insanının ya bu iş çok basit abartıyorlar yea.. bak biz şu kadar paraya motoru attık şasinin üstüne araç gidiyor herkes memnun fakat devlet bizi desteklemiyor serzenişi...

    1-Konudaki arkadaş yeterli teknik bilgiye sahip değildir, yorumlarının bir çoğu yanlış bilgiler ve hesaplar üzerine kurulu burda tek tek yazmanın lüzümu yok, gerçek bilgiye sahip okurlar görmüştür. Yuvarlak konuşmaları bunu açık etmektedir.

    2- Konuyu açan arkadaş sanki diğer arkadaşlarının yaptığı işi kendi yapmışçasına sahiplenmiş gibi geldi bana, kendisi daha dışarıdan bu işin içinde gibi. Mesajlarda eleştiren birine beni çekememişsiniz demesi ayrı bir ironi olmuş.

    3- Sözüm meclisten dışarı arkadaşlar, aracınıza yerel firmalar tarafından yapılacak elektrikli araca dönüştürülmesine para harcayacaksanız bir kez daha düşünün derim. Ucuza mal edeceğim diye elinizdeki 3 kuruştanda olmayın. Eğer ısrarcıysanız bu konu hakkında uzman bir kişiyi yanınıza almanız sizin faydanıza olacaktır, zira işinin ehli birisi i/o değerlerini ölçerek size yatırımın analitik riskini çıkartacaktır.

    4- TİP onaylı plaka sistemi devletin yaptığı mükemmel uygulamalardan birisidir. Bu tarz araçları ucuz bir şekilde teste tabi tutmadan trafikte görüyor olsaydık "arkadaş canlı bombaa" diye sitem edecektik ya da elektrikli araç sahibi, yüksek muhtemel arızalarda ve araç bakımlarına ucuza mal ettiğini düşündüğü tasarruf parasını da uçuk rakamlarla bu uğurda dökecekti. Bu plaka onayının maliyeti bence 3-4 kat daha arttırılmalıdır ki sadece ciddi ve bu işi gerçekten finanse edebilecek ve servis ağı hizmetini yüklenebilecek oyuncular sahada olsun.

    5- Bir konu bir kişi hakkında görüş belirtmeden önce 5 dk google'a bakmakta fayda vardır:

    - Modül temin ettiğiniz firma sizi her türlü yazılım ile destekler, siz parametrelerle oynarsınız veya mümkünse ufak değişikliklerin adı daha sonra kodları sıfırdan yazdık olur:

    - Türk girişimciliğinin ve mühendis konsorsiyumunun başında bir yabancı gözükmekte: Mark Lander

    - Başka bir çalışan: bahtiyarozturk , ahmet-sağlam Belirleyici olmaz fakat, arkadaşın iddiaları aksine tecrübesiz bir ekip olduğu görülüyor.

    - Garip web siteleri:http://www.imecar.com/tr/ password protection ?

    - Garip bir haber: Marat Niyazberdiev ?? rus kaynaklar ??

    - Arkadaşın bahsettiği üniversiteler ile ortak çalışmalar:http://www.sduteknolojikulubu.com/antalya-imecar-teknik-gezi/

    6- Bu mesajı konu sahibini rencide etmek adına yazmadım. Söylemek istediğim, her defasında yabancı insanlara laf söylemekten geri kalmıyoruz; ancak onların sahip olduğu bilginin cömertliğin 10da 1i de bizde yok inanılır gibi değil. Kabullenmek zorundayız geçmişin yönetim hataları yüzünden 100 yıl geride kaldık. Bu farkı kapatmak ancak bu işi başarmış kişilerin bilgi ve tecrübesinden faydalanarak giderebiliriz, tıpkı yy'lar önce avrupalıların bizden örnek aldığı gibi. Bu hususta son zamanlarda "Milli" kelimesinin içinin boşaltıldığının düşüncesindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaiKo -- 18 Ekim 2015; 3:02:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekarpasa

    http://m.turkish.alibaba.com/p-detail/Lithium-battery-electric-car-eOne-eQ04-60103462144.html


    Arkadaslar bir bakin bakalim ve daha neleri var 2000 dolardan başlayıp 12 000 dolara kadar araclar acaip guzel ve bedava fiyatlarla... ancak siparis verilen bir araç ülkeye giriste vergiden ne kadar bayiltirlar bizi ??? Ruhsat durumu ne olur ???

    Ülkeye HAYATTA almazlar bunları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaiKo

    Konuyu genel olarak inceledim. Herkes alkış tutmuş, ben eleştireceğim. Malesef toplumumuz genel olarak, "kafasına vur ekmeğini al" yapısında olduğu için kandırılmaya çok müsait. Burada paylaşım adı altında "sunumu" yapan arkadaş yaptıkları işleri ve kendisini öyküleştirerek adeta Nikola Tesla'dan rol çalarcasına bir dahi ve dünyaya mucid olarak geldiğini ima etmiştir. Ardından arkadaşlarıyla kurduğu, kendisinin merkezde olduğu "mühendislik konsorsiyumu" ile icra ettikleri hobinin nasıl seri üretim tesisine dönüştüğünü görüyoruz. Buraya kadar herşey güzel; fakat kimse de sorgulayıcı olmamış. Türk uçak fabrikasından bir kare ile sonlandırdığı mesajda Türk mühendisliğinin kimseye ihtiyacı yok bak biz cayır cayır elektrikli otoyu yaptık denmiş.

    Bunları sarf ederken ihtimal vermiyor ki kendilerinin birebir kopyaladığı veya esinlendiği, az bilinen yabancı kaynaklı projelerden başkalarının da haberdar olduğundan. Başta Rus kaynaklı olmak üzere dünyada bir çok auto tuning forumlarında bu tür projenin birçok benzeri bulunmakta, hatta 3b dosyalarından tutun PCB schematic, firmware'si bootloader'larına kadar daha ileri boyutta; adamlar her şeyi adım adım arşivlemiş belgelemiş, yetmemiş test sonuçları ve tavsiyelerine kadar neler neler..

    Gelelim konudaki arkadaşlara; muhtemelen aralarından özgün PCB tasarımı ve tek bir ECU ile tüm araç modüllerinin tek merkezden kontrolünün koyduğu çıtayı aşacak bir "babayiğitleri" çıkmadığından, yabancı kaynaklı projelerden artık ele ayağa düşmüş, nispeten daha kolay, hardware tamamen dış kaynaklı uyarlamalı, Master-slave ilişkisinde çalışan; yani aracın orjinal ECU'suna bağımlı kontrol mekanizmasını seçmişler ve bu kopyaladıkları sistemin dünya otomobil devlerinin çözümlerinden aşağı kalır bir yanının olmadığı beyan edilmiş.

    Koskoca dev üreticiler sahip oldukları know-how için binlerce km motor dinamometresi testleri, araç dinamometresi, karşılaştırmalı yol testleri, vibrasyon ve rezonansların Li-ion pil üzerindeki etkilerine kadar aklınıza gelmeyecek, burdaki arkadaşında bihaberdar olduğu çalışmaları milyonlarca dolara finanse etmesi, diğer taraftan yurdum insanının ya bu iş çok basit abartıyorlar yea.. bak biz şu kadar paraya motoru attık şasinin üstüne araç gidiyor herkes memnun fakat devlet bizi desteklemiyor serzenişi...

    1-Konudaki arkadaş yeterli teknik bilgiye sahip değildir, yorumlarının bir çoğu yanlış bilgiler ve hesaplar üzerine kurulu burda tek tek yazmanın lüzümu yok, gerçek bilgiye sahip okurlar görmüştür. Yuvarlak konuşmaları bunu açık etmektedir.

    2- Konuyu açan arkadaş sanki diğer arkadaşlarının yaptığı işi kendi yapmışçasına sahiplenmiş gibi geldi bana, kendisi daha dışarıdan bu işin içinde gibi. Mesajlarda eleştiren birine beni çekememişsiniz demesi ayrı bir ironi olmuş.

    3- Sözüm meclisten dışarı arkadaşlar, aracınıza yerel firmalar tarafından yapılacak elektrikli araca dönüştürülmesine para harcayacaksanız bir kez daha düşünün derim. Ucuza mal edeceğim diye elinizdeki 3 kuruştanda olmayın. Eğer ısrarcıysanız bu konu hakkında uzman bir kişiyi yanınıza almanız sizin faydanıza olacaktır, zira işinin ehli birisi i/o değerlerini ölçerek size yatırımın analitik riskini çıkartacaktır.

    4- TİP onaylı plaka sistemi devletin yaptığı mükemmel uygulamalardan birisidir. Bu tarz araçları ucuz bir şekilde teste tabi tutmadan trafikte görüyor olsaydık "arkadaş canlı bombaa" diye sitem edecektik ya da elektrikli araç sahibi, yüksek muhtemel arızalarda ve araç bakımlarına ucuza mal ettiğini düşündüğü tasarruf parasını da uçuk rakamlarla bu uğurda dökecekti. Bu plaka onayının maliyeti bence 3-4 kat daha arttırılmalıdır ki sadece ciddi ve bu işi gerçekten finanse edebilecek ve servis ağı hizmetini yüklenebilecek oyuncular sahada olsun.

    5- Bir konu bir kişi hakkında görüş belirtmeden önce 5 dk google'a bakmakta fayda vardır:

    - Modül temin ettiğiniz firma sizi her türlü yazılım ile destekler, siz parametrelerle oynarsınız veya mümkünse ufak değişikliklerin adı daha sonra kodları sıfırdan yazdık olur:http://www.elektromotus.lt/wiki/index.php?title=BMS:_Downloads&Itemid=151

    - Türk girişimciliğinin ve mühendis konsorsiyumunun başında bir yabancı gözükmekte: Mark Lander

    - Başka bir çalışan: bahtiyarozturk , ahmet-sağlam Belirleyici olmaz fakat, arkadaşın iddiaları aksine tecrübesiz bir ekip olduğu görülüyor.

    - Garip web siteleri:http://www.imecar.com/tr/ password protection ?

    - Garip bir haber:http://www.istekobi.com.tr/kobi-bilgi-merkezi/haberler/imecar-in-yuzde-100-yerli-elektrikli-otomobili-gun-sayiyor-h28543.aspx Marat Niyazberdiev ?? rus kaynaklar ??

    - Arkadaşın bahsettiği üniversiteler ile ortak çalışmalar:http://www.sduteknolojikulubu.com/antalya-imecar-teknik-gezi/

    6- Bu mesajı konu sahibini rencide etmek adına yazmadım. Söylemek istediğim, her defasında yabancı insanlara laf söylemekten geri kalmıyoruz; ancak onların sahip olduğu bilginin cömertliğin 10da 1i de bizde yok inanılır gibi değil. Kabullenmek zorundayız geçmişin yönetim hataları yüzünden 100 yıl geride kaldık. Bu farkı kapatmak ancak bu işi başarmış kişilerin bilgi ve tecrübesinden faydalanarak giderebiliriz, tıpkı yy'lar önce avrupalıların bizden örnek aldığı gibi. Bu hususta son zamanlarda "Milli" kelimesinin içinin boşaltıldığının düşüncesindeyim.

    Raiko'nun yazdıklarına bir cevap gelmedi?

    Sayın enginos ne diyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaiKo

    Konuyu genel olarak inceledim. Herkes alkış tutmuş, ben eleştireceğim. Malesef toplumumuz genel olarak, "kafasına vur ekmeğini al" yapısında olduğu için kandırılmaya çok müsait. Burada paylaşım adı altında "sunumu" yapan arkadaş yaptıkları işleri ve kendisini öyküleştirerek adeta Nikola Tesla'dan rol çalarcasına bir dahi ve dünyaya mucid olarak geldiğini ima etmiştir. Ardından arkadaşlarıyla kurduğu, kendisinin merkezde olduğu "mühendislik konsorsiyumu" ile icra ettikleri hobinin nasıl seri üretim tesisine dönüştüğünü görüyoruz. Buraya kadar herşey güzel; fakat kimse de sorgulayıcı olmamış. Türk uçak fabrikasından bir kare ile sonlandırdığı mesajda Türk mühendisliğinin kimseye ihtiyacı yok bak biz cayır cayır elektrikli otoyu yaptık denmiş.

    Bunları sarf ederken ihtimal vermiyor ki kendilerinin birebir kopyaladığı veya esinlendiği, az bilinen yabancı kaynaklı projelerden başkalarının da haberdar olduğundan. Başta Rus kaynaklı olmak üzere dünyada bir çok auto tuning forumlarında bu tür projenin birçok benzeri bulunmakta, hatta 3b dosyalarından tutun PCB schematic, firmware'si bootloader'larına kadar daha ileri boyutta; adamlar her şeyi adım adım arşivlemiş belgelemiş, yetmemiş test sonuçları ve tavsiyelerine kadar neler neler..

    Gelelim konudaki arkadaşlara; muhtemelen aralarından özgün PCB tasarımı ve tek bir ECU ile tüm araç modüllerinin tek merkezden kontrolünün koyduğu çıtayı aşacak bir "babayiğitleri" çıkmadığından, yabancı kaynaklı projelerden artık ele ayağa düşmüş, nispeten daha kolay, hardware tamamen dış kaynaklı uyarlamalı, Master-slave ilişkisinde çalışan; yani aracın orjinal ECU'suna bağımlı kontrol mekanizmasını seçmişler ve bu kopyaladıkları sistemin dünya otomobil devlerinin çözümlerinden aşağı kalır bir yanının olmadığı beyan edilmiş.

    Koskoca dev üreticiler sahip oldukları know-how için binlerce km motor dinamometresi testleri, araç dinamometresi, karşılaştırmalı yol testleri, vibrasyon ve rezonansların Li-ion pil üzerindeki etkilerine kadar aklınıza gelmeyecek, burdaki arkadaşında bihaberdar olduğu çalışmaları milyonlarca dolara finanse etmesi, diğer taraftan yurdum insanının ya bu iş çok basit abartıyorlar yea.. bak biz şu kadar paraya motoru attık şasinin üstüne araç gidiyor herkes memnun fakat devlet bizi desteklemiyor serzenişi...

    1-Konudaki arkadaş yeterli teknik bilgiye sahip değildir, yorumlarının bir çoğu yanlış bilgiler ve hesaplar üzerine kurulu burda tek tek yazmanın lüzümu yok, gerçek bilgiye sahip okurlar görmüştür. Yuvarlak konuşmaları bunu açık etmektedir.

    2- Konuyu açan arkadaş sanki diğer arkadaşlarının yaptığı işi kendi yapmışçasına sahiplenmiş gibi geldi bana, kendisi daha dışarıdan bu işin içinde gibi. Mesajlarda eleştiren birine beni çekememişsiniz demesi ayrı bir ironi olmuş.

    3- Sözüm meclisten dışarı arkadaşlar, aracınıza yerel firmalar tarafından yapılacak elektrikli araca dönüştürülmesine para harcayacaksanız bir kez daha düşünün derim. Ucuza mal edeceğim diye elinizdeki 3 kuruştanda olmayın. Eğer ısrarcıysanız bu konu hakkında uzman bir kişiyi yanınıza almanız sizin faydanıza olacaktır, zira işinin ehli birisi i/o değerlerini ölçerek size yatırımın analitik riskini çıkartacaktır.

    4- TİP onaylı plaka sistemi devletin yaptığı mükemmel uygulamalardan birisidir. Bu tarz araçları ucuz bir şekilde teste tabi tutmadan trafikte görüyor olsaydık "arkadaş canlı bombaa" diye sitem edecektik ya da elektrikli araç sahibi, yüksek muhtemel arızalarda ve araç bakımlarına ucuza mal ettiğini düşündüğü tasarruf parasını da uçuk rakamlarla bu uğurda dökecekti. Bu plaka onayının maliyeti bence 3-4 kat daha arttırılmalıdır ki sadece ciddi ve bu işi gerçekten finanse edebilecek ve servis ağı hizmetini yüklenebilecek oyuncular sahada olsun.

    5- Bir konu bir kişi hakkında görüş belirtmeden önce 5 dk google'a bakmakta fayda vardır:

    - Modül temin ettiğiniz firma sizi her türlü yazılım ile destekler, siz parametrelerle oynarsınız veya mümkünse ufak değişikliklerin adı daha sonra kodları sıfırdan yazdık olur:

    - Türk girişimciliğinin ve mühendis konsorsiyumunun başında bir yabancı gözükmekte: Mark Lander

    - Başka bir çalışan: bahtiyarozturk , ahmet-sağlam Belirleyici olmaz fakat, arkadaşın iddiaları aksine tecrübesiz bir ekip olduğu görülüyor.

    - Garip web siteleri:http://www.imecar.com/tr/ password protection ?

    - Garip bir haber: Marat Niyazberdiev ?? rus kaynaklar ??

    - Arkadaşın bahsettiği üniversiteler ile ortak çalışmalar:http://www.sduteknolojikulubu.com/antalya-imecar-teknik-gezi/

    6- Bu mesajı konu sahibini rencide etmek adına yazmadım. Söylemek istediğim, her defasında yabancı insanlara laf söylemekten geri kalmıyoruz; ancak onların sahip olduğu bilginin cömertliğin 10da 1i de bizde yok inanılır gibi değil. Kabullenmek zorundayız geçmişin yönetim hataları yüzünden 100 yıl geride kaldık. Bu farkı kapatmak ancak bu işi başarmış kişilerin bilgi ve tecrübesinden faydalanarak giderebiliriz, tıpkı yy'lar önce avrupalıların bizden örnek aldığı gibi. Bu hususta son zamanlarda "Milli" kelimesinin içinin boşaltıldığının düşüncesindeyim.

    Sayın RaiKo,

    Eleştirileriniz için teşekkür ederim. Bundan sonra uyarılarınızı dikkate alıp, daha dikkatli ve ayrıntılı yazılar yazacağım.

    Tüm iddialarınızı tek tek ayrıntılı yanıtlamak isterdim ama maalesef buna zaman da gerek de yok. Kendimizi ispat etmek gibi bir kaygımız da yok.

    Biz bu kadar yapabildik, içtenlikle de paylaşmaya çalıştık. Başkalarından da esinlendik, daha önce araç dönüştürmüş olanların bulduğu çözümlerden de faydalandık. Beceremediğimiz konularda yerli, yabancı başka kişilerden de yardım aldık. Ekibimiz hiç bir zaman tam tecrübeye sahip olmadı, sürekli gelişiyoruz, büyüyoruz. Yaptığımız araçlara talep var, yaptıklarımız satıyoruz. Kamu Kurumları dahil bir kaç müşterimiz var. Onların ihalelerini kazandık ve elektrikli kamyonet, otomobil vb. araçları dönüştürüp satışını yapıyoruz.

    Biz bu kadar yapabildik, başkaları daha iyisini yapacak, siz klavye başında bizi eleştireceksiniz, biz kendimizi düzeltmeye çalışacağız, bu şekilde gelişeceğiz.

    Ama şahsım için söylediğiniz, dahi olduğunu ima etmeye çalışıyor, yeterli teknik bilgiye sahip değil, yanlış bilgi vb. ithamlar da biraz eleştirinin dozunu kaçırmışsınız. Daha dikkatli olmanızı rica ediyorum. Benimle tanışmış olsaydınız bu uyarıyı yazmazdım. Beni tanımadan nasıl bu kadar rahat ithamlarda bulunabiliyorsunuz anlayamadım. Yazdıklarımı, üslubumu, kullandığım dili, teknik bilgimin ölçüsü mü kabul ettiniz. Değerlendirme kriteriniz nedir.

    Yanlış bildiğiniz bir iki nokta var.
    Elektromotus firmasından sadece modül temin etmiyoruz. Onlarla iş ortaklığımız var. Sayfalarına bakarsanız görürsünüz. (http://www.elektromotus.lt/contacts.html) Kodları da baştan sona satır satır tek tek sıfırdan kendimiz için yazdık.

    Galiba konuyu tam okuma fırsatınız olmadı, bizim şikayet ettiğimiz konu bürokrasi ve mevzuat. Ayrıcalık da istemiyoruz, destek talebimiz de yok, tubitak ve kosgeb gibi yerlere dahi başvurmadık. Sadece Avrupa da ki mevzuat ile aynı mevzuatı istiyoruz.

    www.imecar.com sitemize garip demişsiniz neden anlamadım.




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.