Şimdi Ara

FİAT LİNEA EMOTİON PLUS MI ?? RENAULT MEGANE PRİVİLEGE 1.5 DCİ MI ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İki araç arasında kaldım ben sadece binmek için değil hem aile hem performans hem yakıt hem de ikinci el satış kolaylığı olarak arıyorum linea ikinci elde daha çabuk gidiyor onu biliyorum daha da az yakıyor ama o kasa motora ağır geliyor uzun yolda sıkıntı yok sürati iyi ama özellikle ilk kalkışta problem yaşatıyor ve otomatik şanzımanıyla park yapmak inanılmaz zor arkaya ve öne kaydırıyor freni bıraktığınız anda Allah yardımcınız olsun..Megane a gelirsek sürati kalkışı vs. iyi ama temizini bulmak zor diyorlar ayrıca kolay kolay satamassın diyenlerde oldu size megane mı yoksa linea mı sadece binmek için değil her yönüyle tavsiyeniz nedir bütçem maksimum 28 bin tl..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ert567 -- 27 Ocak 2014; 20:21:00 >



  • ikisi içinde kesinlikle magane 2 alıp satması ikisininda kolay...
  • makyajlı bir megane 2 privilege bütün ihtiyaçlarınıza cevap verecek derecededir lineaya kıyasla...internette ilanlar var ama fiyatlar çok şişik.
    megane 2 makyajlı 1.5 dci 105 hp 6 ileri manuel vites alırsanız
    donanım
    performans
    ekonomi
    bu 3'ünden de hayli hayli memnun kalırsınız hocam.
  • ert567 kullanıcısına yanıt
    Punto sedan (Linea) , B sınıfı
    Megane sedan ise C sınıfı
    Tabiki megane seçilmeli.
    .
    Ama 28 liraya 1.6 tdci Focus tercih ederdim.
    Geçen yıl 2. Elin en iyi arabası oldu.
    Konfor,sağlamlık,motor, 2. El .... her noktada diğer ikisini tokatlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Punto sedan (Linea) , B sınıfı
    Megane sedan ise C sınıfı
    Tabiki megane seçilmeli.
    .
    Ama 28 liraya 1.6 tdci Focus tercih ederdim.
    Geçen yıl 2. Elin en iyi arabası oldu.
    Konfor,sağlamlık,motor, 2. El .... her noktada diğer ikisini tokatlar.
    emin olun kimse kimseyi tokatlamıyor a aracı 2. eli iyi satışta 2000 adet var alısıcı 1000 kişi..
    b aracı 2. eli zayıf 2. elde satışta 100 tane var alıcısı 50 hiç bi farkı yok yeterki doğru fiyat ve temiz araç olsun...

    2 si arasında zaten sınıf farkı var megan nere linea nere.. linea ticari şirket aracı denemeden binmeden alma derim.. bi günlüğüne kirala 60-80tl arasına




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Punto sedan (Linea) , B sınıfı
    Megane sedan ise C sınıfı
    Tabiki megane seçilmeli.
    .
    Ama 28 liraya 1.6 tdci Focus tercih ederdim.
    Geçen yıl 2. Elin en iyi arabası oldu.
    Konfor,sağlamlık,motor, 2. El .... her noktada diğer ikisini tokatlar.

    Linea B değil C segmentindedir. Kasa hacmi olarak da Megane ile aynı hatta daha uzun ve yüksek bir arabadır.
    1,6 MJET 105 Hp seçeneği mevcut. Megane'daki motordan daha verimli, ekonomiktir. Benim tercihim Linea olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Punto sedan (Linea) , B sınıfı
    Megane sedan ise C sınıfı
    Tabiki megane seçilmeli.
    .
    Ama 28 liraya 1.6 tdci Focus tercih ederdim.
    Geçen yıl 2. Elin en iyi arabası oldu.
    Konfor,sağlamlık,motor, 2. El .... her noktada diğer ikisini tokatlar.

    Linea B değil C segmentindedir. Kasa hacmi olarak da Megane ile aynı hatta daha uzun ve yüksek bir arabadır.
    1,6 MJET 105 Hp seçeneği mevcut. Megane'daki motordan daha verimli, ekonomiktir. Benim tercihim Linea olurdu.

    Alıntıları Göster
    İki aracı da kullanmış biri olarak benim tercihim her bakımdan megane olurdu. Üstteki arkadaş gibi makyajlı 1.5 105 hp 6 ileri bulursanız çok iyi olur. Ayrıca emotion plus otomatik linea'larda hill holder var geri kaçırma diye birşey söz konusu değil.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahçelininmatematikhocası

    İki aracı da kullanmış biri olarak benim tercihim her bakımdan megane olurdu. Üstteki arkadaş gibi makyajlı 1.5 105 hp 6 ileri bulursanız çok iyi olur. Ayrıca emotion plus otomatik linea'larda hill holder var geri kaçırma diye birşey söz konusu değil.

    Alıntıları Göster
    linea alınacak ise 1.6 dizel alınmalı ... o kasa 1.3 motoru çok yoruyor.
  • tekkral34 kullanıcısına yanıt
    Linea , grande punto nun platformunda üretilmiş sedan kasaya sahip small B sınıfı long versiyonudur,
    Linea nin B long platform ortakları fiat 500L ve opel meriva dir.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform
    Evet bagajı 500 litre , bu ölçüt ise işin içinden çıkamazsınız,
    Fiat in compact C sınıfı araçları Stilo, Bravo, lancia delta dır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Linea , grande punto nun platformunda üretilmiş sedan kasaya sahip small B sınıfı long versiyonudur,
    Linea nin B long platform ortakları fiat 500L ve opel meriva dir.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform
    Evet bagajı 500 litre , bu ölçüt ise işin içinden çıkamazsınız,
    Fiat in compact C sınıfı araçları Stilo, Bravo, lancia delta dır.
    Megane 2 privilege her yönden daha iyi bir tercih olur
  • Soruyu okumdan megane diyorum. Linea araba mi meganenin yaninda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tekkral34 kullanıcısına yanıt
    Linea kagit uzerinde c olabir ama kalite ve surus yonunden asla bir c segmenti olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahçelininmatematikhocası

    İki aracı da kullanmış biri olarak benim tercihim her bakımdan megane olurdu. Üstteki arkadaş gibi makyajlı 1.5 105 hp 6 ileri bulursanız çok iyi olur. Ayrıca emotion plus otomatik linea'larda hill holder var geri kaçırma diye birşey söz konusu değil.

    hocam evet o sistemi biliyorum ışıkta falan durduğum zaman freni bıraktığımdada kaydırmıyor ama park yaparken devreye girmiyor niyeyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Punto sedan (Linea) , B sınıfı
    Megane sedan ise C sınıfı
    Tabiki megane seçilmeli.
    .
    Ama 28 liraya 1.6 tdci Focus tercih ederdim.
    Geçen yıl 2. Elin en iyi arabası oldu.
    Konfor,sağlamlık,motor, 2. El .... her noktada diğer ikisini tokatlar.

    lord hocam ben linea almmıştım daha önceden sattım şimdi megane la onun arasında kaldım ondan önce focus düşünüyordum ghia serisi özelliikle ama çoğu tanıdık ve kullanan arkadaşım otomatik şanzımanları beşpara etmez plastik şanzıman kullanıyor ford dediler bende çekindim almaya.siz ne dersiniz hocam ben bide araba alırken genelde en dolusunu almaya çalışırım heralde focusun en dolusu ghia oluyor ? Ve son olarak temizi ni bulmak kolaymı hocam ben biraz baktımda temiz boyasız olanları uçmuş fiyat konusunda volvoyla yarışıyor resmen siz nedersiniz hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ert567

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Punto sedan (Linea) , B sınıfı
    Megane sedan ise C sınıfı
    Tabiki megane seçilmeli.
    .
    Ama 28 liraya 1.6 tdci Focus tercih ederdim.
    Geçen yıl 2. Elin en iyi arabası oldu.
    Konfor,sağlamlık,motor, 2. El .... her noktada diğer ikisini tokatlar.

    lord hocam ben linea almmıştım daha önceden sattım şimdi megane la onun arasında kaldım ondan önce focus düşünüyordum ghia serisi özelliikle ama çoğu tanıdık ve kullanan arkadaşım otomatik şanzımanları beşpara etmez plastik şanzıman kullanıyor ford dediler bende çekindim almaya.siz ne dersiniz hocam ben bide araba alırken genelde en dolusunu almaya çalışırım heralde focusun en dolusu ghia oluyor ? Ve son olarak temizi ni bulmak kolaymı hocam ben biraz baktımda temiz boyasız olanları uçmuş fiyat konusunda volvoyla yarışıyor resmen siz nedersiniz hocam

    Alıntıları Göster
    "linea vs megane" arasındaki herşeyi boşverin. 1.5 dci motor yuksek verimi için bile megane tercih edilir. ama linea alıpta memmun olan çevremde bi kaç kişi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    Linea kagit uzerinde c olabir ama kalite ve surus yonunden asla bir c segmenti olamaz.

    İki aracı da uzun süreler kullandım. Kalite ve sürüş yönünden kesinlikle Megane'den geri değil. 1,6 Mjet'in performansı kesinlikle daha iyi. Ha otomatik olanını kullanmadım bilmiyorum.
    Yakıt tüketimi konusunda da Linea daha iyi. Ön takımlar konusunda da Linea daha iyi. Bu hususta Megane ile hiç iyi anılarım olmadı.
    Bagaj hacmi daha büyük. İç hacmi daha geniş. Linea'nın bu şekilde azımsanmayacak artıları var.

    Donanım konusunda Bi-Xenon mercekli far artısı ile anahtarsız çalıştırma var Megane'da. Linea'da da Cruise Control var.
    Park mesafe sensörü iki araçta da var. (Opsiyonel ekletilebilen alt paketleri de mevcut.)
    Yağmur ve far sensörleri mevcut. Linea'da dijital klima vardı. Megane'de yoktu. (Belki başka versiyonlarında vardır.)
    Koltuk döşeme çeşitliliği iki araçta da mevcut.
    Orta konsoldaki multimedia sistemi Megane'da biraz daha iyi.

    Aklıma gelenler bunlar. Fiyat avantajıyla sunduğu özellikleri düşündüğümüzde Linea daha çok tercih edilesi duruyor. İkinci el temizini bulmak kolay ve piyasası olan bir araç.




  • ert567 kullanıcısına yanıt
    linea 1.3 lt mi, 1.6 lt. mi olacak? ne gerekiyorsa sorun, sorularınızı bekliyorum.
    ayrıca ''megane'yi kolay satamazsın.'' diyen insanlara pek danışmayın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    linea 1.3 lt mi, 1.6 lt. mi olacak? ne gerekiyorsa sorun, sorularınızı bekliyorum.
    ayrıca ''megane'yi kolay satamazsın.'' diyen insanlara pek danışmayın derim.

    hocam 1.3 multıjet otomatıklere bakıyorum 1.6 ya rastladım ama onlar otomatik değil birde önerirmisiniz 1.6 sını
  • ert567 kullanıcısına yanıt
    6 ileri manuel olması dolayısıyla, kesinlikle öneririm ama genel çerçeveden bakarsak gene megane privilege derim.

    öncelikle megane'nin yol tutuşu daha iyi. kullanılan yumuşak süspansiyonlar nedeniyle limitleri focus kadar uçlarda değil, virajlarda biraz yatıyor ama sınıf ortalamasının üzerinde bir yerde gene de bu konuda.

    linea'da kullanılan ve alfa mito, grande punto, punto evo, opel corsa d, opel meriva b, fiorino, citroën nemo ve peugeot bipper gibi birçok aracın da altyapsını oluşturan SCCS platformu nedeniyle -ki linea bir nev-i hb'den devşirme bir araçtır, saydığım araçların arasında başka sedan yoktur- uzun ve olması gerekenden daha yüksektir. yanlardan sıkıştırılmış gibidir anlayacağınız. dediğim gibi yükseklik de buna katılınca, yol tutuş olumsuz etkilenmektedir. tabi bunda 195 tabanlı -emotion'un 16'' jantlı modelini baz alıyorum- lastiklerin de payı var. (megane'de 205) yalnız yanlış anlamayın, gene de linea'nın yol tutuşu da kötü diyemem. sınıf ortalamalarındadır diyebilirim.

    megane 4498 mm, linea ise ise 4 m 56 cm'dir. megane'nin genişliği 1777 mm, linea'nın genişliği 1946 mm ve megane'nin yüksekliği 1 m 46 cm, lineanın yüksekliği ise 1494 mm'dir. görüleceği üzere, linea'nın -teknik anlamda- bir tasarım harikası olduğu ve rüzgara karşı pek de iyi direnç gösterebildiği söylenemez. verdiğim verilerin aksine, bence megane daha ferah bir araçtır.

    kalite olarak da megane bir adım öndedir yine. kullanılan malzeme, bütünlük olarak kullandığım iki megane ve deneyimde bulunduğum megane'lerin hepsi için geçerli bu. bahsettiğimiz donanım itibariyle, megane'de yarı deri bej koltuklar bulunmaktadır. linea'da ise kadife koltuk vardır. ikisi de iyidir burada da ama yine megane'yi seçerim. linea'da arka koltuk havalandırması vardır, megane'de yoktur. bu bariz bir fark ama linea'nın kol dayanağı, megane'ninkinin el freniyle iç içe geçmiş kol dayanağının yanında çok basit ve kullanışsızdır. megane'nin en üst donanımında hız sabitleyici standarttır, linea'da plus paketi ile birlikte sunulmaktadır. ikisinde de otomatik dijital klima vardır. linea'daki klima çift bölgelidir. klima konusunda linea bir adım önde ama orta konsol tasarımı konusunda megane'yi seçerdim şahsen. linea'da windows ile birlikte geliştirilen blue&me donanımı vardır. bu donanım, telefon bağlantısı sağlar, mesajlarını dahi okuyabilir. burada da linea bariz üstündür. megane'de standart cd-çalar vardır, opsiyon olarak -far yıkayıcılı xenon ve lastik basınç sensörü ile birlikte- 6'lı cd changer bulunur. linea'da 6'lı cd değiştirici yoktur. fiat'ın kullandığı blaupunkt markasının, fiat için 6'lı cd changer'ı var ama 2. elde aldığınız araca bağlı. gene de yokmuş varsayıyorum çünkü piyasadaki 100 aracın taş çatlasa 2 tanesinde bulunuyor. iki araca da, çok basit bir elektronikçi müdahalesi ile 3.5 mm jag -yani aux- girişi eklenebilmektedir. (megane için bkz:http://forum.donanimhaber.com/m_59061977/tm.htm#msglink_59061977) (linea için bkz:http://forum.donanimhaber.com/m_60337712/tm.htm#msglink_60337712) megane'nin de, linea'nın da ses sistemi 4+2'dir. bu konuda ikisi de fena değildir, birini diğerinden üstte tutamam. yalnız, linea'nın sistemini pek zorlama fırsatım olmadı. megane'ninki +8 bass'a kadar iyi idare ediyor. son seviye olan 9 ise pek iyi değil. megane'de direksiyondan radyo-cd çalar kontrolü, direksiyonun sağ arka tarafındadır; linea'da ise direkt direksiyonun üzerinde. şahsen kullanım kolaylığı olarak megane'yi seçerdim. birkaç kullanımda alışıyor insan. megane'nin direksiyonunda ise, saat 10:15 konumunda -olması gerektiği gibi- hız sabitleyici butonları bulunur. megane'de torpido soğutucu vardır, linea'da ise yoktur. megane'nin camları kumandadan kapatılıp açılabilir -makyajlılarda sadece kapanmaktadır- , linea'da var mı bilmiyorum. megane'nin kartlı start-stop sistemi vardır, linea'nın anahtarı sustalı standart anahtardır. megane'nin buton ile çalıştırma-durdurma sistemi, ışıklarda benim işime yarıyor şahsen. 40 sn'nin üzerindeyse beklemem gereken süre, direkt basıyorum start-stop butonuna. yakıt olarak birbirine denk iki araç diyebilirim, 100 bg'lik 5 ileri megane ve 105 bg'lik 6 ileri linea için. megane'nin kasa değişiminden önce çıkan 6 vitesli versiyonları da var ama fiyatları gereksiz pahalı. bu arada, bence megane'nin motor sesi daha iyidir. vites geçişleri megane'de biraz daha kemiklidir. iki araç da atak sayılır ama tabi ki ikisi de birer focus değil. ağırlık olarak megane'nin 80-100 kg kadar avantajı vardır. tork olarak ise linea 290'a 200 nm tork ile üstündür bu konuda. 6 ileri vitesli megane'lerde ise güç 105 beygire, tork ise 240 nm'ye yükselmiştir. yalnız bazı 6 ileri megane'lerde, 100 bg'lik motor bulunabilmektedir. modele, versiyona göre arada kalmış araçlardır bu istisnai araçlar. denk gelirseniz dikkat edin derim. iki araçta da elektrikli direksiyon vardır, tepkileri fena değildir ama megane için daha olumlu düşünüyorum bu konuda. megane'de önde -hava soğutmalı- ve arkada disk fren bulunur, linea'da 1.6 dizel ve 1.4 t-jet dışındaki versiyonlarda arkada disk yoktur. linea'da da önler hava soğutmalıdır. devir, vites oranları vs. sayısal verilere internetten bakarsınız zaten, onlarla iyice karıştırmayayım yazıyı. direksiyon yumuşaklıkları da pek farklı değildi. arada bariz bir fark olsa anımsardım. linea'da, punto'da olduğu gibi city modu -ş. içi 40 km/sa sürate kadar pamuk gibi direksiyon- olsaydı bu durum farklı olur ve linea'nınki için daha yumuşak derdim ama maalesef yok. bagaj hacmi olarak megane 520 lt, linea 500 litre hacim sunar. yükleme eşiklerini, kullanım şeklinize göre değerlendirirseniz, sizin için daha iyi olur. megane'nin tüm -makyalı- standart modellerinde H7 valeo mercekli halojen far standarttır, xenon opsiyondur. linea'nın farları halojendir. yani megane'de xenon dönüşümü çok ucuza -1 yıl garantili 6000k xenon, balast, gerekli dönüşüm kabloları 140 lira veya 4300k 170 lira- yapılabilir ama linea'da mercek modifiyesi gereklidir. işçilik dahil 500 liradan aşağı çıkacağını sanmıyorum, xenonun. gerçi farı açtırdıktan sonra, yapılacak olan bi xenon + led gündüz farıdır, neyse. ayrıca üstte belirtildiği gibi bi-xenon yoktur hiçbir standart megane'de. iki aracın da iki geri vites lambası vardır ama megane'nin arka sis farının sağ tarafı aktif değildir. gerçi sisli bir yerde kullanılmayacaksa bir tane olsa da farketmez. isterseniz de seri bağlarsınız; sağ taraftakini, sol taraftakine. ikisinde de gövde renkli park sensörü vardır. far sensörü ve yağmur sensörü de bulunur ikisinde birden.

    atladığım, unutuğum bir şey var mı bilemiyorum. şu an için bu kadar. sorunuz varsa buyurun.

    edit: linkler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umut T. -- 28 Ocak 2014; 20:01:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    6 ileri manuel olması dolayısıyla, kesinlikle öneririm ama genel çerçeveden bakarsak gene megane privilege derim.

    öncelikle megane'nin yol tutuşu daha iyi. kullanılan yumuşak süspansiyonlar nedeniyle limitleri focus kadar uçlarda değil, virajlarda biraz yatıyor ama sınıf ortalamasının üzerinde bir yerde gene de bu konuda.

    linea'da kullanılan ve alfa mito, grande punto, punto evo, opel corsa d, opel meriva b, fiorino, citroën nemo ve peugeot bipper gibi birçok aracın da altyapsını oluşturan SCCS platformu nedeniyle -ki linea bir nev-i hb'den devşirme bir araçtır, saydığım araçların arasında başka sedan yoktur- uzun ve olması gerekenden daha yüksektir. yanlardan sıkıştırılmış gibidir anlayacağınız. dediğim gibi yükseklik de buna katılınca, yol tutuş olumsuz etkilenmektedir. tabi bunda 195 tabanlı -emotion'un 16'' jantlı modelini baz alıyorum- lastiklerin de payı var. (megane'de 205) yalnız yanlış anlamayın, gene de linea'nın yol tutuşu da kötü diyemem. sınıf ortalamalarındadır diyebilirim.

    megane 4498 mm, linea ise ise 4 m 56 cm'dir. megane'nin genişliği 1777 mm, linea'nın genişliği 1946 mm ve megane'nin yüksekliği 1 m 46 cm, lineanın yüksekliği ise 1494 mm'dir. görüleceği üzere, linea'nın -teknik anlamda- bir tasarım harikası olduğu ve rüzgara karşı pek de iyi direnç gösterebildiği söylenemez. verdiğim verilerin aksine, bence megane daha ferah bir araçtır.

    kalite olarak da megane bir adım öndedir yine. kullanılan malzeme, bütünlük olarak kullandığım iki megane ve deneyimde bulunduğum megane'lerin hepsi için geçerli bu. bahsettiğimiz donanım itibariyle, megane'de yarı deri bej koltuklar bulunmaktadır. linea'da ise kadife koltuk vardır. ikisi de iyidir burada da ama yine megane'yi seçerim. linea'da arka koltuk havalandırması vardır, megane'de yoktur. bu bariz bir fark ama linea'nın kol dayanağı, megane'ninkinin el freniyle iç içe geçmiş kol dayanağının yanında çok basit ve kullanışsızdır. megane'nin en üst donanımında hız sabitleyici standarttır, linea'da plus paketi ile birlikte sunulmaktadır. ikisinde de otomatik dijital klima vardır. linea'daki klima çift bölgelidir. klima konusunda linea bir adım önde ama orta konsol tasarımı konusunda megane'yi seçerdim şahsen. linea'da windows ile birlikte geliştirilen blue&me donanımı vardır. bu donanım, telefon bağlantısı sağlar, mesajlarını dahi okuyabilir. burada da linea bariz üstündür. megane'de standart cd-çalar vardır, opsiyon olarak -far yıkayıcılı xenon ve lastik basınç sensörü ile birlikte- 6'lı cd changer bulunur. linea'da 6'lı cd değiştirici yoktur. fiat'ın kullandığı blaupunkt markasının, fiat için 6'lı cd changer'ı var ama 2. elde aldığınız araca bağlı. gene de yokmuş varsayıyorum çünkü piyasadaki 100 aracın taş çatlasa 2 tanesinde bulunuyor. iki araca da, çok basit bir elektronikçi müdahalesi ile 3.5 mm jag -yani aux- girişi eklenebilmektedir. (megane için bkz:http://forum.donanimhaber.com/m_59061977/tm.htm) (linea için bkz:http://forum.donanimhaber.com/m_60337712/tm.htm) megane'nin de, linea'nın da ses sistemi 4+2'dir. bu konuda ikisi de fena değildir, birini diğerinden üstte tutamam. yalnız, linea'nın sistemini pek zorlama fırsatım olmadı. megane'ninki +8 bass'a kadar iyi idare ediyor. son seviye olan 9 ise pek iyi değil. megane'de direksiyondan radyo-cd çalar kontrolü, direksiyonun sağ arka tarafındadır; linea'da ise direkt direksiyonun üzerinde. şahsen kullanım kolaylığı olarak megane'yi seçerdim. birkaç kullanımda alışıyor insan. megane'nin direksiyonunda ise, saat 10:15 konumunda -olması gerektiği gibi- hız sabitleyici butonları bulunur. megane'de torpido soğutucu vardır, linea'da ise yoktur. megane'nin camları kumandadan kapatılıp açılabilir -makyajlılarda sadece kapanmaktadır- , linea'da var mı bilmiyorum. megane'nin kartlı start-stop sistemi vardır, linea'nın anahtarı sustalı standart anahtardır. megane'nin buton ile çalıştırma-durdurma sistemi, ışıklarda benim işime yarıyor şahsen. 40 sn'nin üzerindeyse beklemem gereken süre, direkt basıyorum start-stop butonuna. yakıt olarak birbirine denk iki araç diyebilirim, 100 bg'lik 5 ileri megane ve 105 bg'lik 6 ileri linea için. megane'nin kasa değişiminden önce çıkan 6 vitesli versiyonları da var ama fiyatları gereksiz pahalı. bu arada, bence megane'nin motor sesi daha iyidir. vites geçişleri megane'de biraz daha kemiklidir. iki araç da atak sayılır ama tabi ki ikisi de birer focus değil. ağırlık olarak megane'nin 80-100 kg kadar avantajı vardır. tork olarak ise linea 290'a 200 nm tork ile üstündür bu konuda. 6 ileri vitesli megane'lerde ise güç 105 beygire, tork ise 240 nm'ye yükselmiştir. yalnız bazı 6 ileri megane'lerde, 100 bg'lik motor bulunabilmektedir. modele, versiyona göre arada kalmış araçlardır bu istisnai araçlar. denk gelirseniz dikkat edin derim. iki araçta da elektrikli direksiyon vardır, tepkileri fena değildir ama megane için daha olumlu düşünüyorum bu konuda. megane'de önde -hava soğutmalı- ve arkada disk fren bulunur, linea'da 1.6 dizel ve 1.4 t-jet dışındaki versiyonlarda arkada disk yoktur. linea'da da önler hava soğutmalıdır. devir, vites oranları vs. sayısal verilere internetten bakarsınız zaten, onlarla iyice karıştırmayayım yazıyı. direksiyon yumuşaklıkları da pek farklı değildi. arada bariz bir fark olsa anımsardım. linea'da, punto'da olduğu gibi city modu -ş. içi 40 km/sa sürate kadar pamuk gibi direksiyon- olsaydı bu durum farklı olur ve linea'nınki için daha yumuşak derdim ama maalesef yok. bagaj hacmi olarak megane 520 lt, linea 500 litre hacim sunar. yükleme eşiklerini, kullanım şeklinize göre değerlendirirseniz, sizin için daha iyi olur. megane'nin tüm -makyalı- standart modellerinde H7 valeo mercekli halojen far standarttır, xenon opsiyondur. linea'nın farları halojendir. yani megane'de xenon dönüşümü çok ucuza -1 yıl garantili 6000k xenon, balast, gerekli dönüşüm kabloları 140 lira veya 4300k 170 lira- yapılabilir ama linea'da mercek modifiyesi gereklidir. işçilik dahil 500 liradan aşağı çıkacağını sanmıyorum, xenonun. gerçi farı açtırdıktan sonra, yapılacak olan bi xenon + led gündüz farıdır, neyse. ayrıca üstte belirtildiği gibi bi-xenon yoktur hiçbir standart megane'de. iki aracın da iki geri vites lambası vardır ama megane'nin arka sis farının sağ tarafı aktif değildir. gerçi sisli bir yerde kullanılmayacaksa bir tane olsa da farketmez. isterseniz de seri bağlarsınız; sağ taraftakini, sol taraftakine. ikisinde de gövde renkli park sensörü vardır. far sensörü ve yağmur sensörü de bulunur ikisinde birden.

    atladığım, unutuğum bir şey var mı bilemiyorum. şu an için bu kadar. sorunuz varsa buyurun.

    Allah razı olsun hocam uğraşıp iki aracıda enine boyuna yazmışsınız saolun sanırım tercihim megane olcak gibi çünkü linea yakıt konusunda birazcık çok çok azcık iyi onun dışında pek bir avantajı olduğunu sanmıyorum birde bende daha öne scenic vardı en fulu o aracı 5 sene kullandım çok güzel anılarım vardı şimdi ona yetecek birikimim yok bende anılarımı tazelemek için megan ı tercih edeceğim dediğiniz gibi yol tutuşu ve sürat konusundada lineayı geçıyor gibi evet tercihim megane yorumlarınız için çok teşekkür ederim hem foruma hem size Allah razı olsun sizin sayenizde eminimki doğru karar vereceğim düşünen arkadaşlar varsa burdan yine fikirlerini yazabilirler iyi akşamlar...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.