Şimdi Ara

Fiat UNO

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
11.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uno SX 1500 d/dak kapaklama yapiyormuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadiragdas -- 4 Mayıs 2006; 15:37:53 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiragdas

    Bu mesaj silindi.
    benim ilk arabam unoydu oda yapardı, usta doğru sölüyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sampiyonlar

    benim ilk arabam unoydu oda yapardı, usta doğru sölüyo

    Alıntıları Göster
    giderken 2000 devirin altına düşmeyin. Bahsettiğiniz silkeleme ya da tutukluğu 3000 den sonra da yapıyorsa problem yakıt filtresi ya da bujilerden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    giderken 2000 devirin altına düşmeyin. Bahsettiğiniz silkeleme ya da tutukluğu 3000 den sonra da yapıyorsa problem yakıt filtresi ya da bujilerden olabilir.

    Alıntıları Göster
    sorunun muhtemel kaynaklarını sıralayayım..enjektör(tıkanma veya pislik olabilir),bujiler,yakıt filtresi..sadece sürüş esnasında oluyorsa benzin pompasını da kontrol etmek gerekir..unolarda rölanti regülatörü sık arıza yapar..rölanti dalgalanması da oluyorsa onu da temizlemek gerekir..son olarak bunlar normal ve benzin kalitesinden şüpheniz yoksa karbon clean ve gerekirse ultrasonla enjektör temizliği yapılmalıdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    sorunun muhtemel kaynaklarını sıralayayım..enjektör(tıkanma veya pislik olabilir),bujiler,yakıt filtresi..sadece sürüş esnasında oluyorsa benzin pompasını da kontrol etmek gerekir..unolarda rölanti regülatörü sık arıza yapar..rölanti dalgalanması da oluyorsa onu da temizlemek gerekir..son olarak bunlar normal ve benzin kalitesinden şüpheniz yoksa karbon clean ve gerekirse ultrasonla enjektör temizliği yapılmalıdır..

    Alıntıları Göster
    Birader 1500 devir altında kullanım yapıyosun.bence ilk bu kullanış tarzını değiş sonra bi bak yine yapıyosa o zaman muhtemel arızaları söyleyelim... arkadaşında dediği gib 2000 devir altına düşme...bide bu soğuk motordamı sıcak motordamı yapıyo? ve bakım yaptıralı kaç km gittin?




  • Merhaba arkadaşım,
    Benim de ilk arabam Uno idi. 2000'de vites düşürüp 3000'de vites atardım. Bu şekilde yaklaşık 7 lt / 100 km yakıt tüketirdi. Neyse önceki yanıtlarla sen zaten bu olayı çözmüşsün de benim aklıma birşey geldi. Ben arabayı alınca ilk 1-2 ay depoya hep 40-50 milyonluk benzin koymuştum. Sonra bir gün depoyu doldurdum. Benzincide araba yıkama sırasına girdim. Beklerken benzinci yanıma geldi, "abi arabadan benzin akıyor" dedi. Hemen servise götürdüm. Ustalar dedi ki: "Abi ne yapmışsın sen, Uno'nun deposu doldurulur mu, bunda yarım depoyu geçmiyeceksin, şamandraları dandik plastiktir, löp diye kırılır bunlar, ahanda al söktüm bak kırılmış"... Şok olmuştum önce. Sonra "hadi len" dedim adama. Neyse 2002 yılının parası ile 90 kağıda halletmiştik. Herife inanmamıştım ama gene de tırsıp arabayı satana kadar bir daha hiç depoyu dolduramadım.
    Böyle birşey duyan ya da yaşayan Uno'cu var mıdır? Yoksa bir ben mi keklendim?

    Not: Kırılan şamandrayı gördüm. Tepesindeki plastik çatlamıştı ve sadece o plastik değişmiyordu, alet komple sistem olarak satılıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiragdas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Benim araba S model, yani karbüratörlü olandı. Ben hiçbir zaman 8 litre yaktıramamıştım arabaya. Bence 10 lt falan çok yüksek değerler.

    Şamandra kırılınca bagajın alt kısmından benzin akmıştı. Borudan bir yerden sızıyordu sanırım. Arka koltuğu söküp çıkarmışlardı şamandrayı. Saçma sapan bir problem işte. Kimin aklına gelir.

    O önemli değil ama sizin araç gerçekten çok yakıyor. Benim S 840 kg dı. SX ne kadar bilmiyorum ama 10-11 lt anormal yüksek. Bence mutlaka baktırın.

    İyi şanslar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geyikb

    Benim araba S model, yani karbüratörlü olandı. Ben hiçbir zaman 8 litre yaktıramamıştım arabaya. Bence 10 lt falan çok yüksek değerler.

    Şamandra kırılınca bagajın alt kısmından benzin akmıştı. Borudan bir yerden sızıyordu sanırım. Arka koltuğu söküp çıkarmışlardı şamandrayı. Saçma sapan bir problem işte. Kimin aklına gelir.

    O önemli değil ama sizin araç gerçekten çok yakıyor. Benim S 840 kg dı. SX ne kadar bilmiyorum ama 10-11 lt anormal yüksek. Bence mutlaka baktırın.

    İyi şanslar...

    Alıntıları Göster
    quote:

    örneğin 4. vitesde gidiyorum yavaşlamam gerekiyordu yavaşladim 1500d/d gördüm ve tekrar gaza bastiğimda problemi yaşiyorum 3.vitese almiyorum. ama ben böle bişeyi sadece bu arabada gördüm?


    böyle bir sürüş tarzı yok. devir düşünce vites de düşürülür. 1500devirde 4. viteste gaza yüklenseniz ne kadar çeker ki baskı balatayı yersiniz gibime geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiragdas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    bu sorunun giderilmesi bence size bağlı ya biraz gaza basıp devirli kullanacaksınız ya da onu satıp otomatik vitesli araba alacaksınız. kusura bakmayın ama ustalara gösterdiğiniz halde bir problem yoksa arabanın hiç suçu yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geyikb

    Benim araba S model, yani karbüratörlü olandı. Ben hiçbir zaman 8 litre yaktıramamıştım arabaya. Bence 10 lt falan çok yüksek değerler.

    Şamandra kırılınca bagajın alt kısmından benzin akmıştı. Borudan bir yerden sızıyordu sanırım. Arka koltuğu söküp çıkarmışlardı şamandrayı. Saçma sapan bir problem işte. Kimin aklına gelir.

    O önemli değil ama sizin araç gerçekten çok yakıyor. Benim S 840 kg dı. SX ne kadar bilmiyorum ama 10-11 lt anormal yüksek. Bence mutlaka baktırın.

    İyi şanslar...

    Alıntıları Göster
    hataları bedava silebilirsin. akü kutup başlarını sök, bi yarım saat öyle bırak, marşa bas (akü sökükken), aküyü bağla ve arabanı çalıştır, tüm hata kodları silinmiş olacaktır. Benim unom vardı durduk yere tanımsız bi hatayı hafızaya alırdı, çok samimi olduğum bi serviste (çoğu kez kendim) examiner a bağlayıp kontrol edip o hata tekrarladıkça bu şekilde resetlerdim ecuyu. Tüketimde yaklaşık .5 litre farkediyodu resetten sonra. Bu arada uno sx lerde bosch motronic ecu olması gerekli, diğer 1.4 i.e. motorlu tipo, şahin, siena, pali vs de magnetti marelli ecu var. Bu sorun bosch lara has diye biliyom




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    hataları bedava silebilirsin. akü kutup başlarını sök, bi yarım saat öyle bırak, marşa bas (akü sökükken), aküyü bağla ve arabanı çalıştır, tüm hata kodları silinmiş olacaktır. Benim unom vardı durduk yere tanımsız bi hatayı hafızaya alırdı, çok samimi olduğum bi serviste (çoğu kez kendim) examiner a bağlayıp kontrol edip o hata tekrarladıkça bu şekilde resetlerdim ecuyu. Tüketimde yaklaşık .5 litre farkediyodu resetten sonra. Bu arada uno sx lerde bosch motronic ecu olması gerekli, diğer 1.4 i.e. motorlu tipo, şahin, siena, pali vs de magnetti marelli ecu var. Bu sorun bosch lara has diye biliyom

    Alıntıları Göster
    Yetkili servise gitmekten çekinmeyin üstelik araba uno ne kadar kazık olabilirki, çok pahalıysa yaptırmazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Yetkili servise gitmekten çekinmeyin üstelik araba uno ne kadar kazık olabilirki, çok pahalıysa yaptırmazsınız.

    Alıntıları Göster
    1. süre o kadar önemli değil, sadece sistemde kalan akım varsa onu da tüketmen için marşa bamanı öneriyorum, yani ister bir saniye ister yarım saat, neticede akü olmadığı için sistemde biriken akım varsa onu çekmiş olur.

    2. Araç 96 model galiba, kesin bosch tur, illa anlamak istersen ecu ya bak, torpidonun arkasına doğru biyerde olması lazım. Yani ön yolcu koltuğunun önünde göğüsün sağ alt kısmında...

    3. yani 100 km de yarım litre civarı bi azalma oluyordu bazen 1 litreyi de buluyordu

    4. eğer olumlu bi sonuç alamazsan servise hata kodunu okuttuğunda hata ne ise onu da tamir ettirmen gerekecektir. Yani bu hata kodları farklı sensörlerin okuduğu bilgiler doğrultusunda veya sensörün bilgi göndermemesi durumunda oluşuyor, yani ya sensör arızası ya da motorun gerektiği gibi çalışmasını engelleyen bi arıza olabilir, servise bu arızaların giderilmesi için gerekli olan ücreti ödersin.

    5. Zaten aküyü söktükten sonra (yani ecu yu resetledikten sonra) araç gaz kesmeye devam ederse zaten gerçek anlamda bi sorun var demektir ve benim de önerim bu noktada aracı bir examiner cihaza bağlayıp ilgili hata kodlarını almak olacaktır. Yani 4 te belirttiğim gibi hatanın kaynağını bulup onu düzeltmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiragdas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Senin yaşadığın silkelenme sorununu bende palio 1.6da yaşıyorum.Bende arabayı düşük devirde kullanıyorum vites geçişlerinde silkeleme yapıyor şanzımana zarar verecem diye korkuyorum.Ben arabamı bosch araba servisine götürüp önce makinaya bağlatacam sonra rolanti motoru,gaz kelebeği,boğaz ve enjeksiyon temizliği yaptıracam inşallah düzelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Senin yaşadığın silkelenme sorununu bende palio 1.6da yaşıyorum.Bende arabayı düşük devirde kullanıyorum vites geçişlerinde silkeleme yapıyor şanzımana zarar verecem diye korkuyorum.Ben arabamı bosch araba servisine götürüp önce makinaya bağlatacam sonra rolanti motoru,gaz kelebeği,boğaz ve enjeksiyon temizliği yaptıracam inşallah düzelir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Senin yaşadığın silkelenme sorununu bende palio 1.6da yaşıyorum.Bende arabayı düşük devirde kullanıyorum vites geçişlerinde silkeleme yapıyor şanzımana zarar verecem diye korkuyorum.Ben arabamı bosch araba servisine götürüp önce makinaya bağlatacam sonra rolanti motoru,gaz kelebeği,boğaz ve enjeksiyon temizliği yaptıracam inşallah düzelir.


    ben sana 2 ay evvel yardımcı olmaya çalışmıştım diye hatırlıyorum.

    problem var ise servisten kaçarak daha büyük masraf açarsın.

    senin sorunun bence rölanti regulatöründe ya da baskı balatada.gaz kelebeğinde ya da enjektörde olsa üst devirde de problem olur.

    uno su olan arkadaşın problemi ise büyük ihtimal beyinden.

    servise gitmek yerine burda ben de dahil onu bunu dinleyerek vakit kaybetmeyin .

    ekonomik gidicem diye de aracın tork üretmediği düşük devirlerde ilerlemek hem kurum birikimi hem de enjektör form bozukluğu yaratır.

    astarı yüzünden pahalıya çıkar.ekonomi sadece düşük devirde ilerlemek değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 22 Nisan 2006; 13:34:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Senin yaşadığın silkelenme sorununu bende palio 1.6da yaşıyorum.Bende arabayı düşük devirde kullanıyorum vites geçişlerinde silkeleme yapıyor şanzımana zarar verecem diye korkuyorum.Ben arabamı bosch araba servisine götürüp önce makinaya bağlatacam sonra rolanti motoru,gaz kelebeği,boğaz ve enjeksiyon temizliği yaptıracam inşallah düzelir.


    ben sana 2 ay evvel yardımcı olmaya çalışmıştım diye hatırlıyorum.

    problem var ise servisten kaçarak daha büyük masraf açarsın.

    senin sorunun bence rölanti regulatöründe ya da baskı balatada.gaz kelebeğinde ya da enjektörde olsa üst devirde de problem olur.

    uno su olan arkadaşın problemi ise büyük ihtimal beyinden.

    servise gitmek yerine burda ben de dahil onu bunu dinleyerek vakit kaybetmeyin .

    ekonomik gidicem diye de aracın tork üretmediği düşük devirlerde ilerlemek hem kurum birikimi hem de enjektör form bozukluğu yaratır.

    astarı yüzünden pahalıya çıkar.ekonomi sadece düşük devirde ilerlemek değildir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Senin yaşadığın silkelenme sorununu bende palio 1.6da yaşıyorum.Bende arabayı düşük devirde kullanıyorum vites geçişlerinde silkeleme yapıyor şanzımana zarar verecem diye korkuyorum.Ben arabamı bosch araba servisine götürüp önce makinaya bağlatacam sonra rolanti motoru,gaz kelebeği,boğaz ve enjeksiyon temizliği yaptıracam inşallah düzelir.


    ben sana 2 ay evvel yardımcı olmaya çalışmıştım diye hatırlıyorum.

    problem var ise servisten kaçarak daha büyük masraf açarsın.

    senin sorunun bence rölanti regulatöründe.gaz kelebeğinde ya da enjektörde olsa üst devirde de problem olur.

    uno su olan arkadaşın problemi ise büyük ihtimal beyinden.

    servise gitmek yerine burda ben de dahil onu bunu dinleyerek vakit kaybetmeyin .

    ekonomik gidicem diye de aracın tork üretmediği düşük devirlerde ilerlemek hem kurum birikimi hem de enjektör form bozukluğu yaratır.

    astarı yüzünden pahalıya çıkar.ekonomi sadece düşük devirde ilerlemek değildir.


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiragdas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadiragdas

    ilginize teşekür ederim.

    ama ben otomobilimi 2000-3000 d/d arasi kullanirim ama;

    sıkışık trafikte 1. vitesde kalkip 1500-1600 d/d hizda ağır ğır ilerliyorken bir sarsinti yaşıyorsam

    ne yapabilirim 1. vitesin de daha küçüğü yok ki_?

    2. vitesde 1500 d/d hizla ilerlemek gereken bir trafik içerisindesiniz gaza basip önünüzdekinemi çarparsiniz _?
    1. vitese mi düşersiniz_? yoksa 2. vitesdde 1500-1000-1500-1000-1500 d/d sirkelenmesinden rahatsizmi olursunuz_?

    ben problemimi tam olarak açikladiğimi inaniyorum; siz olsaydiniz şimdiden sonra ne yapardiniz_




    problemi anlatmak yerine acil bir servise gidip aracını göster.

    elektronik teşhis yapılıcak.

    baskı balata da bitmiş olabilir.

    sana kimse problemini anlatamıyorsun dememiş zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadiragdas

    ilginize teşekür ederim.

    ama ben otomobilimi 2000-3000 d/d arasi kullanirim ama;

    sıkışık trafikte 1. vitesde kalkip 1500-1600 d/d hizda ağır ğır ilerliyorken bir sarsinti yaşıyorsam

    ne yapabilirim 1. vitesin de daha küçüğü yok ki_?

    2. vitesde 1500 d/d hizla ilerlemek gereken bir trafik içerisindesiniz gaza basip önünüzdekinemi çarparsiniz _?
    1. vitese mi düşersiniz_? yoksa 2. vitesdde 1500-1000-1500-1000-1500 d/d sirkelenmesinden rahatsizmi olursunuz_?

    ben problemimi tam olarak açikladiğimi inaniyorum; siz olsaydiniz şimdiden sonra ne yapardiniz_




    problemi anlatmak yerine acil bir servise gidip aracını göster.

    elektronik teşhis yapılıcak.

    baskı balata da bitmiş olabilir.

    sana kimse problemini anlatamıyorsun dememiş zaten

    Alıntıları Göster
    SERVİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİSSSS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadiragdas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım eğer ingilizce bilgin iyiyse ve meraklıysan emule de "haynes uno manual" diye pdf arattır. Karşına uno shop manual çıkacaktır. Bu söz konusu klavuz yardımıyla aracını en ince ayrıntılarına kadar tanır ve servisteki elemanlar kadar bilgi (dikkat tecrübe demiyorum, sadece bilgi) sahibi olursun. Bu da senin yaşadığın sorunların nerelerden kaynaklanıyo olabileceği hakkında karar vermene, servisteki ustaların işlerini ne kadar düzgün yapıp yapmadığına yardımcı olur. Hatta eğer yatkınsan ve yetenekliysen ve iyi kötü mekan/donanım sahibiysen pek çok işlemi kendin gerçekleştirebilirsin. Daha önce de belirttiğim gibi ben de bir zamanlar uno sahibiydim ve çok samimi olduğum (hatta akrabalık bağı da vardı) bir özel tofaş servisimiz vardı. Boş zamanlarımda oradaki ustalar ile birlikte pek çok tipo/uno/tempra ile uğraştık. Ustalar zaten zonguldak taki en iyilerdi ve bikaç defa kimsenin teşhis edemediği problemleri arkadaşların deneyimleri ve ilgili klavuzlardan yaptığım ufak tefek tercümeler ile çözdük. Bahsettiğim haynes shop manuelleri hem fotoğraflı hem de sözlü anlatım ve açıklamalardan oluştuğu için çok kullanışlı, detaylı bilgiler sunmakta ve bazı püf noktalarını da anlatmaktadır. Tavsiye olunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Arkadaşım eğer ingilizce bilgin iyiyse ve meraklıysan emule de "haynes uno manual" diye pdf arattır. Karşına uno shop manual çıkacaktır. Bu söz konusu klavuz yardımıyla aracını en ince ayrıntılarına kadar tanır ve servisteki elemanlar kadar bilgi (dikkat tecrübe demiyorum, sadece bilgi) sahibi olursun. Bu da senin yaşadığın sorunların nerelerden kaynaklanıyo olabileceği hakkında karar vermene, servisteki ustaların işlerini ne kadar düzgün yapıp yapmadığına yardımcı olur. Hatta eğer yatkınsan ve yetenekliysen ve iyi kötü mekan/donanım sahibiysen pek çok işlemi kendin gerçekleştirebilirsin. Daha önce de belirttiğim gibi ben de bir zamanlar uno sahibiydim ve çok samimi olduğum (hatta akrabalık bağı da vardı) bir özel tofaş servisimiz vardı. Boş zamanlarımda oradaki ustalar ile birlikte pek çok tipo/uno/tempra ile uğraştık. Ustalar zaten zonguldak taki en iyilerdi ve bikaç defa kimsenin teşhis edemediği problemleri arkadaşların deneyimleri ve ilgili klavuzlardan yaptığım ufak tefek tercümeler ile çözdük. Bahsettiğim haynes shop manuelleri hem fotoğraflı hem de sözlü anlatım ve açıklamalardan oluştuğu için çok kullanışlı, detaylı bilgiler sunmakta ve bazı püf noktalarını da anlatmaktadır. Tavsiye olunur.

    Alıntıları Göster
    Akıncı kardeş arabayı abimle ortak kullanıyoruz ama tüm bakım masrafını ben çekiyorum.O sadece biniyor ve arabanın bakımıyla ilgilenmiyor.Yakında bir araba daha alınacak.O zaman palio benim üstüme geçecek.Yani ben titiz biriyim abim bile olsa arabamı kimseyle ortak kullanmak istemem rahatsız olurum.Daha önce geniş eksoz taktırdım ailem istemedi diye söktürmek zorunda kaldım.Ruhsat değişince arabaya kimse karışamayacak o zaman her bakımını istediğim gibi yaptıracam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Akıncı kardeş arabayı abimle ortak kullanıyoruz ama tüm bakım masrafını ben çekiyorum.O sadece biniyor ve arabanın bakımıyla ilgilenmiyor.Yakında bir araba daha alınacak.O zaman palio benim üstüme geçecek.Yani ben titiz biriyim abim bile olsa arabamı kimseyle ortak kullanmak istemem rahatsız olurum.Daha önce geniş eksoz taktırdım ailem istemedi diye söktürmek zorunda kaldım.Ruhsat değişince arabaya kimse karışamayacak o zaman her bakımını istediğim gibi yaptıracam

    Alıntıları Göster
    arkadaşım o sorun rölanti motorundan. bu araba kapaklamada yapar o devirlerde. rölanti motoru kelebeği kafasına göre hareket ettiriyor, problem ondan. en son 150 milyon civarında bir fiyatı vardı. tek nokta enjeksiyon yerine karbüratör her zaman tercih edilmelidir. taksicilerin tek nokta enjeksiyonlu kuş serilerini neden karbüratörlüye çevirdiklerini şimdi daha iyi anlayabilirsiniz...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.