arkadaşlar benim başıma gelen olay herkeze ibret olsun.2009 yılında 0 km doblo araç aldım.Yaklaşık 20 gün önce paraya sıkıştım ve arabayı satılığa çıkardım.Birisiyle anlaştık alıcı arabayı birmota götürüp expertiz yapmaktırmak istedi ben kaza boya hiç birşey yaptırmamıştım arabama güveniyorum ya istediğin yere götür dedim.Neyse birmota götürdük araba expertizden geldi sol kapının boyalı olduğunu söylediler.Çok şaşırdım ben kaza yapmamıştım. Nasıl olur dedim?Biz bilmeyiz dediler.Aracı aldığım yere götürdüm.Orada tekrar incelediler evet bu kapıda boya var fakat fabrika çıkış iki kat boya var dediler.Bu arada alıcı boya olduğu için fiyatı düşürdü bende satmadım.Günlerce fiat çağrı merkezini aradım.Yaklaşık 20 gün sonra aradılar.Boyanın fabrikasyon sınırları içerisinde olduğunu yapabilecek bişeyleri olmadığını söylediler.Yani benim aracım 2.elde defolu bir araç oldu.Şimdi satmaya kalkdığım zaman sürekli karşıma çıkacak.Bir daha fiat almamaya yemin ettim.Resmen dolandırıldım.Araç alacaklar lütfen dikkat etsin
Peşini bırakmayın. Böyle saçmalık olmaz...
durumu tüketici hakları mahkemesine taşıyın simdi göstermedikleri ilgiyi belki o zaman gösterirler
tüketici haklarına gittim aracın ticari olduğunu ticari araçlara ticaret mahkemesi bakıyormuş onun için avukat tutmak gerekiyormuş dava açılınca en az 1-2 sene sürer dediler hakimin ne karar vereceği belli olmazmış aracın güvenliği etkilemediği için zararınızı karşılar dediler oda 2 sene sonra ne olur bilinmez burası türkiye zaten minareyi çalan kılıfını hazırlar misali fiat fabrikasyon sınırları içinde deyip sıyrılıyor zaten fiattaki bayanda istediğiniz yere gidin dedi kendilerine güveniyorlar tam bir rezillik yaptıkları
bence burada fiatın suçu yok size satan bayi suçlu ben bu işi okuyorum kesin sıfır geldiğinde tırda vea serviste biyerlere sürtmüşlerdir ve boyamışlardır daha sonrsada satmışlar bence aldığınız yer ile görüşün
bayii ilede görüştüm onlardan aracın boyalı olduğuna dair belge bile aldım zaten fiatta onların haberinin olmadığını doğruladı gördüğünüz gibi bayiida fiat ta işin içinden çıkma yolunu bulmuş olan benim gibi birikmiş parasını fiat gibi adi bir markaya yatıran tüketicinin oldu benim elimdende sadece forumlara fiatın yaptığı rezilliği yazmak geliyor
quote:
Orijinalden alıntı: ztahsin
bayii ilede görüştüm onlardan aracın boyalı olduğuna dair belge bile aldım zaten fiatta onların haberinin olmadığını doğruladı gördüğünüz gibi bayiida fiat ta işin içinden çıkma yolunu bulmuş olan benim gibi birikmiş parasını fiat gibi adi bir markaya yatıran tüketicinin oldu benim elimdende sadece forumlara fiatın yaptığı rezilliği yazmak geliyor
selamlar...
dünyanın hiçbir ülkesinde(türkiye hariç) parça boyadan dolayı 2.el fiyatı düşmez...
fabrikada kalite kontrol sırasında boya hatası tespit edildiği zaman tekrar boyanır..bu da dünyadaki tüm fabrikalarda olan bir durumdur...
ithal modellerde de rastlanır .ve onlarda boyanır,hatta parça bile değiştirilir.bunların kayıtları firmalarda vardır ancak kolay kolay müşteriye bilgi verilmez.
mercedes,bmw gibi araçlarda da olabilir. bu durum üretim ayıbı sayılmamaktadır.genel kaporta,pas ve boya garantisine dahildir..
satıştan önce fabrikada boyandığına dair belge ile, satışta ve sonrasında sorun çıkarmaması gerekir.ancak bizim insanımız,arabanın teknik yanı ve çok iyi
kullanılmış olmasına bakmadan,boyaya baktığı için ortalıkta sağı solu ezik,güneş yanığı içinde rezil durumda araçları çok ça görüyoruz...2.elde parça
boyadan dolayı fiyatı düşürenler...fırsatçı,hilebaz ve kültür yoksunu kişilerdir.
bu arada güneş yanığı tabir edilen durum bazı renklerde olmakla birlikte aslında kullanıcı hatasından kaynaklanmaktadır..yeni nesil boyalar ve üzerindeki
vernik tam koruma yapmaktadır,bir aldatmaca olan makineli boya koruma işi berbat etmekten ve boşa para harcamaktan başka birşey değildir.basınçlı
suyla,herhangi bir şampuan veya deterjanla ve özellikle güneş altında veya araç çok sıcakken yıkama yapmak,fırça kullanmak,göz göre göre aracın boya
ömrünü önemli ölçüde kısaltmaktır..
sevgilerimle...
quote:
Orijinalden alıntı: havnitekin
quote:
Orijinalden alıntı: ztahsin
bayii ilede görüştüm onlardan aracın boyalı olduğuna dair belge bile aldım zaten fiatta onların haberinin olmadığını doğruladı gördüğünüz gibi bayiida fiat ta işin içinden çıkma yolunu bulmuş olan benim gibi birikmiş parasını fiat gibi adi bir markaya yatıran tüketicinin oldu benim elimdende sadece forumlara fiatın yaptığı rezilliği yazmak geliyor
selamlar...
dünyanın hiçbir ülkesinde(türkiye hariç) parça boyadan dolayı 2.el fiyatı düşmez...
fabrikada kalite kontrol sırasında boya hatası tespit edildiği zaman tekrar boyanır..bu da dünyadaki tüm fabrikalarda olan bir durumdur...
ithal modellerde de rastlanır .ve onlarda boyanır,hatta parça bile değiştirilir.bunların kayıtları firmalarda vardır ancak kolay kolay müşteriye bilgi verilmez.
mercedes,bmw gibi araçlarda da olabilir. bu durum üretim ayıbı sayılmamaktadır.genel kaporta,pas ve boya garantisine dahildir..
satıştan önce fabrikada boyandığına dair belge ile, satışta ve sonrasında sorun çıkarmaması gerekir.ancak bizim insanımız,arabanın teknik yanı ve çok iyi
kullanılmış olmasına bakmadan,boyaya baktığı için ortalıkta sağı solu ezik,güneş yanığı içinde rezil durumda araçları çok ça görüyoruz...2.elde parça
boyadan dolayı fiyatı düşürenler...fırsatçı,hilebaz ve kültür yoksunu kişilerdir.
bu arada güneş yanığı tabir edilen durum bazı renklerde olmakla birlikte aslında kullanıcı hatasından kaynaklanmaktadır..yeni nesil boyalar ve üzerindeki
vernik tam koruma yapmaktadır,bir aldatmaca olan makineli boya koruma işi berbat etmekten ve boşa para harcamaktan başka birşey değildir.basınçlı
suyla,herhangi bir şampuan veya deterjanla ve özellikle güneş altında veya araç çok sıcakken yıkama yapmak,fırça kullanmak,göz göre göre aracın boya
ömrünü önemli ölçüde kısaltmaktır..
sevgilerimle...
arkadaşımız burda cvbı çok güzel vermiş. bu kötü ürün üretmekle alakalı birşey değil. üretilen malın kalite kontrol sonucunda bir eskisisi varsa onu tamamlamışlar.
siz aracın eksiği tamamlayıp piyasaya süren firmayı deil parçası boyalı diye fiyat kırmaya çalışan üçkağıtcıyı haklı göstermişsiniz istemedende olsa.
bu nedenle markalardan soğumayınız ne fiat ne ford ne toyota.
aracınızdaki boya hem fabrikada atılıyor hemde belirli kalite standartları ölçüsünde atılıyor. boya ölçüsü diğer kapıdan farklı. ama diğer kapıdaki orandan kötü dandik pis işe yaramaz demediler dimi?
iyi güzel yazmışsınınzda benim daha bir yaşına gelmeyen aracım o boya yüzünden 2-3 bin lira zarar ediyor sizin bu yazdıklarınıza karşınızdaki alıcıyı nasıl inandıracaksınız?kendinizi benim yerime koyunuz elimde bir kağıt parçası boyanın fabrika çıkışı olduğuna herkezi inandırmam gerekiyor siz bir araba alacaksınız arabanın sahibi araba boyalı fakat kaza yok fabrikasyon sınırları içinde dese inanırmısınız?ben aracın böyle olduğunu bilseydim almazdım sizde almazsınız sanayide herkezin elinde boya ölçüm cihazı var sizin yadıklarınız oralarda geçmiyor bırakın sanayiyi adamların kendi servisleri bile bana inanmadı kaldıki başkaları asla inanmaz
quote:
Orijinalden alıntı: ztahsin
iyi güzel yazmışsınınzda benim daha bir yaşına gelmeyen aracım o boya yüzünden 2-3 bin lira zarar ediyor sizin bu yazdıklarınıza karşınızdaki alıcıyı nasıl inandıracaksınız?kendinizi benim yerime koyunuz elimde bir kağıt parçası boyanın fabrika çıkışı olduğuna herkezi inandırmam gerekiyor siz bir araba alacaksınız arabanın sahibi araba boyalı fakat kaza yok fabrikasyon sınırları içinde dese inanırmısınız?ben aracın böyle olduğunu bilseydim almazdım sizde almazsınız sanayide herkezin elinde boya ölçüm cihazı var sizin yadıklarınız oralarda geçmiyor bırakın sanayiyi adamların kendi servisleri bile bana inanmadı kaldıki başkaları asla inanmaz
sewgili arkadaşım benim söylemek istediğim fabrikadan çıkarken boyalı parça dediğin standart değerlerde boyanıyor. kötü yada eksisi olan bir boya değil.
alıcıyı inandıramıyorum diyosun burda hata sendede yok fabrikadada adam orginal boyasını yapar. fiatt olarak nitelemişsin de kalite kontrol sonrası düzeltme ferraride bile var. sence o adam parça kısmında hafif çizik olunca koca arabayı çöpemi atıyor sanıyorsunuz?
alıcı dediğin insan arabana afedersen kuş s.çsa fiyat düşürmek ister. benim arabamda kasetçalar var diye 500 tl düşürmeye çalışmıştı bayanın biri.cd çalar takıcakmış masraf olacakmış.
alıcıya kafa yorarsan yanarsın. kimse almaz diyorsunda fabrikadaki boyanın ne olduğunu bilecek temiz araba arayan aklı selim insanlar var bu ülkede satarsın arabanı. biras uyanık biri talip olmuş sizde aracınızdaki olayla yeni haberdar olmuşsunuz onun siniri var üzerinizde..
bakın bir olay daha anlatayım sinirimi belki anlarsınınz fattan bir bayan dediki aldığınız yere gidin ben görüştüm arabanızı satmaya yardımcı olacaklar aldığım yere gittim adamlar piyasanın dahada altında bir paraya arabamı almaya çalıştı bana zaten zarar ettirdiler bide onun üzerinden tekrar para kazanmaya çalıştılar yardımcı olacaklarına düşene birde sen vur taktiği yaptılar siz olsanız sinirlenmezmisiniz?
Yani neden hemen aman almayın etmeyin diyosunuz anlamıyorum.Başka firmalarda durum farklımı sanıyosunuz???2 sene önce akrabam ford focus aldı.Alındığı gün kapının önünde oynayan çocukların topu çarpmış azıcık göçük olmuş.Boyasız halledilirmi diye götürüp sormuş bir ustaya usta zaten bu kapı boyalı demiş...Tabi kocaman bir şok...
Daha sonra bir iki servistende kapı boyalı cevabı gelince aldığı bayiye gitti hemen..Önce siz yapmışsınızdır dediler tabi 3-4 saat içinde arabayı çarp git boyat sonra ordan bayiye geri götür böle bi saçmalık olmayacağı için kabul ettiler..
Bir çok konu döndü durdu kapıyı değişelim hediye verelim vs gibi...Neyse aracı değiştirmeye yanaşmadılar tabi en son Tüketici hakları devreye girdi bu süre bir yıla yakın..Bir yıl sonra derneğin vasıtasıyla araba sıfırı ile ve üstelik ellerinde aynı model olmadığından üst versiyon bir model ile 5000 km'de sıfırlandı...
Yani bu bir çok firmada olan bir durum sıfır almış olsanızda...Saçma olan elimizden gelen bir şey yok denmesi..Şayet fabrikadan kaynaklı boyasının olduğunu kabul ediyorlarsa tüketici heyetine başvurun..Bunun teyidini alın ama..Çünkü öbür türlü araç sahibi çarpmış diyerek sizi yalancı duruma düşürebilirler...Saygılar..
Yani neden hemen aman almayın etmeyin diyosunuz anlamıyorum.Başka firmalarda durum farklımı sanıyosunuz???2 sene önce akrabam ford focus aldı.Alındığı gün kapının önünde oynayan çocukların topu çarpmış azıcık göçük olmuş.Boyasız halledilirmi diye götürüp sormuş bir ustaya usta zaten bu kapı boyalı demiş...Tabi kocaman bir şok...
Daha sonra bir iki servistende kapı boyalı cevabı gelince aldığı bayiye gitti hemen..Önce siz yapmışsınızdır dediler tabi 3-4 saat içinde arabayı çarp git boyat sonra ordan bayiye geri götür böle bi saçmalık olmayacağı için kabul ettiler..
Bir çok konu döndü durdu kapıyı değişelim hediye verelim vs gibi...Neyse aracı değiştirmeye yanaşmadılar tabi en son Tüketici hakları devreye girdi bu süre bir yıla yakın..Bir yıl sonra derneğin vasıtasıyla araba sıfırı ile ve üstelik ellerinde aynı model olmadığından üst versiyon bir model ile 5000 km'de sıfırlandı...
Yani bu bir çok firmada olan bir durum sıfır almış olsanızda...Saçma olan elimizden gelen bir şey yok denmesi..Şayet fabrikadan kaynaklı boyasının olduğunu kabul ediyorlarsa tüketici heyetine başvurun..Bunun teyidini alın ama..Çünkü öbür türlü araç sahibi çarpmış diyerek sizi yalancı duruma düşürebilirler...Saygılar..
_____________________________ ben almayın demiyorum ben bir daha asla almam diyorum sizede alırken dikkatli olun diye uyarıyorum ayrıca yukarıda yazdım tükrtici haklarına gittim ticari araç olduğu için onlar ilgenmiyoruz dediler bu tip araçları ticaret mahkemesi bakıyormuş sizin dediğiniz gibi yıllarca sürebilir sonuç belli değil benim şimdi paraya ihtiyacım var 2-3 sene sonra değil ayrıca fiatın ve bayiinin yaptıklarınıda yazdım arabayı alıncaya kadar sonra ilgi alaka sıfır bumu dünya markası bumu türkiyenin en çok satan ticari araç firması?
o mahkemeler sonuçlanmaz boşuna vaktiniz ölür.
dostum biz seni anladık . sinirli olmaktada sonuna kadar haklısın .
demek istediğimiz konunun başlığı fiattdan 0 araç alırken dikkat edin değil. 0 herhangi bir araç alırken dikkat edin düşünün olmalıydı onu sölemek istedik.
yani başına gelen bu olay mitsubishidede başına gelir renaulttada başına gelir. ve ticari araç ise ticaret mahkemesi bakar.
fiata özel bir durum değil . ilgi alaka konusuna gelirsen ben servislerde farklı firmalarda çalıştım . şuan turkcellden atıyorum seni arıyıp günlerce bi hat satıyolar yalvarıyolar al die. 1. ay kol gibi fatura geliyo kimseye ulaşamıyosun . bu araba olsun telefon olsun her firmada böyle.
asabi_troll bu konuda haklısın başka markalardada bu olabiliyormuş çevremden soruşturdum zaten internetten araştırınca bulabiliyorsunuz ama diğer markalar bu gibi durumlarda daha ılıman davranıp müşterinin en azından gönlünü alıyor benim fiat yazmamın bir sebebide müşteri hizmetlerinin ve bayiinin yaptıkları saçmalıkları ilgisiz olmalarını anlatmak için bunlar bana resmen başının çaresine bak istediğin yere git dediler bumudur müşteri memnuniyeti? kusura bakmayın son 1aydır neler çekiyorum içimi size döktüm amacım sinirimi sizden çıkarmak değil umarım yanlış anlaşılmamışımdır
Fiat'ın satış sonrası müşteriye yaklaşımı okuduğum bu tip olaylardan sonra beni korkutmaya başladı. Linea almayı düşünüyordum ama vazgeçmeye başladım gibi. Yağmur sensörlü Linea 'lar ın ölümcül kazalara sebep olabilecek bir sorunu vardı. (Forumda var) Fiat bunu bile geçiştirmek istemiş ve olay tüketici haklarına yansıyınca ve davayı kaybedince (aracın geri iadesi) sanki promosyon yapıyormuş gibi arabaları servise çağırmış, gelin sileceklerinizin yazılımını güncelleyelim diye... Malesef bu tip olaylar 'Git avrupa araba al kardeşim'' diyen zihniyeti haklı çıkarıyor sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: mcftr*
Fiat'ın satış sonrası müşteriye yaklaşımı okuduğum bu tip olaylardan sonra beni korkutmaya başladı. Linea almayı düşünüyordum ama vazgeçmeye başladım gibi. Yağmur sensörlü Linea 'lar ın ölümcül kazalara sebep olabilecek bir sorunu vardı. (Forumda var) Fiat bunu bile geçiştirmek istemiş ve olay tüketici haklarına yansıyınca ve davayı kaybedince (aracın geri iadesi) sanki promosyon yapıyormuş gibi arabaları servise çağırmış, gelin sileceklerinizin yazılımını güncelleyelim diye... Malesef bu tip olaylar 'Git avrupa araba al kardeşim'' diyen zihniyeti haklı çıkarıyor sanırım.
ben bundan sonra öyle yapmayı düşünüyorum en azından müşteriyi adam yerine koyana kadar
Herkese iyi akşamlar öncelikle.
Bir aracın orjinalliği parça değişince bozulur. Kaldı ki, işçilik iyi olursa, parça değişimi fabrikasyon kalitesinde olabilir.
Boya konusunda ise; boyanın kalınlığını ölçen ve herkesin elinde bulunan bu cihazlar yüzünden ehil olmayan kişiler yaptıkları tespitleri acemice yorumluyorlar.
Varsın orjinal parça üzerinden tekrar boyansın. Ton farkı olup sırıtmadıkça bunun zararı yok. Yeter ki yapılan işlem kaliteli olsun.
Boyalı araç konusunda insanımız zamanla abuk sabuk fikirleri yavaş yavaş bırakacak bir kenara.
Hiç çekinmeden tüketici mahkemesine dava açın.Bu konu boyanın önemli olup olmaması ile ilgili değil,direkt olarak kandırılmakla alakalı.Eğer boya önemli değilse aracı satarken neden bilgi vermiyorlar? Ben açıkça söyleyeyim,bunun adı sıfır araç.Eğer başına bir iş geldiyse o zaman defolu ürün olarak sat.Şirketlerin yapacağı zararı benim işçim,memurum mu çekecek?Biz onlardan daha zenginiz de,onların edeceği zararı biz cepten karşılayacağız.Niyeti olan karşılasın. Ben,kendi aracımla ilgili boya hasarı sebebiyle dava açtım,kendim takip ettim ve kazandım.Hakkınızı aramaktan hiçbir zaman çekinmeyin.