Bildirim
focus 1.6 tdci 90 hp sedan nasıl bir araç?
Şarjlı Araç Süpürgesi Ev-ofis-araba Kullanımı Çok Fonksiyonlu Emiş Gücü 8500pa - Üfleme - Lt-117 Neo : Amazon.com.tr: Ev ve Yaşam
https://www.amazon.com.tr/dp/B0DD5N1TRN
5 gün önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
kardeş üşenmedim bende merak ettim ve küçük bi araştırma yaptım sitenin birinde vatandaş baya bi açmış olayı aynen aktarıyorum oku bakalım sana ışık tutar umarım.
aşağıdaki adresten alıntıdır.....
http://otokritik.com/forum/index.php?id=konu&goruntule=172&s=Megane-15-dCi-Focus-16-TDCI-Citroen-C4-16-HDI-Corolla-D4-D
"1- Megane II:
Teknik: Megane da ikisi de 1,5 dCi olmak üzere 80 ve 100Hp lik iki dizel motor kullanılıyor. 100Hp lik olanı 2006 da ki makyajdan sonra kullanılmaya başlandı. Burada kesinlikle 100Hp olanını tavsiye ederim. Diğeri Megane ı çekmeyecektir. 100Hp olanın ağırlığı 1195 Kg dir. Bu da beygir başına 11,95kg eder. Yani bir beygir 11,95 kg ı çekmeye çalışacaktır ki gayet yeterli.
Mekanik olarak tecrübelerimi paylaşmak isterim çünkü 2005-2008 olmak üzere 3 sene, 1,6 16V benzinli olanını kullandım. Bu senenin sonuna kadar oldukça problemsiz bir araçtı. Sonra bu modellerin hastalığı olan iki arızayı da peş peşe çıkardı. İkisi de yolda bırakmadı ve serviste hemen çözüldü ama fatura kabarıktı. Dizellerde bu arızalar yokmuş onu da ekliyim. Elektronik aksamı kusursuz, hiç problem çıkartmadı.
Frenleri son derece başarılıdır. Yol koşulları ne olursa olsun olabilecek en iyi tepkiyi verir. Kısa mesafede durmasının yanı sıra stabilitesi mükemmel, ABS EBD ve EBA çok hassas çalışıyor. Bence sınıfındaki en iyi fren performansı Megane dadır. Pedal hissiz değil ona katılmıyorum tersine aşırı hislidir. Azıcık dokununca bile hemen arabayı durdurur. Aslında alışmak gerekiyor başta yumuşak fren yapamıyor insan. Bu konuda Golf ün frenine çok benzer. Golf ün de aynı.
Direksiyonu hissizdir aynen katılıyorum. Normal kullanımda hiçbir sıkıntı yaratmıyor ama sportif kullanımda bariz geç tepki veriyor. Yol tutuş son derece iyidir.
Konfor ve Donanım: Süspansiyonunun yumuşak olduğuna katılmıyorum. Bana göre tatlı sert ama kasislerden geçişi de yumuşaktır rahatsız etmez. Yol tutuşu da çok iyidir. (Focus kadar değil) Virajlarda biraz yattığı doğrudur ama her araba kadar yatar daha fazla değil. Ses izolasyonu oldukça başarılıdır. Özellikle lastik ve yol sesi Japon rakiplerine göre çok iyi izole edilmiştir. İç mekandaki malzeme kalitesi yüksektir. Özellikle Privilage tercih ederseniz iç mekandaki bej renk kaplamanın kalitesi sınıfının üzerinde. Ama gerçekten kapılardaki bazı malzemeler bunu baltalıyor.
Donanım olarak makyajdan önce Authentic ve Dynamique olamak üzere iki seçenek vardır. Authentic donanım Megane ın ve Renault un yüz karasıdır. Çift açılı ayna, elektrikli ayna, elektrikli arka camlar, boyalı kapı kolları ve aynalar, dış ısı göstergesi gibi donanımlardan bile yoksundur ki bu Megane gibi bir araca hiç yakışmıyor. (Yol bilgisayarı olmasına rağmen dış ısı göstergesi olmaması da olayın vahametini daha iyi göstermektedir.) Arkada hoparlör bile yoktur o kadar yani. Dynamique donanımı ise kusursuzdur hatta abartılıdır. Yağmur, far sensöründen kapılara saklanmış perdelere kadar olmayan halt yoktur. Tek handikabı otomobilin imal yılı gereği cd player opsiyoneldir ki makyajdan sonra standarda alınmıştır. İki donanım seviyesi arasındaki fark anlaşılır gibi değildir. Bu duruma anca 3 sene sonra uyanan Renault donanım sayısını üçe çıkarmıştır. Authentic, Expression, Privilage. Dynamique seviyesi isim değiştirerek Privilage olmuştur ki buna ne gerek vardır Renault bile bilmemektedir ;-)) Rezil Authentic donanımı aynen korunurken, araya makul sayılabilecek bir donanım olan Expression girmiştir. Ha bu arada unuttum Authentic donanımında Renault utanıp dış aynaları gövde rengine boyamaya başlamıştır. Hem de cd player gelmiştir.
Tümünü alt alta toplarsam 1,5dCi 100 Hp Privilage çok iyi seçenektir. Ama unutulmamalıdır ki 2009 da Megane III geliyor. Yani II eski kalacak.
Son düzenleme: srkn tarafından 26 Aralık 2008 - 11:46
26 Aralık 2008 Cuma 10:40 Özel Mesaj | Alıntı | #4
srkn
Üye
Mesaj: 464
Şehir: İstanbul
Otomobil: MeganeII HB 1,6 16V Privilege+
Gelelim ikinci arabamıza
2- Focus:
Teknik: Focus ta 2007 de makyajlandı. Makyaj öncesi burun tasarımını ben sevmiyorum. Makyajdan sonra burun enfes oldu. Özelliklede koyu renkleri ve ghia donanımını tercih ederseniz krom çıtalar daha bir ortaya çıkıyor. Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz.
Bi kere Erhan Beyinde değindiği gibi bir yanlışlığı düzeltelim Focus un dizel motoru Ford a ait değil. PSA (Peugeout-Citroen) grubu tarafından üretiliyor. 207, 307, 308, 407, C3, C4, C5, S40, Fiesta ve Focus ta kullanılıyor. İnsanların beğenisini kazanan bu 1,6 lt lik dizel motorun Ford ta 90 Hp ve 109 Hp olmak üzere iki versiyonu var. PSA da ise 92Hp ve 110Hp. Ya PSA ya Ford yiyo bizi ya neyse. 90Hp sini özellikle Focus ile tavsiye etmem çünkü Focus çok ağır. Focus 1362Kg. O halde Focus ta da beygir başına 12,5 kg eder. Megane II kadar olmasa da yeterli bir değerdir. Anlayacağınız gibi bu değer ne kadar azalırsa o kadar iyidir.
Fordlar amerikan malı olduğundan mekanik olarak sorunsuz ve sağlam araçlardır. Benim bu konuda Megane de olduğu gibi tecrübem yok ama sizi üzeceğini sanmıyorum. Yol tutuşu zaten sınıfını en iyisidir. Direksiyonu keskin ve hassastır.
Konfor ve Donanım: Ses izolasyonu başarılı, süspansiyonu Megane gibi orta sertliktedir. Rahatsızlık vermez. İç mekandaki malzeme kalitesini ben çok başarılı buluyorum. Zaten Ford ta bu yol tutuş ve şanzıman kalitesi gibi gelenektir. Sanırım Erhan Bey Trend modelini görmüş. Ghia da ağaç kaplama filan var çok klas duruyor.
Donanım olarak makyajdan önce Trend ve Ghia, makyajdan sonra Trend ve Titanium vardır. Gene Ford da burada niçin değişiklik yaptı kendi de bilmemektedir. Efsane bir isim olan GHIA niçin öldürülmüştür? Enteresan. Lafı uzatmazsan Megane ın aksine Focusta Trend donanımı da yeterlidir, ama tabi ki ghia ve titanium tadından yenmemektedir. Ben olsam birkaç sensörden vazgeçip Trend alıp sis farı, kol dayama ve orijinal alüminyum jant taktırırım. Böylece ekonomi yapmış olabiliriz. Tabi bütçe yeterli ise uğraşmaya gerek yok.
Son düzenleme: srkn tarafından 26 Aralık 2008 - 11:47
26 Aralık 2008 Cuma 11:01 Özel Mesaj | Alıntı | #5
srkn
Üye
Mesaj: 464
Şehir: İstanbul
Otomobil: MeganeII HB 1,6 16V Privilege+
Gelmeyelim üçüncü arabamıza !!!
3- C4:
Teknik: Öncelikle bu arabanın tekniği hakkında yorum yazmak bile canım istemiyor. sikayetvar.com a girerseniz dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Araç hem mekanik hem elektronik bir çok probleme sahip bir araç. Daha da kötüsü servisi de berbat olduğundan çözemiyorlar da. Paranız ve zamanınız boşa gidiyor, sinirlerinizin bozukluğu da cabası. Mesela o konuda Renault servisinin hakkını yiyemem. Gidiyorsunuz daha lafla anlatırken “şudur abi” diyorlar ve hakikaten de o çıkıyor, sonunda hemen değiştirip sizi yolluyorlar. Adamlar standarda bağlamış işi, her kronik sorunlarını ii biliyorlar. Ama garantide iken de parça değişiminde çok nazlı davranıp insana kafayı yediriyorlar.aracın
Maalesef bi kaç kelime etmek zorundayım sanırım Gülümse Öncelikle 1,6 Hdi motorun yine iki versiyonu da C4 te kullanılıyor. (92Hp ve 110Hp demiştik) 110Hp olanını düşünürsek ağırlığı 1270 Kg. Beygir başına 11,55 kg eder. Karşılaştırmamızdaki en iyi Kg/Hp oranı, dolayısı ile en iyi performansı C4 te. (Çok ta sevinmedim Kahkaha) Taraf tutmuyorum valla. Dil çıkar. Direksiyon tepkisi, yol tutuşu nasıldır bilmiyorum ama 110hp olanlarda ESP standart ki bu çok olumlu.
Tasarımını ben hala beğeniyorum, direksiyonunun tasarımına alışamadım. C4 2008 de makyajlandı ama teknik olarak pek bişi değişmedi bildiğim kadarıyla.
Konfor ve Donanım: Süspansiyon sert. Bunun ötesinde arka süspansiyondan gelen seslerin çok rahatsız edici olduğu hep şikayet konusu. İç mekandaki malzeme vasat. Makyajdan önce donanım seçeneğiniz yoktu. 90 Hp için ve 110 hp için birer donanım (SX) vardı. 90 ların bile SX donanımı yeterli iken, 110 ların SX doanımı daha üstündü. Ama teknoloji teknoloji diye kendini yırtan bir markanın üst donanımlı olan 110 luk SX modelde yağmur ve far sensörü olmaması düşündürücü idi. Citroen bunu fark etmiş olacak ki makyajlı versiyonda 110 Hp lik versiyon için SX ve SXPK olmak iki versiyon çıkardı. SXPK da bu sensörler mevcut.kalitesi
Neticede durumu toparlarsak ben olsam 1. Focus, 2. Megane, 3. C4 derim. Çünkü;
1- Focus genel anlamda iyi bir otomobil. Sürüş dinamikleri (yol tutuş+direksiyon tepkisi) en iyisi. Motoru yeterince güçlü. Problemsiz bir araç. Donanımı makul. Sadece fazla ağır.
2- Megane da genel anlamda iyi bir otomobil. Problemsiz. Güvenlik donanımı çok zengin. Hafifliğin getirdiği avantajı iyi kullanıyor. Frenleri de mükemmel. En büyük kusuru eskimiş olması. Authentic donanım seviyesi de berbat.
3- C4. Aslında tasarımı cesur, kg/hp oranı en iyisi ve de donanımı yeterli. Ama problemler yakasını bir türlü bırakmıyor."
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yunus09 -- 27 Mayıs 2009; 12:35:22 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X