Şimdi Ara

focus, astra, corolla yol tutuşu (2016 modelleri) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
5.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    180 derecelik u viraja 100 km ile girmeyi bir deneyin hocam
  • 140.000 km de 2011 model Focus sedan kullandım lastiklerinin bitik ve çok hor kullanılmasına rağmen direksiyon ve şaşi dengesi kendini belli ediyor.Bence yol tutuşu ve direksiyon tepkileri sınıfında en iyisi.

    Kullandığım ve test ettiğim diğer Modeller:

    2014 Leon
    2014 Octavia
    2015 Corolla
    2005 Stilo
    2003 Stilo
    2009 Astra
    2015 Astra
    2014 Golf
    2013 i30 dizel
    2012 i30 benzinli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Okadarda degil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxllsc

    Forumda gördumki çoğu yeni kasa corollayı kullanmadan ezbere konusuyor aracı test etmeden yorum yapmayalım arkadaslar araç resmen yola yapısıyor sürüş dinamikleride bence eski kasaya oranla çok iyi

    hocam şu an 2015 corolla sahibiyim, 2006 ve 1999 kasalarını da senelerce kullandım. 2010 kasa da arkadaşta vardı, uzun olmasa da onu da kullandım. corollanın şürüş karakteri hep aynıydı, yol tutuş limiti arttı evet ama karakter ayrı birşey. corolla nın o belirsiz karakteri tüm kasalarında var malesef.
  • Şirket aracım focus 3 sedan 1.6 tdci trend x her gün aktif kullanıyorum , Şahsi olarakta Astra j hb 1.4 t cosmo aracı uzun bir süre kullandım baya km yapmışımdır iki aracıda elimden geldiğince kıyaslayabilirim. Corollanın yeni eski hiçbir kasası denk gelmedi içine dahi binmedim fikrim yok yorum yapamam.

    - Focus 3 ciddi anlamda güzel yol tutuyor, heleki şirket aracı olduğundan sürekli lastik kontrolü ve değişim periyotları var yeni lastiklerle yere yapışıyor frene basman gereken yerde gereksiz bir güvene sahip oluyorsun döneriz bişi olmaz diyerek. Şasi ve süspansiyon sistemi orkestra gibi uyumlu hakkını yememek lazım.
    - Astra J kasada kullanılmaya başlayan arka watts bağlantı sistemi çok ama çok başarılı aracı yola çakıyor desem yanlış olmaz yatmayı ciddi dengeliyor. Astra j kasanın watts bağlantı sistemi olan modelleri kesinlikle Focustan aşağı değil hatta kafa kafaya kapıştırabilir, esp ile beraber araba çok güzel yol tutuyor ve güven veriyor.

    Bu iki araçtan sonra geçici bir süre yedek araç olarak ismi lazım değil markanın B segmenti dizel en boşunu kullandım, bu araçlardan alıştığım aynı sürüş karakterini devam ettirdiğimde kendimi virajda drift yapar buldum nasıl bir tırsma anlatamam arabanın arkası bağımsızlığını ilan etti kontra ile toplayana kadar imana geldim

    Yol tutuşuta Focus 3 = Astra J farkları yok




  • Corolla sahibiyim yakinimda focus var.en yakin iki arkadasimda giu ve 118 var.astranin onceki kasasını kullandım 1.4t.golfu de kullandim.torsiyonlu olan rezalet digeri gayet iyi.net siralamam;
    Tartismasiz 1serisi =giu
    Focus
    Astra=golf torsiyonsuz
    Corolla
    Ha arabayi zorlayan biri değilseniz alt segmentin hepsi isinizi gorur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 6 Nisan 2016; 23:32:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burda yanıt verenelrın hepsı test yetkılısı zaten otomotıv muhendısı. Valla tam komedi olmus mıllet. Nasıl test edelım arkadasım su hızda dondum takla atım lımıtı buymus mu dıyeyım. Hey Allahım ne sucumuz vardı yarabbım...

    Hepsı bırbırıne benzer yol tutusu vardır kullandıgınız lastige gore durum degısır. Çok ıyı yol tutarsa takla atma rıskınız artar, bir mıktar kayarsa belkı hayatınız kurtulur. Konuyu direkt kapatın.
  • Astra K'nın yol tutuşu ile ilgili olarak autocar aşağıdaki ifadeleri kullanmış.


    quote:

    SÜRÜŞ VE YOL TUTUŞ

    Arabaya düşkün olanlar bileceklerdir, son 30 yılının büyük bir kısmı boyunca Astra’nın karnesi, “daha fazla çabalamalı”ya sahip oldu. Dinamik, ilginç, heyecan verici olanı Mk2 GTE ve onun öncesindeki 3 kapılı GTC oldu. Fakat genel olarak, bir Astra sürmek yıllardır size Vauxhall’un daha çok konfor, izolasyon, güvenlik, kullanım kolaylığını önemsediğini; direksiyondaki netlik ve sürüşü hissettirebilmeyi hemen hemen hiç önemsemediğini göstermiştir.

    Bu izlenimi defetmek bu arabanın en önemli mirası olmakla sonuçlanabilir çünkü hiç kimse, özenli şekilde Astra’nın yol tutuşu ve sürüş odaklı kullanımı üzerine düşünüldüğünü ummaz. Hatta Focus ve Mazda 3 gibi sınıfının en sürüş odaklı arabalarıyla kıyaslandığında, ayakları üzerinde çevik ve yön değiştirmeye istekli duygusu bırakıyor. Virajlarda yatmaya karşı direnci yeterli ve güçlü, dört tarafının yola tutunuşu arabayı bir hayli hisli kullanmaya cesaret ettirecek yeterlilikte ve direksiyonu, istediğiniz manevrayı ufak bir eforla yapmanıza izin verecek derecede hassas.

    Piyasada bunu sağlayan hemen hemen hiç araç olmadığına göre, çok satan beş kapılı dizellerin yolu hissetmeyle ilgili direksiyon tepkisi eksikliğinden bahsetmek anlamsızlaşıyor ne var ki Astra’nın direksiyonu zaman zaman tuhaf bir şekilde sertleşiyor. Bazı rakiplerinin kararlı sürüşü ve bıraktığı doğallık hissi bulunmuyor, aracın direksiyonu ilk başlarda hassas ve bir parça gecikmeyle ağırlaşıyor.

    Astra’nın bir parça sanal ve zaman zaman kıpır kıpır sürüşü (fidgeting ride) daha önemsiz bir eksiklik. Her ne kadar kötü yollardaki belirgin sıkılığı Vauxhall’un daha sürücü odaklı sürüş çabasıyla ilişkili olsa da şurası aşikar ki, Astra’nın dosdoğru gidişi ve direksiyon tepkisi sert yaylarından ve oldukça sert burç yataklarından geliyor; akıllı amortisör ayarlamasına veya şasi kontrolüne sahip olmasından gelmiyor-ki bu özellikler son zamanların en iyi yol tutuşuna sahip olan hatchbacklerinin ayırt edici özellikleri.
    Fakat manşet haberi net: İlgili sürücüler bu Astra’yı epeyce sevebilir ve zayıf yönlerine katlanmaya istekli olabilirler.

    Sürüş Notları
    Vauxhall bize Millbrook’un dağlık tepe yolu için iyi hazırlanmış bir Astra tedarik etti. 17 inç alüminyum alaşımlı standart jantların tekerleri, dünyada satılan Astralardan farklı olarak yanal tutunması ve sertliği bir parça daha fazla olarak tarafımıza sunulabilirdi. Astra’nın sert süspansiyonları ve bir yere sapmayan karakterdeki sürüşü, kıvrak ve güvenlikli sürüşteki rolünü genel olarak gösterdi.

    Astra’nın sert ve düz gidişi memnun edici bir anilikle yalpalamasız bir dönmeye en sert bir virajda bile dönüşebiliyor. Orta köşe dengesi oldukça saygıya değer fakat stabiliteye, eğlenceli sürüşten daha fazla ağırlık verildiği için viraj alırken arka tekerlerle başa çıkmak güç. Fakat sonuç olarak, virajlara giriş hızı tahmin edilenin üstündeyken bile Vauxhall sürücüsünü üzmüyor. Aracın ESP’si oldukça mantıklı davranarak gereksiz yere devreye girmiyor.




    Kaynak:http://www.autocar.co.uk/car-review/vauxhall/astra/ride


    https://www.youtube.com/watch?v=r3rOezTP4BE

    Yukarıdaki videoda focus astra karşılaştırmasında yol tutuşla ilgili olarak şunları söylemiş. (Video İngilizce altyazılı, isteyen izleyebilir.)

    quote:

    Opelin zevkli ve konforlu bir sürüşü var, bir Alfa Romeo değil ama kullanımı kolay ve yorulmadan saatlerce kullanabileceğiniz bir araba. 200 kg hafiflemesine rağmen iyi yalıtım sayesinde iç kabinde fazla gürültü yok. Etkileyici! 105 hp olmasına rağmen motor şaşırtıcı bir şekilde güçlü. Bu birçok kullanıcıyı tatmin edecektir.

    Ford Focus ise daha sportif bir araba. Oldukça duyarlı bir direksiyonu var ve yolu rahatlıkla hissediyorsunuz. Fakat bunun yanısıra uzun yolculuklarda Opel'e göre daha konforsuz. Ve bununla birlikte daha gürültülü. Özellikle kabinde daha fazla yol ve motor gürültüsü var. 100 beygirlik motoru çok güçsüz. 125 beygirlik olanı alın, böylece 6 vitesli olana sahip olursunuz. Performans olarak Opelle kıyaslayabilmek için daha fazla güce ihtiyaç duyuluyor, bunun için de 1160 Euro daha ödemeniz gerekiyor.

    Herşeyi hesaba katarsak, Opel sürüşü en iyi olan araba. Ford daha sportif ama bu ford'u daha konforsuz yapıyor ve daha küçük motoruyla (100 beygirlik olan) düş kırıklığına uğratıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 7 Nisan 2016; 11:09:33 >




  • FORD FOCUS 2015 EURO N CAP TESTLERİNDEN KENDİ SEGMENTİNDE 5 YILDIZ ALAN TEK ARAÇ HEPSİNİDE BİZZAT KULLANDIM DENEDİM TARTIŞMASIZ FOCUS ARABA HİSSİ YARATIYOR İNSANDA YOLU TIRNAKLIYOR GÜVEN VERİYOR RESMEN ... DİĞERLERİ GAZ TENEKESİNE BİNMİŞ GİBİ GÜVEN HİSSİ VERMİYOR İNSANA
    KESİNLİKLE TARTIŞMASIZ EN İYİSİ FORD FOCUS DERİM ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJackDawS -- 6 Temmuz 2016; 7:14:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJackDawS

    FORD FOCUS 2015 EURO N CAP TESTLERİNDEN KENDİ SEGMENTİNDE 5 YILDIZ ALAN TEK ARAÇ HEPSİNİDE BİZZAT KULLANDIM DENEDİM TARTIŞMASIZ FOCUS ARABA HİSSİ YARATIYOR İNSANDA YOLU TIRNAKLIYOR GÜVEN VERİYOR RESMEN ... DİĞERLERİ GAZ TENEKESİNE BİNMİŞ GİBİ GÜVEN HİSSİ VERMİYOR İNSANA
    KESİNLİKLE TARTIŞMASIZ EN İYİSİ FORD FOCUS DERİM ...

    La bi git.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada gerçekten çok abartılı duygusal yorumlar var.Neymiş efendim virajlara girdiği hızın üst limitini bulamamış.Gel ben sana bir viraj göstereyim oraya 130 la gir bak ne oluyor.Adamlara kalsa focusla virajlara kaçla girersen gir birşey olmaz.Bu kadar saçma sapan bir düşünce olamaz.Ben hız sınırı 30 km olan bir viyadükte focusun savurarak bariyerlere girdiğine şahit oldum.Evet focus viraj hakimiyeti olarak premıum olmayan segmente tüm rakiplerine göre iyidir fakat bu fark kimsenin normal kullanımda fark edemeyeceği derecede bir farktır.Kimse focusun sırf viraj hakimiyetindeki farkını görmek için kendini riske atacak derecede virajlara girmez.Bu ancak sırf bu işe kafayı takan,bir de bu forumdaki gibi arabanın şasi rijitliği gibi kıldan tüyden meseleleri araştıranların kafa yoracağı bir konu.Zaten Heçbek focusun toplam satışlarına baktığınızda bunu görebilirsiniz.İlk altı ayda ancak 500 adet satabilen bir araç.C sınıfında her araç üç aşağı beş yukarı hepsi de birbirine yakındır.




  • Araçların yol tutuşunu test etmek için mühendis olmaya gerek yok sanırım, hatta test edilebilecek en basit şey de yol tutuş olmalı, aynı yollarda bir çok araç kullandım, yol tutuş konusunda Focus 3 sinifinin en tepelerindedir sanırım, sürekli geçtiğim bir virajda çoğu arabayla sol bacağımla kapıdan destek alirken, Focus 3 le dışa doğru yığılma yapmadan gayet güzel girip cikabildim, bence Focus 3 en iyilerden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Valla ben 2015 focusla virajlara girerken korkuyorum. 70-80le yatmaya başlıyor araba. O kadar abartildigi gibi değil bence. Bundan once 2001 focus vardı ikisi arasında çok fark göremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJackDawS

    FORD FOCUS 2015 EURO N CAP TESTLERİNDEN KENDİ SEGMENTİNDE 5 YILDIZ ALAN TEK ARAÇ HEPSİNİDE BİZZAT KULLANDIM DENEDİM TARTIŞMASIZ FOCUS ARABA HİSSİ YARATIYOR İNSANDA YOLU TIRNAKLIYOR GÜVEN VERİYOR RESMEN ... DİĞERLERİ GAZ TENEKESİNE BİNMİŞ GİBİ GÜVEN HİSSİ VERMİYOR İNSANA
    KESİNLİKLE TARTIŞMASIZ EN İYİSİ FORD FOCUS DERİM ...

    Alkollu forum kullanmayalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJackDawS

    FORD FOCUS 2015 EURO N CAP TESTLERİNDEN KENDİ SEGMENTİNDE 5 YILDIZ ALAN TEK ARAÇ HEPSİNİDE BİZZAT KULLANDIM DENEDİM TARTIŞMASIZ FOCUS ARABA HİSSİ YARATIYOR İNSANDA YOLU TIRNAKLIYOR GÜVEN VERİYOR RESMEN ... DİĞERLERİ GAZ TENEKESİNE BİNMİŞ GİBİ GÜVEN HİSSİ VERMİYOR İNSANA
    KESİNLİKLE TARTIŞMASIZ EN İYİSİ FORD FOCUS DERİM ...

    />

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Audi A3 le hiç de yavaş olmayan hızlarda çoğu kez deli gibi hızla virajlara giren çıkan araçlar gördüm. Öyle yol tutusta referans olan araçlar değil. Fiat linea, doblo vb.
    Demem o ki ralliye gitmeyecekseniz, normal kullanıcı olarak limitleri zorlamaniz zaten yapacağınız birşey değil. Ha su olur? Yolda karsiniza birşey çıkar, kestiremediginiz bir viraja dalıp çok hızlı girmiş olursunuz . oralarda da esp toplar hemen arabayı. Geçen burda test koymuştu bir arkadas. Nissan pulsar gayet başarılıydı. Focustan da daha iyiydi.
    Ama ille focuscular bir yol tutuş seremonisi yapacak konusu açılınca :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • focusun direksiyonu daha hislli olduğundan daha iyi gibi geliyor. Ama kullanımda ikisi arasındaki farkı anlamak çok zor.

    viraj performansıda ikiside pişman etmez.

    corolla virajlarda yatıyor. bence yanına bile yaklaşamaz. bana güven vermiyor.

    ilk aracım astra g hb di. onun bile viraj performasın çok günümüz araca referans gösterecek kadar iyidi. kullananlar bilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoppy123 -- 8 Temmuz 2016; 0:13:32 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.