Bir akrabama tam otomatik vitesli c sinifi bir araba almak istiyoruz. Bircok alternatifi eledikten sonra geriye Ford Focus 1.6 Titanyum ile Peugeot 308 Millesium arasinda kaldik. Fiyatlari Ford icin 38.200, 308 icinse 37000 tl. Yalniz burada 308 tam donanimli degil. Otomatik klima filan yok. Sadece Premium Pack gorunumlu on ve arka taraf ve Bluetooth sistemi var. Focus bildiginiz gibi en luks donanimli versiyon. Esasinda hersey focus'un lehine olsada sadece bir konu kafamizi celiyor. Focus'un motoru 100 hp ama 308'in motoru 120hp ve BMW ile ortak gelistirilen motor. Sunu belirtmek isterim araci kullanicak olanlar genelde sehir ici kullanicak ama sehir disina gitselerde max. 130 ve 140 km hiz yapacaklar. Cok suratli araba kullanan kisiler degil. Siz olsaniz bu iki arabadan hangisini secirsiniz? Yardimlarinizi bekliyoruz.
Performans önemli değilse Focus.
quote:
Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE
Performans önemli değilse Focus.
Focus tabiki
quote:
Orijinalden alıntı: Panmordeczka
Focus tabiki
Alıntıları Göster
Gerçekten zor bir tercih. Focus sağlamlığı ile nam salmış bir model. 308 ise son derece güzel. Ben olsam 308 i alırdım sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: Panmordeczka
Focus tabiki
Alıntıları Göster
Focus
quote:
Orijinalden alıntı: Fleetwood
Focus
Alıntıları Göster
focus 115 beygir değilmi ben öyle biliyorum ?, ve focus derim .
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
focus 115 beygir değilmi ben öyle biliyorum ?, ve focus derim .
Alıntıları Göster
Focusun otomatik vitesli modeli 100 beygirdir ve 100 km deki yakıt tüketimi 15 LT gibi korkunç bir rakam..Eğer yakıt tüketimi ve performans sizin için önemli değilse tabikide focus alın.. Ancak Şanzımanı ve motorundan dolayı ben olsam 308 i tercih ederdim.
Bu araçlara alternatif olarak Hyundai i30 Otm. Bakabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
focus 115 beygir değilmi ben öyle biliyorum ?, ve focus derim .
Alıntıları Göster
Araçlar çok pahalılanmış. 5k 1.6tdci titanium focus 49.000tl kampanyalı 45 e kadar düşüyor. Servet resmen.
quote:
Orijinalden alıntı: Panmordeczka
Focus tabiki
Alıntıları Göster
Aracı test ettikten sonra karar verirlerse en iyisi olur..
Ama şahsi fikrim ikisi arasından Mazda3 olurdu Hemen hemen aynı fiyatlarda daha yeni bir tasarıma sahip, daha donanımlı (ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ön cam, sunroof vs.) bir araca sahip olabilirsiniz.. Son ikiye karar vermeden önce bir daha değerlendirin bence.. Focus'la aynı platformda üretildiklerinden hemen hemen aynı sürüş dinamiklerini sergileyecektir.. Hatta 105hplik motorla Focus'tan biraz daha çevik olabilir (Focus:0-100 13.7sn Mazda3 0-100 13.1sn) ve Otomatik şanzımanı gayet başarılı diye biliyorum..
Kolay gelsin..
quote:
Orijinalden alıntı: nrglife
Aracı test ettikten sonra karar verirlerse en iyisi olur..
Ama şahsi fikrim ikisi arasından Mazda3 olurdu Hemen hemen aynı fiyatlarda daha yeni bir tasarıma sahip, daha donanımlı (ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ön cam, sunroof vs.) bir araca sahip olabilirsiniz.. Son ikiye karar vermeden önce bir daha değerlendirin bence.. Focus'la aynı platformda üretildiklerinden hemen hemen aynı sürüş dinamiklerini sergileyecektir.. Hatta 105hplik motorla Focus'tan biraz daha çevik olabilir (Focus:0-100 13.7sn Mazda3 0-100 13.1sn) ve Otomatik şanzımanı gayet başarılı diye biliyorum..
Kolay gelsin..
Alıntıları Göster
İki araç arasından Focus derim.
quote:
Orijinalden alıntı: **osk@r78**
İki araç arasından Focus derim.
Alıntıları Göster
her haliyle tabi ki focus fakat sifir alcakmissiniz 2011in ilk ceyreginde bildigim kadariyla yeni kasalar cikcak tum avrupada makyajlanmamis halli focuslarin fiyatlari bazi inat edenler disinda nasil bir anda dustuyse alcaginiz arac da oyle olcak ikinci el piyasasinda onu da dusunmekte fayda var.
quote:
Orijinalden alıntı: **osk@r78**
İki araç arasından Focus derim.
Alıntıları Göster
iki araç arasından ben 308 i tercih ederdim Dizel olsaydı o zaman tercihim focus olurdu
quote:
Orijinalden alıntı: cankut23
her haliyle tabi ki focus fakat sifir alcakmissiniz 2011in ilk ceyreginde bildigim kadariyla yeni kasalar cikcak tum avrupada makyajlanmamis halli focuslarin fiyatlari bazi inat edenler disinda nasil bir anda dustuyse alcaginiz arac da oyle olcak ikinci el piyasasinda onu da dusunmekte fayda var.
Alıntıları Göster
cevaplariniz icin tesekkurler. Araci bu aralar almak istiyorlar cunku bu yaz araba ile tatile gitmek gibi planlari var. Bazi arkadaslar Mazda'ya bakmamizi tavsiye etmisler ama biz Mazda'ya gittik ve hicbir indirim alamadik. HB Touring modeline 41700 gibi bir fiyat verdiler. Bu fiyatin Mayis fiyati olucagini ve onumuzdeki ay araclara zam gelecegini soylediler. Ayrıca Mazda'nin stoklarinda arac bulamadilar. Zaten 38000 tl'yi bile kendi imkanlarini cok zorlayarak karsilayabileceklerinden bu iki arac arasinda kaldilar. Muhtemelen bu hafta sonu karar verilip arac alinacak. Gelismeleri bildirim.
quote:
Orijinalden alıntı: isk_er
cevaplariniz icin tesekkurler. Araci bu aralar almak istiyorlar cunku bu yaz araba ile tatile gitmek gibi planlari var. Bazi arkadaslar Mazda'ya bakmamizi tavsiye etmisler ama biz Mazda'ya gittik ve hicbir indirim alamadik. HB Touring modeline 41700 gibi bir fiyat verdiler. Bu fiyatin Mayis fiyati olucagini ve onumuzdeki ay araclara zam gelecegini soylediler. Ayrıca Mazda'nin stoklarinda arac bulamadilar. Zaten 38000 tl'yi bile kendi imkanlarini cok zorlayarak karsilayabileceklerinden bu iki arac arasinda kaldilar. Muhtemelen bu hafta sonu karar verilip arac alinacak. Gelismeleri bildirim.
Alıntıları Göster
Fiat Bravo 1.4 TJet 120hp Dualogic .
İkisinden de daha iyi bence.
quote:
Orijinalden alıntı: zeytinkoy
Fiat Bravo 1.4 TJet 120hp Dualogic .
İkisinden de daha iyi bence.
Alıntıları Göster
Başka bir araçla karşılaştırsan fransız karşıtı olmama rağmen 308 derdim ama o sınıfda
1- focus 2- 308 3... 4...
quote:
Orijinalden alıntı: 34 SRY 86
Başka bir araçla karşılaştırsan fransız karşıtı olmama rağmen 308 derdim ama o sınıfda
1- focus 2- 308 3... 4...
Alıntıları Göster
benzinli olacaksa 308 derim...dizel olacaksa ki ikisi de bu konuda başarılı ancak focus burun farkıyla daha iyi yerde...zor seçim açıkcası...alternatif olarak jettaya bakabilirsiniz...
quote:
Orijinalden alıntı: 34 SRY 86
Başka bir araçla karşılaştırsan fransız karşıtı olmama rağmen 308 derdim ama o sınıfda
1- focus 2- 308 3... 4...
Alıntıları Göster
İkisi de yakından tanıdığım arabalar, tabi aynı versiyonlarına sahip olmadım ama manuel 308 ve dizel Focus'um vardı, Focus'un bu motorunu da önceki kasalardan biliyoruz zaten.
Peugeot buraya donanımlı araç getiremiyordu Millesim de dolu değil ama aşırı eksiği de yok bana göre, en azından fiyatını donanımla orantılı tutabilmişler. Yalnız teknik verilere baktım da 0-100 için 13s gibi süreden bahsediliyor, manueli 10.8s olduğuna göre şanzıman baya bir baltalamış performansını, çünkü üzerinde hiç de fena olmayan bir motor var. Trafikte 9.2 litre yakıyordu, ortalama ise 8.3 civarında kullanıyordum İstanbul'da. Focus minimum 1 litre daha fazla yakar diye tahmin ediyorum.
308'in iç hacmi Focus'dan iyi, Focus yol tutuş olarak önde, 308 yalıtımda gerçekten iddialı süspansiyon sesleri dahil motor sesi olsun rüzgar veya yol sesi olsun C segmentinde iyi bir konumda tabi Millesim'de bazı değişiklikler yapmadılarsa...
Tercih; konfor odaklı kullanım için kesinlikle 308, sportif sürüş dinamiklerinden keyif alanlar içinse Focus olmalı bence.
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
İkisi de yakından tanıdığım arabalar, tabi aynı versiyonlarına sahip olmadım ama manuel 308 ve dizel Focus'um vardı, Focus'un bu motorunu da önceki kasalardan biliyoruz zaten.
Peugeot buraya donanımlı araç getiremiyordu Millesim de dolu değil ama aşırı eksiği de yok bana göre, en azından fiyatını donanımla orantılı tutabilmişler. Yalnız teknik verilere baktım da 0-100 için 13s gibi süreden bahsediliyor, manueli 10.8s olduğuna göre şanzıman baya bir baltalamış performansını, çünkü üzerinde hiç de fena olmayan bir motor var. Trafikte 9.2 litre yakıyordu, ortalama ise 8.3 civarında kullanıyordum İstanbul'da. Focus minimum 1 litre daha fazla yakar diye tahmin ediyorum.
308'in iç hacmi Focus'dan iyi, Focus yol tutuş olarak önde, 308 yalıtımda gerçekten iddialı süspansiyon sesleri dahil motor sesi olsun rüzgar veya yol sesi olsun C segmentinde iyi bir konumda tabi Millesim'de bazı değişiklikler yapmadılarsa...
Tercih; konfor odaklı kullanım için kesinlikle 308, sportif sürüş dinamiklerinden keyif alanlar içinse Focus olmalı bence.
Alıntıları Göster
308, C4 ün biraz geliştirilmiş ve sorunları giderilmiş hali. O yüzden 308 e sorunlu gözüyle bakmamak gerekir. "Quadrifoglio"un dediği gibi 308 llerde ne süspansiyon sorunu nede başka bir hata kalmadı. Artık C sınıfında tüm araçlar birbirlerine cok yakın.
quote:
Orijinalden alıntı: Fleetwood
308, C4 ün biraz geliştirilmiş ve sorunları giderilmiş hali. O yüzden 308 e sorunlu gözüyle bakmamak gerekir. "Quadrifoglio"un dediği gibi 308 llerde ne süspansiyon sorunu nede başka bir hata kalmadı. Artık C sınıfında tüm araçlar birbirlerine cok yakın.
Alıntıları Göster
Yol tutuş hariç geri galan herşey için 308..
quote:
Orijinalden alıntı: Fleetwood
308, C4 ün biraz geliştirilmiş ve sorunları giderilmiş hali. O yüzden 308 e sorunlu gözüyle bakmamak gerekir. "Quadrifoglio"un dediği gibi 308 llerde ne süspansiyon sorunu nede başka bir hata kalmadı. Artık C sınıfında tüm araçlar birbirlerine cok yakın.
Alıntıları Göster
Focusun piyasası daha iyi sanki.Ben focus düz vitesi tercih ederdim.Gerçi 308'in motoruda güzemiş.