Herkes lastiğe kabahat bulmuş ama fren pedalı geri attı lafını atlamışlar sanırım.
Yakın zamanda balata/fren hidroliği vs. gibi fren tertibatıyla ilgili onarımlar yapıldı mı ?
Fren hidroliği yanlış kullanılmış olabilir.
Sistemde hava olabilir.
Diskte tahribat olabilir.
Doğrudan lastiğe yüklenmek biraz yanlış olur.
Geçmiş olsun.
Abs devreye girince atar zaten.
quote:
Orijinalden alıntı: Malik the Mafia
Fren pedalının geri gelmesindeki kastın ben pedalın aşağı düşmesi olarak algıladım ve buna uygun yorum yaptım.
DOT 4 yerine DOT 3 koyulduysa sıcaklık seviyesinden dolayı yine sorun yaratabilir.
ABS'nin tutup bırakması saniyenin yarıda biri bile değil. Bunu ayağıyla nasıl hissetmiş ?
Ayrıca ABS'nin tutup bırakması pedala yansımıyor diye biliyorum. Bugüne kadar onlarca araç kullandım hiç birinde böyle bir tepki görmedim yada dikkat etmedim.
Alıntıları Göster
Dot 4 yerine dot 3 kullanıldıysa bile birden 50 km hızdan 0a düşerken yağ kaynatmaz. Bu kadar sürede imkansız.
Eğer abs çalışırken ayağınızda hissetmiyorsanız sizde bir sorun var demektir. Ciddi şekilde vuruyor çünkü.
Asıl sıkıntı yağmur yeni yağdığında ki yüzeyde oluşan ince çamur tabaka. Bu bildiğiniz yağ etkisi yapar. Bide büyük ihtimalle araç üstünde C tip, yağmur performansı düşük lastik vardır. Bunlarla birlikte yokuş aşağı faktörü birleşince kaçınılmaz son oluyor
bence yağış+yokuş aşağı olması en büyük etken. benzer şartlarda rusyada jazz şarampole gidip takla attı.-düz yolda
bu arda bu kış kormoran aldım ve gayet memnun kaldım. öncesinde hbden yerli(tatko) şipariş verdim sırbistan malı(taurus) geldi geri gönd.
quote:
Orijinalden alıntı: shkoksal
2.12’den itibaren izleyiniz, izlettiriniz hocam. :)
Gazi Üni. Otomotiv Müh. öğrencisiyim. ABS konusunu işlerken sınıf arkadaşlarım dahi inanmak istemedi bu duruma... Halk arasında bir tabu olmuş resmen bu konuyu tartışmak :) Çünkü cevap onlara göre net; ABS fren mesafesini uzatır...
Düşük hızda abs fren mesafesini uzatır doğru yüksek hız için söylediklerininin elle tutulur tarafı yok
Polestar191P
kullanıcısına yanıt
Hocam ne diyorsun hiçbir şey anlaöadım. Bilimsel yüzlerce makale, deney var. Yukarda da 100 km/s ile ABS’li ve ABS’siz test videosu paylaştım.
ABS sistemi her koşulda, her hızda frenleme mesafesini kısaltır ve de direksiyon hakimiyetinin sürücüde kalmasını sağlar.
Daha dinamik sürtünme statik sürtünme katsayısını bilmeden yorum yapıyorsun abs yüksek hızlarda daha kısa mesafede durmayı sağlar İngilizcen olduğuna doğru kaynakları araştırdığına emin misin. Gazinin hocalarına çok güvenme arkadaşım
shkoksal
kullanıcısına yanıt
Video için teşekkürler hocam. Şimdi izledim ve gördüğüm kadarıyla ABS olmayan araç yol kuru olsa dahi hız ve ağırlığının da etkisiyle kızaklıyor (kayıyor). Fakat anlamakta güçlük çektiğim kısım şu: lastiğin yere değen kesit alanı belli ve bu alan aracı durduracak sürtünmeyi oluşturuyor. Nasıl oluyor da araç kaymaya başlıyor ve sürtünme kuvveti azalıyor. Bunu size sormadan bir araştırdım ve öğrendim ki sürtünmenin hem statik olanı hem de kinetik olanı varmış. Kayma hadisesi de bu nedenle gerçekleşiyormuş. Daha detaylı araştırılabilir ama bu cevap benim için yeterli. ABS'nin her koşulda daha kısa fren mesafesi sağladığına inanmayan arkadaşlar varsa onlar araştırabilir bu konuları
Merhaba arkadaşlar öncelikle videoda yaptığım 2 hata var birincisi ABS için otomatik fren sistemi diyorum yanlışlıkla doğrusu kilitlenme karşıtı frenleme sistemi olacak. İkinci konu ise statik ve dinamik sürtünme demişim doğrusu statik ve kinetik sürtünmedir. Kusura bakmayın anlatım sırasında dikkatimizden kaçan konular olabiliyor.
Açıklayacağım konuya gelince statik sürtünme bir cisim hareketsizken üzerine uyguladığınız kuvvete karşı koyup hareketsiz kaldığı sürtünmeye denir. Kinetik sürtünme ise siz uyguladığınız kuvvet ile bir cismi hareket ettirirseniz hareket esnasında size geri uygulanan tepki kuvvetine denir. Statik sürtünme kuvvetinin maksimum olduğu nokta kinetik sürtünme kuvvetinden fazladır. ABS konusunda ise aracınız kaymıyorken frenlediğiniz zaman lastik ile alfalt arasında statik sürtünme etkindir bu sebeple frenleme kuvvetiniz daha fazla olur. Araç kaymaya başladığında ise kinetik sürtünme etki etmeye başlar ve arabanız daha uzun mesafede durur. Bu konuya günlük hayattan örnek vermemiz gerekirse yerde duran bir kovayı ayağınızla sürüklemeye çalıştığınızda ilk hareketi vermek en zor bölümdür. Kova hareket etmeye başladıktan daha kolay sürüklemeye devam edebilirsiniz.
Halbuki ben bu videoyu daha önce izlemiş ve beğenmişim ama öğrenmemişim demek ki
Polestar191P
kullanıcısına yanıt
Biliyorum hocam, okuldaki hocalarımız da gayet iyiler. Bu arada aynı şeyi savunuyoruz ben nerede çeliştiğimizi anlamadım
Polestar191P
kullanıcısına yanıt
Hocam kinetik sürtünmeyi basit şekilde açıklama şansınız var mı? Düşük hızda ABS fren mesafesini uzatır dediğinize göre kinetik sürtünme formülü hız parametresini de içeriyor. Şu işin aslı nedir öğrenelim. Soranlara da yanlış bilgi veriyoruz sonra.
zwanzig
kullanıcısına yanıt
Harika yorum :) Video gerçekten basit ve etkili. Sürtünme kuvvetinin kinetik ve statik ayrımını çözmeniz konuyu tamamen kavramanız anlamına gelmiş hocam :) Artıladım, tüm yorumları okumadan cevaplara ulaşsın forumdaşlar.
shkoksal
kullanıcısına yanıt
Teşekkürler hocam
Bu sorun birçok araçta mevcut, panik fren değil de ölçülü bi şekilde basmış olsaydınız durabilirdi
Polestar191P
kullanıcısına yanıt
Hocam yorumların çelişiyor. Ben zaten ABS’nin direksiyon hakimiyetinin yanı sıra fren mesafesini de kısalttığını söylüyorum.
Fakat sen bir mesajında ‘yüksek hızlarda dediğinin elle tutulur yanı yok’ diyorsun
Diğer mesajında ise ‘yüksek hızlarda mesafeyi kısaltır’ diyorsun...
Öncelikle geçmiş olsun size birşey olmasın aynı araçtan bizde de vriar ve gerçekten bu araçların ciddi fren problemi var frenler yeni yapılmışkenn bile balatalardan ses geliyor ve istediğiniz gibi tutmuyor tabi ki yağışlı hava çok büyük etken fren performansı ciddi anlamda azalıyor hava yastığı açtığı için pert e çıkmıştır muhtemelen başka bi açıklaması yok
Manevra yapabilirdiniz
quote:
Orijinalden alıntı: shkoksal
Hocam yorumların çelişiyor. Ben zaten ABS’nin direksiyon hakimiyetinin yanı sıra fren mesafesini de kısalttığını söylüyorum.
Fakat sen bir mesajında ‘yüksek hızlarda dediğinin elle tutulur yanı yok’ diyorsun
Diğer mesajında ise ‘yüksek hızlarda mesafeyi kısaltır’ diyorsun...
Birbirimizi yanlış anladık senin yaptığın yorumdan ben abs fren mesafesini uzatır çıkarımını yaptım olabilir bu tür şeyler fakat belli düşük hızlarda 20-30 kmh gibi yine birçok parametre göz önüne alınarak abs fren mesafesini uzatır çıkarımını yapılabilir
quote:
Orijinalden alıntı: zwanzig
Hocam kinetik sürtünmeyi basit şekilde açıklama şansınız var mı? Düşük hızda ABS fren mesafesini uzatır dediğinize göre kinetik sürtünme formülü hız parametresini de içeriyor. Şu işin aslı nedir öğrenelim. Soranlara da yanlış bilgi veriyoruz sonra.
Google dan kendiniz aratabilirsiniz şimdiden kolay gelsin anlamadığınız birşey olursa özelden yazın elimden geldiğince anlatırım
Polestar191P
kullanıcısına yanıt
Saygılar benden hocam o zaman. İnsanlık hali olabilir bu tür şeyler, insanlar konuşa konuşa sonuçta...
Düşük hızlarda ise dediğiniz gibi uç örneklerle belki de mesafe uzayabilir.