Şimdi Ara

Ford Escort Arıza Yardım Ediniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
19.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, Benim araç 98 model Ford Escort 1.6 cli. Tek nokta enjeksiyonlu. Atiker LPG sistemi var. Yaklaşık 8 ay önce aldım. Ama önemli bir problemi var. Halen çözemedik.

    Aracın benzinde çalışması problemli, Lpg de normal çalışıyor ama onda da aşırı çok yakıyor. Nerdeyse km başına 50 kuruş.

    Şöyle açıklayayım: Benzinde iken Gaz pedalında ayak sabit basılı durumda (pedal hareketsiz sabit) motor devri bir iniyor bir çıkıyor. Mesela 2000 devirlerden 1000 devire düşüyor.

    Sürekli aynı şey oluyor devir bir yükselip bir düşüyor. Sanki tıkanıklık var gibi. Gaz yemiyor. Ayrıca egzozdan çiğ benzin atıyor.

    Sanayide gezmediğim yer kalmadı , 1000 TL den fazla masraf ettim, bujiler balatalar,filtre,pompa vs.. gibi birçok parçası değişti ama problem çözülmedi.

    Ford yetkili servisine götürdüm ama iyi ilgilenmediler eski model olduğu için. Aracı kaldırıp altına baktılar benzin deposu yamuk. depo ve şamandıra değişmesi gerek dediler. Başka hiçbişey yapmadılar.

    Sanayide depoyu düzelttirdim, daha önce benzin pompası da değişmişti. Problem çözülmedi. Bence sorunun kaynağı orası değil.

    Bir keresinde benzindeki bu problem düzelir gibi oldu. devir normale döndü,

    Bu fırsatta müsait yolda hız yaparak test ettik. Benzinde iken Gaz pedalına sonuna kadar basınca arabanın hızı düşüyor. Gazdan ayağını biraz kaldırınca yine hızlanıyor. Buda belki bir fikir verir.

    Başka bir usta problemin enjektörde olduğunu söyledi. Enjektöre benzin getiren hortumu biraz sıkınca normale dönüyordu. Enjektör gövdesi değişmesi gerek dedi. Ama parçanın yenisi bulunmuyormuş yada çok pahalı.

    150 TL civarında ikinci el bulabilirsin dedi. Ama problem yine düzelmezse diye korkuyorum. o kadar masraf ettim.

    Şöyle kısa bir video da çektim.

    http://www.youtube.com/watch?v=SzoXAFAJSgA

    Böyle bir problem yaşayan varmı? Ne yapmamı tavsiye edersiniz. Problem hangi parçadan olabilir. Yol gösterirseniz sevinirim. Teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrpit542 -- 21 Temmuz 2013; 12:25:46 >







  • hocam dört yıl önce bende de vardı bu arabadan rampada çekmezdi sizin gibi tamircileri gezdim normal dediler ben de o şekilde biniyordum sonra arabayı sattım alan arkadaş iki gün sonra aradı arabanın hava hortumu delikmiş değiştirdiğini ve arabanın düzeldiğini söyledi. sizin ecortun da hava hortumlarına bi baktır istersen.
  • Bende de vardı aynısından. LPG ile uyumsuz bir motor maalesef. CFI motorların hepsinde olan bir sorun. Beyne restart attırarak sorunu çözebilirsiniz ama zamanla bozulacaktır. Sorun oksijen sensörünün beyindeki ayarları bozmasından yolayı kaynaklanıyormuş. Oksijen sensorüne bir role takılalarak sorunun çözülebileceğini falan söylüyorlar.

    http://www.escortkulubu.com/viewtopic.php?f=39&t=6311

    Yukarıdaki linkte bu konu bayağı tartışılmış durumda. Umarım yardımcı olur :)

    ---ALINTIDIR---

    SORUN :

    Bu araçlarda 2 nesil denilen bir sistem kullanılıyor .bu sistemde araç benzinde çalışıyor.vede 2000-3000 devirde lpg ye geçiş yapıyor.sorun ise bu noktadan sonra başlıyor araç lpg de ilk başlarda sıkıntısız çalışıyor çekiş gidiş gayet normal ama bir müddet sonra benzinde teklemeler çekmemeler ilk çalıştımada zorlanmalar hatta çalıştıramamalar.rolanti düzensizligi .gibi sorunlar yaşanır. araç sahibi vede birçok usta bozuntuları bunun sebebini ateşlemede benzin pompasında enjektörlerde hatta ve hatta motorun kendisinde arar dururlar.bunun sebebi araç lpg geçtigi anda aracın eksoz manifolt çıkışındaki oksijen sensörünün düşük yakıt algılayıp aracın beynine hata mesajı verip daha çok yakıt verme komutu vermesidir.tabi araç lpg de iken benzin sistemi aktif olmadıgından siz ancak arabayı benzine aldıgınızda fark edersiniz.benzine alındıgında veya sabah ilk çalışmada aracın beyni düşük yakıt hatası yazıldıgı için enjektörlere fazla yakıt verecek aracın bogulmasını rolanti düzensizligine neden olacaktır.hatta daha ileri seviyelerde araç çalışır çalışmaz stop eder veya hiç çalışmaz

    ÇÖZÜM

    Birinci çözüm birçogumuz bildigi zorunlu hallerde kullanılması gerekmekte yoksa beyni yakarlsınız.aracın aküdünü eksi kutup başını çıkarıp 2-3 dakika bekledikten sonra geri takmaktır bu sayeden beyin resetlenmişolur ve aracınız şık diye sorunsuz açlışır.

    ikinci çözüm sigorta tablasını açın 3 numaralı sigorta 7 amperlik aracın beyin sigortası onu çekin 2-3 dakika bekleyin geri takın sorun gene düzelecektir.

    üçüncü ve kesin çözümü anlatıyorum.kalem kagıtları alın yazın bir daha yazmayacam sıkıldım artıkın yazmaktan
    aracın oksijen sensörü ile beyni arasındaki baglantıya role koydurucaksınız .bu nasıl bir role olacak araç benzinde çalıştıgı zaman role devre dışı olacak ve aracın orjinali gibi çalışmaya devam edecek ara gazı verilip araç lpg ye geçiş yaptıgı anda role devreye girecek oksijen sensörü devre dışı kalıp beyne bilgi aktarımı yapmayacak böylece aracınız benzindeyken normal fabrikasyon çalışma verilerinde çalışacak lpg ye geçtiginde role sayesinde oksijen sensörünün beyinle ilişkisi kesilecek oksijen sensörü beyne fakir karışım hatası gönderemeyecek bu sebepten araba benzinde sizi hiçbir zaman üzmeyecek.

    dördüncü çözümüde söyleyim içimde kalmasın aracınızı komple benzine alın 40 - 50 km benzinde kullanın artık araç benzinde hiçbir sıkıntı vermemeye beşlayınca muhtmelen söyledigim km lerden sonra sorun kalmayacaktır.aracın kaputunu açın aracın oksijen sensörünü fişini çekin aracı lpg ye alın ondan sonra bir daha benzine almayın bir daha bu tip bir sorun tahminimce yaşamazsınız yaşarsanız tekrar 1-2 maddeleri uygulayarak sorundan kurtulabilirsiniz .

    saygılarımla YÜCEL AYDOGAN.

    ---ALINTIDIR---



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 21 Temmuz 2013; 21:51:09 >




  • Sorununuz çözüldümü bilmiyorum ama Ankara Başkent Oto Sanayi'de İkiler Otogaz İsmail Usta bu problemi çözüyor arkadaşlar. Yücel kardeşimizin söylediği gibi bir röle vasıtasıyla. Benim İzmirde baktırmadığım yer kalmamıştı. Neler neler söylediler. Neredeyse ECU değiştireceklerdi. İsmail usta sağolsun halletti arkadaşlar. Kesin çözüm için İsmail Ussta diyorum : (0 312 278 14 74 telefonu)
  • Arkadaşlar konu hortlayacak ama ayni sorun bende de var. İzmir’de çözebilecek bir usta lazim bana nasil hallolacak yapmadigim sey kalmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.