Şimdi Ara

Ford Focus 2 Sedan Detaylı İncelemem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar,Bu gün sizlere elimden geldiğince Ford Focus 2 Trend 2007 Model aracın incelemesini yapacağım.
    Olabildiğince objektif olarak yazmaya çalışacağım ve sorularınız olursa zevkle cevap veririm.
    Öncelikle ben bu aracı 1,5 sene boyunca 40.000km boyunca kullandım kendi aracım olarak.
    Ve Bir sürü anı macera atlattığım için aracı A dan Z ye tanıyorum diyebilirim.
    Sonunda aracımı değiştirmeye başka bir araç kalmaya karar verdim Fakat
    Bu süre içinde sökmediğim yeri değiştirmediğim parçası kalmadı nerdeyse o yüzden oldukça detaylı bir inceleme yazacağım.

    Öncelikle ben bu aracı değerlendirirken sınıfındaki bir çok araca bindim ve sürdüm onlarıda baz alarak inceleme yapıyorum.
    Zaten kendim bir araba hastası olduğum için çoğu sınıftaki bir çok araca binip bu konudaki tecrübelerim ile yazıyorum bunları.
    Neyse kısa kesiyorum ki sıkmayalım sizide;

    Sürüş,Süspansiyon ve Yol Tutuş;
    Evet bu aracın lider olduğu bir kısımdan bahsediyoruz ki sürüş dinamikleri sadece Focus'a özel değil,çoğu Ford marka aracın referans olarak alındığı bir nokta.
    Bu aracın şürüş dinamikleri gerçekten çok iyi,araç SINIFINA GÖRE inanılmaz yol tutuyor.Bunu çok rijit bir şasiye borçlu öncelikle bu yüzdende burkulma olmuyor.
    Ve tabiki bunun karşılığıda virajlar bir eğlenceye dönüşüyor.Bu yol tutuşunun diğer bir desteği ise sert süspansiyonlar.
    Deseler ki bu aracı alacaksın otobanda süreceksin sürekli yada pistte zaman tutturacaksın işte aradığınız araç bu.
    Ve bu araç modifiyeye çok açık bir araba.Bu araç aynı zamanda FORD FOCUS RS VE ST ile aynı şasiye sahip(Hatchback için konuşuyorum).
    Bu bahsettiğim araçlar 2.5 Hacimde turbo motora sahip canavalarlar yani böyle bir altyapı mevcut arabada.
    O yüzden ufak tefek şeyler ile dış görünümde çok güzel şeyler yapmanız mevcut örnek veriyorum;
     Ford Focus 2 Sedan Detaylı İncelemem
    Burada sedan için yapabileceklerin bir kısmı mevcut,hatchback araçta ise daha geniş bir skala mevcut.
    Örnek veriyorum ben kendi aracımda yol tutuşunu arttırmak için ek olarak Sarı ayarlı koni amortisörler ve vogtland yay kullandım.
    Ve 18"ST Jant ve 225/40/18 Lastik ile aracın çok net olarak bir üst sınıfta yarışacak sürüş dinamiklerine çıkarıyorsunuz bu ayarlar ile.
    Ben arabayı limitlerde kullanmayı seven biriyimdir bu yüzden çok fazla olay atlatmışlığım oldu bu araba ile.
    Zaten standartda yeterli bir yol tutuşa sahip olan bu araca bahsettiğim şeyleride yaparsanız emin olun bu araba ile alamayacağınız viraj yok.
    Kendi aracımdan resimler ve bahsettiğim jant-lastik-amortisör-yay kombinasyonu;
    Yay-Amortisör takılmadan önce;
     Ford Focus 2 Sedan Detaylı İncelemem
    Takılırken;
     Ford Focus 2 Sedan Detaylı İncelemem
     Ford Focus 2 Sedan Detaylı İncelemem
    Frenleme;
    Aracın frenlerinden bahsedecek olursak yine sınıfına göre yeterli fakat tekrar söylüyorum geliştirmeye açık bir araba olduğu için,
    Frenleride geliştirebilirsiniz fakat standart hali ilede gayet yeterli.

    Yakıt ve Motor;
    Benim aracımda 1.6TDCİ 90PS Lik motor mevcut idi.
    Ve bu motordan kesinlikle memnun kalırsınız.
    PSA Grubuna ait bu motor gerçekten sorunsuz ve performanslı bir motor.
    Yakıt ise bakımlı bir TDCİ Motorda gerçekten memnun kalacağınız seviyede.
    Örneğin 1 Hafta önce yaptığım İSTANBUL-ISPARTA Gezimde 620km yolu ortalama 4.6 Litre yakıt ile gittim.
    Ve ortalama hızım 120 idi.
    Otobanda 130 otobandan sonra 120 nin altına düşmedim fakat yakıt ve performans olarak kesinlikle üzmez bu araç.
    Şehir içinde ise aracı istanbulda kullanıyorum 6.5-7 litrenin altına yoğun trafikde düşürmeniz zor.
    Fakat 90PS lik motor bile gayet yeterli ve yokuşlarda veya aracın yüklü olduğu zamanlarda dahi bayılma yok.
    Çok güzel ve dolu devir çeviren bir motor.
    Bu motorunda hakkı olan MTX75 Kodlu şanzıman mevcut ve 300hp ye kadar dayanıklı bir şanzıman.
    Bu kısımda sonuç olarak söyleyeceklerim motor-şanzıman sorunsuz ve gayet güçlü ve yeterli.
    Güvenlik ;
    Ford markasının diğer önem verdiği konulardan bir diğeri ise güvenlik bu araç ile talihsiz birkaç kaza atlattım ve net olarak söylebilirim ki;
    Bu araba gerçekten çok sağlam bir araç güvenlik olarak hiçbir soru işareti olmasın kafanızda.

    Konfor,Malzeme Kalitesi;
    Buraya kadar herşey gayet güzeldi gelelim aracın açık verdiği noktalara.
    Tabiki bu sert süspansiyonların verdiği dezavantajlar olacak.
    Bir kere araç gerçekten sert orjinal amortisörden-koni ye geçtiğimde bile neredeyse uçurum denilecek bir sertlikte fark oluşmadı.
    Bu durumda aracın konforunu gerçekten düşürüyor ÇÜNKÜ;
    Bir kere araç sert olduğu için şehir içinde bozuk yollarda eziyet haline geliyor sürmek.
    Ve aracın yavaş yavaş gevşediğine resmen kendiniz tanık oluyorsunuz.
    Atıyorum bir Alman aracında buna o kadar tanık olmazsınız örneğin;170.000KM E60 5.20D İile 2000KM Yol yaptım.
    Araç hala inanılmaz diri ve trim sesi neredeyse yok idi.
    Sadece Bmw için söylemiyorum çoğunda sahip olduğum tecrübeye göre söylüyorum bunu yanlış anlaşılma olmasın.
    Fakat benim aracım şuanda 196.000KM de ve aracın malzeme kalitesi ve trim seslerinden anlıyorsunuz ki araç yıpranıyor.
    Alt takımı-Motoru vb çok sağlam fakat aracın sert ve malzeme kalitesinin düşük olması sebebi ile araçta trim seslerinin haddi hesabı yok.
    Ve eğer benim gibi araçta trim seslerine veya nereden geldiği belli olmayan seslere takılıyorsanız ben bu arabayı önermem hatta şuanda satma sebebim budur.
    Çünkü diğer başlıkta değineceğim yalıtım ve bahsettiğim sorunlar haricinde araç gerçekten parasını sonuna kadar hakediyor.
    Malzeme kalitesinin düşük olduğu yorumunu ise şöyle yapıyorum;
    Arabanın orasını burasını elleyerek değilde başında söylediğim gibi sökmediğim yeri kalmadı bu aracın.
    Bu yüzden o parçaların nasıl bir sistemde kurulup araca takıldığına bakarak bunuda net olarak söylebilirim.
    Zaten aksi olsa bu kadar gürültülü bir araç olmaz.

    Yalıtım;
    Diğer büyük bir sorun ise yalıtım,araçta yalıtım gerçekten zayıf.
    Yol sesi ve rüzgar sesi gerçekten çok fazla ve ciddi derecede rahatsız edici ve yorucu bir hal alıyor.
    Tabiki bunun çözümünü aracı yalıtım malzemesi ile kaplayıp kapıların fitillerine hortum geçirerek çözmeye çalışanlar var,
    Ama ne kadar etkili olduğundan emin değilim.
    Şunu net olarak söyleyebilirim ki fabrika çıkışı olarak bu araçta;Rüzgar sesi,yol sesi üstüne Trim sesleride binince gerçekten rahatsız edici bir seviyeye geliyor.

    Genel;
    Son olarak; Ne kadar aracın malzeme kalitesi ve yalıtımı zayıf da olsa bu paraya alabileceğiniz en iyi araçlardan biri.
    Çünkü araç gerçekten çok sağlam,motoru ve yakıtı çok iyi ve sürüş dinamikleri sınıfının lideri olacak seviyede.
    Özellikle aracına yeni şeyler yapmak modifiyeye meraklı biri iseniz bu araç tam size göre.
    Ama eğer ben araca bindiğimde kütüphane gibi bir ortam isterim benim için bu sürüş dinamiklerinden önce geliyor derseniz bu aracı size önermem.
    Yani tamamen ne istediğinize bağlı.







  • İnceleme için teşekkürler. Teyp olarak 6000CD galiba ses kalitesini beğendiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Şükrü

    İnceleme için teşekkürler. Teyp olarak 6000CD galiba ses kalitesini beğendiniz mi?

    Kusura bakmayın unutmuşum onu eklemeyi.
    Ford bu konudada yeterli bir deneyim sunuyor bence.
    6000CD ve kolonlar gayet yeterli ve net bir ses veriyor.
    Sınıfına göre bence başarılı bir seviyede.
    Özellikle Markayı ele alırsak yeni Fiestaların ses sistemide gerçekten standart olarak çok başarılı.
  • Güzel inceleme elinize sağlık.Benim için performans,Sürüş keyfi,Sürüş dinamikleri daha önemli olduğun için anlattığınız - noktaları görmezden gelirdim ama tabi sizinde dediğiniz gibi herkezin kriteri,beklentisi farklı yalnız bu 90 hp Focus'un gerçekten performans'ının iyi olduğudnan eminmisiniz2 Yıl önce 2011 115 HP Daha 30.000 Km'de bir Focus 2.5 ile gürcistan'a gittiğimde yeterli bir perfomans'ı vardı ama iyi gidiyor'da demiyordum birde siz 18 jant takmışsınız arac epey hantal olması gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Güzel inceleme elinize sağlık.Benim için performans,Sürüş keyfi,Sürüş dinamikleri daha önemli olduğun için anlattığınız - noktaları görmezden gelirdim ama tabi sizinde dediğiniz gibi herkezin kriteri,beklentisi farklı yalnız bu 90 hp Focus'un gerçekten performans'ının iyi olduğudnan eminmisiniz2 Yıl önce 2011 115 HP Daha 30.000 Km'de bir Focus 2.5 ile gürcistan'a gittiğimde yeterli bir perfomans'ı vardı ama iyi gidiyor'da demiyordum birde siz 18 jant takmışsınız arac epey hantal olması gerek

    Şöyle orada belirtmeyi unutmuşum tabiki dediğiniz gibi o cümleler 15" teneke jantlar için geçerli.
    18" Çelik Jant takınca elbette hantallaşıyor.
    Lakin 2 durumdada ya yok artık yürümüyor bu araba dediğim bir nokta olmadı.
    Ki çoğu kişidende şunu duydum 109hp ve 90hp arasındaki farkı neredeyse hissetmiyor süren kişiler.
    Sizinde dediğiniz gibi yeterli bir performansı mevcut.
    Bu motor bir dizelden bekleneni veriyor açıkcası yürütmüyor demekte haksızlık olur.




  • hocam bu araç ile 1000+ km uzun yol yapılır mı, ses açısından soruyorum yani cidden çok fazla rahatsız edici düzeyde mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azure_wolf

    hocam bu araç ile 1000+ km uzun yol yapılır mı, ses açısından soruyorum yani cidden çok fazla rahatsız edici düzeyde mi ?

    Aslında bu aracın çelişkiside burada.
    Araç mükemmel dinamiklere sahip olmasına rağmen yalıtım ve konfor bunu baltalıyor.
    Yani elbette yapılır hatta zevkle yaparsınız fakat yorucu olur ses ve sertlik yüzünden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Güzel inceleme elinize sağlık.Benim için performans,Sürüş keyfi,Sürüş dinamikleri daha önemli olduğun için anlattığınız - noktaları görmezden gelirdim ama tabi sizinde dediğiniz gibi herkezin kriteri,beklentisi farklı yalnız bu 90 hp Focus'un gerçekten performans'ının iyi olduğudnan eminmisiniz2 Yıl önce 2011 115 HP Daha 30.000 Km'de bir Focus 2.5 ile gürcistan'a gittiğimde yeterli bir perfomans'ı vardı ama iyi gidiyor'da demiyordum birde siz 18 jant takmışsınız arac epey hantal olması gerek

    Şöyle orada belirtmeyi unutmuşum tabiki dediğiniz gibi o cümleler 15" teneke jantlar için geçerli.
    18" Çelik Jant takınca elbette hantallaşıyor.
    Lakin 2 durumdada ya yok artık yürümüyor bu araba dediğim bir nokta olmadı.
    Ki çoğu kişidende şunu duydum 109hp ve 90hp arasındaki farkı neredeyse hissetmiyor süren kişiler.
    Sizinde dediğiniz gibi yeterli bir performansı mevcut.
    Bu motor bir dizelden bekleneni veriyor açıkcası yürütmüyor demekte haksızlık olur.

    Şimdi tamamdır




  • malzeme kalitesi makyajlıda yani 2.5te daha iyi diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    malzeme kalitesi makyajlıda yani 2.5te daha iyi diye biliyorum

    Orta konsol haricinde büyük değişiklikler yok iç mekanda.
    Her ne kadar makyaj yapmış olsalarda bu trim seslerini çözecek seviyede arttırılmadı malzeme kalitesi.
  • Focus 1 ve 2'nin bana göre tek ve en büyük eksisi izolasyon. Uzun yolda özellikle de dişli asfaltta resmen başını agritiriyor insanın. Genelde süspansiyonları sert bulunuyor ama bence o kadar sert değil, yani ortanın bir tık üstü diyebilirim. Böyle iyi yol tutuşa göre yeterince yumuşak daha doğrusu. Bunları F3 te baya bi düzelttiler. Yabancı sitelerde yapılan testlere göre 3.5 ta daha da iyileştirmisler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    Bu motorunda hakkı olan MTX75 Kodlu şanzıman mevcut ve 300hp ye kadar dayanıklı bir şanzıman.

    Detaylı incelemeniz için teşekkürler, ellerinize sağlık..

    Şanzuman dayanımı tork dayanımı ile ifade edilir, HP ile değil. Bildiğim kadarıyla MTX75 280Nm torka dayanabiliyor.
  • azure_wolf kullanıcısına yanıt
    Ben devamlı yapıyorum.Aslında yalıtım sorununu sadece pütürlü asfaltta yaşıyorsunuz.Düz asfaltta yol ve lastik sesi yok.Birde yumuşak hamurlu lastik olduktan sonra çok sıkıntı değil.Ama pütürlü asfaltta kafa şişirir
  • ikinize de teşekkür ederim, ses konusunu çok sıkıntı yapıyordum iyi geldi cevaplarınız


    @zugasi_berepe hocam sizin nick'de "zugasi_bere" olsa daha güzel olurdu (şahsi fikrim ) berepe deyince denizin çocukları oluyor, biraz sırıtıyor
  • 307 kullanıyordum. Daha sonra 207'ye geçince aracın heryerinden tıkırtılar geliyor gibi hissettim ve başta çok rahatsız etti. 3 seneye yakın süredir kullanıyorum ve şu anda 207'den gelen sesleri pek hissetmiyorum. Şu durumda Focus 2'ye geçsem sizce ses konusunda rahatsızlık duyar mıyım?

    Focus 2 almayı düşüdüğüm araçlar arasında. Ancak ben otomatik benzinli alacağım. Düşük performans+yüksek yakıt tüketimi olacağının farkındayım. Bir de araç içinden gelen sesler konusunda C sınıfına geçtiğimi hissedemeyeceksem alternatifleri tekrar gözden geçirmem gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    307 kullanıyordum. Daha sonra 207'ye geçince aracın heryerinden tıkırtılar geliyor gibi hissettim ve başta çok rahatsız etti. 3 seneye yakın süredir kullanıyorum ve şu anda 207'den gelen sesleri pek hissetmiyorum. Şu durumda Focus 2'ye geçsem sizce ses konusunda rahatsızlık duyar mıyım?

    Focus 2 almayı düşüdüğüm araçlar arasında. Ancak ben otomatik benzinli alacağım. Düşük performans+yüksek yakıt tüketimi olacağının farkındayım. Bir de araç içinden gelen sesler konusunda C sınıfına geçtiğimi hissedemeyeceksem alternatifleri tekrar gözden geçirmem gerekecek.

    Hayır o konuda pişman olamazsınız işte.
    Takas için bir arkadaş teklif ettiğinde binip sürme imkanım oldu 207 yi Focus uçak gibi gelir o aracın yanında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Focus 1 ile focus 2 yi kullandım ve Focus 1 in daha iyi olduğu noktalar var.Örneğin süspansiyon.Focus 1 de konfor/yol tutuş dengesi Focus 2 den daha iyi.Focus 2 kadar iyi olmasa da çok iyi yol tutuyor ve temiz bir Focus 1 in süspansiyonları darbeleri çok medeni bir şekilde emiyor.Kabasını alıp içeriye rahatsız etmeyecek kadarını iletiyor.Focus 2 nin süspansiyonundaki kabalık kesinlikle yok.Ve sadece bundan mıdır bilmem trim sesi konusunda daha başarılı.Yol sesi konusunda ise ikisinin de birbirinden aşağı kalır yanı yok malesef.Focus 2 nin artıları ise çok daha net direksiyon,daha iyi yol tutuş(haddinden fazla) ve daha tankvari yani güvenli bir hissiyat.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azure_wolf

    ikinize de teşekkür ederim, ses konusunu çok sıkıntı yapıyordum iyi geldi cevaplarınız


    @zugasi_berepe hocam sizin nick'de "zugasi_bere" olsa daha güzel olurdu (şahsi fikrim ) berepe deyince denizin çocukları oluyor, biraz sırıtıyor

    zugasi_bere'ydi eskiden sıkıntı olunca berepe olarak yeniden açtım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    307 kullanıyordum. Daha sonra 207'ye geçince aracın heryerinden tıkırtılar geliyor gibi hissettim ve başta çok rahatsız etti. 3 seneye yakın süredir kullanıyorum ve şu anda 207'den gelen sesleri pek hissetmiyorum. Şu durumda Focus 2'ye geçsem sizce ses konusunda rahatsızlık duyar mıyım?

    Focus 2 almayı düşüdüğüm araçlar arasında. Ancak ben otomatik benzinli alacağım. Düşük performans+yüksek yakıt tüketimi olacağının farkındayım. Bir de araç içinden gelen sesler konusunda C sınıfına geçtiğimi hissedemeyeceksem alternatifleri tekrar gözden geçirmem gerekecek.

    Hiç pişman olmazsın.Fransız araçları konsol emniyet kemerleri takımlar trimler buralardan ses yapar.Focustaki yalıtımdan kaynaklı daha çok ve dediğim gibi pütürlü asfaltta rahatsz ediyor yada kalın atılmış yol çizgilerini hır hır duymak mümkün ama kaymak asfaltta çıt gelmez düzgün kullanılmış bir araçsa




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.