Evet bu konu bu forumda ve diğer birçok portalda açılmış durumda ancak net bir çözüm ve sonuç bilgisine henüz ulaşamadım. Buradaki Ford veya CVT şanzıman ustalarından hassasiyetle konuyu incelemelerini rica ediyorum.
Sorun 1: Özellikle belli bir mesafe (50 km ve üzeri mesela) kat ettikten sonra ortaya çıkıyor. "Otomatik vites kutusu arızası" uyarısı yanıyor. Bu uyarı yandığında yüksek sesle çalışıyor araç ve vites kolu sertleşiyor. Aracı kapatıp açınca sorun düzeliyor ama sonra tabi yine tekrarlıyor. Bu uyarıyı aldıktan sonra ise şöyle rahatsız edici bir süreç başlıyor; a. Vitesi R'ye alınca en az 6-7 saniye bekliyor ve küüt diye sertçe vuruyor. D'ye alınca yine o kadar bekliyor ve R'deki kadar olmasa da sertçe vuruyor. Bu durum aracı ilk çalıştırdığım zamanlarda olmuyor, dediğim gibi belirli bir süreden sonra başlıyor. Gerçekten rahatsız edici bir durum.
Sorun 2: Araç tam otomatik değil biliyorum ancak yine de bu kadar olmaması lazım. Olan şey şu, hafif eğimli bir yer bile olsa vitesi D'ye alınca ve freni bırakınca araç en az 1 metre falan geri kayıyor. Kavrama ve tutma hiç yok. Evet yarı otomatik ama birebir aynı model ve kasa araç arkadaşımda var, çok çok dik bir yokuş olmadıkça D'ye takar takmaz arabayı tutuyor. Ben D'ye taktığımda aracın kendiliğinden gaz alması 5-6 saniye sürüyor, freni bıraktığım an ölümüne kayıyor geri. Direksiyon hocasıyım, ben bile bazı yerlerde el freni kullanmak zorunda kalıyorum gaza ne kadar seri geçersem geçeyim yetişmiyor yani.
Görüştüğüm şanzıman ustalarının büyük çoğunluğu hidrolik beyin arızası olabileceğini, beyin takıp deneyeceklerini, eğer çözülmezse şanzıman söküleceğini söylediler. Birkaç usta ise valflerin yıpranmış veya kirlenmiş olabileceğini, valf temizlenirse sorunun çözülebileceğini iletti ama ortak kanı beyin.
Asıl konu şu ki araçta Nisan 2018 yılında şanzıman değişmiş, benden önceki sahibi 6000 TL masraf ile şanzıman değiştirmiş ancak değişimi yapan usta işin arkasında değil ve hiç getir yardımcı oluruz falan tarzında bir yaklaşımda bulunmadı. Ben zaten garanti vermedim, çıkma parça kullandık, sorunun kesin düzelmeyeceğini ona da söyledim falan demeye getiriyorlar.
Benim ustanın tarzından hissettiğim ise şu, bu adam şanzımana yeni yağ bile koymamış olabilir. Bu adam büyük ihtimalle şanzıman değişmiş olsa bile beyin değişmemiş olabilir.
Sevgili ustalar, ne olur bir öneride bulunun. İşinin ehli, gerçekten Ford Focus CVT'lerde uzman, tek derdi para olmayan, daha kafadan şanzımanı sökmemiz lazım demeyecek, dürüst birilerini önerin lütfen.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme