Şimdi Ara

Ford Focus ST-Line mı? Volkswagen golf mü? Düşüncelerinizi alalım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • https://www.otomobilhakkinda.com/ford-focus-st-line-mi-volkswagen-golf-mu/ yazımda da belirttiğim gibi. Sizinde tercihlerinizi sebepleriyle beraber alalım.


    Bu araçlar aslında özellikleri benzer fakat tercihleri, küçük farklılıklar yaptırıyor. Bütün özelliklerin dışında marka hastalığı olanları saymıyorum bile. Çünkü onlar dağlar kadar farkta olsa sevdiği markayı tercih edecektir.

    Araçlarda detaylı olarak bakılacak ana bölümler vardır. Şanzıman, performans, yakıt, sağlamlık, yol tutuşu gibi… Bu maddeleri ele alarak küçük bir karşılaştırma yaptım.

    Bu bölümler dışarıdan hemen hemen aynı gözükse de işin içinde olanlar daha kolay ayırt edebilir. Sizde merak ettiklerinizi ya da belirtmek istediğiniz düşüncelerinizi yorum olarak atabilirsiniz.

    İlk olarak Ford Focus St-Line’ı tanıyalım.


    Ford Focus St-Line

    Yeni Focus özellikle kendi segmentinde sürüş dinamikleri olarak bir adım öndedir. Yol tutuşunda Ford gerçekten çok iyidir. Tabii ki Focus modellerinde de yol tutuşu oldukça başarılıdır.

    Sürüş Teknolojileri

    Yeni Focus’da birçok markada olduğu gibi asistan ve destek sistemi bulunuyor.

    Bu sistemlerden bazıları; Adaptif Hız Kontrolü, Şerit Takip Sistemi, Aktif Park Asistanı, hassas Dinamik Far Sistemi, (Normal, Spor ve Eco) Sürüş Modları, Göz hizası gösterge paneli, Trafik Levhası Tanıma Teknolojisi gibi ayrıntılarıyla beraber çok uzun teknolojik sürüş sistemleri barındırıyor.


    Konfor ve Rahatlık

    Focus’ta özellikle dikkat çeken B&O PLAY Ses Sistemi oluyor. Bu sistem Premium seviyede kaliteye sahip olup 675 watt sunuyor. 8 inçlik multimedya sistemi ile CarPlay , AppLink gibi uygulamaları kullanabiliyorsunuz. Bunların dışında sesli komutla da yönetebiliyorsunuz.

    Açılabilir panoramik tavan seçeneğiyle özellikle şık tasarımına büyük ölçüde etkisi olmuş. Meşhur ayak ile açılan bagaj kapağı Yeni Focus’ta da karşımıza çıkıyor.


    Bu segmentte görmeye fazla alışık olmadığımız kablosuz telefon şarj bölümü de dikkat çekiyor.

    Akıllı anahtar ile kendi otomobil ayarlarınızı yapabilir ve elinizi kullanmadan otomobili kilitleyip açabilirsiniz.



    Kapı Kenar Koruması Yeni Focus’ta dikkat edilen ve gerçekten güzel bir detay olmuş. Koruma kapı açıldığında hızla açılıp, kapanırken hızla kapanıyor.

    Vücudu saran koltukları ve iç döşemelerde, konfor iyi derecede denilebilir.

    Performans

    1.0 Litre motoru ve 125 Beygir gücüyle oldukça başarılı bir performans sunuyor. Bu performansı 8 ileri otomatik şanzımanıyla iyi bir şekilde destekliyor. Bu modelde yakıt tüketimi ise ortalama 5lt/100km gibi değerlere sahip.


    Yeni Focus St-Line’da özellikle spor yay kullanımı da dikkat çekiyor. 18 inç alaşımlı jantları ve spor çizgileriyle de performans aracı olduğunu yansıtıyor.

    Güvenlik

    Güvenlik olarak baktığımızda sağlamlık açısından fazlasıyla sağlam bir araç. Teknolojik olarak ise Çarpışma Önleme sistemi gibi bazı özelliklere sahip. Euro NCAP güvenlik testinden ise 5 yıldız aldı.


    Araç içi kullanışlılık ve hacim

    Aracın içi oldukça geniş ve ferah olmakla birlikte konfor olarak iyi diyebiliriz. Bagaj hacmi ise 341 litre olarak sunuluyor.


    Tasarım

    Yeni Focus’un tasarımında ilk baktığımızda sanki Volvo’nun çizgilerinden esinlenilmiş gibi duruyor. Biraz alıntı yapılmış olsa bile kesinlikle araca yakışan bir tasarım olmuş. Agresif ve spor görüntüsüyle oldukça dikkat çekici bir hale getirilmiş.


    Volkswagen Golf Highline

    Her kesime hitap eden özellikle gençlerin gözdesi olan Golf, Volkswagen kalitesiyle kendisini oldukça sevdiriyor.

    Sürüş teknolojileri

    Golf’de diğer markalar gibi çok fazla sürüş teknolojisi barındırmamakta. Fakat en büyük sürüş teknolojisi 60 km/s hıza kadar trafikte aracın kontrolünü devralarak yarı otonom sürüş sağlıyor.

    Volkswagen Golf’de kullanılan bazı sürüş teknolojileri; Trafik Sürüş Asistanı, Park Asistanı, TFT LCD gösterge panel, Kör Nokta Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici…


    Konfor ve Rahatlık

    Golf’de en çok beğenilen ve dikkat çeken özelliklerinden biri ise ergoActive koltuklar. Bu koltuklarda 14 yönlü sürücü ayarı bulunup masaj özelliği de kendisine hayran bırakıyor.

    Yine 2019 modellerde yeni çıkartılan kablosuz telefon şarj özelliği bu modelde de mevcut.



    DYNAUDIO Excite ses sitemiyle gerçekten başarılı bir müzik keyfi sunuyor.


    Performans

    1.0 Litre 110 Beygir gücüyle Golf’de oldukça başarılı performansa sahip. 7 İleri DSG şanzıman ile vites geçişlerinde sorunsuz akıcılık sağlıyor. Yakıt tüketimi ise ortalama 4.9lt/100km gibi değerler sunuyor. Son kasa Golf’de 50 kg’lık bir ağırlık tasarrufu sağlanmış durumda.


    Güvenlik

    Volkswagen’in arabalarına genel olarak baktığımızda marka olarak sağlamlıklarını kanıtlamışlardır. Trafik sürüş asistanıyla acil durumlarda arabayı yapay zeka kontrol ederek güvenli duruma getirebiliyor.


    Araç içi kullanışlılık ve hacim
    Golf modeli performanslı aile aracı olması nedeniyle çok fazla tercih edilmektedir. Arabanın içi oldukça konforlu ve geniştir. Malzeme kalitesi olarak ta kendi segmentinde bir adım öndedir.


    Tasarım

    Yeni nesil Golf diğer kasalarına göre daha agresif ve daha kaslı tasarıma sahip. Özellikle aile arabası görüntüsünü bir yana koyup daha sade ve agresif bir görüntü elde edilmiş.

    Fiyatlar

    Ford Focus ST-Line başlangıç fiyatı; 169 bin 600 TL

    Volkswagen Golf Highline başlangıç fiyatı; 166 bin 300 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilhakkinda.com -- 3 Nisan 2019; 14:50:7 >







  • Focus , golf'ten çok daha üstün bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karşılaştırmada mutlaka fiyatlar da bulunmalı. Ekleyin isterseniz
  • Focusun alacağı versus
  • Abicim reklamını yapacaksan önce yazdıklarını buraya kopyalasan sonra da kaynak versen daha hoş olurdu. Okumadım sırf bu yüzden.

    Sorunun cevabı ise bence Golf.
  • Focus ST-Line fakat Golf hangi paket ?

    Klavyenin başına oturan otomobil yorumcusu, analist, stratejist, ekonomist oluyo...
  • Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    Yazının içerisinde Golf'ün paketini belirtmiştim fakat başlık uzun olmasın diye eklemedim. Yazıyı burada paylaşmamam benim hatam kusura bakmayın. Klavyenin başına oturma yorumunuza ise ön yargılı olmamanızı öneririm. Bilgisayarım var diye yazı yazmıyorum. Gazetecilikle ilgileniyorum ve eğitimim var. Ekonomist bölümüne gelecek olursak, tabii ki ekonomist değilim. Hürriyet Gazetesi ekonomi bölümünde stajımı tamamlıyorum ve hayatımızdaki ekonomik sorunlarla ilgili yorum yapabilecek kadar bilgim ve kapasitem var. Otomobil yorumcusu kısmında çok fazla araştırma yaparak ve deneyimleyerek yorumlarda bulunuyorum. Bilgileri yada yorumlarımı oturduğum yerden uydurmuyorum. Teşekkür ederim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Değerlendirmeniz için teşekkür ederim. Güncel fiyatları Ekledim.
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Yorumun için teşekkürler onu atlamışım yazıyı paylaştım.
  • Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    Ayrıca bilgi aldığım kaynaklar tamamen güvenilir ve kesin kaynaklar.
  • Yeni a180i al hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • otomobilhakkinda.com O kullanıcısına yanıt
    Focus'da Bang&Olufsen ses sistemi mevcut ve Golf'deki ses sisteminden çok daha iyidir.

    Bir otomobil eleştirisinde motor, şanzıman, iç ve dış malzeme kalitesi, yol tutuş, trim sesi, ses yalıtımı gibi kriterlerin yanı sıra, ses sisteminin de eleştirilmesi çok büyük önem arz eder.
  • Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    Tam olarak ses sistemi hakkında net bir bilgim yoktu. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. En kısa zamanda konu hakkında detaylı bilgi edinip ekleme yapacağım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.