2011 model dizel grand c maxım var. Yaklaşık 6 ay önce araç ustanın iş bilmemezliği sebebiyle motor conta ve üst kapağını yedi. Motor üst kapak ilgili diğer parçalarla birlikte çıkma bir üst kapakla değiştirildi. O günden beri motorun sesi eski sesinden farklı ve kaloriferden ve kaputtan yanık yağ kokusu geliyordu. Ustanın hocam normal ya demesi sebebiyle ve ilk yaptığı iş bilmemezlik sebebiyle usta değiştirildi:) Yapılanlar:
Bu işlemden sonra kaputtaki koku gitti kaloriferdeki koku gitmedi. Ve motor sesi bu yapılan işlemler sonrasında ilk gün eski sesine yakın sessizlikte aama sonraki günlerde yine farklı sesle çalışıyor. 5. gidişte Enjektör diplerde terleme varmış onları temizledik dediler. Koku yine gitmedi. 2 gün önce çuf çuf çuf ses gelmeye başaldı kenara çekmemle kaputtan duman yükselmesi bir oldu. Çekiciyle sanayiye gitti. Enjektör topu mu dedi bir parça kırılmış, ve enketörlerden kaçırmaya püskürtmeye başlamış, genelde bu parça zarar görür kırabileni ilk defa görüyorum diye espri bile yaptı usta. Bu işlemden sonra da yine araç sesi o gün ve ertesi gün eski sessizliğine yakın ama sonraki günler farklılaşıyor. Kalorifer açtığım anda koku geliyor ama sonrasında geçiyor. Artık sadece kaloriferi ilk açışımda geliyor. Enjektörler düzen mi tutmadı acaba başka bir sıkıntı mı var? artık servise gidip fazlasıyla para bayılıp baştan aşağı yaptırma aşamasına geldi lütfen bilgisi olan yardımcı olabilir mi? |
Bildirim