Arkadaşlar artık tek çarem buraya yazmak. usta ne yaptı etti sorunu bulamadı....
Araçla giderken alt devirde aracım tekliyor.
Yani 3. viteste motor 1000 devir civarındaysa ve gaza bassam, eskiden (aldığım günden beri) hafif rolanti üstü olduğu için titreme olurdu ama kimse hissetmezdi.
Şimdi araba ileri atıyo kendini sonra duruyo sonra tekrar atıyor. tabi saniye içinde oluyo bu dediklerim. Ama zannedersiniz arkadan gelip biri çarpıyor art arda..
Bu problemin kaynağı nedir?
Ateşleme bobini mi diye düşündüm ama özel servis baktı değil dedi. siz ne dersiniz?
Araç: Ford Mondeo 2000cc 145 hp düz vites benzinli 2004 model.
Teşekkürler
Teklemeler için ilk bakılacak yer dediğiniz gibi ateşleme elemanlarıdır. Bujiler, buji kabloları ve bobinler sorunsuz olmalı yani. Usta bobinin sadece ateşleme kıvılcımı üretip üretmediğini kontrol ederek sorun olmadığına karar verdiyse bence yetersiz. Bazı araçlarda ateşleme bobinleri çok hassas olabiliyor. Kıvılcım akımı bobin tarafından eskisi gibi yeterli üretilmiyor olabilir. Bilhassa lpg de yetersiz ateşleme hemen kendisini tekleme olarak hissettirir.
Tavsiyem önce buji kontrolü, vakti geldiyse değişimi. Ateşleme kabloları son 30 - 40 bin km içinde değişmediyse mutlaka değişmeli. Bunlardan sonra bobin performansına yönelmeli, gerekirse yeni bir bobinle deneme yanılma yapılarak kontrol edilmeli.
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Teklemeler için ilk bakılacak yer dediğiniz gibi ateşleme elemanlarıdır. Bujiler, buji kabloları ve bobinler sorunsuz olmalı yani. Usta bobinin sadece ateşleme kıvılcımı üretip üretmediğini kontrol ederek sorun olmadığına karar verdiyse bence yetersiz. Bazı araçlarda ateşleme bobinleri çok hassas olabiliyor. Kıvılcım akımı bobin tarafından eskisi gibi yeterli üretilmiyor olabilir. Bilhassa lpg de yetersiz ateşleme hemen kendisini tekleme olarak hissettirir.
Tavsiyem önce buji kontrolü, vakti geldiyse değişimi. Ateşleme kabloları son 30 - 40 bin km içinde değişmediyse mutlaka değişmeli. Bunlardan sonra bobin performansına yönelmeli, gerekirse yeni bir bobinle deneme yanılma yapılarak kontrol edilmeli.
O zaman ateşleme kabloları, bujiler, bobin performansı ve başka bir yerde okuduğum motor kulaklarını da kontrol için not etsem keafi mi?
teşekkürler
Sonuç: ateşleme bobini ve bobinden bujilere giden kablolar değişti, alt devirlerdeki sarsıntı tekleme veya vuruntu düzeldi.
Servis görevlileri problemi "kesinti" olarak tanımladı.
Bilginiz olsun....
sorunun çözülmesine sevindim bendede aynı kasa aynı motor mondeo var
lpg ile çok güzel çalışıyor ama kitin düzgün ve eksiksiz olması lazım
sormak istediğim kaç tl harcadınz o parçaları değiştirmeye ? aracta lpg varmı
quote:
Orijinalden alıntı: BOLDVIPER
sorunun çözülmesine sevindim bendede aynı kasa aynı motor mondeo var
lpg ile çok güzel çalışıyor ama kitin düzgün ve eksiksiz olması lazım
sormak istediğim kaç tl harcadınz o parçaları değiştirmeye ? aracta lpg varmı
600 TL özel servis....
50 tl işçilik aldı, gerisi kablo ve bobin.
yetkili servisten aldığım fiyat 1100 TL civarıydı. %25 indirim sağlarız demişlerdi. o da 825 TL'ye tekabul ediyor.
teşekkür ederim, çok şükür kurtulduk.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme