Şimdi Ara

FORD'un Yeni Makinesi 1.5 TDCi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
124
Cevap
3
Favori
51.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    Ki zaten PSA grubuyla ortak o motorlar Psa dan devşirme falan yok ortada onuda geçtim Psa grubuyla anlaşmaları feshettiler artık kendi motorlarını üretecek ford

    Bu kısımdan emin misiniz? Zira benim bahsi geçen motor ile okuduğum kaynaklar motorun DLD ailesinden olduğunu, 1,6'dan devşirildiğini yazıyor.

    DLD/DV motorlar da yine PSA/Ford motorları.
  • Güncel..
  • Fiesta'ya direkt 1.6 115PS motoru koymayan geri kafalı Ford utansın. Hem ayıp, hem de yazık.
  • 1.3 multijet puntomda 95 hp güç çıkıyor üstelik 1248 cc ,ford mühendisleri hakkaten saçmaalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yeni motor Renault'un 1.5dCi motoru değil mi zaten. Neyi tartışıyoruz anlamadım, Ford'un kendi dizel motoru olmadı ki hiç bu CC aralıklarında.

    Bence PSA motorundan dCi motoruna geçişi son derece olumlu bir hareket.
  • Renault'dan alınma değil.Ford'un psa'dan bağımsız kendi geliştirdiği bir motor.
  • motor güç verilerini görünce forum kesin vurup öldürmüştür dedim , haklı çıktım ve haklısınız arkadaşlar
  • Bu 1.5 motoru hangi amacın karşısına koymak gerekiyor. Ben göremedim. Küçük hacminden dolayı vergi avantajını mı hedefliyor? Cevap hayır.
    Bu anlamda 1.5 motorun bir avantajı yok. Performans desek o anlamda da öne çıkan bir tarafı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail hoca -- 3 Şubat 2013; 10:48:48 >
  • İyide renault zaten bu motorun hemen hemen aynısını
    2004 te piyasaya sürdü arada tam 9 sene var
    biraz daha iyi olabilirdi motor

    1.5 Dci 80 beygir 185 Nm Tork
    Max tork 2000
    Max güç 4000
    Şehir dışı 3.9 litre şehir içi 5.5 Litre

    Abartmaya gerek yoktu yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belliki fabrika bizden yine beygirleri esirgiyor.

    Megachips Chiptuning olarak bu motorunda hakettiği gücü üretmesini sağlayacağız..

    ArGe çalışmalarımız başladı..

    http://www.facebook.com/megachips.chiptuning

    Facebookdan takip edebilirsiniz.
  • Tamamen 250.000 km'yi devirsin diye tasarlanan bir motor baska birşey beklmeyin...
    Az güç üretimi ve bunun yanında mekanik aksamda az yıpranma amaçlanmış....



    600 cc lik bir yarış motoruda 100 bg güç üretir.Önemli olan dayanıklılık ve yakıt tuketımıdır....
  • bende size katılıyorum motor ömrü uzatılmış. Şehir içi kullanımda bence üzmeyecek bir motor
  • Tamamen B segmenti şehir içi kullanılan Ford araçlar için geliştirilmiş yeni bir motor; yeni enjeksiyon sistemi; düşük sürtünmeli piston kaplamaları ve değişken basınçlı yağ pompası kullanılmış bir motordur; AMAÇ GÜÇ ÇIKARMAK DEĞİL ŞEHİR İÇİNDE DÜŞÜK TÜKETİMLİ ANCAK SERI bir dizel motor üretmek.

    2013 yılında 75 beygir güç mü olur diyenler, 2013 yılında 998 cc motordan 125 hp çıkartan bir firmadan bahsediyoruz bilmem farkındamısınız?
    Ayrıca aynı motorla Ford 2012 yılındaki tüm motor ödüllerini almıştır.

    Atıp tutmadan sallamadan önce biraz araştırsanız keşke. Ayrıca şunu da söyleyeyim 1.6 TDCI ile tamamen avrupa normlarına uygun 145 HP 340nm tork ile geliştirilmiş bir motorunun olduğunu sızdırmıştı Ford.
  • Az bekleyin bmw 1.5 180 hp dizelini çıkarınca yorum yazacağım..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel olarak en çok beğenediğim multijet motor. nedendir bilemeyecem ama çok iyi gidiyor
  • Uzunca süre takıntılı bir şekilde düşük km 1.6 TDCI Titanium paket Fiesta aradım. Sahibinden.com'da zaten 25-30 tane ilan var, bunların düşük km olanlarının sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

    Aslında başlık konusu olacak olaylar yaşadım, Bursa'dan kalkıp İstanbul'a gittim bir ilan için. Adamla Ford yetkili servisinde buluştum, arabaya ekspertiz raporu çıkartıp sıkıntısı yoksa arabayı alacaktım. Ama ben adamla muhabbet ederken özellikle 1.6 baktığımı söyleyince adam şaşırdı, arabanın 1.4 olduğunu söyledi! İlanı adam vermemiş, ilanda üstüne basa basa 1.6 yazılmış ama ruhsata baktık araba 1.4. Neyse adam da ben de baya üzüldük, biraz kızdım ama kısmet değilmiş dedim.

    Sonra gelmişken bi iki araba daha bakayım diye cepten sahibinden.com'a girdim. Bir ilan daha buldum, araba 40 bindeydi. 36.500 yazmıştı, fiyat yüksekti ama yine de aradım 34 teklif ettim. Adam arabayı gör anlaşalım dedi, yarım saate buluştuk. Şaka yollu adama araba 1.6 di mi diye sordum adam kendinden emin tabi tabi diye onayladı. Arabanın yanına gittik tertemiz, gıcır gıcır. Eşi kullanmış hep, sadece işe gidip gelirken. Neyse inceledim ettim ruhsata da bakayım dedim ama şüphelendiğimden değil, öylesine. Ama o da ne? Bu da 1.4 çıkmasın mı!!! Adama gösterdim şok oldu. Geçen sene 10.000 km'deyken almış arabayı, sahibinden.com'daki en pahalı ilanmış!!! Bakmak aklına gelmemiş hiç, bilmiyormuş bu arabanın bir de 1.4'ü var.

    Neyse, adam yıkıldı, defalarca özür diledi. Dedim ki arkadaşım da Fiesta bakıyor, araban temiz ama piyasası bu değil anlaşırsak ona alalım dedim. 32.500'e anlaştık arkadaşıma aldık :)

    Bayram öncesiydi, ben araba işini erteledim sonra tekrar ilanlara göz atmaya başladım. 12 binde 2010 bi tane buldum, 35.000 yazmış ama km çok az, 35.000 eder dedim, adamı aradım konuştuk yaşadığım komediyi anlattım adam yok dedi bu kesin 1.6 alırken 2 ay sıra bekledim ruhsatın fotosunu çekip göndereyim dedi. Tamam dedim ama hala emin olamıyorum, adam gönderdi evet nihayet :)

    Bu hafta sonu arabaya bakmak için sözleştik, ben para olaylarını ayarlayayım sana da hafta ortası kapora göndereyim dedim. Tamam dedi, Çarşamba aradım adamı hesap no almak için. Ama adam ne dese beğenirsiniz? Ya işte ben fiyatı az yazmışım kem küm, 37 binden aşağı olmaz. Dedim kardeş 35 binden bir kuruş fazla vermem sen bilirsin. Canın sağolsun dedi (adama bak sanki ben fiyat kırdım canın sağolsun diyor).

    O iş de yatınca kızdım, sıfır Fiesta'lara bakmaya başladım. Ben biraz tüketici kredisi kullanmayı düşünüyordum, elimdeki paranın hepsini arabaya vermemek için çünkü ev de bakıyorum peşinat lazım. Ford finansın süper bir kredi kampanyası vardı, faizler 36 ay için 0,50 civarı. 24 ayda sıfıra kadar düşüyor. Dedim ikinci ele tüketici çekeceğime gideyim sıfır bakayım, zarar ederim ama istediğim arabayı bulamıyorum ki!

    1,5 TDCI Titanium X metalik için 44.000 fiyat aldım. Ama kafama takılan arabanın 1.5 75 beydir oluşuydu, araştırmaya koyuldum. Şunu buldum;




    Diyor ki 1,6 TDCI (Avrupa'da hala var ve start-stop sistemi ve fren enerjisi geri dönüşümü sistemi ile satılıyor) iyi güzel ekonomik ama biraz gürültücü ve sarsıntılı çalışıyor, ve tork eğrisi biraz dengesiz. 1.5 TDCI daha ucuz, yakıt tüketimi onun kadar olmasa da makul (İngiltere2de tax free yani emisyonu düşük olduğundan vergiden muaf) ve daha sessiz. Ayrıca tork düşük olsa da tork eğrisi daha dengeli, daha yavaş ama pürüzsüz bir hızlanma sağlıyor. Aracı çekebiliyor ama Ecoboost motor gibi atik değil.

    Böylelikle aklıma yattı. Aracın az yakması benim için çok önemli çünkü günde 60 km yapacağım. Bursa çevre yolunda 90-100 km hızla maks 4 litre gibi değerler yakalarsam güçten biraz ödün verebilirim.

    Yani bu motor 1.4'ten biraz daha torklu, biraz daha sessiz ve sarsıntısız bir motor. Test sürüşüne çıkmadım ama yarın çıkabilirim, izlenimlerimi yazarım. 1.4 TDCI çok kullandım ve kalkışlarda fena olmasa da ara hızlanmalarda zayıf buldum, bu bir tık daha iyiyse işimi görür diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRaNZ FeRDiNaND -- 25 Ağustos 2013; 20:32:19 >




  • o değilde bunu connecte koyarlarsa 1.3 doblonun maskarası olur ya la
  • FRaNZ FeRDiNaND F kullanıcısına yanıt
    Güzel yazılmış. Beğendim.


    İngiltere'deki vergi sisteminden bahseden cümle işin anahtar noktası. Ben de dahil forumdaki çoğu insan eleştirirken, motor hacmine dayalı vergi sisteminin sadece bize has olduğunu unutuyor. Emisyon ve tüketim değerleri iyi olduktan sonra ,isterse 2000 cc olsun. Adamların umurunda olmaz.
  • bende345 kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, aynen öyle. 100 gramdan az (kilometrede) karbon salınımı yapan otomobiller için bizim yıllık diye tabir ettiğimiz "Road Tax" yani yol vergisi sıfır İngiltere'de. 1.6 TDCI motor için de bu böyle; 1.5 TDCI 98g/km 1.6 TDCI 95g/km emisyon değerlerine sahip. 1.6 motor daha az yakıyor kağıt üstünde yani. Ayrıca 1.6 TDCI motorun start stop sistemli versiyonu 87g/km değerine sahip.

    Fakat yakın zamanda Ford'un 1.5 dizellerin daha güçlü versiyonlarını piyasaya sürmesini ve 1.6 üniteyi üretimden çekmesini bekliyorum. Çünkü bu motor güçlü de olsa gerçekten biraz gürültücü ve söylendiği gibi karakteri biraz dengesiz. Bunu daha önce kullandığım 1.6 TDCI 109 HP Focus'ta da hissetmiştim. Ama yine de bulsaydım Fiesta'nın 1.6 dizelini alırdım, ama bulamadım




  • Bence ford bu motoru 1.6 litrelik psa grubu motoruna alternatif olarak üretti.İleride anlaşma bozulursa geliştirip 1.6'nın yerine koyarım diye düşündü yani.Başka mantıklı bir açıklaması yok.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.