Şimdi Ara

FORUM SAAB HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYOR (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
2
Favori
9.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saab diye bir araba var, bir de Saab diye Uçak var. Mecazen yazmıyorum gerçek olarak hem otomobil, hem ağır yük taşıtları- kamyon, tır vs. - hemde Uçak üreten bir firmadan bahsediyoruz. Kimi faaliyet alanları piayasa koşullarına yenik düşse de koca bir organizasyondur SAAB markası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    Saab diye bir araba var, bir de Saab diye Uçak var. Mecazen yazmıyorum gerçek olarak hem otomobil, hem ağır yük taşıtları- kamyon, tır vs. - hemde Uçak üreten bir firmadan bahsediyoruz. Kimi faaliyet alanları piayasa koşullarına yenik düşse de koca bir organizasyondur SAAB markası.

    TEBRİKLER ağzınıza sağlık arkadaşım türkiye gibi yol şartlarına ve şahin parasına mercedes konforu almak isteyen saab'ı gerçekten kullanmadan masrafını görmeden aracı sadece netten ve trafikte yoldan görerek kulaktan dolma laflar ile konuşanlara çok güzel bir gönderme olmuş ben 10 yıldır türkiye de saab kullanıcısı olarak 5 yıl 9000 5 yılda ve hala kullandığım 1998 model safkan 9-3 ile türkiye gibi bir yollara sahip ülke de gerçekten çok mutlu mesut yaşıyorum ama yaptıracağınız kişileri iyi seçmeniz önceliği ile herkese gösterilecek ve elletilecek bir araç değil olsa idi sanayi de mercedes bmw gibi her köşe başında tamircisi olurdu çok spesifik bir bir motora sahip değil gibi görünse de sensörler yüzünden bir çok mekanik parça değişimlerinde diğer kontroller yapılmaz ise araç arızaya daha farklı yerlerden vermeye devam ediyor ama verdiği arızanın esas sebebi sensörün bağlı olduğu parçadan ziyade değişen parça olabiliyor




  • saab bu ülkede en az 15 sene ölü
  • Saab deyince aklıma DH'nin fanatikleri, yere göre sığdıramayıp iş almaya gelince arazi olan üyeleri geliyor.

    Yıllardır Saab-Volvo övülür. Volvo alan birkaç kişiye, Saab alan da 1 kişiye rastladım. O da coolfire nickli üye olması lazım, öncesinde veya sonrasında fanatikçe övdüğünü de hatırlamıyorum.
  • Çok kaliteli araçlar tasarım olarakta fena değiiller. Bir bilgi vereyim. Fiat Tempranın esinlendiği Model Fiat Croma ama Cromanında yapılması Saab ın bir modeli baz alınarak yapıldı. Hatlar yakın tutuldu, zaten Tempra çizgi olarak Tipik İtalyanlardan biraz farklılık gösterir buda kanında Saab olduğu için.
  • saab ın triger seti sanırım 1250 ila 1500 tl arasındaydı. değişimi ise 2500 ila 3000 tl ye patlıyor. bu önemli ayrıntıyı unutmayın. ona göre saab alın...
  • Ben 1,5 yıl 2000 model Saab 9.3 kullandım. Kısaca dokunduğunuz her şeyde ayrıca bir özen, bir kalite olduğu tartışmasız doğru.
    Bu aracıma çok değil 7-8 ay kadar önce detaylı bakım yaptırmıştım. Yağ değişimi, bujiler,filtreler,polen,şanzıman yağı, sıfır radyatör takıldı, v.s. dört dörtlük bir bakım kıscası. Fiyatı 1.200 Tl
    Şuan dizel fiesta aracım var. Ford servislerini arayın ve rutin km bakım fiyatı alın. Ben söyleyim: 600 Tl. Triger değişimi fiyatı: 1.750 Tl. Ford Focusun sadece bir radyatör fiyatı yaklaşık 800 Tl. DH deki Saabcılar hikayeci değil birçoğu ya Saab sahibi, ya daha önce sahibi olmuş, ya kullanmış, yada en masum haliyle saabı sevmiş. Hepsi de forumda paylaşmak için yeterli sebeptir.Citroen den Peugeot Dan Opel den korkmayan Saab dan hiç korkmasın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme

    saab ın triger seti sanırım 1250 ila 1500 tl arasındaydı. değişimi ise 2500 ila 3000 tl ye patlıyor. bu önemli ayrıntıyı unutmayın. ona göre saab alın...

    Benim saab'ımda zincirli Triger vardı. 300.000km'de aracı verdiğimde motoruna anahtar değmemişti. Saab alırken hangi motorla aldığınıza dikkat edin. Homo motorlu Saab almayın. Onun yerine gidin Opel alın. Delikanlı Saab motorları bellidir. 350.000km'den önce su koyan bir delikanlı Saab motoru sahibinin zulmüne uğramış ve üstüne bakımları atlanmış veya otobanda 2-3 saat yarış motosikleti ile kapışmış demektir.




  • 1 yıl içinde evleneceğim. Evlenirken araba lazım olacak. Zira evin arabalarına çökme imkanım kalmayacak. Eğer Saab Delikanlı 9-3'ü 2003'de bırakmamış olsa, 2005-2006'ya kadar HB üretimi yapmış olsaydı kesin Saab alırdım. Ama şimdi 2002 model düz vites bir Saab bulsam alsam bile, araba 11 yaşında olacak. Kasko yaptırmak bile dert. Kaskosuz arabaya binmem. Belli olmaz ama, önüme ucuza çıkarsa üstüne atlayabilirim.

    Şimdilik niyetim tercihen motoru yanlış LPG montajından falan cortlamış 2008-2010 manuel impreza 2.0 HB bulmak. ABD kaynaklarımı kullanarak JDM motor, 2.0wrx'den fren disk belki kaliper, 225-45-17 lastikler saplamak ve 2.0 atmosferik 190hp 4 çeker binmek gibi bir fantazim var. Bir de Prins LPG taktık mıydı... Dadından yinmez... Biri ölücü mü demişti? Bizde her yol var. Ölücülüğü de iyi biliriz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme

    saab ın triger seti sanırım 1250 ila 1500 tl arasındaydı. değişimi ise 2500 ila 3000 tl ye patlıyor. bu önemli ayrıntıyı unutmayın. ona göre saab alın...

    Benim saab'ımda zincirli Triger vardı. 300.000km'de aracı verdiğimde motoruna anahtar değmemişti. Saab alırken hangi motorla aldığınıza dikkat edin. Homo motorlu Saab almayın. Onun yerine gidin Opel alın. Delikanlı Saab motorları bellidir. 350.000km'den önce su koyan bir delikanlı Saab motoru sahibinin zulmüne uğramış ve üstüne bakımları atlanmış veya otobanda 2-3 saat yarış motosikleti ile kapışmış demektir.

    yarış motoruyla kapışsa bile o motora birşey olacağını zannetmem; saablar otoban aracıdır, s.içi yollara gelmezler...

    homo motor tam olarak nasıl bir motor, ilk defa duyuyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme

    saab ın triger seti sanırım 1250 ila 1500 tl arasındaydı. değişimi ise 2500 ila 3000 tl ye patlıyor. bu önemli ayrıntıyı unutmayın. ona göre saab alın...

    Benim saab'ımda zincirli Triger vardı. 300.000km'de aracı verdiğimde motoruna anahtar değmemişti. Saab alırken hangi motorla aldığınıza dikkat edin. Homo motorlu Saab almayın. Onun yerine gidin Opel alın. Delikanlı Saab motorları bellidir. 350.000km'den önce su koyan bir delikanlı Saab motoru sahibinin zulmüne uğramış ve üstüne bakımları atlanmış veya otobanda 2-3 saat yarış motosikleti ile kapışmış demektir.

    yarış motoruyla kapışsa bile o motora birşey olacağını zannetmem; saablar otoban aracıdır, s.içi yollara gelmezler...

    homo motor tam olarak nasıl bir motor, ilk defa duyuyorum...

    Homo motor tamamen esprisine söylediğim birşey. Homoseksüel babında.

    Saab'ın klasik motorları:

    2.0 i (eskide kaldı, sağlam, ama tavsiye etmem)
    3.0 Griffin (eskide kaldı, sağlam, ama motor büyüklüğüne göre düşük performans, tavsiye etmem)
    2.0 T LPT (düşük basınç turbo) (Çok performansa ihtiyacınız yoksa uygundur)

    2.0 t (yenilerde çıkmış bir mevzu, küçük t. 170-180hp aralığında oluyorlar)
    Bu 2.0t'lerde iki motor kullanılmış. Bir 2.0 küçük turbo (iyi motor), bir 1.8 büyük turbo (Saabın klasik motoru değil)

    Bir de eskiden beri süregelen 2.0T (büyük harle "T") var. Bu motor 94'de 185hp iken, daha sonralarda 205 hp'ye kadar versiyonları çıkmış, Saab'ın yıllarca bıdık bıdık ekleye ekleye geliştirdiği, ilk modeli 1980'lerde ortaya çıkmış, bu temel üzerinde geliştire geliştire versiyonlarını oluşturduğu bir motordur. Bana uygun olan motor budur. Delikanlı motordur. Türkiye şartlarında bakımlarını düzgün yaparak orta sertlikte kullanarak 350.000km'ye kadar tık demez. Anahtar değmez. 240.000km gibi Turbo su koyar (Allah'ın emridir), ki bir Turbo'nun 240.000km dayanması süper birşeydir. Bendeki motor buydu. 185hp. 300.000km'de iken Anahtar değmemiş, yağ eksiltmiyor ve motor üfleme yapmıyordu. 300.000km'ye gelene kadar iki kere benzin pompası eskitir. Benzini aldığınız yere dikkat etmezseniz enjektörler de 280 - 290.000'de ben gidiviyim demeye başlar. Motor kodu B204 olan motordur. Buji kaseti kırmızıdır. 205'liklerde siyah buji kaseti mevcuttur. Üretildiği yıllarda buji kaseti hatalı üretimdi. 150.000km civarında cortluyordu. Yenisini alınca düzeliyordu. Muhtemelen 94-96 arasında buji kaseti cortlamamış bir B204 bulamayacağınız için önemli bir detay değil.
     FORUM SAAB HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYOR


    Aero motorları var. 2.8 falan. Detayını bilmem. Ancak yüksek km'de bol aero gördüm. 2.0 Aero falan var. Yemeyin çocuğum. BMW'nin 3.20'yi M paket satması gibi birşey. B204 motorun bir yeni nesli b205. Şans bu ya 205hp... Temelde B204 ile aynı motor. İşte 2.0 Aero b205 motorlu Aero bodykitli Saab. Gerçek Aero 2.8 olur.

    Ancak bir yerde Viggen varsa kaçın. Kişisel tavsiyemdir. Türkiye'de iki tane vardır. Çoğu parçası 98-02 9-3 parçası değildir. Sadece dış görünüş ve içi 9-3 olan bu araba 9-3 şasesinin güçlendirilmiş versiyonu bir şaseye, alakasız rotil, rot, ön takım, arka takım, kaliper, disk, balata, debriyaj baskı balatasına sahip bir arabadır. Çok değil 230hp'dir. Ancak Sadece yazılımla 290 rahat elde edilir. Türkiye'deki iki Viggen de 400hp + sorunsuz yürümektedir. Uzak durun derken ciddiyim: Kaçın! Rengi Viggen Mavisidir. Bildiğim kadarı ile tek renk.

    1.9 tid motor Saab'ın değildir. İyi bir dizel motordur. Ancak Saab'ın en çok şikayet aldığı motorlarından biridir. (Sanırım 1.8t'lerin şikayeti daha fazla) Bu motorun kötü olduğu anlamına gelmez. Sadece günümüz sıradan arabalarındaki gibi bir motordur. Çok uzun bir ömür vaat etmez. 1.9ttid ise bu motorun oynanmış, biraz geliştirilmiş ve çift turbo takılmış halidir. Bildiğim kadarı ile Saab'ın olmayan motorun Saab tarafından geliştirilmesi diyebiliriz 1.9ttid için.

    2 saat otobanda motorla kapışan saab geyiği ise Ankara Şaşmaz'da sandık motor atılan bir Saab'ın hikayesidir. Sahibi yanlış ve eksik yağ ile İstanbul Ankara arası bir yarış motosikletini takip etmiş, Ankara girişinde motora yatak sardırmış. Hakan ustada arabaya motor atılıyordu. Kısaca tamamen geyiktir.




  • @Huseyin zst
    9.5 lerin 2.3 aero motorlarına ne dersiniz. 2001 230 hp iken 2002 sonrası 250 hp.
    Yada bir Saab aracı en karakteristik olarak tanımlayan model hangisidir sizce.
    Gönlümde 9.5 aero vardır her daim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme

    saab ın triger seti sanırım 1250 ila 1500 tl arasındaydı. değişimi ise 2500 ila 3000 tl ye patlıyor. bu önemli ayrıntıyı unutmayın. ona göre saab alın...

    Benim saab'ımda zincirli Triger vardı. 300.000km'de aracı verdiğimde motoruna anahtar değmemişti. Saab alırken hangi motorla aldığınıza dikkat edin. Homo motorlu Saab almayın. Onun yerine gidin Opel alın. Delikanlı Saab motorları bellidir. 350.000km'den önce su koyan bir delikanlı Saab motoru sahibinin zulmüne uğramış ve üstüne bakımları atlanmış veya otobanda 2-3 saat yarış motosikleti ile kapışmış demektir.

    yarış motoruyla kapışsa bile o motora birşey olacağını zannetmem; saablar otoban aracıdır, s.içi yollara gelmezler...

    homo motor tam olarak nasıl bir motor, ilk defa duyuyorum...

    Homo motor tamamen esprisine söylediğim birşey. Homoseksüel babında.

    Saab'ın klasik motorları:

    2.0 i (eskide kaldı, sağlam, ama tavsiye etmem)
    3.0 Griffin (eskide kaldı, sağlam, ama motor büyüklüğüne göre düşük performans, tavsiye etmem)
    2.0 T LPT (düşük basınç turbo) (Çok performansa ihtiyacınız yoksa uygundur)

    2.0 t (yenilerde çıkmış bir mevzu, küçük t. 170-180hp aralığında oluyorlar)
    Bu 2.0t'lerde iki motor kullanılmış. Bir 2.0 küçük turbo (iyi motor), bir 1.8 büyük turbo (Saabın klasik motoru değil)

    Bir de eskiden beri süregelen 2.0T (büyük harle "T") var. Bu motor 94'de 185hp iken, daha sonralarda 205 hp'ye kadar versiyonları çıkmış, Saab'ın yıllarca bıdık bıdık ekleye ekleye geliştirdiği, ilk modeli 1980'lerde ortaya çıkmış, bu temel üzerinde geliştire geliştire versiyonlarını oluşturduğu bir motordur. Bana uygun olan motor budur. Delikanlı motordur. Türkiye şartlarında bakımlarını düzgün yaparak orta sertlikte kullanarak 350.000km'ye kadar tık demez. Anahtar değmez. 240.000km gibi Turbo su koyar (Allah'ın emridir), ki bir Turbo'nun 240.000km dayanması süper birşeydir. Bendeki motor buydu. 185hp. 300.000km'de iken Anahtar değmemiş, yağ eksiltmiyor ve motor üfleme yapmıyordu. 300.000km'ye gelene kadar iki kere benzin pompası eskitir. Benzini aldığınız yere dikkat etmezseniz enjektörler de 280 - 290.000'de ben gidiviyim demeye başlar. Motor kodu B204 olan motordur. Buji kaseti kırmızıdır. 205'liklerde siyah buji kaseti mevcuttur. Üretildiği yıllarda buji kaseti hatalı üretimdi. 150.000km civarında cortluyordu. Yenisini alınca düzeliyordu. Muhtemelen 94-96 arasında buji kaseti cortlamamış bir B204 bulamayacağınız için önemli bir detay değil.
     FORUM SAAB HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYOR


    Aero motorları var. 2.8 falan. Detayını bilmem. Ancak yüksek km'de bol aero gördüm. 2.0 Aero falan var. Yemeyin çocuğum. BMW'nin 3.20'yi M paket satması gibi birşey. B204 motorun bir yeni nesli b205. Şans bu ya 205hp... Temelde B204 ile aynı motor. İşte 2.0 Aero b205 motorlu Aero bodykitli Saab. Gerçek Aero 2.8 olur.

    Ancak bir yerde Viggen varsa kaçın. Kişisel tavsiyemdir. Türkiye'de iki tane vardır. Çoğu parçası 98-02 9-3 parçası değildir. Sadece dış görünüş ve içi 9-3 olan bu araba 9-3 şasesinin güçlendirilmiş versiyonu bir şaseye, alakasız rotil, rot, ön takım, arka takım, kaliper, disk, balata, debriyaj baskı balatasına sahip bir arabadır. Çok değil 230hp'dir. Ancak Sadece yazılımla 290 rahat elde edilir. Türkiye'deki iki Viggen de 400hp + sorunsuz yürümektedir. Uzak durun derken ciddiyim: Kaçın! Rengi Viggen Mavisidir. Bildiğim kadarı ile tek renk.

    1.9 tid motor Saab'ın değildir. İyi bir dizel motordur. Ancak Saab'ın en çok şikayet aldığı motorlarından biridir. (Sanırım 1.8t'lerin şikayeti daha fazla) Bu motorun kötü olduğu anlamına gelmez. Sadece günümüz sıradan arabalarındaki gibi bir motordur. Çok uzun bir ömür vaat etmez. 1.9ttid ise bu motorun oynanmış, biraz geliştirilmiş ve çift turbo takılmış halidir. Bildiğim kadarı ile Saab'ın olmayan motorun Saab tarafından geliştirilmesi diyebiliriz 1.9ttid için.

    2 saat otobanda motorla kapışan saab geyiği ise Ankara Şaşmaz'da sandık motor atılan bir Saab'ın hikayesidir. Sahibi yanlış ve eksik yağ ile İstanbul Ankara arası bir yarış motosikletini takip etmiş, Ankara girişinde motora yatak sardırmış. Hakan ustada arabaya motor atılıyordu. Kısaca tamamen geyiktir.

    benim araba 2000 model saab 9-3 ts aero modeliydi, 205 hp gücünde.

    sert süspansiyonunu sevmemiştim. sanırım bir tek 9-3 ts aero modelinde ve viggen modelinde sert süspansiyonlar var, değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    @Huseyin zst
    9.5 lerin 2.3 aero motorlarına ne dersiniz. 2001 230 hp iken 2002 sonrası 250 hp.
    Yada bir Saab aracı en karakteristik olarak tanımlayan model hangisidir sizce.
    Gönlümde 9.5 aero vardır her daim...

    Viggen'deki motor zaten bu 2.3 motorun ta kendisi. ABD'de kullanıcı bol, araçlarına motor toplayanlar 2.0T'ye sövdüklerinden daha çok sövmüyor. Demek ki iyi motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    @Huseyin zst
    9.5 lerin 2.3 aero motorlarına ne dersiniz. 2001 230 hp iken 2002 sonrası 250 hp.
    Yada bir Saab aracı en karakteristik olarak tanımlayan model hangisidir sizce.
    Gönlümde 9.5 aero vardır her daim...

    Viggen'deki motor zaten bu 2.3 motorun ta kendisi. ABD'de kullanıcı bol, araçlarına motor toplayanlar 2.0T'ye sövdüklerinden daha çok sövmüyor. Demek ki iyi motor.

    Siz uzak durun, kaçın derken Viggen de ve 9.5 de kullanılan 2.3 turbo motordan bahsetmediniz o halde...yanılıyor muyum.
    Genel olarak biraz 9.5 den bahseder misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    @Huseyin zst
    9.5 lerin 2.3 aero motorlarına ne dersiniz. 2001 230 hp iken 2002 sonrası 250 hp.
    Yada bir Saab aracı en karakteristik olarak tanımlayan model hangisidir sizce.
    Gönlümde 9.5 aero vardır her daim...

    Viggen'deki motor zaten bu 2.3 motorun ta kendisi. ABD'de kullanıcı bol, araçlarına motor toplayanlar 2.0T'ye sövdüklerinden daha çok sövmüyor. Demek ki iyi motor.

    Siz uzak durun, kaçın derken Viggen de ve 9.5 de kullanılan 2.3 turbo motordan bahsetmediniz o halde...yanılıyor muyum.
    Genel olarak biraz 9.5 den bahseder misiniz

    Ben uzak durun, kaçın! derken, siz başka arabanın içinde iseniz kaçın. Kovalamaya kalkmayın, adamı darlamayın, hasta etmeyin. Zira Türkiye'de iki tane var. İkisi de gırtlağına kadar dolu arabalardı. 470hp falan bir pıstlar egzosu bizim gay guy arabaları refuje atar. Ondan diyorum kaçın diye. Yoksa Viggen ve 2.3 motor candır.

    2.3 motor problemsiz bir motor bence. Saab forumlarında 2.0T yerine 2.3T motor takan abilerden bol bol bulabilirsiniz. Dertli bir motor olsa kimse girişmez, aynı maliyet ile 2.0T motorunu güçlendirmeye bakardı.

    9-5'ler hakkında çok bilgim de, ilgim de yok. Benim en çok bildiğim konu 94-98 900'ler, sonra da 98-02 9-3'ler. Sonrası benim ilgi alanım değil. 9000 ve 9-5 de değil. Kötü olduğunu düşünmüyorum. Bana uygun araçlar değil. Sportif bir hissiyatları yok (kendi yılları ve kendi sınıflarında sportif hissiyat var da, o bana yetmiyor). Benim için gereksiz büyükler. Ek olarak dizayn tercihim 900 ve 9-3'e göre. HB liftback, HB fastback arabalar ilgimi çekiyor benim. O yüzden haklarında fazla araştırma yapmadım. 900 ve 9-3'le ortak motor, şanzıman, parçaları dışında şusu iyidir, şusu kötüdür diyemem.




  • Huseyin-ZST, teşekkür ederim.
    Sizi bulmuşken müsaadenizle aklımdaki soruları sormak istiyorum. :)
    Benim 1,5 yıl kadar 2000 model, LPT 9.3 otomatik şanzımanlı aracım oldu. Teknik olarak 154 HP, 219 NM
    Aracı ilk sahibinden çok temiz, bütün bakımları yetkili servis kayıtlı ve çok çok düşük bir km de aldım. Niyetim hiç satmadan hurdaya çıkana kadar kullanmaktı. Fakat beni hayal kırıklığına uğratan şeyler oldu. Sizinle paylaşayım.
    1) Araç 100 km sonrası inanılmaz hızı hissettiriyordu.
    2) Görüş açılarında fazlasıyla kör nokta bulunuyor ve sollamalarda arkanızdaki aracı görememek gibi riskler taşıyordu.
    3) Frenleri beklentimin altındaydı.
    4) Virajlarda kaymıyordu fakat hiç de güven vermiyordu.
    5) En inanamadığım şey ise koltukların rahatsızlığı ve direksiyona olan oturma pozisyonundaki kötü konum.
    6) Direksiyonu çok hissizdi ve araç otobanda hiç stabil gidiş kabiliyetinde değildi.
    Aracıma gerçek anlamda bayılıyordum ama bunlardan sebep sattım.
    Araçta bir gr boya, orijinal olmayan bir parça yoktu. Aküsü bile GM markaydı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxxlarge -- 5 Ağustos 2013; 15:44:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    Huseyin-ZST, teşekkür ederim.
    Sizi bulmuşken müsaadenizle aklımdaki soruları sormak istiyorum. :)
    Benim 1,5 yıl kadar 2000 model, LPT 9.3 otomatik şanzımanlı aracım oldu. Teknik olarak 154 HP, 219 NM
    Aracı ilk sahibinden çok temiz, bütün bakımları yetkili servis kayıtlı ve çok çok düşük bir km de aldım. Niyetim hiç satmadan hurdaya çıkana kadar kullanmaktı. Fakat beni hayal kırıklığına uğratan şeyler oldu. Sizinle paylaşayım.
    1) Araç 100 km sonrası inanılmaz hızı hissettiriyordu.
    2) Görüş açılarında fazlasıyla kör nokta bulunuyor ve sollamalarda arkanızdaki aracı görememek gibi riskler taşıyordu.
    3) Frenleri beklentimin altındaydı.
    4) Virajlarda kaymıyordu fakat hiç de güven vermiyordu.
    5) En inanamadığım şey ise koltukların rahatsızlığı ve direksiyona olan oturma pozisyonundaki kötü konum.
    6) Direksiyonu çok hissizdi ve araç otobanda hiç stabil gidiş kabiliyetinde değildi.
    Aracıma gerçek anlamda bayılıyordum ama bunlardan sebep sattım.
    Araçta bir gr boya, orijinal olmayan bir parça yoktu. Aküsü bile GM markaydı...

    daha önceki aracın mercedes filanmıydı dostum




  • ülkemiz piyasası nedeniyle evladiyelik araba sağlamdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdiye kadar 6 adet Saab'ım oldu ve çok çok kayda değer bir sorun yaşamadım şu an Viggen kullanıcısıyım. Kullandığım tüm modeller Aero ve benzinli modellerdir. Saab ile ilgili söyleyebileceğim en önemli şey daha çok , kendini farklı hissedenlerin aracıdır. TR'deki uygun olan 2.ci el piyasası sayesinde yavaş yavaş orta tabakanında bir yerlerden hastalık kapıp kullanmaya başladığı araçlar olmaya başladılar. Bende etrafımda en az 3 kişiye bu hastalığı bulaştıran biriyim. Şu an onlarda araç konusunda Saab derler başka bişey demezler. Servisi ve parçaları bir Audi ve VW araçlarından pahalı değildir , sağlamlık ve dayanılırlık hususunda ise zaten efsanedir Saab , tabi bu kullanıcısı ile de direk bağlantılıdır. Kullanıcı bilinçsiz kullanıcı ise aracı sıkıştırıp uzun yolda , park edeceği esnada en az 5 dakka beklemeden tak diye kontağı kapatırsa elbette motora zarar verir sonra şöyle böyle der.

    Kullandığım SAAB'ların listesi :

    1- 2001 Saab Aero 2.0 TS 205 HP
    2- 2003 Saab Aero 2.0 TS 210 Hp Prem3
    3- 2001 Saab Aero 2.0 TS 205 HP
    4- 2005 Saab Aero 2.0 TS 210 Hp
    5- 2002 Saab Aero 2.0 TS 250 HP
    6- 2000 Saab Viggen 2.3 TS 250 HP

    Bu listede kullandığım hiçbir araçtan hiçbir konuda ne servis ne parça nede başka bir konuda şikayetim olmadı sadece ilk kullandığım Aero'da daha yeni olduğum için ufak tefek bazı sıkıntılarım oldu fakat hepsi tatlı sıkıntılardı.Derseniz ki neden bu kadar hızlı değiştirdin o zaman o tamamen bir zevk meselesi fakat artık daha uzun süreli kullanacağımı düşünüyorum , şimdi gözüm 2004 kasa 9-5 2.3 Aero Prem3'de fakat çok da elzem değil , Viggen'imden gayet memnunum ve ayrılmak zor gelecek gibi gözüküyor.

    Konuya dönersek bu araçları Türk halkının ucuzluğundan ötürü tercih ettiği markalar ile kıyaslamak çok doğru değildir her açıdan o markalardan 3-5 gömlek üstündür.
    Saab'la ilgili ayrıca şunu bilmek lazım daha doğru değerlendirme yapabilmek için, Saab daima yüksek kalite ve yeni teknolojiler üzerine yoğunlaştığı için müşteri profili de daima üst düzey olmuştur bundan dolayıdır ki fiyat konusunda hiç taviz vermemiş ve GM'nin çatısı altında kendini Opel gibi ikinci sınıf bir markaya ezdirmediği için bugün sıkıntılı günler geçiyor sanılabilir fakat bu misyonundan ötürü çok daha güçlü bir şekilde otomotiv dünyasında yerini koruyacağına ben eminim. Alman otomobil devi BMW , Saab'ın bu misyonunu bildiği için zamanında bizim rakibimiz Saab demiştir.

    Ayrıca bugün Turbo kullanan tüm marka ve araçların bu teknolojiye geçmelerine ilham veren Turbo teknolojisini ilk keşfeden üreten ve uygulayan Saab markasıdır. Bu açıdan Saab , otomotiv ve uçak sanayiinde bu teknolojisi ile yeni bir devrim yapmıştır. Yani bahsettiğiniz marka Saab ve gerçekten deneyim ve bilgi sahibi olmadan kulaktan dolma söylemlerle bu marka hakkında olumsuz şeyler söyleyebilmek cahillikten ileri gelir.

    Son söz olarak evet Saab özel bir makina ve herkez nazını çekmez , ama tanıyanlar ve kullananlar kolay kolay vazgeçemeyeceği gibi Türkiye piyasasında tanıyıp bilen çok çok fazla olmadığı için 2.ci el piyasası da oldukça düşüktür ve bu da bilinçli Saab kullanıcısı için büyük bir avantaj sağlamaktadır , yoksa herkez tanıyıp kullansaydı şu an 35-40 bin liralarda olan 2005-2006 model bir benzinli ve hatasız Saab Aero'yu 55-60 bin liralarda satılıyor görürdük.

    Bu şansı biz çok iyi değerlendriyoruz , sıradan bir avrupa araç fiyatına gerçek bir otomobil kullanmanın keyfini çıkarıyoruz , bırakın böyle iyi arkadaşlar fazla iyi reklam yapmayalım en iyisi )))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bziya -- 2 Temmuz 2014; 18:34:32 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.