araç bakarken dikkatimi çekti bazı araçların fren kaliperleri diskin ön tarafında bazıları arka tarafta acaba bunun bir esprisi varmıdır ?
BENİMDE DİKKAYİMİ ÇEKTİ GENELDE LÜKS ARAÇLARDA ARKADA KULLANILIYOR
Kaliperden konu açılmışken; Disklerim değil ancak kaliperlerim görünmeyecek kadar paslanmış vaziyette, bu kaliperin değişmesi, temizlenmesi, taşlanması gibi bir olay var mı veya kaliperin bu haliyle kullanımı fren performansında kötü bir etki oluşturur mu?
Kaliperler arka tekerlerde arkada ön tekerlerde diskin önünde durur diye biliyorum. Zaten bilen arkadaşlar yazacaktır sebebini.
Vaktiyle teknik bölümde tartışmıştık bu konuyu...Arayayım bakalım bulurum belki...
Disk frenler araçlarda en çok dikkat ettiğim unsurların başında gelir.
Balataları taşıyan kaliperlerin önde veya arkada olması, disklerin tek veya çift, yekpare veya içten havalandırmalı, büyük veya küçük olmaları tamamen aracın ağırlığı ve hızı ile oluşan kütlesinin yavaşlatılması için gereken sürtünme (friksiyon) miktarının balatalar tarafından disklere fren hidroliği yardımıyla uygulanması ile ilgilidir.
Golf IV/Toledo 1M ön diskleri benzinlide küçük, dizelde büyüktü, genel olarak da fren diskleri daha büyük sınıftaki araçlarla kıyaslandığında çap olarak daha küçüktü. Corolla'larda kaliper diskin nispeten üstündeydi.
Teknolojinin gelişmesi ve hafif alaşım jantların yaygınlaşması ile araçlarda daha önce pis, karanlık ve tozlu jant ve teker taslarının içerisinde görev yapan bu parçalar krom, nikelaj, parlak çelik ve alüminyum maden ve alaşımlarla bezenerek ve bürünerek araçların mücevherler taşları gibi bir hale getirildi ve göz aşinalığı arttırıldı.