Şimdi Ara

FRENE BASINCA ROLANTİ NİYE DÜŞER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
21.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR HAREKET HALINDEYKEN DEBRİYAJ FREN YAPINCA VE DURUNCA ROLANTI BİRDEN DUSUYO SONRA KENDINE GELIYOR.SİZCE BÜYÜK BİR PROBLEM YARATIRMI BANA



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Frene Basınca Rölanti Neden Düşer?

    Frene bastığında rölantide bir düşüş yaşarsan, bunun birkaç nedeni olabilir.

    Vakum Kaçağı: * Vakum hortumlarında veya bağlantılarda bir sızıntı, vakum kaybına neden olarak rölantiyi düşürebilir. * Frene bastığında, vakum sisteminde ek talep oluşur ve bu da sızıntıyı daha belirgin hale getirir.

    Boğaz Kelebeği Sorunları: * Kirli veya hasarlı bir boğaz kelebeği, rölanti devrini kontrol etmede sorunlara neden olabilir. * Frene bastığında, boğaz kelebeği kapanmaya çalışır ve bu da vakumun düşmesine ve rölantide dalgalanmaya neden olabilir.

    EGR Sistemi Sorunları: * Arızalı bir EGR valfi, egzoz gazlarının emme manifolduna geri akmasına neden olarak rölantide düşüşlere neden olabilir. * Frene bastığında, EGR valfi kapanmaya çalışır ve bu da emme manifolduna daha az egzoz gazı akışı sağlayarak rölantide düşüşe neden olur.

    Lpg Sistemi Sorunları (LPG'li Araçlar İçin): * LPG sistemindeki bir sorun, özellikle de buharlaştırıcı veya enjektörlerle ilgili bir sorun, rölantide düşüşlere neden olabilir. * Frene bastığında, LPG sistemi daha fazla yakıt talep eder ve bu da sistemdeki sorunların daha belirgin hale gelmesine neden olabilir.

    Diğer Olası Nedenler: * Arızalı bir ateşleme bobini veya buji * Yakıt pompası sorunları * Hava akış sensörü sorunları

    Frene bastığında rölantide düşüş yaşarsan, sorunun nedenini belirlemek ve çözmek için bir oto tamircisine başvurman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Frene ek güç sağlayan kompressor devreye giriyor ve abanın devrini düşürüyor sanırım. Bi problem yok.
  • fren lambalarının yanması sonucu aküyü zorlaması nedeniyle olabilir mi ?

    çünkü bazı arabalarda (genellikle eski ve aküsü kötü) görmüştüm farları falan yakınca rölanti düşüyordu, benim broadwayde de oluyordu.
  • bizde de eskiden 76 model bi opel vardı dededen kalma farları yakınca rölanti baya düşüyordu. hele uzunları yakınca stop etme derecesine geliyordu. birçok neden olabilir tabiki. bobin, akü vesaire.
  • ELEKTRİKSEL MEVZUU..SARJ DİMANOSU (ALTERNATÖR) VE ONUN ARKASINA TAKILI KONJEKTÖRE BAKTIR..GEREKİYOSA (Kİ MUHTEMELEN)DEĞİŞTİRMELİSİN YOKSA YOKSA SORUN BÜYÜR..ARACIN MARKASINI MODELİNİ YAZMAMIŞSIN AMA PEK DE UCUZ DEĞİLDİR BU PARÇALAR..
  • Evet kesinlikle elektriksel, ve ateşleme sistemiyle de alakalı, ben 77 model araçta yavaşça frene dokunarak denedim fren lambalarının yandığı andan itibaren devir düşüyor, hatta müzik sistemi çok güç çektiği için bass vurduğunda aracı stop eden birinden bahsedildiğini okudum başka bir forumda...
  • hiç bişey olmaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • claymore: Senin yazılarını okuyorum gerçekten bilgilisin... Ne iş yapıyorsun acaba?
  • Arkadasim benim aracta da var buna benzer bir durum, ancak bendeki problemin elektronik aksamla uzaktan yakindan ilgisi yok sanirim. Soyle ki, frene bastigimda bir sure sonra debriyaja da basmak durumunda kaliyorum haliyle bunun sonucu tekerleklerden ayrılan krank mili rölanti ile dönmeye basliyor, ancak bypass sensoru denen bi parcada ariza oldugu icin rolantimde zaman zaman (ozellikle ani hızlanmalar sonrasında) duzensizlik oluyor. Bu da rolanti dusmus hissi yaratiyor tabii insanda. Benim araba Ford KA, bildigim kadariyla KA'larda klasiklesmis bi durum bu benim basima gelen...
  • Neyin problem olduğunu anlamadım..

    Normalde diyelim rölantiniz 750 siz frene basarsanız, hele üstüste birkaç fren olursa fren westinghouse 'u biraz güç çeker ve bunu sağlamak için motor devriniz biraz yükselir mesela 900e çıkar. Şimdi freni bırakırsanız o zaman westinghouse güç çekmeyi bıraktığı için yeniden rölantiniz olması gereken yere yani 750ye düşer..Bu normaldir en iyi rampa aşağı boşta trafik ışıklarında falan arabayı salarken görürsünüz. Yani araba boşta salıyorken frene bastığınızda rölanti yükselir. Freni bırakınca biraz gecikmeylede olsa normale döner..

    Siz devir düşüyor derken mesela 250lere falan mı düşüyor yani neredeyse stop edecek gibi mi oluyor öyleyse bir sorun var demektir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    ARKADAŞLAR HAREKET HALINDEYKEN DEBRİYAJ FREN YAPINCA VE DURUNCA ROLANTI BİRDEN DUSUYO SONRA KENDINE GELIYOR.SİZCE BÜYÜK BİR PROBLEM YARATIRMI BANA



    Bence elektriksel değildir.

    Senin arabanda muhtemel sebep freni pompaladığındada yapıyorsa fren vestenhousta hava sızdırması olabilir.




    İyi çalışmalar...
  • Aynı sorunu bende yaşıyordum. Ama kalitesiz yakıt kullandığım zaman. Kendime bir benzinci buldum 1 yıldır kafam rahat sorun ortadan kalktı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.