Şimdi Ara

Fujitsu klima gaz kaçağı onarılamıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Bundan 7 sene önce, ciddi bir para vererek 24.000 BTU Fujitsu klima aldım (Model: ASYG24LFCC). Klimayı en fazla 150 saat kullandım ve yurtdışına taşındığım için sökerek depoya kaldırdım. Geçtiğimiz sene tekrar İstanbul'a taşındım ve yeni evime klimayı monte ettirdim.


    Klimayı çalıştırdığımda 10 yeşil 1 kırmızı hata verdi ve soğutmadı. Bunun üzerine usta çağırdım, belki gazı yoktur dedi, gazını doldurunca hata düzeldi ve geçtiğimiz yaz boyunca klima soğuttu.


    Bu yaz başında klimayı çalıştırınca soğutmadığını gördüm (ama bu sefer 10 yeşil 1 kırmızı hata vermiyor). Klimayı söküp götürdüler ve finli kısımda kaçak olduğunu ve tamirinin mümkün olmadığını belirttiler. Küçük bir servis ücreti dışında bir ücret de almadılar.


    Bugün başka bir servisi aradım, sadece testlerini yapmak ve kaçağı görmek için bile 15.000 TL ücret istediler, tamirini de garanti edemeyiz dediler. O parçanın (sanırım adı evoparatör) yenisi de 1000 euro'ya yakınmış.


    Ne yapmam gerektiğini bilmez haldeyim, 70.000 TL'lik en fazla 150 saat kullandığım klimadan faydalanamıyorum.


    Nasıl bir yol izlemem gerektiği hususunda yardımlarınızı rica ediyorum.


    Saygılarımla...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi incognito123 -- 10 Temmuz 2024; 22:12:4 >







  • incognito123 İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba.

    Kaçak iç ünitede mi meydana gelmiş?

    Gönlü isteyen her türlü şekilde onu yapar.

    Sırf kaçağı görmek için 15000TL çok yüksek bir ücret.

    Hiçbir şey yapamasa bile evaporatörü söküp basınçlı azot bastıktan sonra suya daldırarak kaçağı net bir şekilde görebilir.

    Kaçak olan yerden azot çıkacağı için suyun altında baloncuk çıkaracaktır.

    Finli olan bölgede arıza var ise yine çözümü imkânsız değil.

    Müşteri olarak sizin rızanıza göre parça değişmezse bile kaçak olan yerdeki finleri kesip kaçağı onarabilir. Evet burada finler eksilmiş olur ama parça değişmeden tek çaresi de bu olur. Sıcaktan finlerin erimesi riskine karşı (alüminyum olduğu için erime sıcaklığı daha düşük) gerekli soğutma tedbirleri de alınabilir.

    O da olmuyorsa kaçağın olduğu finli boru iki taraftan körlenerek iptal edilir. Klima bir boru eksik şekilde çalışır ve bunun çok fazla bir performans kaybına yol açması söz konusu olmaz.

    Yani parça değişmeden yapılmak istenirse öyle veya böyle yapılabilir.

    Bozuk kompresörün içini açıp tamir etmek gibi imkansıza yakın bir tamirat değildir.

    Ama yaz sezonu olduğu için tamir + montaj işlerinde yoğunluk zirve yapmış durumda.

    Onun için yüksek fiyat vermiş olabilirler. Çünkü servisler yoğun dönemlerinde böyle bir yöntem uygulayabiliyorlar.

    Müşteriye çok yüksek fiyat veriyorlar. Eğer müşteri bu kadar yüksek ücreti ödemeye razı kalırsa kazancımız büyük olur,o zaman müşterinin işini araya alıp hallederiz mantığına gidebiliyorlar. Tabii size fiyat veren servisi zan altında bırakmak için söylemiyorum. Genelde böyle yapabiliyorlar.

    Yetkili servisten mi teklif aldınız? Bölgede başka yetkili servis var ise onlardan da fiyat almanızı tavsiye ederim.

    Bu arada 10+1 şeklinde hata veren ışıklar hangisi?

    10 kere Operation ışığı + 1 kere timer ışığı mı yanıyor? Bu esnada Economy ışığı sürekli yanıyor mu?

    Saygılarımla...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Merhaba,


    Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim.


    Evet kaçak iç ünitede. Evaporatör dediler yanlış hatırlamıyorsam.


    Hata mesajı şu şekilde: "Economy" ışığı hızlı şekilde yanıp sönüyor. Bu esnada "Timer" ışığı (kırmızı) bir kez yanıp sönüyor, "Operation" ışığı (yeşil) 10 kez yanıp sönüyor. Ürün kılavuzunda bu hatanın tanımı "A1 Discharge temp. error", yani "Deşarj sıcaklığı hatası". Fakat dediğim gibi, gaz dolumunda bu hata düzeldi, şu an bu hatayı vermiyor. Belki uzun süre çalıştırsam verir, bilemiyorum. Soğutmadığı için çalıştırmıyorum.


    Yetkili servis konusu da şöyle: Ben klimayı aldığımda yetkili ithalatçı Abkay Grup idi. Sonra onlar bıraktı, şimdi İklimsa almış sanırım. Aradığım yetkili servisler "Yetkili servisliğimiz sadece iklimsa'nın sattığı yeni modeller için geçerlidir" diyorlar. Yedek parça gerekirse iklimsa getirir diye düşünüyorum, ben de yurtdışından sipariş edebilirim.


    Benim önceliğim bir şekilde tamir ettirebilmek, ama dediğim gibi, bir adet servis tamir olmaz dedi, diğeri de sırf bu bahsettiğiniz azot testi için 15000 TL istedi; yani özetle dediler ki, "Biz geliriz söker götürürüz, azot testini yaparız ama tamir edemesek de bu işlem için sizden 15000 TL alırız".




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi incognito123 -- 11 Temmuz 2024; 0:36:20 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.