Şimdi Ara

ARAÇ ELEKTRİK KAÇAĞI..BULUNAMIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
25.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.3 palio aracım var. akü sersem bir şekilde marşı çevirince kutup başı yöntemi ile arabada kaçak olduğunu tespit ettim. - eksi kutup söküp kontrol kalemi test ettiğimde ampül yanıyor. yani kaçak kesin. tavan lambası bagaj lambası teyp herşeyi söktüm yine yanıyor. Bundan sonra sigorta panelinden sırasıyla sigortaları söktüm. Her söktüğüm sigortadan sonra ampülü kontrol ettim. çok ilginç ki ampül hiç sönmedi.. motorun içindeki küçük sigortalarıda söktüm kaçak devam ediyor. Elektrikciye gösterdik. Bu kadar akım çeker dedi.elektronik araba dedi. bu konuda fikri olan var mı ?

    Edit. Bugün 3 elektrikçi dolaştım. Biri budy den dedi. Biri sigorta panosu değişecek dedi. Biri bişey bulamadı. Park ampulünden park sensörü ne , tavan lambasından teybe kadar herşeyi söktüler ama kaçak devam ediyor. Beyinin fişleri de söküldü. Yani beyinden değil bence. Çaresiz kaldık. Pano olabilir mi?

    Sıfır akü aldım. Sonuç değişmedi. Ana sigorta panosundan 70 amper bir sigorta sökülünce kacak kesiliyor. O sigorta arabanın gösterge teyp konsol aydınlatmalarinin sigortası. Ama çemberi daha fazla daraltamadik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonnick -- 14 Ağustos 2018; 19:25:57 >







  • Ampul değilde araya ampermetre bağlayıp ne kadar akım çektiğini görmek daha doğru olur.İllaki iyi bir usta bulucaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ampulle kaçak testi yapan adamdan derdine derman olmasını bekleme hocam.
    Düzgün bir elektrikçiye git. Ölçsün ne kadar akım tüketimi var.
    Aracın cd li ise teyp kapalı olsa bile cd mekaniği bozuksa ciddi bir akım çekmesine sebep olabiliyor. Bir tanıdığımın başına geldi. Aklında bulunsun.
    Benimde yakıt pompası yüzünden fazla akım çektiği için sigorta panosundaki rolelerden biri yanmıştı.
  • Hocam meehaba, aynı durumun benzerini yaşadım. Sabah uyandığımda akü bitmişti. Ustaya götürdüğümde bir kaçak olduğunu söylemişti ancak söylediğiniz gibi net bir yer bulamamıştı. Ertesi gün akşam torpidoya bir şey koyarken oradaki lambanın çok ısındığını farkettim. Telefonu video moduna alıp torpidoyu kapatıp açtım. Meğer o lambadan kaçırıyormuş. Sizin arabanızda da böyle bir sorun olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Ampulle kaçak testi yapan adamdan derdine derman olmasını bekleme hocam.
    Düzgün bir elektrikçiye git. Ölçsün ne kadar akım tüketimi var.
    Aracın cd li ise teyp kapalı olsa bile cd mekaniği bozuksa ciddi bir akım çekmesine sebep olabiliyor. Bir tanıdığımın başına geldi. Aklında bulunsun.
    Benimde yakıt pompası yüzünden fazla akım çektiği için sigorta panosundaki rolelerden biri yanmıştı.
    roleler sigortadan bağımsız elektrik çekiyor değil mi? zira bütün sigortaları söktüm kaçak devam ediyor
  • Evet.
    Roleler elektromekanik parçalardır.
    Kontakları yapışık kalabiliyor. Benim araçta kontaklar yapışık kaldığı için kısa devre oluşmuştu.
  • Şarj dinamosunun doğrultma tablasındaki diyotlar akım emiyor olabilir. Dinamodan aküye giden kalın kabloyu söküp öyle deneyin.

    Araya seri lamba girin lamba yaniyosa diyot tablasını değiştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracin ecusu ve body computeri her daim akim ceker. Lamba ile kontrol olmaz. Ampermetre ile cekilen akin olculur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edit. Bugün 3 elektrikçi dolaştım. Biri budy den dedi. Biri sigorta panosu değişecek dedi. Biri bişey bulamadı. Park ampulünden park sensörü ne , tavan lambasından teybe kadar herşeyi söktüler ama kaçak devam ediyor. Beyinin fişleri de söküldü. Yani beyinden değil bence. Çaresiz kaldık. Pano olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aküyü ölctürdün mü? Çökme , sülfatlaşma varsa şarj tutmaz. Başka bir akü ile dene bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Aküyü ölctürdün mü? Çökme , sülfatlaşma varsa şarj tutmaz. Başka bir akü ile dene bence
    Sıfır akü aldım hocam. Ondan sonra elektrikçi gezdim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • (-) ile tetiklenen role varsa araçta, her daim elektrik çeker.

    - sis farı
    - amfi
    - teyp

    bunlar ilk adaylardır genelde. (merkezi kilit ve alarm zaten saymıyoruz)

    15 liraya Multimetre alacaksın. DC (A) modunda akünün ucuna bağlayacaksın ve geçen akımı ölçeceksin. (kapılar kilitlendikten 1 dakika sonra)
    akım değeri yüksek ise şüpheli bir sigortayı sökeceksin, kapıları kilitleyeceksin ve bir daha ölçeceksin. hangi sigortayı söktükten sonra akım normale dönüyorsa o kısıma yoğunlaşacaksın.

    Kontak kapatıldıktan sonra dahi üzerinde akım yürüyen teyp ve iç ışıklandırmadan başlamak faydalı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Ampulle kaçak testi yapan adamdan derdine derman olmasını bekleme hocam.
    Düzgün bir elektrikçiye git. Ölçsün ne kadar akım tüketimi var.
    Aracın cd li ise teyp kapalı olsa bile cd mekaniği bozuksa ciddi bir akım çekmesine sebep olabiliyor. Bir tanıdığımın başına geldi. Aklında bulunsun.
    Benimde yakıt pompası yüzünden fazla akım çektiği için sigorta panosundaki rolelerden biri yanmıştı.
    Hocam 0.06 akım çekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosch alternatör. Geçmiş olsun hocam. Alternatörü değiştirmen gerekecek.



    Dobloda 1 senede 3 akü yedim bu alternatör mevzusundan. Akım çeken birşey olmadığı halde akü bitip duruyordu, yeni alternatör taktık şimdi 20 gün marş almadan durabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alternatör şarj ediyor hocam. Onda sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonnick

    Alternatör şarj ediyor hocam. Onda sıkıntı yok
    Hocam zaten şarj etmesinde sıkıntı olmaz hocam. Benim arabadaki alternatör de çalıştırdıktan sonra turp gibi şarj ediyordu. Kontağı kapattıktan sonra da ettiği şarjı geri çekiyormuş.



    3. Günde akü bitiren aynı araba şimdi 20 gün sıkıntısız dayanıyor. Değişen tek şey alternatör.

    Edit: sorunun bulunamamasının sebebide o. Alternatör çalışıyor çünkü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 15 Ağustos 2018; 12:34:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonnick

    Alternatör şarj ediyor hocam. Onda sıkıntı yok
    sorunu çözdünüz mü hocam son durum nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sullen9308

    sorunu çözdünüz mü hocam son durum nedir?

    Alıntıları Göster
    Evet çözüldü. 1 dk sonra akım çekme / kaçak olayı kesiliyor. Beyin otomatik kesiyormus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonnick

    Hocam 0.06 akım çekiyor

    Alıntıları Göster
    Hortlattim ama 0.06 yok gibi birşey buna kaçak denilemez. İhtiyacı olan biri gelir okur belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PREDATOR066

    Hortlattim ama 0.06 yok gibi birşey buna kaçak denilemez. İhtiyacı olan biri gelir okur belki.

    Alıntıları Göster
    Akü satan yer bu 0.06 için garanti bozar fazla akım çekiyor dedi.. kaçak var dedi. Ama sonra araştırma yaptık ve ecu nün çektiği normal bir akım olduğunu anladık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.