Açık söyleyeyim hadismiş, alimmiş kim ne zaman ne söylemiş beni çok ilgilendirmiyor. Çünkü birisinin kafasından uydurmadığını ne bileyim. Kuran’da varsa böyle bir hüküm değerlendirelim. Onun dışındaki hiçbir kaynağa güvenmiyorum. Son zamanlardaki sözüm ona din alimlerinin, cemaat liderlerinin ne oldukları belli. O yüzden yok şu zamanında şöyle demiş, yok şu alimimiz şöyle buyurmuş falan benim için hikaye. Peygamberimiz altını yasaklamış diyorsunuz. Neden yasaklamış? Peygamberimizin yasakladığını kim söylüyor? Kuran’da böyle bir hüküm var mı? Mantıklı bir açıklaması var mı? Gerçekten bilmediğim için soruyorum. Söylemek istediğim sorgulamaktan zarar gelmez arkadaşım. Birileri bir şey söyledi diye illa o doğru olduğu anlamına gelmiyor. Size de söylemek istediğim lütfen sorgulayın. Özetle, maksat sadece emekle para kazanmaksa, altın alıp kenara koymak da, ev alıp kiraya vermek de, parayı bankaya yatırmak da benim görüşüme göre aynıdır. Madem faiz haramsa paramın değeri düşmesin diye altın alıp kenara koymak da haramdır. Bu görüşteyseniz önerim bu işlere hiç girmeden birikiminiz varsa ticaret yapın. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Fuzuloto vs Eminoto vs Birevim vb. hangisi?? (6. sayfa)
-
-
Aşağıdaki yazdığınız mesajı da okudum. Şuana kadar yazdığınız mesajlardan da anladığım kadarıyla; ne kadar anlatsam da "benim görüşüm böyle" diyeceksiniz.
Yukarıda geniş geniş örnekler vererek altın ile faizin veya gayrimenkulün farklarını anlattım. Gerisi size kalmış.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Babam araç alırken banka tarafından bir aracı verildi. Banka adına işlem yaparak sonrasında aracı babama verdi. Olay bu kadar basit.
İpotek işlemi var ama bunun faizle hiç bir alakası yok. Bu tamamen bankanın kendi güvenlik protokolü.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bİ DE PAZAR OTO VARDI SANIRIM..
-
Söylediklerinizden anladığım dinimize göre emeksiz para kazanmak haram. Ben de diyorum ki faiz haramsa altın vb yollarla paranızın değerini emeksiz yollarla arttırmak da haram olması lazım diye düşünüyorum. Çünkü mantık aynı. Paramızın değeri kaybolmasın. Hatta mümkünse para kazandırsın. Öyle değil mi?
Ben sadece bazı şeyleri sorgulamak gerektiğini anlatmaya çalışıyorum.
Üzücü olan şeylerden birisi @tutkulu420 arkadaşımızın şu düşüncesi:
“mesela 80 liralık araçlar oldu 150 bin lira.Her şey Rabbimizden geliyor buna da sabredeceğiz diyorum.”
80liralık aracın 150bin lira olmasının sebebini Rabbimize bağlamak.
Misal katılım bankalarıyla ilgili yukarıdaki mesajınızda benim söylediğime geldiniz. Alacağınız gayrimenkulü veya aracı önce katılım bankası alıp size satmıyor. Diğer bankalar gibi ipoteği koyup geçiyor. Ödeyeceğiniz faize finansman payı diyor. Bu şekilde faizi haram gören kişileri bankacılık sektörüne dahil etmiş oluyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben de diyorum ki;
Altın ile faize yatırmak arasındaki fark tamamen sosyolojik bir olay. Dengeyi sağlayabilmek için altına (yani gerçek paraya) çevirmek, faiz gibi değildir. Çünkü faizde bi kesim kazanırken bi kesim kaybediyor. Ama altın aldığında bunun başkasına bir zararı dokunmuyor.
Banka ipoteği kendi garantisi için koyuyor. Aracı, banka adına alımı yapıp size satıyor. Aradaki bankanın koyduğu kendi kârıdır tamamen. Faiz başka şey, kâr başka şey. Banka bu malın maliki olduktan sonra istediği fiyata satma hürriyetine sahiptir.
Ama olur da, direk finansman sağlarsa bu caiz olmaz, faiz olur. Bunu da sizin bankadaki temsilci ile enine boyuna konuşmanız gerekir. Neyse ki katılım bankaları müşterilerin bu hassasiyetini biliyor ve ona göre işlem uyguluyor.
Edit: imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuş Kafası -- 1 Temmuz 2021; 0:15:17 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
hocam burada biraz açıklama var diyanetin,okuyabilirsiniz.
bir de şunu demek isterim iyi niyetle,tek kaynağı Kuran olan kişi dinimizi anlayamaz.Öğle namazı kaç rekat,abdest nasıl alınır bunlar Kuranda yazmaz ki hepsi hadis ile açıklanmıştır.Alın teri derken genel anlamda söyleniyor,altın al bekle sat helal yani alın teri yok diyeceğimiz bir şey değil bu.
Haram helaller belli hocam,1400 sene sonra helali haram yapacak değiliz veya tam tersini uygulayacak değiliz.Sorgulamak kelime anlamı olarak güzel olsa da bazı şeyleri sorgulamadan itaat etmek gerekir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kuş Kafası
Babam araç alırken banka tarafından bir aracı verildi. Banka adına işlem yaparak sonrasında aracı babama verdi. Olay bu kadar basit.
İpotek işlemi var ama bunun faizle hiç bir alakası yok. Bu tamamen bankanın kendi güvenlik protokolü.burada 2 adet noter işlemini göremedim ben hocam.Her bankanın yaptığı gibi almışsınız sanki.
yani size vekalet veriyoruz diyorlar ve ipotek koyuyorlar.Her şey istediğimiz gibi oldu derken ben bu kısmı net anlayamadım.
-
Detayını yarın sorup buraya ekleme yapacağım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Altın, gümüş ıvır zıvır değil benim bahsettiğim. Paradan para kazanmak haramsa bunun faizi, altını şuyu buyu olmadığını düşünüyorum Faiz haramsa, parayla altın alıp durduk yerde paranızın değerini arttırmanın da haram olması gerekiyor. Çünkü durduk yere hiçbir şey üretmeden para kazanıyorsunuz. Altının islamda gerçek para olduğunu hangi kaynağa dayanarak söylüyorsunuz merak ediyorum?
Şu an islam alemine baktığınızda bilmem kaç tane mezhep türemiş. İbadetler birbirinden farklı. Zamanında alimin (!) biri bu ibadet böyle yapılır demiş çevresi peşine düşmüş. Buna mı güveneyim?
Şu an devletin din işlemlerini yürüten kurumunun bilmem kaç milyon faiz geliri elde ettiğine dair haberler var. Bu kuruma mı güveneyim?
Dediğim gibi ben gayrimenkul için kredi kullandım. Gayrimenkulü önce banka alıp bana satmadı. Satıcıyla tapuya gittik imzamızı attık, bankanın avukatı da geldi ipotek koydu.
Yapılan işlemler belli. Bankacıyla istediğiniz gibi konuşabilirsiniz tabiki. Size söyleyecekleri değişmiyor. Ama yapılan işlemin diğer bankalardan bir farkı yok. O yüzden diyorum sadece size söylenenlere inanmayın. Sorgulayın. Araç alımında sıfır aldıysanız galerinin araç için keseceği faturanın bankaya kesilmesi gerekiyor. Sizin de bankadan noterde aracı satın almanız gerekiyor. Babanızın işlemi böyle mi oldu? Hiç sanmıyorum. O yüzden süslü laflarına bakmayın. Katılım bankalarının, önce alıp sonra size satması falan hikaye.
@tutkulu420 Gönderdiğiniz linkte hep o şu demiş, bu bunu demiş deniyor. Yani erkeklerin altın takmasının ne zararı olduğunu anlayabilmiş değilim. Yazılanlardan ve size söylenenlerden ziyade sizin fikrinizi duymak isterim. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaZZaM -- 1 Temmuz 2021; 0:46:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben sorunu şuan net anladım. Altını, parası, faizi... hepsi bir kenara, burada ciddi bir oryantalizm kokusu var. Uzun uzadıya tonla şey yazılıp söylenebilir ama şunu şu şekilde özetleyeyim; her ortaya attığınız şeyde "bence böyle" diye yorumlama yolunu kullanıyorsunuz ya hani. İşte o islam alimleri kendilerine sağlam dayanaklar bulmak şartıyla bazı durumları kendilerince yorumlamışlardır. İbadet şekilleri de birbirinden farklı değildir. 3 sene boyunca doğuda imamlık yaptım. Şafii mezhebine göre amel etmelerine rağmen, ince bazı farklılıklar hariç neredeyse hiç bir fark yok. Kılınan namaz aynı, alınana abdest aynı.
"E o zaman herkes okusun bu kitabı, anlayışsız değiliz ya; anladığımız şekliyle yaşayalım!"
İşte böyle bir şey yapsak bu kez yeryüzündeki müslümanların adedince mezhep ortaya çıkmış olur. Herkesin ayetleri kafasına göre tevil ya da tefsir ettiğini düşünsenize.
"E o zaman neden farklı mezhepler var, madem her şey aynı?"
Genel bakımdan her şey aynı. Fakat ince ayrıntılarda değişen bazı durumlar var.
Örneğin; Hz. Peygamber bir savaştan sonra önce evine geliyor, orada abdest alıyor ve sonra mescide geçip namaz kıldırıyor. Sahabeler arasında bu durum tartışılıyor; kimisi "savaşta yarasından kan aktı, o yüzden abdest aldı" diyor, kimisi de "eve girince hanımına dokundu, o yüzden abdest aldı" diyor. Durumu Hz. Peygambere açtıklarında ise O sadece tebessüm ederek "ümmetimin ihtilafı rahmettir" diyor.
Aradan asırlar geçiyor ve İmamı Azam olarak nam bulan alim diyor ki; ben "savaşta yarasından kan aktığı için abdest aldı" diyen sahabeleri haklı buluyorum diyor. İmamı Şafii ise "ben de hanımına dokunduğu için abdest aldı" diyenleri haklı buluyorum diyor. İkisi de doğru mu? Evet, çünkü olay zamanında iki görüş hakkında da herhangi bir red yok, aksine ikrar var. Peki, rahmet bunun neresinde?
Diyelim ki civarında abdest alacak su yok ve senin elin kanıyor. Kanama dediysem, Hanefi fıkhına göre abdest bozacak kadar bir kanama var. Ama namaz vakti de geçecek. Sen halihazırda bulunan abdestinle Şafii taklit edebilirsin. Çünkü orada bir zorluk ve imkânsızlık var. Kalbin tatmin olsun diyorsan da rahata kavuşunca yine kaza edebilirsin namazını, bu sana kalmış.
Ama bu işi çocuk oyuncağına çevirmek haramdır. Rahmet, ancak zor zamanda müfid olmaktır.
Bir diğer husus; dini yaşama noktasında ya mukallit olursun, ya mukallet olursun. Mukallit; taklit eden, mukallet; taklit edilen. Eğer ki sen insanlara din hususunda teşekküllü şekilde yön verebilecek bilgi birikime sahipsen ve bu işi doğru şekilde yapabiliyorsan mukallet olursun. Aksi takdirde mukallit olmak zorundasın. Neden? Çünkü bu iş için donanımın yok, bilgin yok.
Yine çok uzun yazdım, aslında yazmak istediklerimin belki ancak onda birini yazdım. Daha da fazla uzatmaya gerek yok, konu daldan dala geçiyor.
Selametle...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Arkadaşlar, burada helal, haramı konuşmak yerine sistem hakkında bilgisi olanlar cevaplarsa? En uygun nasıl alınır? Peşinatı fazla verirsen vade ortası mı alınıyor nasıl alınıyor?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kuş Kafası
Ben de diyorum ki;
Altın ile faize yatırmak arasındaki fark tamamen sosyolojik bir olay. Dengeyi sağlayabilmek için altına (yani gerçek paraya) çevirmek, faiz gibi değildir. Çünkü faizde bi kesim kazanırken bi kesim kaybediyor. Ama altın aldığında bunun başkasına bir zararı dokunmuyor.
Banka ipoteği kendi garantisi için koyuyor. Aracı, banka adına alımı yapıp size satıyor. Aradaki bankanın koyduğu kendi kârıdır tamamen. Faiz başka şey, kâr başka şey. Banka bu malın maliki olduktan sonra istediği fiyata satma hürriyetine sahiptir.
Ama olur da, direk finansman sağlarsa bu caiz olmaz, faiz olur. Bunu da sizin bankadaki temsilci ile enine boyuna konuşmanız gerekir. Neyse ki katılım bankaları müşterilerin bu hassasiyetini biliyor ve ona göre işlem uyguluyor.
Edit: imlaHocam burada katılım bankalarından mı bahsediyorsunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evet, katılım bankalarının sistemsel farklarından bahsediyordum. Şuan sisteme dair yeni şeyler çıktığını öğrendim. Araştırmaya devam ediyorum, eğer duyduklarım doğruysa katılım bankaları da sakata düşecek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kuş Kafası
Evet, katılım bankalarının sistemsel farklarından bahsediyordum. Şuan sisteme dair yeni şeyler çıktığını öğrendim. Araştırmaya devam ediyorum, eğer duyduklarım doğruysa katılım bankaları da sakata düşecek.Hocam katılım bankalarının eski durumda da sakat oluyor diye düşünüyorum. Normal bankaya gidip 100k krediyi 30 ay vade yapmak istediğinizde banka kaba taslak 30 ay sonraki 100binin değerini hesaplayıp sizden o kadar miktar istiyor o da misal 150k olsun. Siz yani 100bin krediye 30 ay vade ile 150bin ödeyeceksiniz. Katılım bankası da 100binlik aracı size 150bine satmış olmuyor mu? Sayılar afaki verdim ama üç aşağı beş yukarı bankalar ile katılım bankalarının uygulaması farklı olmakla birlikte sonuç aynı yere çıkıyor gibi görünüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam, katılım bankalarının sistemi şöyle çalışıyor(du); banka istediğiniz o şeyi alıp, kâr payını koyarak size satıyor. Siz de aradaki kâr payını ödemiş oluyorsunuz. Ama şuan sistemde bazı bozukluklar var. Faiz hassasiyeti olan kişiler maalesef baya zor durumda şuan.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Konuda caizdir veya değildir şeklinde sorusu var da konu sahibinin ben mi göremiyorum?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X