Şimdi Ara

Garanti Belgesi Ve Fatura olmadan ürünün garantili olduğunu ispatlayabilir miyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
158.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1 ay önce Teknosa'dan sony Dualshock 3 aldım 149 TL'ye.Ama Garanti belgesi ve faturayı kaybettim Barkod koduyla veya başka bir yol ile ürünün garantili olduğunu ispatlayabilir miyim?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Garanti Belgesi ve Fatura Olmadan Garantili Ürünleri İspatlama

    Garanti belgesi veya faturayı kaybettiyseniz ürününüzün garantili olduğunu ispat etmek zor olabilir, ancak imkansız değildir. İşte garantili ürünlerin garanti belgesi ve fatura olmadan nasıl ispatlanacağına dair bazı yollar:

    • Satın Alma Kanıtı: Kredi kartı ekstresi, banka dekontu veya çevrimiçi sipariş onayı gibi satın alma işlemini doğrulayan belgeleri saklayın.
    • Ürün Kaydı: Bazı üreticiler, ürünlerini satın aldıktan sonra çevrimiçi olarak kaydetmenize olanak tanır. Ürününüzü kaydettiyseniz, garanti belgesi olmadan bile garanti kapsamında olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
    • Seri Numarası: Çoğu ürünün benzersiz bir seri numarası vardır. Garanti bilgilerini almak için seri numarasını üreticinin web sitesine veya müşteri hizmetlerine girmeyi deneyin.
    • Satıcıyla İletişime Geçin: Ürünü satın aldığınız satıcıyla iletişime geçin. Bazı satıcılar, satın alma kanıtıyla garanti bilgilerini sağlayabilirler.
    • Üreticiyle İletişime Geçin: Üreticinin müşteri hizmetleriyle iletişime geçin ve garanti durumu hakkında bilgi isteyin. Bazı üreticiler, seri numarası veya satın alma kanıtı gibi bilgilerle garantiyi doğrulayabilirler.

    Önemli Notlar:

    • Garanti politikaları üreticiden üreticiye değişebilir, bu nedenle özel durumunuz için üreticiyle iletişime geçmek her zaman en iyisidir.
    • Faturaları ve garanti belgelerini güvenli bir yerde saklamak her zaman iyi bir fikirdir.
    • Garanti belgesi kaybolursa ne yapmanız gerektiğini öğrenmek için ürününüzün kullanım kılavuzunu kontrol edin.

    Garanti belgesi veya fatura olmadan garantili ürünlerin garantili olduğunu ispatlamak bazen zor olabilir, ancak yukarıdaki adımları izleyerek genellikle mümkündür.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • eğer adama gidip özel olarak işlettirdiysen olur ama öbür türlü olmaz sanarım çünkü çalıntı ihtimali diye önemsemezler
  • eğer kredi kartı ile almışsan bankaya rica edersin geçmişe bakıp işlem numarası falan bulurlar sorun çıkmaz.
  • her türlü ispatlarsın.

    başta sorun çıkartıyorlar "kutusu var mı? poşetleri duruyor mu?" diye

    de ki "yahu siz bu aleti tamir ettireceksiniz, satacak mısınız? ben iade etmiyorum, çok gerekiyorsa kutu poşet bana vereceğiniz aletin sıfır olduğunu varsayarak onun kutusunu ve poşetlerini almanızı öneriyorum.

    diyecekler "yok öyle olmaz yok prosedür böyle" sen de ki: "yahu mesela 1 sene önce aldım ve 2 sene garantisi olan bir buzdolabım var, siz onun da kutusunu straforunu elimde tutmamı mı isteyeceksiniz? evimi sizden döşersem bir odasını kutu deposu mu yapayım? farz et ki ram aldım, plastik kutusu var, aylarca yıllarca nerede saklayayım?"

    o zaman "garanti belgesi ve fatura diyorlar.

    hah burada işte sıkıntı başlayabilir. Sadece garanti belgesi ise olay, de ki "bu ürün sizden alındı, siz hiç mi "elimize ne gelmiş ne gitmiş" bakmıyorsunuz? o bilgisayarlarda veri tabanında hepsi kayıtlı. Eğer buradan mal çalsam nasıl ispatlayacaksınız sizin olduğunu? elimde elektronik eşya ile gelsem direk "bu bizim" diye üzerine mi atlayacaksınız? orada yazıyor hepsi"...

    ama fatura sıkıntısı çıkarabilirler, burada hem blöf çek "yahu ha ben almışım ha dayım almış siz bu ürünün garanti hizmetini vermekle yükümlüsünüz ev veya arkadaş arası alışverişe karışma lüksünü hangi tüketici hakları maddesi veriyor?" diye, hem de "alan kişi bana bunu hediye olarak almıştı, şu anda kendisi ile görüşmüyorum. Zaten herhangi bir şekilde benim malım olmasa en fazla sahibi suç duyurusunda bulunur, polise gerekli bilgileri (hani bu benim değil de o yüzden garantisi elimde yok ya) verir, siz de zaten "suçlu" yakalamış olursunuz. Bunun dışında her kim almış olursa olsun siz anlaşmalarınızı mal üzerinden yapıyorsunuz, kişi üzerinden değil. Diyelim ki alan kişi gerekli. O zaman da ben geçtiğimiz günlerde spotçudan aldığım mal bozulunca buradan yenisi alıp, bozuk malı size getirip "bu çalışmıyor" dersem değiştirmek zorunda kalırsınız".

    hasılı biraz üstlerine gidince her türlü değişimi yapıyorlar. :)




  • PS3'lerin arkasındaki uzunca numarayı SONY'nin müşteri hizmetleri hattındaki kişiye okuyunca o da sana garantisinin devam edip etmediği ve devam ediyorsa kaç ay kaldığı hakkında bilgi veriyordu. Ama DS3 için de durum aynımıdır bilmem. Denemen de fayda var.
  • laptopumun faturasını kaybetmiştim aldığımyere başvurdum(teknosa mağazası) 3 haftada mail gönderdiler. en kötü teknosa müşteri hizmetlerini ara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilormancini

    laptopumun faturasını kaybetmiştim aldığımyere başvurdum(teknosa mağazası) 3 haftada mail gönderdiler. en kötü teknosa müşteri hizmetlerini ara


    Teknosa zaten faturalara seri numaralarını yazmıyor, gidip faturayı talep edersen yukarıdaki gibi sana yardımcı olurlar.
  • sağolun arkadaşlar bverdiğiniz bilgiler için.
  • Benim garanti belgesinin üstünde sadece seri numarası ile fatura numarası yazıyor. Başka birşey yok. Bozulma gibi bir durum olsa umarım sorun çıkmaz.
  • kredi kartidan aldiysan bankadan rica et hemen hallolur degilse musteri hizmetlerine basvur sorun olmaz bi sekilde halledersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmussy

    her türlü ispatlarsın.

    başta sorun çıkartıyorlar "kutusu var mı? poşetleri duruyor mu?" diye

    de ki "yahu siz bu aleti tamir ettireceksiniz, satacak mısınız? ben iade etmiyorum, çok gerekiyorsa kutu poşet bana vereceğiniz aletin sıfır olduğunu varsayarak onun kutusunu ve poşetlerini almanızı öneriyorum.

    diyecekler "yok öyle olmaz yok prosedür böyle" sen de ki: "yahu mesela 1 sene önce aldım ve 2 sene garantisi olan bir buzdolabım var, siz onun da kutusunu straforunu elimde tutmamı mı isteyeceksiniz? evimi sizden döşersem bir odasını kutu deposu mu yapayım? farz et ki ram aldım, plastik kutusu var, aylarca yıllarca nerede saklayayım?"

    o zaman "garanti belgesi ve fatura diyorlar.

    hah burada işte sıkıntı başlayabilir. Sadece garanti belgesi ise olay, de ki "bu ürün sizden alındı, siz hiç mi "elimize ne gelmiş ne gitmiş" bakmıyorsunuz? o bilgisayarlarda veri tabanında hepsi kayıtlı. Eğer buradan mal çalsam nasıl ispatlayacaksınız sizin olduğunu? elimde elektronik eşya ile gelsem direk "bu bizim" diye üzerine mi atlayacaksınız? orada yazıyor hepsi"...

    ama fatura sıkıntısı çıkarabilirler, burada hem blöf çek "yahu ha ben almışım ha dayım almış siz bu ürünün garanti hizmetini vermekle yükümlüsünüz ev veya arkadaş arası alışverişe karışma lüksünü hangi tüketici hakları maddesi veriyor?" diye, hem de "alan kişi bana bunu hediye olarak almıştı, şu anda kendisi ile görüşmüyorum. Zaten herhangi bir şekilde benim malım olmasa en fazla sahibi suç duyurusunda bulunur, polise gerekli bilgileri (hani bu benim değil de o yüzden garantisi elimde yok ya) verir, siz de zaten "suçlu" yakalamış olursunuz. Bunun dışında her kim almış olursa olsun siz anlaşmalarınızı mal üzerinden yapıyorsunuz, kişi üzerinden değil. Diyelim ki alan kişi gerekli. O zaman da ben geçtiğimiz günlerde spotçudan aldığım mal bozulunca buradan yenisi alıp, bozuk malı size getirip "bu çalışmıyor" dersem değiştirmek zorunda kalırsınız".

    hasılı biraz üstlerine gidince her türlü değişimi yapıyorlar. :)


    yahu süper bi açıklama olmuş konu eski ama benimde başımda vardı bu sorun ama size şöyle söyleyeyim,forumdaki arkadaşlarada kendimce faydam olur inşallah TÜKETİCİ HAKLARINI KORUMA DERNEĞİ aradaığınızda garanti belgesinin elektronik ürünlerde garanti veren firmanın kayıtlarını takip etmeleri gerekiyormuş seri numaralarından,fatura ve garanti belgesi (fatura ürünün bize ait olduğunu gösteren belgesi,garanti belgesi de garantiyi hangi firmanın sagladığını bilmemiz amaçlı olmasıymış,sagolsunlar hemen firmayı aradılar bana uydurdukları bahaneyi onlara anlatamamışlar(BANA FİRMANIN ÖYLE BİR DÖNÜŞÜ VARDIKİ ( ÜRÜNÜM SIFIRIYLA DEĞİŞTİ) arkadaşlar hakkınızı arayın sizden ne para isteyen nede herhangi bişey isteyen yok.(1 gün sonrasındada tüketici hakları beni aradı ürününüz sıfır ürünle değiştirilmiş diye)yani takipcilerde




  • Bir çok distributor sitesinde garanti sorgulama sistemi bulunduruyor. Telpa, BaÅŸarı, Çizgi, Ä°ndeks, Datagate, Mersa, BoÄŸaziçi vs. Fatura istemiyorlar ama sistemde tutulan tarih genelde malın Tr ye giriÅŸ yada satıcılara dağıtım tarihi oluyor. EÄŸer fatura yoksa garanti baÅŸlangıcı olarak o tarih alınıyor. Ä°ÅŸte fatura burada devreye giriuor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknosaya gidip aldığın tarihi ve meblağı söylersen faturanın kopyasını veriyorlar. Daha önce başıma geldi.
  • Benim de başıma geldi. Bir faturayı 3 günde buldular. Mübarek devlet sırrı sanki, yok şifreliymiş, yok sıraları karışıkmış. İğrenç bir sistemleri var.

    1) Hangi tarih ve saatte aldığınızı yazın.
    2) Kredi kartıysa müşterini hizmetlerini arayın o günkü alışverişinizin ekstresini mailinize yollayacaklar, o olmadan gitmeyin.

    Dua edin sistem değişmiş olsun yoksa uzun saatler bağrış çağrış arasında geçecek. Yaşadım biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Katafalk101

    Bir çok distributor sitesinde garanti sorgulama sistemi bulunduruyor. Telpa, Başarı, Çizgi, İndeks, Datagate, Mersa, Boğaziçi vs. Fatura istemiyorlar ama sistemde tutulan tarih genelde malın Tr ye giriş yada satıcılara dağıtım tarihi oluyor. Eğer fatura yoksa garanti başlangıcı olarak o tarih alınıyor. İşte fatura burada devreye giriuor.


    +1 Eksenbilgisayar da buna dahildir
  • Aynı sorun benim teknosadan aldığım telefonda başıma gelmişti yapacağın şey ürünü hangi mağazadan aldıysan o mağazayı ara ve ordan hangi tarihte aldıysan böyle böyle ürün aldım garanti belgesi kayboldu onların bir kodu varmış onu bana verebilir misin de zaten sana yardımcı olurlar ben de öyle oldu hatta gene kaybettim gene mağazayı arayacağım
  • Benim halam Antalyadan lumia 625 aldı bana ama faturası Antalya da kalmış garanti belgesi ve 2 yıl garantisi var Ankarada garantiye verebilir miyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coimbra

    Aynı sorun benim teknosadan aldığım telefonda başıma gelmişti yapacağın şey ürünü hangi mağazadan aldıysan o mağazayı ara ve ordan hangi tarihte aldıysan böyle böyle ürün aldım garanti belgesi kayboldu onların bir kodu varmış onu bana verebilir misin de zaten sana yardımcı olurlar ben de öyle oldu hatta gene kaybettim gene mağazayı arayacağım
    Ben birisinden ikinci el telefon aldım telefonun faturası var garanti belgesi yok telefon teknosadan 6 ay önce alınmış garanti belgesi olmadığı için sorun olurmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsek59

    Ben birisinden ikinci el telefon aldım telefonun faturası var garanti belgesi yok telefon teknosadan 6 ay önce alınmış garanti belgesi olmadığı için sorun olurmu

    Alıntıları Göster
    O faturayla git söyleyince sistemlerinden buluyorlar ben de öyle olmuştu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.