Konuyu nereye açacağımı kestiremedim. Yanlışsa doğru kısma yönlendirirseniz sevinirim.
7 yıllık garantisi olan çamaşır makinesi dün itibariyle 4. kere bozuldu. Farklı zamanlarda oluşan arızalarda 2 kere kart, 2 kere motor ve başka şeyler değişti. Bugün servis geldi ve yine motorun bozulduğunu söyledi.
Açıkçası makinenin 1.5 yıl garantisi kalmış durumda ancak sürekli sorun çıkarması canımı sıkıyor. Aldığımdan sonra 1 er yıl arayla 3 kere arızalandı, hatta bir seferinde sorunu bulamadıkları için servise götürdüler. Yaklaşık 2.5 - 3 yıldır arıza çıkarmıyordu, düne kadar.
Şimdi benim bu makineyi iade veya değişim hakkım var mı? Bu konu hakkındaki bazı yazıları okudum ve hakkım olduğu sonucunu çıkardım.
Ancak gelen servis elemanı, "Değişmiş parçaları var. O yüzden değişim veya iade olmaz. Tamir edilir." dedi ancak çok mantıksız geldi açıkçası. Müşteri hizmetleriyle görüştüğümde "Servis gelsin bir baksın, ardından biz durumu değerlendirelim." dediler.
Kısacası ben bu ürünün iade veya değişim talebinde bulunabilir miyim? Kabul edilmemesi sonucunda Tüketici Hakem Heyetine başvurabilir miyim? Yani benim bu durumda böyle bir hakkım var mı yok mu onu merak ediyorum.
Evet, her seferinde servis gelerek garanti kapsamında değiştirdiler. Hatta servis elemanıyla ahbap olduk :) Makinenin markası Hoover.