Şimdi Ara

Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende pentaya 8800gt yollamıştım, uyanıklar kutusu olmayan 8800gt amp vermişlerdi. ben de amp versiyonu diye sevinmiş açık kart olayını da sineye çekmiştim.
    ancak kart sistemi bi kere açıyor ilk restartta daha açılmıyordu. işte böyle tamir görmüş kartları iteliyolar millete uyuz oluyorum. aradım penta servisi böyle böyle dedim hem madem kartı değiştiriyosun neden kutusunda yollamıyosun dedim. hemen gönderin dedi 3 gün geçmedi kutusunda sıfır 8800gt amp gelmişti. bunlara az bile, sokacan lafı hakkını arıycan yani
  • Ya bi konu vardı alacaksanız asus alın diye ve oraya da yazmıştım ben çizgi elektronik farkını. Şimdi bu konu ile söylediklerimin tam olarak çıktığını görüyorum. Evet arkadaşlar yukarıdaki yetkili servis hangi firma ise o servisin baktığı markanın kartlarını almayalım. Çünkü alırsak kartı garantisiz sayarak almış olacağız. Lafa bak ya yeni başka sıfır başka demiş. Bence bu konu üst konu olsun ve dh yaptırım gücüyle bu firmayı afişe etsin. Bu nasıl bir rezilliktir.
  • faturada adı geçen kişi olsa başvuran bal gibide olacakmış demekki.

    neyse canın sağolsun sıkma canını
  • Ülkemizde garanti koşullarının iyileştirimesi ve yaptırımların çok daha katı olması gerektiğine inanıyorum. Bir kaç haysiyetsiz tedarikçinin eline düşüp sürünmekten gına geldi. Garanti olayından yeteri kadar canım yandı, çok sinirliyim o yüzden. Bu konuyu da görünce iyice sinirlendim.

    Çok geçmiş olsun diyeyim arkadaşım...
  • Kanun "yenisi" ile değiştirilir demiş. Muadili ile değil.

    @mamad

    Suçlu sizsiniz!
    Evet doğru okudunuz.

    Çünkü siz, kendi sistemini toplayan, ilgili, bilgili ve hakkını arayan birisiniz.

    Büyük bir çoğunluk kasasının içini dahi görmeden kullanır bilgisayarı. Bir arıza olunca kasayı kucaklar servise götürür, tamir olunca da aynen getirir, kullanmaya devam eder. Sizin de öyle yapmanız gerekirdi. Biraz bilgili olunca, birilerinin tekerine ister istemez çomak sokmaya başlamış oluyorsunuz. Bu ülkede her konuda bu böyle.

    Normalinde sistem genel olarak şu şekilde işliyor; bilgisayarda bir sorun olunca kasa kucaklanıp, alındığı yere götürülüyor. Orada sorunlu parçayı tespit edip, servise gönderme ve gelen parçayı tekrar bilgisayara takma işi mağaza teknik servisinin. Mağaza teknik servisi için önemli olan, gelen parçanın çalışıyor olması. Yoksa sıfır mı değil mi diye uğraşmıyorlar. Takıp, çalıştırıp geçiyorlar. Müşterilerin % kaçı bunu fark edebilecek kapasitede? Bir düşünün. Tamamen insaflarına kalmış.
    Donanım forumlarına girip çıkan ve -her girip çıkan da demiyorum- pc donanımlarından gerçekten anlayan PC kullanıcılarının oranı toplam PC kullanıcılarının % kaçıdır?

    İşte böyle mamad gibi kullanıcılar çıkar arada ve "çıkıntılık" yapar. Alışmış kudurmuştan beterdir diye bir söz var. Teknik servisler karşılarında koyun kullanıcı görmeye alışık olduklarından, haksız olmalarına rağmen üste çıkmaya kalkışıyorlar. Bu tip ayıpları aşağı yukarı bütün servisler yapıyor.

    Benim de başıma geldi.
    Teknik servise bir defa yolum düştü, onda da sorun yaşadım.
    Arıza tespiti, parçanın takılıp sökülmesi tamamen benim yaptığım işlerdir. Kasaya el sürdürmem.
    Arızalı bir anakartım vardı. Tam kutu içeriği ile aldığım yere eksiksiz olarak elden teslim ettim. Değişim kararı çıkmış. Anakart gelince gidip bir baktım ki üzeri tozlu, sigara dumanından devre elemanları çevresinde sarı renk pamucuk bağlamış bir anakart gelmiş. Ne kutusu var, ne kutu içeriği. Mağaza teknik servisinde birlikte denedik, anakart çalışıyor. Belli ki tamir görmüş, eski bir ürün. Benim anakartla aynı seri ama bir üst versiyon olmasına rağmen kabul etmem mümkün değildi. Sizinkinden farklı bir yetkili servisti. İstanbul'dan yetkili servis ile görüşmelerim gergin ama olumlu geçti. İki yetkiliye sordum, değişim kararı çıkınca sıfır mı gönderilir diye, sıfır ürün gönderilir dediler. Hakkını arayan çıkıntı müşteriler ile uğraşmak, işlerine gelmiyor yalnız. Bozulan anakarttan farklı bir marka ama sıfır bir ürün göndermeleri konusunda anlaştım yetkili ile. Konu ile bizzat ilgilenerek, işlemin doğru biçimde gerçekleşmesini sağladı. Aksi takdirde daha çok uğraşacaktım her halde.

    Değişim için verilen anakartlar teknik servisin cebinden çıkmıyor ki. Üretici firma yolluyor. Tüketicilere tamir edilen anakartlar veriliyorsa, üreticiden gelen sıfır ürünlere ne oluyor? (Tüm donanimlar için geçerli bu)

    Adalet sistemi zar zor işliyor. Onlar da bunun farkında. Siz hakkınızı sonuna kadar arayın. Amacınız işi uzatmadan servis ile kendi aranızda halletmek olsun ama hakkınızı yasal yollardan aramaya çekinmeyeceğinizi belli edin. "Hiç zamanım yok, zaten meşgulum, beni uğraştırmayın" gibi laflar edince, işin uzamasından çekindiğinizi anlayıp, üste çıkmaya ve olayı kabul ettirmeye çalışıyorlar.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Bringer -- 12 Şubat 2010; 1:52:33 >




  • olayı açıklayan bir mailde gigabyte türkiye ofisine yazın gigabyte çok büyük firmadır 3-5e bakmaz sizin ürünlerinizi dağıtan arena böyle böyle yaptı gigabyte'a olan güvenim sarsıldı de konunun linkinide at ayrıca zotac yada msi olsaydı asus olsaydı böyle olmazdı de bunu yaz sana sıfır 9800gt gelmezse bende demircibu değilim

    burdan ulaş info@gigabyte.com.tr

    forumdaşların olarak elimizden geleni yapmalıyız
  • Bu olayın bir benzerini başka bir firmayla yaşadım.Sapphira 1950 pro ekran kartım garantisinin bitmesine 2 ay kala arızalandı.Aldığım yer kapandığı için dispritörü Datagate gönderdim.Bana aynı modelden verdiler.Bilgisayara taktıktan 20 dk sonra bozuldu.Tekrar götürdüm.Bu seferde 3870 verceklerini söylediler.Ancak ne kutusu ne de cd si vardı:Önce verdiklerinin de yoktu ama şüphelenmemiştim.Bu seferde kutu ve cd sinin olmadığını görünce şüphelendim.Garantisinin bitmesine 2 ay kaldığı için sıfır veremiyeceklerini,Bu ekran kartlarının da eskiden servisleri olmadığı zaman müşteriden gelen ekran kartları olduğunu söylediler.Tüketici hakem heyeti de esiksi gibi değil.Değeri düşük ürünlerle pek uğraşmak istemiyorlar.Bölgeden bölgeye farklılık gösterebilir.Ancak tüketici hakları göstermelik olmaya başladı gibi.Ekran kartlarını ne zaman tamir etmeye başladılar:S.Bence tüketici hakem heyetinin değişen tavrından cesaret alıyorlar.O ilk hızları yok.




  • Fatura kişinin üstüne değilse heyet değil mahkeme ilgileniyor benim bildiğim. Bu durumda yine sonuca ulaşıyorsunuz sadece süre uzuyor. Heyet 1-3 ay arası sonuç veriyorsa mahkeme en az 6 ay.

    Kendim de daha önce gigabyte ile ilgili çok ciddi bir sıkıntı yaşamıştım. Arenaya zerre kadar güvenmiyorum. Bu konuda rezaletler.
  • Dostum, Tüketici hakem heyeti sana şifaen ret cevabı verdiyse bu seni bağlamaz. Gerekirse mahkemeye ver, hakkını söke söke ara. Bu tür taşınır ve tescile tabi olmayan mallarda malın zilyedi elinde bulundurandır. Çalıntı dahi olsa iyi niyetle bu malı edinmiş olan 3. şahıs malın zilyedi sayılır.

    Dolayısıyla Kanunen faturanın kime kesildiği değil, malın kimin elinde olduğu önemli bu durumda. Mahkemeye verdiğin zaman emin ol çatır çatır kazanırsın davayı.

    Tüketici Hakları Derneği · 2006 ::: Tel: (0312) 417 93 34 ::: Faks: (0312) 425 15 29 ::: GMK Bulvarı No: 12 Onur İşhanı Kat:7 Oda No:161 Kızılay/Ankara Buradan profesyonel yardım da alabilirsin.
  • Müşavirle sanırım daha önce de benzer durumlarda aynı yolları izlemişiz
  • Arkadaşlar yeri değil biliyorum ama burda daha iyi bir cevap alabileceğime inanıyorum telefonum bir ay önce arızalandı ocak 4'ünde garantiye verdim ve halen daha onarımda olduğunu söylüyorlar bu konuda ne yapabilirim?
  • arenadaki teknik servis cok afedersiniz ama tam bir eşşek

    benimde basima harddisk de ayni olay geldi

    firmware yuzunden hdd bozuldu

    butun segate forumlarinda her yerde haberler bas bas bagirildi

    teknik servis ise güc kablosu plastiginde azicik bir kirik var diye karti iade almadilar

    bu kadar kazmalar işte hiç bir halttan cakmiyorlar

    ayrica ben hakem heyetine kadar gittim ama garanti belgesini istediler

    arenayi 3 defa aramama ragmen bana geri gondermeyi unuttuklari garanti belgesini gondermediler


    bence kesinlikle türkiyedeki en kalitesiz garanti servisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeFurkan -- 11 Şubat 2010; 17:23:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Arkadaşlar yeri değil biliyorum ama burda daha iyi bir cevap alabileceğime inanıyorum telefonum bir ay önce arızalandı ocak 4'ünde garantiye verdim ve halen daha onarımda olduğunu söylüyorlar bu konuda ne yapabilirim?


    30 iş günü limiti var
    yani 6 hafta

    yakında sana 0 ini veya parani iade etmek zorundalar
  • demircibu -Burhan arkadaş katılıyorum. Üretici firmalar çok daha hassaslar. Daha önce defalarca benzer durumları yaşadım. Örnek olarak;

    Daha geçen ay Arena'dan alınma seagate marka hdd servise verdim, servis vermeyi reddettiler ve garanti dışı bıraktılar ürünü. vaktim olmadığından ( ürünün alış faturası kayıp) seagate tr ile irtibata geçtim. ptt kargo ile istanbul toplama merkezine gönderdim, 1 hafta içinde Hollanda'dan kargolanmış yeni disk elime ulaştı. Gönderdiğim disk kaba tabiri ile "kafa atıyordu". Arena kullanıcı hatası demişti fakat seagate 400gb diski 500gb yeni seri disk ile değiştirdi.

    Kesinlikle rma vb. sistem kullanarak ürünü üreticiye gönderin. Muhakkak olumlu sonuçlanacaktır. Şimdiye kadar gönderipte olumlu sonuçlanmayan bir kişi/ürün ile karşılaşmadığım için bunu söyleyebiliyorum. Gigabyte taiwan daha önce ptt kargo ile 16tl tutmuştu.

    Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeFurkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Arkadaşlar yeri değil biliyorum ama burda daha iyi bir cevap alabileceğime inanıyorum telefonum bir ay önce arızalandı ocak 4'ünde garantiye verdim ve halen daha onarımda olduğunu söylüyorlar bu konuda ne yapabilirim?


    30 iş günü limiti var
    yani 6 hafta

    yakında sana 0 ini veya parani iade etmek zorundalar



    Bu süre yarın doluyor değilmi? Ocak 4'ünde verdim telefonumu?
  • peki size verdikleri kartı kullanıyor musunuz ,onda durum nasıl
  • gigabyte a mail atın !!! daha üst model bir kart gönderirler kesinlikle.
  • Herkese tekrar teşekkür ederim.

    @(((TeAcHeR)))

    Sağolun hocam. @MÜŞAVİR'in dediğine göre işi biraz daha uzatacağım. Bakalım yine bir sonuç çıkmaz ise yazarım.

    @Storm Bringer

    Bu konuda haklısınız hocam. Ancak benim amacım da firmalara yapmaları gerekeni yaptırabilmek. Gelingörün ki kartın 2 el olması sorun oldu. Sıfır ürünlerde pek sorun yaşamadım. Yaşadığım sorunlar da böyle uzamadı, biri haricinde.

    @demircibu

    Birazdan yazacağım Gigabyte'a.

    @conquerx

    Kesinlikle öyle. İlk hızları yok. Daha önce bir telefon sorunu yaşamıştım, gerçi o daha beterdi ama para iadesi ile sorun çözülmüştü. (6 kez servise gidip 7. kez bozulunca THH'ye gitmiştik). Tabi o zaman kaymakamlık farklıydı. Gerçi şuanki görevli de ilgilencek oldu ama 2. el olduğunu görünce iptal oldu.

    @MÜŞAVİR

    Sağolun hocam. Önce Gigabyte'a bildireyim durumu, sonra sizin verdiğiniz bilgiyi değerlendireceğim.

    @Source

    Serviste 30 iş günü kaldıysa direk olarak sıfırı verilmeli ya da para iadesi. Resmi tatil ve Pazar günleri haricinde Cumartesi'ler yarım gün sayılıyor (Cumartesi meselesini yine de araştırın). Toplam 30 gün yaptığında arayıp yenisini veya para iadesi isteyin.

    @alperen_69

    Kartı şuan taktım, kullanıyorum. Şimdilik sorun yok gibi, şimdilik.



    Genel bir açıklama yapayım tekrar: Bazı arkadaşlar parayı neden istemediğimi sormuşlar. Benim para koparmak gibi bir amacım yok. Üst model bir kart almak gibi bir amacım da yok. Olurda ellerinde kalmış aynı model bir kart olur sıfır, elbette kabul ederim. Ancak kartın modeli eski, üretimi durmuş, adı değişmiş vs. Bana fiyat muadili bir kart verseler yine uzatmazdım. Zaten kartı 2. el almışım. Para istemem etik olmaz. Ancak Arena Bilgisayar'ın yeni diyerek kullanılmış, servise gidip tamir görmüş, hatta değişim görmüş kartları göndermesi etiğin de ötesinde ahlâki değil. Benim sorunum bu.

    Bu mücadelem arkadaşların gösterdiği ve önerdiği yollardan devam edecektir. Hasıl olacak durumlar, burada yine sizlere sunulacaktır. Tekrardan ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamad -- 11 Şubat 2010; 18:10:01 >




  • Görünen o ki Arena çıkışlı ürün alınmaz ve aldırtılmaz, bundan sonraki alış-verişlerimde Arena çıkışlı ürün almayacağım ve aldırtmayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teutara

    demircibu -Burhan arkadaş katılıyorum. Üretici firmalar çok daha hassaslar. Daha önce defalarca benzer durumları yaşadım. Örnek olarak;

    Daha geçen ay Arena'dan alınma seagate marka hdd servise verdim, servis vermeyi reddettiler ve garanti dışı bıraktılar ürünü. vaktim olmadığından ( ürünün alış faturası kayıp) seagate tr ile irtibata geçtim. ptt kargo ile istanbul toplama merkezine gönderdim, 1 hafta içinde Hollanda'dan kargolanmış yeni disk elime ulaştı. Gönderdiğim disk kaba tabiri ile "kafa atıyordu". Arena kullanıcı hatası demişti fakat seagate 400gb diski 500gb yeni seri disk ile değiştirdi.

    Kesinlikle rma vb. sistem kullanarak ürünü üreticiye gönderin. Muhakkak olumlu sonuçlanacaktır. Şimdiye kadar gönderipte olumlu sonuçlanmayan bir kişi/ürün ile karşılaşmadığım için bunu söyleyebiliyorum. Gigabyte taiwan daha önce ptt kargo ile 16tl tutmuştu.

    Saygılar..

    bu arena adamı cıldırtır kesinlikle

    seagate tr ile nasil irtibata gectiniz acaba ?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.