Şimdi Ara

Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Şuan yaşadığım ilginç ve canımı sıkan bir durumu sizlerle paylaşacağım.

    Ekim ayının sonunda forumdan 2. el bir Gigabyte 8800gt aldım. İlanda, kartın bir süre önce garanti kapsamında tamir gördüğü ve mevcut durumda herhangi bir sıkıntısı olmadığı yazıyordu. Bu bilgiler ışığında ve kartı satan Erdem Bey'in teğit ettiği bilgiler dahilinde kartı aldım. Sisteme taktığımda da sorun yoktu. Ancak ne var ki aradan birkaç gün geçtikten sonra kart bozuldu. Durum tam olarak şu şekilde oluştu: İnternette gezinirken, sistem birden kapandı. Elektrik kesintisine benzer bir şekilde bir kapanmaydı ancak kapanan yalnızca sistemdi. Yani güç kaynağı (psu) sisteme güç vermeyi kesiyordu. Sistemde kısa devre benzeri bir sorun oluştuğunu düşündüm ve direk olarak sisteme yeni taktığım karttan şüphelendim. Kartı söktüm. Sistem sorunsuz şekilde çalıştı.

    Kartın garanti durumunu öğrenebilmek için internette biraz araştırma yaptım ve kartın Arena Bilgisayar tarafından garantili olduğu bilgisine ulaştım. Seri No ile kartın garanti durumuna baktığımda kartın 1 ay kadar önce kartı satan Erdem Bey'in belirttiği biçimde tamir gördüğü ve arızasının giderilerek müşteriye teslim edildiği bildiriliyordu. Erdem Bey'e yaşadığı sorunu sorduğumda, benim yaşadığım soru ile aynı olduğunu söyledi.

    Bunun üzerine kartın alındığı Eternal Bilgisayar'a (Sanal Marketim) kartı elden teslim ettim. Kart bir süre sonra tamir edilmiş şekilde elime ulaştı.

    Ancak kartı sisteme taktıktan bir gün sonra yine aynı sorun meydana geldi. Bu kez internetten Eternal Bilgisayar'a durumu bildirdim ve kartı değiştirmelerini istedim. Onlar da kartı yetkili servise göndereceklerini ve kartın durumuna göre değiştirme kararının yetkili servis tarfından verileceğini bildirdiler bana. O sırada yoğun olduğum için biraz gecikmeli olarak kartı kargo ile Eternal Bilgisayar'a gönderdim. Paketin içine kartın 3. kez aynı sorunu yaşadığını bildiren bir not da bıraktım.

    İnternetten takip etmek üzere, seri no ile durumu sorguladım. Kartın sorunu yanında 3. kez servise gönderildiğini bildiren bir de not düşülmüştü. Daha sonra bu durum üzerine yetkili servis (Arena Bilgisayar) kartı değiştirme kararı vermiş ve durumu sorgulama sayfasına müşteriye iade edildiği bilgisiyle birlikte eklemiş.

    İşte tam olarak sıkıntı da burada başlıyor. Kart değiştirilmiş ancak benim kartın yerine verilen kart da aynı sorundan dolayı tamir görmüş ve iade alınmış bir kart. Yani yeni bir kart yerine daha önce sorun yaşamış birkartı gönderiyorlar bana. Kart henüz elime ulaşmadı, ancak büyük ihtimalle aynı sorunu yine yaşayacağım.

    Canımı sıkan ayrıntı şu ki, kart değişmiş gözükmekte. Ancak bana verilen kart da aynı sorunu yaşamış. Bu durumda benim kartın değiştirilmesi isteğim yerine getirilmiş oluyor ancak verilen kart sorunu çözmüş olmuyor. Bu durum bende yasalardaki boşluğu kullanarak, tüketiciyi oyalama girişimi gibi bir hissiyatın oluşmasına neden oldu.

    Düşüncem, durumu Tüketici Hakları'na bildirmek ve şikayetçi olmak. Sizce kart bozulursa mı, yoksa hemen mi Tüketici Hakları'na başvurayım. Başka bir çözüm önerisi olan veya bu durum hakkında bana farklı bir çözüm yolu sunabilecek bilgi sahibi kişilerden yardım beklemekteyim. Şimdiden teşekkürler.


    Sanal Marketim ile yapılan yazışmalar:

     Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)

    (İlk mesajda kartın fatura tarihini yanlışlıkla 02.06.2007 yazmışım. İkinci mesajda bu durumu düzelttim.)

     Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)


    Benim kartın son bilgileri:

     Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)


    Gönderilen kartın bilgileri (daha önce bir değişim daha görülüyor!):

     Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)


    Son durum (gelecek olan kartı, daha önceden arızalanmış ve tamir görmüş olması sebebiyle almak istemediğimi belirttim.):

     Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)

    Gönderilen son kart ve son durum:

     Garanti ve Sıkıntı (Süreç ve Ayrıntılar İçeride)

    (Kartın 2008'de hd4850 ile bir değişim geçirdiği görülüyor. Daha sonra ise Eternal Bilgisayar'dan iadesi istenerek kart Arena Bilgisayar'a yollanıyor. Daha sonra da Arena Bilgisayar bu kartın sorunu yok diyerek tekrar Eternal Bilgisayar'a gönderiyor.)

    Bu görüntüler haricinde kartın 5 Ekim'de ve 6 Kasım'da da servise gönderildiğine dair belgeler mevcut.

    Ayrıcahttp://www.cercev-e.com/ adresinden (Arena Bilgisayar'ın garanti sorulaması bu adresten yapılıyor) SS'lerde gördüğünüz seri no'lar ile kendinizde durumu onaylayabilirsiniz. Sitede hâlâ aynı bilgiler mevcut durumda.




    En son olarak Tüketici Hakem Hayeti'ne başvuruda bulundum. Ancak kartın 2. el durumunda olması sebebiyle herhangi bir yasal işlem yapılamadı. Bu gibi durumlarda ürünün sizin adınıza faturalı olması gerekiyor. Yahut faturada adı geçen kişinin başvuru yapması gerekiyor. Mücadeleye devam edecektim ancak olayın karmaşası yetmez gibi bir de adres değişikliği olunca vazgeçtim. Zaten kartı şu sıralar satmak üzere almıştım. O nedenle süreç pek iyi olmasa da sonuçlanmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamad -- 7 Mart 2010; 13:40:44 >







  • Dostum öncelikle geçmiş olsun.

    Ürünü kesinlikle teslim alma, kabul etme. Adi herifler üç kağıtçılık yapıyorlar. 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanun çok açık. Yoruma bile meydan vermeyecek şekilde garanti süresi içöerisinde aynı arızanın 3 kez meydana gelmesi durumunda kartın değiştirilmesi (yenisi ile) hakkın var. Ne yüzle sana tamir görmüş kart veriyorlar.

    Sinirlerim tepeme çıktı, forumda olmasak ana avrat düz gideceğim.

    Sakın ola bu kartı alma, hakkını ara. Yoksa iki elim yakandadır bilesin.
  • Varmı öyle üç kuruşa beş köfte; akıllılara bak yaa... Sakın kartı teslim alma hocam. Garantiden değişen kartın yerine tamir görmüş kart, uyanıklara bak.... İyice milleti aptal yerine koyuyorlar...
  • Öncelikle geçmiş olsun. Sizin durumunuzda aslında o kartın kabul edilmemesi gerekir. Neden derseniz; sizin kartınız 3 defa tamire gidiyor ve en sonunda tamir edilemeyeceği anlaşılınca sizin bilginiz olmadan tamir görmüş yani 2.el başka bir kart yolluyorlar. Eğer firma kartı tamir edemiyor veya aynı modelin yenisini veremiyorsa size bunun bilgisini verip ya fatura tutarını verecekler ya da size kart önerisinde bulunacaklar ki burda da bunun kararı tamamen size ait oluyor. Bence tamir görmüş olan kartı kabul etmeyin ve tüketici heyetinden konu ile ilgili bilgi alın. Eski kartınızın seri numaralarını vs. bir köşeye not etmektede fayda var ve yaptığınız her görüşmenizi mümkünse yazılı (e-posta gibi) yapın. Olaylar sözde kalmasın.
  • MÜŞAVİR e katılıyorum sakın alma kartı, sana sıfır kart göndermeleri lazım..
  • @MÜŞAVİR

    İlginize teşekkür ederim. Durumu birazdan Sanal Marketim'e bildireceğim. Arena Bilgisayar ile muhattap olmayacağım, zira benim muhattabım kartı aldığım yer yani perakende satan firmadır sanıyorum. Onlar da artık durumu yetkili servise (Arena Bilgisayar) bildirirler.

    @charcharodon carcharias

    @BadboyTurk

    Teşekkürler. Benimde düşüncem bu yönde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR
    Dostum öncelikle geçmiş olsun.

    Ürünü kesinlikle teslim alma, kabul etme. Adi herifler üç kağıtçılık yapıyorlar. 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanun çok açık. Yoruma bile meydan vermeyecek şekilde garanti süresi içöerisinde aynı arızanın 3 kez meydana gelmesi durumunda kartın değiştirilmesi (yenisi ile) hakkın var. Ne yüzle sana tamir görmüş kart veriyorlar.

    Sinirlerim tepeme çıktı, forumda olmasak ana avrat düz gideceğim.

    Sakın ola bu kartı alma, hakkını ara. Yoksa iki elim yakandadır bilesin.

    +1
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim bildiğim muhattabın kartı aldığın yer değil kartın garantisini veren firma. Ama belki Sanal Marketim'de müşteri memnuniyeti adına ilgilenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Dostum öncelikle geçmiş olsun.

    Ürünü kesinlikle teslim alma, kabul etme. Adi herifler üç kağıtçılık yapıyorlar. 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanun çok açık. Yoruma bile meydan vermeyecek şekilde garanti süresi içöerisinde aynı arızanın 3 kez meydana gelmesi durumunda kartın değiştirilmesi (yenisi ile) hakkın var. Ne yüzle sana tamir görmüş kart veriyorlar.

    Sinirlerim tepeme çıktı, forumda olmasak ana avrat düz gideceğim.

    Sakın ola bu kartı alma, hakkını ara. Yoksa iki elim yakandadır bilesin.


    sonuna kadar müşavir arkadaşımızın yorumuna katılıyorum bazı firmalar nedense kendilerini çok uyanık sanıyorlar.böyle müşteri memnuniyetinden bi haber olan ve gözlerini para bürümüş tüm firmalara




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

    Benim bildiğim muhattabın kartı aldığın yer değil kartın garantisini veren firma. Ama belki Sanal Marketim'de müşteri memnuniyeti adına ilgilenebilir.


    Sonuçta son kullanıcıya satan ve aracı olan kurum olarak perakendeci görünüyor. Ancak Arena Bilgisayar ise konuşmam gereken firma, çok daha ağır şekilde konuşacağım. Çünkü bu sorun, direk olarak Arena Bilgisayar'ın ortaya çıkardığ bir sorun.
  • hocam sakın kartı alma yok biz göndericez falan demeye devam ederlerse telefonda bağır çağır gerekirse ağır konuş hakem heyetine başvuracağnı yasaların ne gerektirdiğni biliyorum de
  • herşeyden önce başkasının iade edilmiş kartını siz almayın. mantıksız bir davranış olur.
  • Tüketici hakları hakem heyeti Sanal Marketim'i muhattab alır. Şikayeti Arenaya değil Sanal Marketim'e yaparsınız. Arena ile benim de daha önce benzer bir sıkıntım oldu. Hatta benimki daha da beterdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevi şahsına münhasır

    Tüketici hakları hakem heyeti Sanal Marketim'i muhattab alır. Şikayeti Arenaya değil Sanal Marketim'e yaparsınız. Arena ile benim de daha önce benzer bir sıkıntım oldu. Hatta benimki daha da beterdi.

    Kesinlikle katılıyorum. Ürünü kimin garantilediği değil size hangi firmanın sattığı önemli. Bu durumda sizi sanalmarketim firması bağlıyor. Arena firması sizin muhattabınız bile değil. Garanti olayı zincirleme olarak işlemekte. Siz (Son kullanıcı) ==> Sanalmarketim (Mağaza) ==> Arena (Ana dağıtıcı). Sanalmarkertim'den daha önce alışverişler yaptım. Sorun çıkaracak bir firma olmadığını düşünüyorum. Umarım beni yanıltmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Dostum öncelikle geçmiş olsun.

    Ürünü kesinlikle teslim alma, kabul etme. Adi herifler üç kağıtçılık yapıyorlar. 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanun çok açık. Yoruma bile meydan vermeyecek şekilde garanti süresi içöerisinde aynı arızanın 3 kez meydana gelmesi durumunda kartın değiştirilmesi (yenisi ile) hakkın var. Ne yüzle sana tamir görmüş kart veriyorlar.

    Sinirlerim tepeme çıktı, forumda olmasak ana avrat düz gideceğim.

    Sakın ola bu kartı alma, hakkını ara. Yoksa iki elim yakandadır bilesin.

    hocama katılıyorum kartı teslim alma aşağıda vereceğim dilekçe örneğine bakarak hakem heyetine dilekçe yaz

    http://www.hukuki.net/hukuk/index.php?e=2616

    kısaca olaları anlat açık bir dille.en sonunada tüketici hakları yasasının 4. maddesi gereği fatura bedelinin iadesini talep ettiğini belirt.

    en fazla 2-3 ay içinde sorunun çözülecektir.

    sıkma canını




  • quote:

    (Arena Bilgisayar) kartı değiştirme kararı vermiş ve durumu sorgulama sayfasına müşteriye iade edildiği bilgisiyel birlikte eklemiş.


    arkadaşlara katılıyorum kesinlikle kartı almayın değişim onaylanmış sıfır yollamak zorundalar

    ekleme yerine 9800gt yollarlar kesin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MsTmS -- 30 Aralık 2009; 13:02:40 >
  • okudum ama anlayamadım tam size bozuk kartı vermek isteyen arenamı yoksa sanalmarketim mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Dostum öncelikle geçmiş olsun.

    Ürünü kesinlikle teslim alma, kabul etme. Adi herifler üç kağıtçılık yapıyorlar. 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanun çok açık. Yoruma bile meydan vermeyecek şekilde garanti süresi içöerisinde aynı arızanın 3 kez meydana gelmesi durumunda kartın değiştirilmesi (yenisi ile) hakkın var. Ne yüzle sana tamir görmüş kart veriyorlar.

    Sinirlerim tepeme çıktı, forumda olmasak ana avrat düz gideceğim.

    Sakın ola bu kartı alma, hakkını ara. Yoksa iki elim yakandadır bilesin.


    +1




  • telefon aç yada oraya git ve o kartı gönderirseniz almayacağınızı çünkü sıfır olmadığını ve tüketici haklarına şikayet edeceğini söyle.
  • eğer değişim yapılıyorsa verilen kart yeni olmak zorunda. sakın kabul etme
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.