|
Bildirim
|
2009 Grand Picasso için konuşuyorum.
Yol tutuş biraz göreceli bir kavram. Dilim döndüğünce anlatayım. Grand Picasso yüksek ve ağır bir araç. Düz yolda yan rüzgar falan pek hissetmiyorsunuz. Yanal rüzgarları eski B sınıfı aracimda çok hissederdim mesela köprülerden geçerken rüzgar varsa tedirgin ederdi. Picasso da bunu hiç yaşamadım. Virajlarda arac boşsa yumuşak süspansiyon ile birlikte yatma oluyor. Tıpkı otobüs gibi ancak dingil mesafesi, geniş profilli lastikler ile eğer şerit değiştirmeye kalkmazsaniz fayda gider gibi gidiyorsunuz. Henüz arka veya önden kayma yaşamadım bu şekilde. Picasso makas atılacak bir araç değil çünkü resmen karoserin yayalandigini hissediyorsunuz. Ancak bir keresinde çok ciddi bir kaza atlattım ve görevini çok iyi yaptı. Geceyarısı sonrası Sakarya merkezden Hendeğe gidiyorduk arkadaşımla. 90km sabitlemistim ve yol dümdüz ve boş olduğu için ayaklarım gaz ve fren pedalında bile değildi. Sağ şeritten böyle giderken birden yola köpek fırladı o an fren veya gaza dokunma fırsatı olmadan önce sola sonra sağa kontra yaptım. Yani bir nevi geyik testi (moose test) yaptım. Araç ESP devreye bile girmeden yolunda devam etti. Lastiklerim Goodyear Efficient Grip Performance modeldi 215 55 16. Bir de limitler haricinde bir durumdan bahcedeyim. Kışlık lastiklerim çok dişli modeldi Toyo Gsi-5 . Yol yeni islandiginda hep ESP devreye sokuyordu. Ben tabi bunu bilmiyordum. Sarıyer tüneline 60-70 km hızlarla yılan gibi girerken hafriyat kamyonundan dökülen su ve çamurun üzerinden geçmemle birlikte aracın kafası birden tünel girişine doğru donuverdi. Direksiyonu içgüdüsel olarak diğer tarafa çevirdim.ESP sağlam bir hamle yaptı ve yeniden yoluma geri döndüm. Araçla en fazla 185km hıza çıktım. Hem de bu yaz. Yer Gerede - Bolu arası parasız yoldu. O hıza çıktığımı eşim uyarınca fark ettim ben 140 falandır diye düşünüyordum. Yan rüzgar yoktu. Olsa belki saklayabilir di. Müzik sesi açık olduğu için yol ve rüzgar sesini duymamıştım. Son örnek de 90-120 km hızlarla giderken kamyon veya tır gibi büyük araçların yanından geçerken arabanın bundan etkilenmemesi. Sonuç olarak ani hamle sevmeyen kıvrak olmayan bir araç. Ancak limitler dahilinde ve yan etkenlere karşı oldukça rijit ve güvenli bir sürüş sergiliyor. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sarpyamacc -- 26 Aralık 2017; 2:18:55 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|