Şimdi Ara

Genleşme Kabında Hava Kabarcığı Sorunu Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
8.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Selam 1.6hdi 92hp aracımın genleşme bidonuna termostat kısmından gelen ince borudan hava kabarcığı gelmekte ve az egzoz dumanı çıkmakta servisde kontrol edildi. silindir kapak contasının kompresör kaçırdığını söylediler. Ancak aracım hiç hararet görmedi elm cihazıyla sürekli kontrol ederim en fazla 83 dereceye çıkar. Birde Genleşme kabındaki suda ne kaynama var nede taşırma sadece motor çalışırken borularda basınç oluşuyor su seviyesi düşüyor genleşme kapağını açınca su seviyesi tekrar aynı yere geliyor. EGR soğutucusundan bir kaçak olabilirmi konu hakkında bilgisi olanlar yardımcı olabilirmi. Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Genleşme Kabında Hava Kabarcığı Sorunu

    Genleşme kabı, aracınızın soğutma sisteminde bulunan ve motor çalışırken genleşen soğutma sıvısını barındıran bir rezervuardır. Soğutma sıvısının aşırı ısınmasını ve taşmasını önlemek için tasarlanmıştır. Ancak, genleşme kabında hava kabarcığı oluşması, soğutma sisteminin düzgün çalışmasını etkileyebilir.

    Hava Kabarcığı Oluşumunun Nedenleri

    Genleşme kabında hava kabarcıkları, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Soğutma sisteminde kaçaklar
    • Sistemin hava alması
    • Yanlış soğutma sıvısı kullanılması
    • Motorun aşırı ısınması

    Belirtiler

    Genleşme kabındaki hava kabarcıklarının belirtileri şunları içerir:

    • Yedek su deposunda veya radyatör suyunda kabarcıklar
    • Genleşme kabının hava yapması
    • Araba su deposunun hava yapması
    • Araç yedek su deposunun hava yapması

    Etkileri

    Genleşme kabında hava kabarcıkları, soğutma sisteminin etkinliğini azaltabilir, motorun aşırı ısınmasına ve hatta hasar görmesine neden olabilir. Kabarcıklar, soğutma sıvısının motorun sıcak kısımlarına düzgün bir şekilde dolaşmasını engelleyerek soğutma verimliliğini düşürür.

    Çözümler

    Genleşme kabındaki hava kabarcıklarını gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Soğutma sistemindeki kaçakları kontrol et ve onar.
    • Sistemin hava alıp almadığını kontrol et ve gerekirse hava tahliyesi yap.
    • Doğru soğutma sıvısını kullandığından emin ol.
    • Motoru aşırı ısınmadan koru.

    Hava kabarcıklarını gideremiyorsan, profesyonel bir tamirciye danışman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracın yağ yakıyor.
  • buyuk ihtimal silindir kapak contasıdır diyorum bende.
  • Conta olma ihtimali yüksek. Aracı fazla kullanmadan en kısa zamanda en yakın güvendiğin tamirciye götür. Hararet yaptırırsan masraf çok artar. Sakın ihmal etme.
  • Şu an için yaptırma şansım yok. Güvenilir ustada bulmak zor tek conta ile iş olsa iyi %90 başka şeylerde çıkaracaklar. Servis masrafın 3000tl'den başlayıp 9000tl'ye kadar olabileceğini söyleyince bir müddet bekleme kararı aldım. Bunun üzerine serviste soğutma sisteminde oluşan basınç'ın başka yerlere zarar vermemesi için kapağını tam sıkı kapatmamamı söyledi. Artık su eksilmiyor.
  • MErhaba motor üst yağ kapağından gördüğüm kadarıyla yağına su karışmış kesin olarak yapılacak Teşekkürler Herkese
  • Silindir kapak contası değişecek,ust kapak gerekli olursa taslanacak maliyet 1000 lirayı geçmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hararetten kaynaklı bir sorun değilse üretim hatası olabilir.
    Bence servis ücretsiz halletmeli.
  • Soğuk motorda sorun yoksa devirdaim kaçağı olabilir.
  • silindir üst kapak contası mefta olmuş. silindir kompresyonlarını soğutma sistemine basıyor.

    conta yanması için mutlaka hararet olması gerekmez. conta mutlaka hararetle yanmaz. contayı deforme edebilecek bir çok sebep var. herhangi bir nedenle kapak saplamalarını fazla sıkma, asit oranı yüksek eski nesil antifiriz kullanma vs. gibi...
  • Arac yetkili serviste motor blogunda cokmeler varmis taslanacak kapakta ayni sekilde hararet gormus eksantrikler bozulmus degisecek mazot pompasindan enjektorlere turbo vs. Diger parcalarda elden gececek toplam 10 bin tl olabilirmis sanayide yatirsam yari fiyatina olur ancak garantli ve orjinal olmaz. Yetkili serviste yaptiracagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sandık motor kaç lira ben 10 bin verdikten sonra sıfır komple motor atardim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sıradan bir binek hemen hemen hiç bir aracın motorunun bu hasar sonucu tamiratı 10 bin tutmaz, tutamaz. sizi yemeye çalışıyorlar, dikkat edin. @yolcu07 'nin de dediği gibi, bir çok aracın sıfır motoru bile o fiyatın altına alınabiliyor...
  • Yetkili servis onarım için 20 bin tl istedi. Yedek parçalar 15 bin tl tutuyormuş. Sanayide tanıdık vasıtası ile birinden 5.500tl ye motor buldum. Ancak kendi motorunu yaptırmamızı tavsiye etti. Euro4 gömleklerinde sorun olduğu ilerde başım ağrımaması için euro5 motor gömlekleri takılacağını ve toplam maliyetin 5000-6000tl tutacağını söyledi bende servisten aracı aldırıp sanayiye yolladım. Yetkili servisin onarım işlemi yapmamak ve garanti vermemek için fiyatını yükselttiğini söylediler.
  • Selam Arkadaşlar Aracın onarım işlemi bitti. Motor gömlekleri euro5 takıldı piston takımı-eksantrik milleri-silindir üst kapak yeni takıldı. Şanzıman yağı aks körükleri prizdirek baskı balata değiştirildi. Turbo-Yakıt Pompası Hariç tüm parçalar değiştirildi. Toplam 10.350TL tuttu. Araç sıfır ayarında gidişi sesi vites geçişleri süper oldu.
  • hayırlı olsun, olan olmuş ama halen aşırı derecede bir fiyata yaptırdığınızı düşünüyorum. bugün 10 bin lira civarı bir maliyete mercedes, otobüs motorlarını sıfırlama işlemini yapıyor (reman motor diye geçer).

    koca şehirlerarası otobüs motoruyla aynı maliyete binek araç motoru revize ettirmek hele de bir çok markada sıfır sandık motorun bu fiyatların bile altında satıldığı düşünüldüğünde, benim aklımın alabileceği bir iş değil...

    güle güle kullanın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 2 Aralık 2016; 10:26:10 >
  • Ayni kodlu sandik motor yoktu 110 beygirlik olandan vardi oda 11 bintl isletmesi 750tl nontaji 1000tl Aracin motorunun pahali tutmasinin nedeni ust kapak 0 takildi. Normalde 4500tl olacakti ancak enjektorler,tum su borulari ve bir cok parca yenilendi parcalarin gercek fiyatlari ile topladim 18465tl cikti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.