Gergi bilyaaını değiştirirken, çok fazla güç kullanmamama rağmen civata kırıldı ve önemli bir kısmı içeride kaldı. Bu parçayı içeriden çıkartmak için şu adresteki gibi kırık civata çıkarma seti siparişi vermek istiyorum: http://www.cetaform.com.tr/tr/urun-liste/genel-bakim-ve-atolye-aletleri/kirik-civata-cikarma-aletleri Bunun dışında, aynı civatadan bir tane daha var ve o kırılırsa onu çıkarabilmem aşırı zor, çünkü çok ters bir noktada. Hem bu kırık civatayı başarılı bir şekilde çıkarmak, hem de sağlam civatayı kırmadan çıkarabilmek için önerebileceğiniz bir şeyler varsa öğrenmek isterim. ![]() ![]() < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Gergi bilyası civatası kırıldı, içinde kaldı, çözümü? (fotolu)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Arkadaşım, içeriden kalma civatayı sökmen olabildiğince imkansız, civatanın başı kırılsaydı, bi keski bir cekiçle işi kurtarırdın.
İçerde kalmalarda civatayı çürüterek hallediliyor, yani matkapla civatayı delersin.
Alan dar oldugu için kücük şarjlı matkap gerekli, bir okadar küçük uç.
Sanırım senin gösterdiğin takım bu işi görecek sekilde bir ihtimal civatayı tam ortasından delmeye başlarsan civatayı tutup cekecek
Burdaki önemli nokta civatanın tam ortasından delip düz şekilde delmen. Çaplı deldin diyelim, civata kılavuzunu bozar, kılavuz çekmen gerekir.
Sanayici mantıgı şudur, oraya giren bir usta bulcagını sanmıyorum ama sanayi ustası bahsettiğim gibi orayı çürütür,
Atıyorum senin civata metrik 15dir, içeriyi komple fazlasıyla boşaltır, metrik 20 ile kılavuz çeker , başka civata takılır.
Gözle görülen elle tutulan birsey olsa yapılır ama işçilik, hassasiyet ve zaman isteyen birsey çok zor bu şartlarda.
Diger taraftan ucu görünüyorsa keski cekiçle halledilir, aynı şekilde başka civata ile kaynak yapılıp o civatayı cevirip gelecek. En basit yol bu eger diger taraftan ucu görünüyorsa
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Diğer civataya da sokmeyi denemeden 3-4 gün önceden başlayarak her gün pas sökücü sıkın (wd40 değil yalnız, bu iş için yapılmış özel ürünler var. Mesela wurth pas sökücü).
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: nackerDiğer civataya da sokmeyi denemeden 3-4 gün önceden başlayarak her gün pas sökücü sıkın (wd40 değil yalnız, bu iş için yapılmış özel ürünler var. Mesela wurth pas sökücü).
Resimlerde paslanıp sıkışacak bir parçaya benzemiyor ama..
-
kırık nerde tam??
-
Yukarıda yazıldığı gibi matkapla çürütüp yeniden kılavuz salmak gerekir.
-
Sadece paslı durumlarda kullanılmaz. Etkili bir yağlayıcı olduğu için vidanın daha düşük torkla sökülmesini sağlar. Dolayısıyla kırılma riski azalır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: wehrmachtkırık nerde tam??
Şu fotoda en sağda bulunan civata deliğinin içinde kaldı kırık civata: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51uhgw5Nl2L._AC_SL1000_.jpg
-
quote:
Orijinalden alıntı: Bukowski JRŞu fotoda en sağda bulunan civata deliğinin içinde kaldı kırık civata: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51uhgw5Nl2L._AC_SL1000_.jpg
Alıntıları GösterO parça çıktıktan sonra mesele değilde. yivsiz galiba. başka civata ile itilse çıkmaz mı?
-
-
Yön farketmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X