Şimdi Ara

Geri kaçış sebebi nedir???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç henüz 4500 km de 307. Yeni farkettim yokuşa parkettiğimde vitesteiken araba durmadan geri geri kaçıyor!!! Takılıyor sonra geri bir daha kaşıyor takılıyor sonra yine geri kaçıyor??? Ciddi bir problem olduğunu söyleyenler var hatta 0 km ile değişim iste diyenler bile var aynı yazıyı peugeot bölümünede sordum ancak burada olsunki oraya girmeyen ustalar daha kolay görür dedim. Bilemiyorum bu ysakmı. Araç neden böyle geri kaçar ve cidden büyük bir sorunmudur.

    Şunuda belirteyim süspansiyonları için servise gitmiştim arabayı aldığımda araba eskisi gibi atik ve performanslı değildi daha fazla bağırıyor daha az gidiyor bir hale gelmişti. Bununla ilgili olduğunu zannetmiyorum ancak yinede dipnot olsun dedim.

    Nedir arkadaşlar bu sorun ne yapmalıyım...



  • Benim araba 260 bin km de aynı sorun bende de var. Kompresyon kaçağı var diyenler var normaldir diyenler var istersen servise telefonla sor.Debrijajdan değil ama onu söyliyeyim.
  • Peki kompresyon sorunu koly bir sorunmudur yani 0 km araçta olacak veya şöyle söyleyim kabullenilebilecek bir sorunmu. Çünkü bir arkadaşıma çaktırmadan Peugeot servisinde tanıdığı bir ustaya sordurttum usta demişki çok zor düzelir bir iki tane öyle araç gelmişti ne yaptıysak düzelmedi demiş... kompresyon sorunu düzeltmek için ciddi bir işlem gerekirmi.
  • motor istiyor demek 260bindeki bi araç için.


    Yeni bir araçsa eğer bu diyeceğim şey sorun PECO olması.

    Peco zaten sorun...


    Sıfır araba BİTİK MOTORLA DOĞMUŞ
  • kardeş neden gittin hem dandik hem şu şerefsizlerin malından aldın??
    toplum olarak bi türlü bilinçlenemedik.2.el pöjo alsan bişi demiyecem ama gitmişin "0" km avrupa arabası almışsın.

    kompresyon düşmesinin bikaç nedeni vardır.biri gömlek laçla olmuştur bu sorun 300000km yi geçen araçlarda görülür.
    segmanlar aşınmıştır bu da 4500kmlik araçta olmayacak iş.
    silindir kapak contası yıpranmış ya da yanmıştır,böyle bi sorun olsa zaten dumandan kendini belli ederdi.

    ya da şöyle düşün bu üstün fransız mühendisler ya da montaj yapan işçiler segmanlardan bikaçını ya da conta takmayı unutmuşlar.
  • yokuşa bağlı bir durum 0 km araba bile viteste kayar.

    ama yokuş ipten saptan bir yokuşsa , o motor üflüyor demektir, bunun için motor çalışır vaziyette yağ kapağını açın bakın üfleme az mı? çok mu? çoksa ölü bir motorla doğmuş bir araba var.

    inşallah böyle değildir

    motor kapağına peçete koyun yağ atıyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.A.K.K -- 15 Nisan 2007; 23:49:10 >
  • Teşekkürler cevaplarınız için. Ancak sonuçta o marka olmasa bu marka bu olmasa öbür marka alınacak çok araştırdım kafam bulaşık teline döndü en sonunda arkadaşın zoruyla gittim aldım valla ne bileyim. Daha sonradan anladım anyayı konyayı:))

    Şimdi ne yapayım yeni araba için hakkımı nasıl arayayım servise git gel mi yoksa 0 km araç talepmi edeyim tabi oda uzun bir süreç ama olsun milleti susuyor diye böyle yapmasınlar. Ciddi bir probleme benziyor anladığım kadarıyla!!!
  • bilen bilmeyen yazmış

    bak arakadaşım bu sistem kaç arabada var bilmiyorum ama pejo da tuhaf bir baskı balata sistemi var, bizim balatalar normal bir balataya göre oldukça kalın sen aracı kullandığın süre içerisinde baskı balatandan yedikçe bi sensör bunu algılayıp balatayı ileri itiyor.

    sistamin avantajları
    daha yüksek kilometre yapabilme
    daha yüksek kilometrede bittiği için daha az işçilik ücreti ve parça ücreti

    dez avantajları
    yokuşta kayma
    kamyon debriyajı gibi çok uzun bir debriyaj sistemi


    not: bilmemek ayıp değildir, biliyomuş gibi kafadan sıkmak ve kulaktan dolma bilgileri insanlara biliyormuşcasına sunma ayıptır...
  • 2006 accent kiralamıştık oda aynı şekilde yokuşta geri kaçıyordu.

    lord of chaos arkadaşta yazmış uzun debriyaj sistemi diye
    accenttede var herhalde bu sistem debriyaja basıyon basıyon bitmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewhard -- 16 Nisan 2007; 1:22:35 >
  • Sevgili arkadaşım lord of chaos

    Sen şimdi ciddi bir sorun olmadığı Baskı balatalardan kaynaklanan bir sorun olabileceğini yazmışsın. İçimi rahatlattın aslında. Ancak 4500 km lik bir araçta baskı balata bu kadar bitermi. Hatta bir günde 10 km de. Keza servise bıraktım ertesi gün aldım araba bağırıyor ama gitmiyor bende şüphelerndim baskı balatadan ancak herkez 4500 km araçta öyle bir sorun olmaz dedi. Hala eski performansı yok daha fazla ses ve az gidiyor.

    Baskı balata dışında olma ihtimali neler varmı böyle bir ihtimal. Baskı balata garantiye girmezmi girermi? Sanırım servis arkadaşa garantiye girmez demiş. Ama 4500 km de hiç sorun yokken bir günde aşınan balata garantiye girmeli sanırım değilmi.?

    Teşekkürler.
  • rewhard arkadaşım araç 4500 km de ve çok çok titiz kullanırım. Debriyajı çok kontrollü kullanırım aşınmanın bu kadar kısa sürede olması imkansız gibi birşey. Ancak serviste bir gün kaldı araç 10 km ilerlemiş bir aldım arabayı motor sesi artmış ve performans hız azalmış. Şaşırıp kaldım şimdide bununla karşılaşınca aklım karıştı siz dostlara soruyorum. 4500km araç unutmayın...
  • yok heralde sinirimden anlatamamışım. pejonun baskı balata sistemi itibari ile yokuşta kaydırıyo bu maliyetti düşürmek için tasarlanmış bi sistem, dez avantajı kayma. kaymanın önüne geçmek için el freni teli soğukta donmayacak şekilde tasarlanmıştır ankara bi ara -38 görmüştü telim o ara bile donmadı.


    ha dip not fren telini tutan klipsi arazide kırdım bi gün, bi kış günü el frneni telim dondu (koruyan plastik tabakayı sıyırmışım, klips kırıldığı için tel yere sürttüğü için) tel yenisi ile cüzzi bi rakama değişti sorun kalktı
  • Baskı balata sistemiyle yokuşta kayma olayı pek ilgili şeyler değil.

    Bazı araçlar yokuşta kayar, bazıları kaymaz. Olay tamamen vites oranları, motorda gaz kelebeği olup olmaması ve motorun tasarımına bağlı olarak iç sürtünme kayıpları ile ilgili bir olay.

    Durum normaldir, rahat rahat kullanmaya devam edebilirsiniz.
  • Tabi herkez kendince farklı farklı yorum yapmış Herkeze çok teşekür ederim.

    Servisi aradım usta gayet pişkin " hooo yoh bişey gardaş o normal bir durum bütün arabalarda olur o" dedi. Bende bu güne kadar hiçbir arabada görmedim dedim. Baskı balataları kontrol edermisiniz dedim "Garantiyr girmez haa o" dedi !!! O zaman motor kompressyonunu ölçün dedim. "hee bir ara gel o zaman ölçek" dedi.

    Ayrıca motorun eskisine nazaran daha çok bağırıp daha az gittiğini söyledim ve bunun serviste olduğunu söyledim sonra düzelttik dediklerini hatırlattım " yoh olmamıştır burada sen psikolojikmen yanılıyorsun" dedi.

    Yani ustaya göre ben psikolojik bir deliyim:) Şimdi ben bu performans kaybı için iki iş emri açtırdım düzelmedi + geri kaçırma olayı içinde bunu yapacağım. Peugeotlarda normal bir durum olsa dahi bu hayati bir tehlike değilmidir!!! Ve bunu ben kabullenmek zorundamıyım acaba yani sizce fikriniz mahkeme ne karar verebilir böylr bir durumda. Bu performans kaybınıda nasıl ispatlayacağımı bilemiyorum çünkü aracımın ilk performansını ben biliyorum sesini falan.

    Herkeze teşekkürler...




  • el frenini çekince hayati bi tehlike yok

    bu çok bağırıp az gitme için aracın sürümüne birşey yapmışlarmı yani belki version update i yapılmıştır gibi?
  • lord of chaos dostum söylediklerine göre aracın motoruna hiiiç dokunmamışlar bile sadece açıp 200 gr yağ eklemişler. Geri vitese kolay geçmiyordu onunla ilgili geri vites bilmem nesini değiştirmişler genel kontrolünü yapmışlar söyledikleri bu. Ancak aldığımda arabam ağlıyordu resmen inanamadım. Eskiden 3000 deviri görünce hızı çoktan almış ve motor daha bağırmaya dahi başlamamış oluyordu ben yinede 3500 bazen getiriyordum debriyajdan ayağımı çekip gaza hafif dokununca araba ileri atlıyordu asvaltı kazıyordu adeta. Şİmdi 2500 de motor bağırmaya başlıyor 3500-4000 e kadar bağırmaya devam ediyor ve eski ataklık kalmamış. Pedal alıştırması yapacaz dedi dedimki motora hiç dokunmadıysanız bir günde ne için pedal alıştırması " bazen böyle aniden ayarlar bozulur bu normal bir durumdur" dedi. Yaptı biraz daha iyi gibi ama eski hali asla değil. Bunu ispatlamak ve birilerine kanıtlamaksa çok zor keza yalnızca ben kullandım aracı ben biliyorum. Belki başkasına bu hali çok çok normal gelebilir.

    YArın gittiğimde motor kompressyon olayını ölçtüreceğim büüyük ihtimalle herşey normal diyecekler peki bunu bir kağıt şeklinde alabilirmiyimki acaba yani değerlerin çıktısı falan olabilirmiki. Ayrıca baskı balatalardanda şüphe etmeye ciddi ciddi başladım orada bana gıcık olmuş veya aklı başında olmayan arızalının biri sırf gıcıklık olsun diye balatayı yemiş olabilirmi? Keza akşama yakın arayıp kapatmak üzerweyiz aracınızı yarın sabah teslim alınız dediler sabah gittim almaya. 10 km far etmişti. 10 km test için normalmidir bilemiyorum.

    Neyse başını ağrıttım kusuruma bakma dostum henüz 3 ay önce bir çocuğum oldu ve ben bu şekilde aracıma güvenemiyorumki ailemi nasıl bindirip gönül rahatlığıyla gezdireyim.hergün ilginç bir duurm yaşıyorum. Yarın aynı servise götüreyim bişey yapamazlarsa bir başka servise götüreyim diyorum artık işimiz Allah cc ye kaldı.

    Görüşmek üzere dostum.




  • lord of chaos'a katılıyorum. bilmiyorsan sallama bari kardeşim. pecoyu dillerine dolamışlar, yahu cahil peugeot motoru tek başına üretmiyor. psa grubu üretiyor ki bu grup milyon tane büyük markaya motor üretiyor.
  • Peki bir soru.. Garanti kapsamındaki arabayı iyi bir ustaya götürdük ve sadece ayar çekti diyelim parça değiştirme vs işlem asla yapılmadı bu durumda garanti kapsamı dışına çıkarmı ve nerden bilecekler ustanın ayar yaptığını. En sonunda bu servislerden kurtulmanın çaresini gidip para ödeyerek adam gibi adamlara emanet ederek çözecez olayları. Ne dersen olur bunlar normal diyorlar yaaa.
  • aracınızın tekerleklerinden çıkış gücünü ölçtürün en kesin kanıt bu olur.Eğer katalog değerine yakınsa yapacak birşey yok demektir.Kendinizi üzmeyin.Eğer güçte eksiklik söz konusuysa yapacak ve uğraşacak çok konu var demmektir.Yüzde kaç eksik çıktığına bağlı tabii ki.
  • vezir yanıtın için çok teşekkür ederim... Tekerleklerden çıkış gücü ölçümünün tam adı nedir dynometre dedikleri olaymı acaba. Yarın aracımı bir başka servise götüreceğim orada bunada bakılmasını isteyim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.