Şimdi Ara

GERİ LAMBASININ TEK OLMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
17.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eskiden geri lambası araçlarda cift lamba olurdu.

    Şu an çoğu araçta tek lamba görüyorum mantığı nedir yahu bunun?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Geri Vites Lambasının Tek Olması: Bilmeniz Gerekenler

    Bazı araç modellerinde, örneğin Clio 5 ve 4'te, geri vites lambası tektir. Ancak diğer modellerde, örneğin Dacia Logan'da, iki adet geri vites lambası bulunur. Renault Clio ve Peugeot 307 modelleri, ilgili geri vites lambalarının sayısı konusunda farklılık gösterebilir.

    Tek geri vites lambasına sahip araçların arka tarafında tipik olarak bir adet lamba yuvası bulunur. Bu lamba, geri vitese takıldığında tek başına aydınlanır. Ancak iki geri vites lambasına sahip araçların arka tarafında genellikle iki adet lamba yuvası bulunur ve geri vitese takıldıklarında her iki lamba da aydınlanır.

    Geri vites lambalarının tek veya çift olması, aracın modeline ve üretim yılına bağlıdır. Tek geri vites lambasına sahip araçlarda, lambanın arızalanması durumunda araç geri viteste görünürlüğü kaybeder. Bu nedenle, tek geri vites lambasına sahip araç kullananların lambalarını düzenli olarak kontrol etmeleri önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Belki bir 10 senedir çoğu araçta böyle artık.Arka sis çiftken teke düşürürler;geri lambası çiftken teke düşürürler..

    Bizim minibüste de arka stopta tüm lambaların yeri hazırken;sol tarafta hepsi yanarken sağ tarafta sadece park+sinyal yanardı.Geri ve sis yanmazdı.Açıp 2 ampul de oralara takmıştım..

    Açıkçası bir mantığının olduğunu sanmıyorum..

    Belki de vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Belki bir 10 senedir çoğu araçta böyle artık.Arka sis çiftken teke düşürürler;geri lambası çiftken teke düşürürler..

    Bizim minibüste de arka stopta tüm lambaların yeri hazırken;sol tarafta hepsi yanarken sağ tarafta sadece park+sinyal yanardı.Geri ve sis yanmazdı.Açıp 2 ampul de oralara takmıştım..

    Açıkçası bir mantığının olduğunu sanmıyorum..

    Belki de vardır.
    Tamamiyle üç beş kuruş kar elde etmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engineer !

    Tamamiyle üç beş kuruş kar elde etmek

    Alıntıları Göster
    yeri olup sistemi hazır olup içine ampul takılmayan araçlar var maliyet için...
  • World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations

    1958 yılından bu yana regülasyonları ayarlayan kurum...tamamen psiko teknik ve analiz üzerine araçlar üzerinde bulunan komponentlere göre araçların üretim süreçlerine etki eden hayati organlara karar vererek şekillendiriliyor ve toplam 52 ülke bu regülasyonlara uygun hareket ediyor.

    Arşivimdeki Liste; Ülkeler ve bağlı bulundukları eyalet vilayet ayrılmakta ABD ve Kanada bu regülasyonları kabul etmez. Onlarda Stop grubu ve Geri vites lambası aynı düzenek içinde olmalıdır geri lambası çifttir...

    Bütün regülasyonlar sinyalizasyonlar ilgili ve uzantıları vardır. Arka vites lambası R7 regülasyonu uzantılarını araştırıp okuyabilirsiniz.

    Tek olmasındaki amaç ECE standizasyonuna göre fren plaka sinyal lambaları arasında simetriye dayanmaktadır. Aydınlatma sürücü konumuna göre geri vites ışığı ters açı ile çalışmakta ve farkedilebilirliği artırmaktadır. Yapılan testlerde tek geri farlı araçların geri geri gelme durumlarında durumu kavranyan sürücülerin daha çabuk tepki vermesi olarak görülmüş ve 1998 yılından bu yana birçok araçta kullanılmaya başlaması ile gelişmesini göstermekte.

    1 Germany
    2 France
    3 Italy
    4 Netherlands
    5 Sweden
    6 Belgium
    7 Hungary
    8 Czech Republic
    9 Spain
    10 Serbia
    11 United Kingdom
    12 Austria
    13 Luxembourg
    14 Switzerland
    16 Norway
    17 Finland
    18 Denmark
    19 Romania
    20 Poland
    21 Portugal
    22 Russian Federation
    23 Greece
    24 Ireland
    25 Croatia
    26 Slovenia
    27 Slovakia
    28 Belarus
    29 Estonia
    31 Bosnia and Herzegovina
    32 Latvia
    34 Bulgaria
    36 Lithuania
    37 Turkey
    39 Azerbaijan
    40 Republic of Macedonia
    42 European Community
    43 Japan
    45 Australia
    46 Ukraine
    47 South Africa
    48 New Zealand
    49 Cyprus
    50 Malta
    51 Republic of Korea
    52 Malaysia




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations

    1958 yılından bu yana regülasyonları ayarlayan kurum...tamamen psiko teknik ve analiz üzerine araçlar üzerinde bulunan komponentlere göre araçların üretim süreçlerine etki eden hayati organlara karar vererek şekillendiriliyor ve toplam 52 ülke bu regülasyonlara uygun hareket ediyor.

    Arşivimdeki Liste; Ülkeler ve bağlı bulundukları eyalet vilayet ayrılmakta ABD ve Kanada bu regülasyonları kabul etmez. Onlarda Stop grubu ve Geri vites lambası aynı düzenek içinde olmalıdır geri lambası çifttir...

    Bütün regülasyonlar sinyalizasyonlar ilgili ve uzantıları vardır. Arka vites lambası R7 regülasyonu uzantılarını araştırıp okuyabilirsiniz.

    Tek olmasındaki amaç ECE standizasyonuna göre fren plaka sinyal lambaları arasında simetriye dayanmaktadır. Aydınlatma sürücü konumuna göre geri vites ışığı ters açı ile çalışmakta ve farkedilebilirliği artırmaktadır. Yapılan testlerde tek geri farlı araçların geri geri gelme durumlarında durumu kavranyan sürücülerin daha çabuk tepki vermesi olarak görülmüş ve 1998 yılından bu yana birçok araçta kullanılmaya başlaması ile gelişmesini göstermekte.

    1 Germany
    2 France
    3 Italy
    4 Netherlands
    5 Sweden
    6 Belgium
    7 Hungary
    8 Czech Republic
    9 Spain
    10 Serbia
    11 United Kingdom
    12 Austria
    13 Luxembourg
    14 Switzerland
    16 Norway
    17 Finland
    18 Denmark
    19 Romania
    20 Poland
    21 Portugal
    22 Russian Federation
    23 Greece
    24 Ireland
    25 Croatia
    26 Slovenia
    27 Slovakia
    28 Belarus
    29 Estonia
    31 Bosnia and Herzegovina
    32 Latvia
    34 Bulgaria
    36 Lithuania
    37 Turkey
    39 Azerbaijan
    40 Republic of Macedonia
    42 European Community
    43 Japan
    45 Australia
    46 Ukraine
    47 South Africa
    48 New Zealand
    49 Cyprus
    50 Malta
    51 Republic of Korea
    52 Malaysia
    Bence çok saçma.Tek lambayı fark eden birisi;çift lambayı daha fazla fark edebilir.Ayrıca arkada 2 lamba yandığı için aydınlatılan alan daha fazla olur.Öbür türlü sadece sağ arka kısım aydınlanıyor..
    Focus,G.Punto,C4'lerde ise durum daha da kötü..Direk yeri aydınlatıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Bence çok saçma.Tek lambayı fark eden birisi;çift lambayı daha fazla fark edebilir.Ayrıca arkada 2 lamba yandığı için aydınlatılan alan daha fazla olur.Öbür türlü sadece sağ arka kısım aydınlanıyor..
    Focus,G.Punto,C4'lerde ise durum daha da kötü..Direk yeri aydınlatıyor.


    Alıntıları Göster
    Sayın infinite arkadaşımın belirttiği bilgilerin tümüne katılmakla birlikte örnek olarak Amerika'da arka sis lambası zorunlu olmadığını belritmek isterim.

    Kore ve Japon menşeli bazı araçların arka sis lambaları da fabrikada üretim bandında eklendiği halde sanki sonradan takılmış gibi (Honda, Hyundai) durduğunu görmek mümkün. Kendi aracımda dahi tek anarya ve tek arka sis var ama ŞAHİN S (1997) ve SEAT TOLEDO (1999-2005) aracımda anarya ve arka sisler çifterdi ve çok güçlü ampulleri (21W) ve aydınlatma alanı vardı. Arka sisleri yakıp Adana'dan Antalya'ya sahil yolundan gittiğimde dikiz aynasına baktığımda arkamda kalan yolu, ağaçları ve tozu sinema salonu perdesi gibi görebiliyordum.

    Özet olarak Avrupa'da geliştirilen ve Avrupa için öngörülen araçlarda çoğu zaman her ikisi çifttir ancak tek olmasında da mahzur yoktur. Hiç olmaması imkansızdır.

    Taner Göde




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 18 Şubat 2010; 17:28:17 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sayın infinite arkadaşımın belirttiği bilgilerin tümüne katılmakla birlikte örnek olarak Amerika'da arka sis lambası zorunlu olmadığını belritmek isterim.

    Kore ve Japon menşeli bazı araçların arka sis lambaları da fabrikada üretim bandında eklendiği halde sanki sonradan takılmış gibi (Honda, Hyundai) durduğunu görmek mümkün. Kendi aracımda dahi tek anarya ve tek arka sis var ama ŞAHİN S (1997) ve SEAT TOLEDO (1999-2005) aracımda anarya ve arka sisler çifterdi ve çok güçlü ampulleri (21W) ve aydınlatma alanı vardı. Arka sisleri yakıp Adana'dan Antalya'ya sahil yolundan gittiğimde dikiz aynasına baktığımda arkamda kalan yolu, ağaçları ve tozu sinema salonu perdesi gibi görebiliyordum.

    Özet olarak Avrupa'da geliştirilen ve Avrupa için öngörülen araçlarda çoğu zaman her ikisi çifttir ancak tek olmasında da mahzur yoktur. Hiç olmaması imkansızdır.

    Taner Göde



    Alıntıları Göster
    Tek olması biraz kötü gözüküyor eksik gibi sanki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenjaminGreen

    Tek olması biraz kötü gözüküyor eksik gibi sanki

    Alıntıları Göster
    Açıkcası ben tek olmasını daha çok seviyorum 2 tane olması biraz garip geliyor.Mesela Amcamdaki 2004 fiesta'nın geri lambası 1 tane benim hoşuma gidiyor karşı tarafa geri sis lambası takmışlar.Keza focuslarda da öyle bence güzel görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gavurdağlı

    Açıkcası ben tek olmasını daha çok seviyorum 2 tane olması biraz garip geliyor.Mesela Amcamdaki 2004 fiesta'nın geri lambası 1 tane benim hoşuma gidiyor karşı tarafa geri sis lambası takmışlar.Keza focuslarda da öyle bence güzel görünüyor.

    Alıntıları Göster
    Vay be konuda güzel bilgiler varmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: F1SECO

    Vay be konuda güzel bilgiler varmış

    Alıntıları Göster
    aracımda tek yeterince güçlü yandığı için herhangi bir eksiklik hissetmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    aracımda tek yeterince güçlü yandığı için herhangi bir eksiklik hissetmiyorum

    Alıntıları Göster
    o lamba arkayı aydınlatmak içinmi yoksa arabanın arkasındakileri uyarmak için mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimaldahavar

    o lamba arkayı aydınlatmak içinmi yoksa arabanın arkasındakileri uyarmak için mi?

    ilk işlevi aydınlatmak ikinci işlevi uyarmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    aracımda tek yeterince güçlü yandığı için herhangi bir eksiklik hissetmiyorum

    Alıntıları Göster
    benim araçta arka siste çift , gerivites ampulüde çift ,bazen biri patlıyorda ,hemen takıyorum yoksa kıllanıyorum eksik kalıyor ,tek olması saçma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    benim araçta arka siste çift , gerivites ampulüde çift ,bazen biri patlıyorda ,hemen takıyorum yoksa kıllanıyorum eksik kalıyor ,tek olması saçma

    Alıntıları Göster
    Bencede tek olması çok saçma insanın göz simetrisini bozuyor bence :)

    Şaka bir yana gerçekten çift olduğunda aydınlatma daha iyi ve 2 farın yanması arkadakileri her zaman daha kolay uyaracaktır. Bazı arabalarda geri vites lambası tamponun altında sağ altta tek oluyor hele onlara daha da sinir oluyorum ne o öyle ya emanet gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucak_muhendisi

    Bencede tek olması çok saçma insanın göz simetrisini bozuyor bence :)

    Şaka bir yana gerçekten çift olduğunda aydınlatma daha iyi ve 2 farın yanması arkadakileri her zaman daha kolay uyaracaktır. Bazı arabalarda geri vites lambası tamponun altında sağ altta tek oluyor hele onlara daha da sinir oluyorum ne o öyle ya emanet gibi

    Alıntıları Göster
    bende çift
    sis de çift, geri vites lambası da çift

    stopları sattığımdan sahibinden linki çıktı kusura bakmayın :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    bende çift
    sis de çift, geri vites lambası da çift

    stopları sattığımdan sahibinden linki çıktı kusura bakmayın :)



    Alıntıları Göster
    Bence tek yetersiz.Çift olmalı ama çoğu güncel araçlar artık tek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Bence tek yetersiz.Çift olmalı ama çoğu güncel araçlar artık tek.

    Alıntıları Göster
    Çift değilse sonradan taktırmak gerek bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite



    Bütün regülasyonlar sinyalizasyonlar ilgili ve uzantıları vardır. Arka vites lambası R7 regülasyonu uzantılarını araştırıp okuyabilirsiniz.

    Tek olmasındaki amaç ECE standizasyonuna göre fren plaka sinyal lambaları arasında simetriye dayanmaktadır. Aydınlatma sürücü konumuna göre geri vites ışığı ters açı ile çalışmakta ve farkedilebilirliği artırmaktadır. Yapılan testlerde tek geri farlı araçların geri geri gelme durumlarında durumu kavranyan sürücülerin daha çabuk tepki vermesi olarak görülmüş ve 1998 yılından bu yana birçok araçta kullanılmaya başlaması ile gelişmesini göstermekte.




    güzel bilgi, tek yanan beyaz, ışık çift yanan geri ışığından farklı olarak daha kolay farkındalık sağlar. mesela asimetrik oluşu uzaktan bakınca bu ışığın bizi ön farlardan ayırdetmemizi çok çabuklaştırır. karışır mı onlar demeyin, özellikle zifiri karanlık bir yolda çok uzaktan gördüğünüz bu ışıkların ne olduğunu algılamanız hızınızla, uyku ve dikkat durumunuzla, derinlik algınızla ki karanlıkta yokolur, çok doğrudan ilişkilidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite



    Bütün regülasyonlar sinyalizasyonlar ilgili ve uzantıları vardır. Arka vites lambası R7 regülasyonu uzantılarını araştırıp okuyabilirsiniz.

    Tek olmasındaki amaç ECE standizasyonuna göre fren plaka sinyal lambaları arasında simetriye dayanmaktadır. Aydınlatma sürücü konumuna göre geri vites ışığı ters açı ile çalışmakta ve farkedilebilirliği artırmaktadır. Yapılan testlerde tek geri farlı araçların geri geri gelme durumlarında durumu kavranyan sürücülerin daha çabuk tepki vermesi olarak görülmüş ve 1998 yılından bu yana birçok araçta kullanılmaya başlaması ile gelişmesini göstermekte.




    güzel bilgi, tek yanan beyaz, ışık çift yanan geri ışığından farklı olarak daha kolay farkındalık sağlar. mesela asimetrik oluşu uzaktan bakınca bu ışığın bizi ön farlardan ayırdetmemizi çok çabuklaştırır. karışır mı onlar demeyin, özellikle zifiri karanlık bir yolda çok uzaktan gördüğünüz bu ışıkların ne olduğunu algılamanız hızınızla, uyku ve dikkat durumunuzla, derinlik algınızla ki karanlıkta yokolur, çok doğrudan ilişkilidir.

    Alıntıları Göster
    Emerika'daki PASSAT ve JETTA'larda arka sis lambası yok...

     GERİ LAMBASININ TEK OLMASI




    Evropa'dakilerde var...

     GERİ LAMBASININ TEK OLMASI




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.