Şimdi Ara

GETZ LPG KULÜBÜ (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
816
Cevap
7
Favori
131.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann

    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    2005gls 115bin km deki BRC lpg li aracım beni bugünlerde üzüyor. Tüm bakımları zamanında yapılmaktadır.

    Araç ilk marşta çalışmamaya başladı. Defalarca gaz ayarına gittim düzelmedi. Araç çalıştığı anda da gaza bastığımda devir yükseleceğine devir 200e kadar düşüp stop ediyor.

    Şimdi 200km benzin ile kullan, gaza geçmeden gel, bir daha ayar yapalım diyorlar.

    Bu sorunu yaşayan oldu mu?

    buna benzer bir durum lpg ilk takıldıktan sonra bende de oldu. ama soğuk havada yapmıştı. ilk çalıştırmadan sonra 20saniye falan gaz yememe, afallama, gibi garip tepkiler veriyordu motor. ustaya gittim lpg ecu su ile aracın orjinal ecu sunda olan çakışma gibi bir açıklama yaptı. ilk çalışmada sıralı sistemler benzin ecu su ile çalışır, ancak aracın ecu sunda olan karışıklık sonucu soğuk havada ilk çalışmada lpg ecu su ile çalıştığında pistonlara giden benzin miktarı düzensiz olduğundan motor affalıyormuş. sizinkide böyle bişey olabilir. onun için lpg ustası; lpg beynine giden sigortayı söküp 400km falan benzinde kullanmamı, lpg ecusunun böylelikle silineceğini söylemişti. bunu yaptıktan sonra tüm yazılımı yeniden yüklediler, sorun çözüldü.

    Şükür Aracım Düzeldi.

    Normalde araç soğukken ne benzinde, ne de LPG de ilk marşta aracım çalışmıyordu.

    Vites boşta gaz bastığımda devir hızla düşüp stop ediyordu.

    Belki 8-10 marş basıyordum da çalışıyordu.Gaza basmadan bekliyordum, lpgye geçince düzeliyordu.

    Sayısız LPG ayarından sonra Yeni LPG'ci ustam madem ilk ayar tutmadı 2. sefere aracı 200km benzin ile kullan, LPG ye almadan öyle gel dedi.

    Sonunda parayı denkleştirip benzin aldım Araç daha 50 km olmadan düzelmişti. Benzin ile ilk marşta tak çalışır oldu. Ben yine 200 km benzin ile gittikten sonra LPG servisine uğradım, ayarlar yeniden sıfırlandı ve sorunum çözülmüş oldu.

    @ecrasniann Dediğiniz kafama yattı aracın benzin ecusu, bozuk lpg ayarından iyice bozuldu. Soğuk araç ilk çalıştırmada benzin yemez olmuştu. Benzin ile kullanıp benzin ecusu kendini toparlayınca yapılan lpg ayarı ile doğru ayarlar sabitlenmiş oldu.

    Bundan sonra 10 bin bakımlarına 50-100km benzin ile kullanıp öyle gitmeyi düşünüyorum.

    Çünkü her 10bin bakımında bu denli olmasa da, problem yaşıyorum.




  • Bugün sızdırmazlık raporunu aldım. Bahsi geçen konuya değindim "1.4 getzler ağırlık sebebiyle takılıyomuş muayene yada ruhsata işletme aşamasında diye" ilk kez sendem duydum dedi Ankara Ostim'deki MMO'da çalışan arkadaş.
  • Evet arkadaşlar, dün muayene işini hallettim hiçbir sorun çıkmadı.
    Bu arada Lpg dönüşümü yaptığımdan beri bir depo bitirdim, 386 km(41lt simit depo + yarı agresif kullanım).
    Dolayısı ile hesaplama şöyle oluyor ki 80 TL gaz + 20 TL benzin(ki daha ışık yakmamıştı) = 25 kuruştan biraz fazla.
    Bu veriler zamanla nasıl bir değişim gösterir, tecrübeli arkadaşlar, sizce nasıl?
    Şehir Ankara, kullanım sabah ve akşam trafiği
  • Getz için Prins silverline taktıran var mı acaba?
  • Prins hyundai'ye fazla bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mantico

    Prins hyundai'ye fazla bence

    1500TL BRCye vermektense 1700TL gibi bir bedeli Prins Silverline modeline vermek daha mantıklı.

    Getz'e 3000TL'lik Prins VSI2+Valve car takmaya elbette gerek yok..
  • 28.Ekim.2012
    Arkadaşlar bırakın avrupa ithal lpg sistemlerini. Yarın bi gün arızalanınca, yok ecuydu yok enjektörüydü diaframıydı 3 katı fiyatla değiştireceksiniz. Sistemi taktırmayla bitiyomu iş?
    1.3 GLS aracım 71000 de atiker taktırdım.
    85-120 arası zonguldak - Kütahya arasında ölçtüğüm ilk uzun yol değerleri ;
    Full depoyla yola başladım, sonrasında ilk depo fullemem (bitmeden fulluyorum)
    1.) 309 km gittim 63 tl ye doldu = km de 0,203 TL (80-100km ortalama ile) (litresi 2.49)
    2.) 204 km gittim 46 tl ye doldu = km de 0,225 TL Kalitesiz gaz ile (95-120km ortalama ile) (litresi 2.55) Markasız gazın km de 0,015 civarı kaybettirdiğini söyleye bilirim.
    3.) 211 km gittim 45.5 tl ye doldu = km de 0,215 (95-120km ortalama ile) (litresi 2.58)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi horifaydo -- 29 Eylül 2012; 21:31:07 >
  • @altrea

    Hyundai yetkili servisleri BRC ve Atiker'den başka marka zikretmedikleri için Prins deneyen olmamıştır diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mantico -- 30 Eylül 2012; 22:25:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mantico

    @altrea

    Hyundai yetkili servisleri BRC ve Atiker'den başka marka zikretmedikleri için Prins deneyen olmamıştır diye düşünüyorum.

    BRC aslında ideal takılabilir bir kit ama az bi farkla en iyisini taktırmak varken prins tercih edilebilir.çünki garanti süresi bittiğinde parça değişimi söz konusu olduğunda çok yüksek ücretler ödenebiliyor.
  • Bu arada geçtiğimiz günlerde emniyete gittim ve hiçbir sorun yaşamadan LPG'yi ruhsata işlettim.
    Aracın tadilat öncesi net ağırlığı 1188, tadilat sonrası 1253 oldu. 1.4 DOHC Start 2009 Model
  • iyi bir ustayla atiker sorunsuz, 1 yıldır kullanıyorum sorun yok. ama iyi bir usta şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann

    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    2005gls 115bin km deki BRC lpg li aracım beni bugünlerde üzüyor. Tüm bakımları zamanında yapılmaktadır.

    Araç ilk marşta çalışmamaya başladı. Defalarca gaz ayarına gittim düzelmedi. Araç çalıştığı anda da gaza bastığımda devir yükseleceğine devir 200e kadar düşüp stop ediyor.

    Şimdi 200km benzin ile kullan, gaza geçmeden gel, bir daha ayar yapalım diyorlar.

    Bu sorunu yaşayan oldu mu?

    buna benzer bir durum lpg ilk takıldıktan sonra bende de oldu. ama soğuk havada yapmıştı. ilk çalıştırmadan sonra 20saniye falan gaz yememe, afallama, gibi garip tepkiler veriyordu motor. ustaya gittim lpg ecu su ile aracın orjinal ecu sunda olan çakışma gibi bir açıklama yaptı. ilk çalışmada sıralı sistemler benzin ecu su ile çalışır, ancak aracın ecu sunda olan karışıklık sonucu soğuk havada ilk çalışmada lpg ecu su ile çalıştığında pistonlara giden benzin miktarı düzensiz olduğundan motor affalıyormuş. sizinkide böyle bişey olabilir. onun için lpg ustası; lpg beynine giden sigortayı söküp 400km falan benzinde kullanmamı, lpg ecusunun böylelikle silineceğini söylemişti. bunu yaptıktan sonra tüm yazılımı yeniden yüklediler, sorun çözüldü.

    Şükür Aracım Düzeldi.

    Normalde araç soğukken ne benzinde, ne de LPG de ilk marşta aracım çalışmıyordu.

    Vites boşta gaz bastığımda devir hızla düşüp stop ediyordu.

    Belki 8-10 marş basıyordum da çalışıyordu.Gaza basmadan bekliyordum, lpgye geçince düzeliyordu.

    Sayısız LPG ayarından sonra Yeni LPG'ci ustam madem ilk ayar tutmadı 2. sefere aracı 200km benzin ile kullan, LPG ye almadan öyle gel dedi.

    Sonunda parayı denkleştirip benzin aldım Araç daha 50 km olmadan düzelmişti. Benzin ile ilk marşta tak çalışır oldu. Ben yine 200 km benzin ile gittikten sonra LPG servisine uğradım, ayarlar yeniden sıfırlandı ve sorunum çözülmüş oldu.

    @ecrasniann Dediğiniz kafama yattı aracın benzin ecusu, bozuk lpg ayarından iyice bozuldu. Soğuk araç ilk çalıştırmada benzin yemez olmuştu. Benzin ile kullanıp benzin ecusu kendini toparlayınca yapılan lpg ayarı ile doğru ayarlar sabitlenmiş oldu.

    Bundan sonra 10 bin bakımlarına 50-100km benzin ile kullanıp öyle gitmeyi düşünüyorum.

    Çünkü her 10bin bakımında bu denli olmasa da, problem yaşıyorum.






    15 gün 2000bin km oldu. Sorun yine başladı.

    Artık kafayı yemek üzereyim. Yok mu bunun çaresi?




  • motor devrini manyetik algılayan bi sensör var bi ona el at derim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecrasniann

    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    2005gls 115bin km deki BRC lpg li aracım beni bugünlerde üzüyor. Tüm bakımları zamanında yapılmaktadır.

    Araç ilk marşta çalışmamaya başladı. Defalarca gaz ayarına gittim düzelmedi. Araç çalıştığı anda da gaza bastığımda devir yükseleceğine devir 200e kadar düşüp stop ediyor.

    Şimdi 200km benzin ile kullan, gaza geçmeden gel, bir daha ayar yapalım diyorlar.

    Bu sorunu yaşayan oldu mu?

    buna benzer bir durum lpg ilk takıldıktan sonra bende de oldu. ama soğuk havada yapmıştı. ilk çalıştırmadan sonra 20saniye falan gaz yememe, afallama, gibi garip tepkiler veriyordu motor. ustaya gittim lpg ecu su ile aracın orjinal ecu sunda olan çakışma gibi bir açıklama yaptı. ilk çalışmada sıralı sistemler benzin ecu su ile çalışır, ancak aracın ecu sunda olan karışıklık sonucu soğuk havada ilk çalışmada lpg ecu su ile çalıştığında pistonlara giden benzin miktarı düzensiz olduğundan motor affalıyormuş. sizinkide böyle bişey olabilir. onun için lpg ustası; lpg beynine giden sigortayı söküp 400km falan benzinde kullanmamı, lpg ecusunun böylelikle silineceğini söylemişti. bunu yaptıktan sonra tüm yazılımı yeniden yüklediler, sorun çözüldü.

    Şükür Aracım Düzeldi.

    Normalde araç soğukken ne benzinde, ne de LPG de ilk marşta aracım çalışmıyordu.

    Vites boşta gaz bastığımda devir hızla düşüp stop ediyordu.

    Belki 8-10 marş basıyordum da çalışıyordu.Gaza basmadan bekliyordum, lpgye geçince düzeliyordu.

    Sayısız LPG ayarından sonra Yeni LPG'ci ustam madem ilk ayar tutmadı 2. sefere aracı 200km benzin ile kullan, LPG ye almadan öyle gel dedi.

    Sonunda parayı denkleştirip benzin aldım Araç daha 50 km olmadan düzelmişti. Benzin ile ilk marşta tak çalışır oldu. Ben yine 200 km benzin ile gittikten sonra LPG servisine uğradım, ayarlar yeniden sıfırlandı ve sorunum çözülmüş oldu.

    @ecrasniann Dediğiniz kafama yattı aracın benzin ecusu, bozuk lpg ayarından iyice bozuldu. Soğuk araç ilk çalıştırmada benzin yemez olmuştu. Benzin ile kullanıp benzin ecusu kendini toparlayınca yapılan lpg ayarı ile doğru ayarlar sabitlenmiş oldu.

    Bundan sonra 10 bin bakımlarına 50-100km benzin ile kullanıp öyle gitmeyi düşünüyorum.

    Çünkü her 10bin bakımında bu denli olmasa da, problem yaşıyorum.






    15 gün 2000bin km oldu. Sorun yine başladı.

    Artık kafayı yemek üzereyim. Yok mu bunun çaresi?

    aynı işlemleri tekrarlamanızı öneririm.




  • Günaydın beyler,
    Bu sabah depomu doldurdum hem de ne doldurma. 41 lt'lik simit depom 38 lt alarak beni korkuttu. Ben dur demesem daha devam ederdi heralde.
    Adres: Akgüç Petrol 17. Pompa (Petrol Ofisi), Eskişehir Yolu 6. Km, Ankara
  • merhaba,
    aranıza yeni katıldım, daha doğrusu foruma yeni katıldım :)
    siz bir sorum olacak, 1.4 benzinli LPG 'li otomatik bir getz almayı düşünüyorum, ayda 1200 km. yol yapıyorum gidiş dönüş yolunun %50 si yoğun trafikte geçiyor (sadece işe gidiş-geliş)
    bu araç doğru bir seçim midir? eşim de kullansın istiyorum..yeni evliyim..çoluk çocuk yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghotzy

    merhaba,
    aranıza yeni katıldım, daha doğrusu foruma yeni katıldım :)
    siz bir sorum olacak, 1.4 benzinli LPG 'li otomatik bir getz almayı düşünüyorum, ayda 1200 km. yol yapıyorum gidiş dönüş yolunun %50 si yoğun trafikte geçiyor (sadece işe gidiş-geliş)
    bu araç doğru bir seçim midir? eşim de kullansın istiyorum..yeni evliyim..çoluk çocuk yok :)

    getzin otomatiğine önermem. sebebi 4 ileri olması sebebiyle yakıt tüketiminin manuele göre çok olması. illa otamatik alacaksanız 5ileri şanzımanlı otomatik araçlara bakın. mesela fiat punto gibi. manuel düşünürseniz getzin yakıt tüketimi gayet iyidir.
  • arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım...Aracım 2005 1.3 GLS 79.500 km de...ilk sahibi benim...uzun süredir taktırıp taktırmamak konusunda kararsız kaldığım LPG yi arefe günü takdırdım....Atiker markası....arabanın performansı benzinden daha iyi ...

    yakıt tüketimimi söylüyorum:boş depoya 10 tl (test gazı)+40 TL lik gaz aldım ve şehiriçi ağırlıklı olmak üzere tam tamına 225 km yol yaptım...

    yani diğer bi ifadeyle aracım 100 km de 8.4 lt LPG tüketmiş....bu da km. de 22 kuruş demek (gazı 2.65 den aldım....50 tl lik gaz , 18.86 lt geldi)...bu değer benim için müthiş bi değer....umarım bu değerleri korurum...

    bu arada bi ara arıza lambası(check) yandı daha sonra söndü neden acaba?
  • 30 litre ile şehiriçi şehirdışı karışık 427 km yi buldum....
  • Bugün 2009 model 14 doch motor getzimi yakıt denemesi yaptım. LPG depoyu fulledim. 73 km yol yaptım. tekrar aynı yerden fullettim. 19 tl ye fullendi. araçta tek kişiydim ve 90-100 km arasında gittim sürekli. LPG litresi po dan 2.89 tl den 6.57 litre aldı. yani 73 km de 6.57 litre yakmış. Buda kilometrede 26 kuruş demektir. Aynı yolu ve mesafede benzin ile 31 kuruş yakıyordum kilometrede. Bana LPG çok yakıyor gibi geldi. Benzin ile arasında 5 kuruş var kilometrede. lpg için çok değil mi arkadaşlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atillaoguz -- 3 Kasım 2012; 0:01:26 >
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.