Şimdi Ara

Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
293
Cevap
6
Favori
83.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Civic kullanıyorum,
    karma 8000km ortalaması 8.4lt, Ort. hız 34km/h bunun içinde sıkışık trafik yok. Fakat bozuk ve tek şeritli köy yolları var sürekli.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Ema ile armut kıyaslanmaz. Her iki aracın ortalama hızları olmadan şununla şunu yaktım bununla bunu yaktım demeniz hiçbir şey ifade etmiyor. Aynı ya da çok yakın ortalama hızlarda kıyaslamadıktan sonra aynı marka ve model araçlar arasında bile tüketim konusunda uçurum oluşur. Her iki aracın ortalama hız ve gittiği km'yi gösteren fotosunu atın üzerinde konuşalım.

    Honda Civic 1.6 fabrika verilerini yanlış vermişsiniz.

    Düz vites için

    Şehir içi 8.9 litre,
    Şehir dışı 5.3 litre.
    Ortalama 6.7 litre

    Otomatik vites için

    Şehir içi 9.6 litre,
    Şehir dışı 5.2 litre.
    Ortalama 6.8 litre

    Sakin kullanımda bu değerlerin altına inmek ise çok kolay. Ancak eğim farkı olmadan vw'nin fabrika değerlerini tutturabileni daha görmedim.


    İlk önce şu sahtekar firmanın Türkiye'de verdiği fabrika değerlerini birde ABD verileri ile kontrol edelim.

    www.fueleconomy.gov
    Fuel Economy of the 2016 Volkswagen Jetta
    http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/36822.shtml


    Vw jetta 1.4 tsi 150hp tüketimi 28 mpg - 39 mpg - 32 mpg

    Şehir içi 8.4 litre,
    Şehir dışı 6.0 litre.
    Ortalama 7.35 litre

    Peki aynı aracın Türkiye'de fabrika değerleri ne kadar?

    Şehir içi 6 litre,
    Şehir dışı 4.2 litre.
    Ortalama 4.9 litre

    Abd'de ceza yememek için aracın normal trafikte yaktığı değerleri tam gösterip Türkiye'de bir anda dizeller kadar yaktığını iddia eden firmanın verdiği fabrika değerlerine güvenmek mümkün değil. Kaldı ki ortalama hıza göre gerçek yakıt verilerini resimli olarak paylaşıyorum. Aynı ortalama hızda daha düşük yakıt sarfiyatı gerçekleştiren varsa yol bilgisayarının resmini atsın bir inceleyelim bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 18 Nisan 2016; 12:06:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blackberry Smoke

    Civic kullanıyorum,
    karma 8000km ortalaması 8.4lt, Ort. hız 34km/h bunun içinde sıkışık trafik yok. Fakat bozuk ve tek şeritli köy yolları var sürekli.

    1.2 tsi leon
    karma 1500 km ortalama hız 34 km/h ortalama yakıt 6,4 litre.

    Civici test etmiştim.Test sürüşünden leondan 1.5 litre fazla yakmıştı.Ama civici daha sakin sürmüştüm.Şehir içinde yaklaşık 2 litre fark var 2 motor arasında.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    honda civic çok kullandım. gerçek verileri fabrika verisinin üstünde. su gibi yakıyor işte. zaten atmosferik + klasik otomatik bir araçtan farklı birşey beklenemez. bekleyen kendini aldatır.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Civic'i 3 yıldır kullanıyorum hangi trafikte hangi ortalama hızda ne kadar yaktığını biliyorum. Gerçek verileri nasıl fabrika verisinin üstündeymiş? Sakin kullanım tarzı ile araba tamamen yüklü haldeyken bile fabrika değerlerinin altında tüketim gerçekleştiriyorum.

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi

    Her ikisinde de araçta bagaj tıka basa doluydu. Bunlar fabrika değerinin altı değil mi?

    Ciddi bir iniş eğimi olmadan ve araba yüklü halde fabrika değerlerini tutturabilen bir vw araç gördünüz mü? Duydunuz mu? Size açık çek istediğiniz motor şanzıman kombinasyonu vag grubu aracı alıp 400 kg yükleyip inişli çıkışlı bir yolda 5.2 yaktırın da tsi motor nasıl az yakıyormuş tüm aleme gösterin.

    Bir önceki mesajımda vw'nin Abd verilerini paylaştım. Abd'de Civic'den fazla şehir dışı ve karma tüketim gerçekleştirdiğini söyleyen vw nasıl oluyor da Türkiye'ye gelince %30 daha düşük tüketim yapabiliyor? Bunun mantıklı bir izahatı var mı?




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    İstanbul trafiği kötü biliniyor ancak yaşadığım yerin ortalama hızı 14-15 km'yi pek geçmiyor. Çevre yollarında akan trafikte bir aracın az yakması zaten normal bir durum. Çevre yolları şehir içi verisi olarak alınacaksa İzmir'de Balçova Karşıyaka arası çevre yollarında 6 litre tüketimi görüyorum.

    28-35 km ortalama hızda tüketilen yakıt ile 20 km altında tüketilen yakıtı karşılaştırıp şu araç daha az yakıyor demek kimseye birşey kazandırmaz. Bulunduğum yerde 28-35 km arasında uzun vadeli tüketim gerçekleştirebilecek akıcı yollara sahip olsak ne demek istediğimi yol bilgisayarı verisinden gösterirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    İstanbul trafiği kötü biliniyor ancak yaşadığım yerin ortalama hızı 14-15 km'yi pek geçmiyor. ...

    istanbul trafiği kötü bilinmiyor. istanbul dünyanın en kötü trafiğine sahip. hiç kimse yaşadığı şehri istanbul ile kıyaslamaya kalkmasın:

    aksam.com.tr
    İstanbul trafik sıkışıklığında dünyada ilk sıraya çıktı
    http://www.aksam.com.tr/yasam/istanbul-trafik-sikisikliginda-dunyada-ilk-siraya-cikti/haber-394400


    türkiye'de çok şehir gördüm. hiçbiri trafikte istanbul'a yaklaşamaz bile. ne izmir, ne ankara, ne adana vs... hepsi hikaye. istanbul dışında trafik yok.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Araba yoğunluğu konusunda tabi ki İstanbul'da daha çok araç var kimse aksini iddia etmez. Ben tüketim verisini etkileyen ortalama hız açısından söylemiştim. Burada o kadar araç yok ama 2.5-3 km yolu 10-15 dakika arasında alıyorum. Her an her yerden yola bir yaya ya da bisikletli atlayabiliyor. Ortalama hızım 14-15 km arasında değişiyor. Bu ortalama hızlarda normal olarak İstanbul'da çevre yollarını kullanıp 30 km ortalama hız ile ilerleyenlerden daha fazla tüketim gerçekleşiyor. Bir yerin trafiğinin kötü olması için illa çok sayıda araç olması gerekmez. Çok sayıda aracın bulunduğu ancak akıcı olan yollarda sürekli dur kalklı trafikten daha düşük tüketim gerçekleştirilir.

    Üstteki mesajımı gözden kaçırdınız sanırım vw'nin aynı araç için abd'de açıkladığı tüketim verileri için ne diyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 18 Nisan 2016; 16:22:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Araba yoğunluğu konusunda tabi ki İstanbul'da daha çok araç var kimse aksini iddia etmez. Ben tüketim verisini etkileyen ortalama hız açısından söylemiştim. Burada o kadar araç yok ama 2.5-3 km yolu 10-15 dakika arasında alıyorum. Her an her yerden yola bir yaya ya da bisikletli atlayabiliyor. Ortalama hızım 14-15 km arasında değişiyor. Bu ortalama hızlarda normal olarak İstanbul'da çevre yollarını kullanıp 30 km ortalama hız ile ilerleyenlerden daha fazla tüketim gerçekleşiyor. Bir yerin trafiğinin kötü olması için illa çok sayıda araç olması gerekmez. Çok sayıda aracın bulunduğu ancak akıcı olan yollarda sürekli dur kalklı trafikten daha düşük tüketim gerçekleştirilir.

    Üstteki mesajımı gözden kaçırdınız sanırım vw'nin aynı araç için abd'de açıkladığı tüketim verileri için ne diyorsunuz?

    bakmamıştım ama şimdi baktım yukarıdaki linke:

    www.fueleconomy.gov
    Fuel Economy of the 2016 Volkswagen Jetta
    http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/36822.shtml


    100 milde 3,1 galon yakıyormuş 1.4 jetta karışık kullanımda linkten anladığım kadarıyla ki bu 100 km de 7,2 litreye denk gelir. 5 lt yazmışlar türkiye sitesinde. ama arada bir fark var. biri abd'nin bir kurumunun değerleri, diğeri de satıcı doğuş oto'nun verdiği değerler. satıcının sallaması gayet doğal.

    kaldı ki bunların hiçbirinin benim için önemi yok. ben kendi rakamlarıma bakarım. ist. trafiğinde 1.4 golf ile 6,9 litreyi yakalamışım. civic'le buna yaklaşan değerleri bile göremedim ben. otomatik golf olsa daha da iyi değerleri yakalardım. civic bunun tersi olarak manuel'de daha iyi değerler veriyor. honda gerçekten şu an teknolojik olarak vw'nin gerisinde. sürüş keyfi olarak zaten öyleydi. zamanında vtec'ler en modern motordu ama o günler çok geride kaldı.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    O az yakıyor bu çok yakıyor diyorsunuz fakat ortada söylediğinizi destekleyecek ortalama hız verileri ve tüketim miktarlarını gösteren resimler yok. Ortada sağlıklı karşılaştırma yapabilecek veriler yokken aynı ortalama hızlarda iki araç arasındaki tüketim farkının ne olduğunu değerlendiremeyiz.

    Vw'ye emisyon skandalından dolayı milyarlarca dolar cezayı kesen EPA'nın yapmış olduğu testle sonucu yayınlanan ABD verileri şehir içinde start stop sisteminin yardımı ile tsi motorun daha az tükettiği buna karşın şehir dışı ve karma tüketimde Civic'in daha az tükettiğini gösteriyor. Civic ile rahatlıkla fabrika verisinin altına inilebildiğini düşünürsek şehir içinde tsi tarafına cüzzi bir fark olabilir fakat genel ortalamaya bakarsak çok kötü denilen tork konvertörlü şanzıman ve atmosferik motorun gerisinde kalıyor. Cvt + atmosferik motor kombinasyonundan ise çok daha kötü tüketim verileri sunuyor. Baştan beri tsi ve dsg ikilisi öyle acayip tasarruflu değil normal değerlerde tüketiyor diyoruz. Millet öyle bir yazıyor ki "1.6 atmosferik motordan %30 daha az tüketir", "şehir içinde 5.3 yaktım" filan bilmeyen biri en az yakan en tasarruflu araçlar bunlar sanır.

    Tsi motorun yakıt tüketimi çok kötü değil belki ama kesinlikle en tasarruflusuda değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Araba yoğunluğu konusunda tabi ki İstanbul'da daha çok araç var kimse aksini iddia etmez. Ben tüketim verisini etkileyen ortalama hız açısından söylemiştim. Burada o kadar araç yok ama 2.5-3 km yolu 10-15 dakika arasında alıyorum. Her an her yerden yola bir yaya ya da bisikletli atlayabiliyor. Ortalama hızım 14-15 km arasında değişiyor. Bu ortalama hızlarda normal olarak İstanbul'da çevre yollarını kullanıp 30 km ortalama hız ile ilerleyenlerden daha fazla tüketim gerçekleşiyor. Bir yerin trafiğinin kötü olması için illa çok sayıda araç olması gerekmez. Çok sayıda aracın bulunduğu ancak akıcı olan yollarda sürekli dur kalklı trafikten daha düşük tüketim gerçekleştirilir.

    Üstteki mesajımı gözden kaçırdınız sanırım vw'nin aynı araç için abd'de açıkladığı tüketim verileri için ne diyorsunuz?

    bakmamıştım ama şimdi baktım yukarıdaki linke:

    http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/36822.shtml

    100 milde 3,1 galon yakıyormuş 1.4 jetta karışık kullanımda linkten anladığım kadarıyla ki bu 100 km de 7,2 litreye denk gelir. 5 lt yazmışlar türkiye sitesinde. ama arada bir fark var. biri abd'nin bir kurumunun değerleri, diğeri de satıcı doğuş oto'nun verdiği değerler. satıcının sallaması gayet doğal.

    kaldı ki bunların hiçbirinin benim için önemi yok. ben kendi rakamlarıma bakarım. ist. trafiğinde 1.4 golf ile 6,9 litreyi yakalamışım. civic'le buna yaklaşan değerleri bile göremedim ben. otomatik golf olsa daha da iyi değerleri yakalardım. civic bunun tersi olarak manuel'de daha iyi değerler veriyor. honda gerçekten şu an teknolojik olarak vw'nin gerisinde. sürüş keyfi olarak zaten öyleydi. zamanında vtec'ler en modern motordu ama o günler çok geride kaldı.

    Hocam bos yere yorulmayin. Ben de cift atmosferik motoru LPG uyumlu olduklari, LPG ile ekonomik olduklari ve sorunsuz olduklari icin kullaniyorum. Baska da hic bir esprisi yok turbo beslemeli motorlara kiyasen.

    Benim bir sonraki aracim o donemki araca ayiracagim butce nispetinde %99 ihtimalle turbo benzinli veya dizel(haliyle turbolu) olacak.

    Bu belki 120bg dizel+ZF9 veya 1.5 turbo benzinli 10'uncu jenerasyon Civic, belki Golf 8 TSI+DSG, belki 116d+ZF8, belki de hic aklimdan gecmeyen bir marka/model olacak. Hatta su gunun sartlarinda 1.2 TSI DSG Polo Lounge bile gozume cok guzel gorunuyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hondacılar Vw'e laf söyler ama kendileri daha fanatik. Fabrika verisindne az yakıyormuşmuşmuş. Keşke yaksa ama yok öyle bir dünya.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    En samimi arkadaşımda civic otm. var. Zaten mesajımda bahsettiğim civic te o araç. Civic bilmediğim bir araba değil. Bütün gün tepesindeyim. Aynı güzergahta aynı sürüşle, tüketim farkını bizzat test ettim. Nasıl 5.2 yaktırdığını bilmiyorum, bir şekilde olmuş. Ama arkadaşın civicle kasa kasa 5.6 (sadece uzun yol) yaktırdık. Ben bunu gözümle gördüm. Neyi ispatlamaya çalışıyorsun bilmiyorum. Nasıl bir fanatikliktir onuda bilmiyorum.

    Bildiğim şu :

    Honda CVT şanzımanı başarılı bir şanzıman. Motorunun LPG uyumu sayesinde oldukça başarılı bir benzinli otomatik / ekonomi performansı sunuyor. Ama tek numarası bu işte...
    Civic, VW göre daha kalitesiz ve konforsuz bir araba. Bunu tanıdığım bütün honda kullanıcıları kabul ediyor. (Fiyat olarakta VW den aşağı kalır bir yanı yok)
    VW ninde tek sorunu DSG nin patlama riski.

    Sonuç olarak tamam, ben kabul ediyorum :
    Civic, 1.2 TSİ den çok daha az yakıyor. 1.2 TSI full dolu, bagaj dolu, Depo dolu, 15 litre yakıyor, Civic 5.2....1.2 TSı rampada da tıkanıp kalıyor.

    Sen hondanla mutluysan sorun yok... tartışmanın, ikna etmeye çalışmanın anlamı da yok...

    Ben 1.2 Tsimle mutluyum. Tanıdığım kullanan büyük çoğunluk da mutlu.

    sen mutlu, biz mutlu--- o halde sorun yok arkadaşım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Göttingenli Ethem

    1.2 TSI manuel golfle Sivastan İzmire, 1000 km yolu 108 kms ortalama, Low değerindeki klimanın 2 ayarında ve 4 yetişkin + bagajla 8.5 tüketim ortalamasıyla geldik.

    1.2 tsi 4 kişi ve bagaj varken çekmez diyecek troller toplanır birazdan.
  • Gayet güzel

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Civic'i 3 yıldır kullanıyorum hangi trafikte hangi ortalama hızda ne kadar yaktığını biliyorum. Gerçek verileri nasıl fabrika verisinin üstündeymiş? Sakin kullanım tarzı ile araba tamamen yüklü haldeyken bile fabrika değerlerinin altında tüketim gerçekleştiriyorum.
    ...
    Her ikisinde de araçta bagaj tıka basa doluydu. Bunlar fabrika değerinin altı değil mi?

    Ciddi bir iniş eğimi olmadan ve araba yüklü halde fabrika değerlerini tutturabilen bir vw araç gördünüz mü? Duydunuz mu? Size açık çek istediğiniz motor şanzıman kombinasyonu vag grubu aracı alıp 400 kg yükleyip inişli çıkışlı bir yolda 5.2 yaktırın da tsi motor nasıl az yakıyormuş tüm aleme gösterin.

    Bir önceki mesajımda vw'nin Abd verilerini paylaştım. Abd'de Civic'den fazla şehir dışı ve karma tüketim gerçekleştirdiğini söyleyen vw nasıl oluyor da Türkiye'ye gelince %30 daha düşük tüketim yapabiliyor? Bunun mantıklı bir izahatı var mı?

    tabi canım civic kokluyo. burda ortalama hız yazmıyor. ortalama sarfiyat yazıyor sadece. nasıl ki klasik dizel bir araç turbo dizel kadar az yakıp yüksek torka sahip olamıyorsa klasik benzinli bir araçta da durum aynıdır. aksini iddia etmek kendini kandırmaktan başka birşey değil.




  • kocatepe K kullanıcısına yanıt
    ortalama hız yazmıyor ki. hayal aleminde yaşıyor arkadaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Göttingenli Ethem

    1.2 TSI manuel golfle Sivastan İzmire, 1000 km yolu 108 kms ortalama, Low değerindeki klimanın 2 ayarında ve 4 yetişkin + bagajla 8.5 tüketim ortalamasıyla geldik.

    1.2 tsi 4 kişi ve bagaj varken çekmez diyecek troller toplanır birazdan.

    150 160 gidiyordu vallahi. Yokuşlarda vites küçültüyorduk ama düzlükte gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Şehir içinde düşük ortalama hızda araçlar daha çok sarfiyat yapar. Eğer şehir içinde 4.8 yaktı desem ortalama hız önemli olurdu. Şehir dışında ortalama hız 80 gösterse ne olur 90 gösterse ne olur.

    1.2 tsi ile 400 kg yük ile aşağı eğimli bir yol değilse takla atsan 5.2 yaktıramazsın.

    Abd'de şehir dışı verisi Civic'den yüksek olduğunu halde Türkiye'ye gelince bir anda az yakmaya mı başlıyor bu araçlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kocatepe K kullanıcısına yanıt
    Hocam cvt sanzimanli civic kac model?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.