Dün tatilden gelirken direksiyon sertleşti bir ustada durduk kaputu açınca hidrolik direksiyon hortumu fana sürtme sonucu delinmiş 15-20 km böyle gittim. Araçta krank devir sensörü arıza kodu veriyordu birkaç ğündür. Aküyü söktük. Kabloyu değiştirdik direksiyon problemi çözüldü fakat aracı çalıştırdığımda otomatik kalkan camları Manuel’e dönmüştü ne kadar kaldırırsan okadar kalkıyor veya iniyordu D modda vites 3 kalkıyor ve 4 e geçmiyor. Geri vites sıkıntı yok. Manuel 1 e alıp kalkıyor sonra 2 ye alıyorum sıkıntı yok 3 e alıyorum sıkıntı yok D ye alıyorum 3 viteste. D de kalkınca vites geçişleride olmuyor hantal bir şekilde kalkıyor. Usta bilgisayar a bağladı oooo bir sürü hata kodu tüm viteslerin selenoid hatası sensör hatası diye ben bunu yapamam servise yönlendirdi. Araba 2000 model confortline bu arada. Benim Acaba sorun nedir arkadaşlar.
yardım edenlere teşekkür edecektim ama yok
Kral bi sonuç var mı?Bende 1998 glx ford mondeo var r de 1 de 2 de hiçbir sorun yok ama d ye alınca 3. vitesten sonra devir yükseliyor ama araba boşa düşmüş gibi olup yavaşlıyor ya da sabit bi şekilde devam ediyor sorun ne olabilir acaba?
Aynı sorun vardı 1.8agn otomatik golf 4 aracımda 99 model idi. Sorunu şöyle çözdüm, şanzıman üzerinde hız sensörü mevcut. Bende o arıza yapmıştı. 2 yıl önce 70 lira gibi rakama almıştım. Değişince hiç bir sıkıntı kalmadı.
Öncelikle cevap için teşekkür ederim.Peki bu sorun için şanzımancıya mı yoksa oto elektrikçiye mi yoksa herhangi bir mekanikçi de bilgisayara bağlayıp mı arızayı tespit ettirdiniz? ve değişimi kim yaptı?
1998glx1
kullanıcısına yanıt
Oto elektrikci tanıdığım vardı. Bilgisayara bağlayıp hata kodundan yola çıktık. Kendimiz değiştik sensörüde çok kolay bir yerde.
Luttarte
kullanıcısına yanıt
hava filtresini veya aküyü sökerken bunların altında bulunan şanzuman kutusunun üzerindeki bağlantıyı sarsıntıyla çıkarmışlar sorun ondanmış. bağlantıyı takınca tıkır tıkır