Şimdi Ara

Golf 6 Trendline 1.6 TDI 105 hp mi, Renault Megane 3 HB Privilege 1.5 dCi 105 hp mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
0
Favori
27.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar vw de önceden vw aracı olanlara kafadan 1000 tl indirim yapıyorlar birde tanıdık filen olsa gene indirim oluyor mesela en ucuz gözüken araçlara indirim oranları çok az oluyor (1.4 comf polo , 1.6 trend golf ... ) yoksa satıcıları ilgisizliği benimde gözüme çarptı onu söyleyeyim . birde "fanatiklik"le alakası yok dediklerimin "konfora alışma" ile alakalı. diğer markalarda da güzel araçlar var fakat insan vw kalitesini vermeyecek diye çekiniyor . vw sahipleri dediklerimi anlayacaktır.

    bende isterim audi olsun bmw olsun ama bu fiyatlara (30 -45 bin tl aralığı) kaliteye binmek için 2-3 fazla donanımı var diye her marka araca bakmaya gerek olmadığını düşünüyorum. kimseyle tartışmak için değil konuya görüş belirtmeye girdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 17 Temmuz 2010; 20:27:18 >
  • arkadaşım kusura bakma ama zaten bu dediğini ancak vw sahipleri anlar o konuda haklısın... o fazla dediğiklerin sana konfor olarak dönüyor merak etme sen (gerçi sana dönmez sen 2 3 eksiği olan vw e binersin)

    ben jetta nın confortlinesini sormuştum +metalik + sunrof adam listeden hesaplayıp söylüyo bana...
  • vw fanatıgı olması olası bır marka en aza cok verıp aldınmı savunmak durumunda kalıosun dıe dusunuyorum ...bencede vw kalıtelı ama bazıları audı yı vw sanıyor sırf vw group tarafından uretılıyor dıe :) fıat sahıplerıne kımse bırsey dıyemez ozaman ee nede olsa ferrarı :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizwaterpolo5

    Bu iki araç arasında kaldım. Dış-iç görünüş, konfor, kalite, 2. el fiyatları olarak golf ön plana çıkıyor. Donanım ve 0 fiyatı olarak megane. Yakıt tüketimleri aynı sanırım. Ayrıca şimdi 2011 olacak alınan araçlar, dolayısıyla fiyatlar ve belki de donanımlar değişecek. Sıfır araç istiyorum, uzun yıllar kullanmak istiyorum, sürekli servise gitmek istemiyorum sağlam olsun istiyorum, dizel olsun ve az yaksın istiyorum, manuel olsun istiyorum ve max limitim 45 bin tl. Aslında golf'te karar kılmıştım ama 2011 olduğu için 5000 tl zam olcakmış ve 50 milyar vermeye değmez bence golf'e.



    Bugün eşimle Megane 3 1.5dci 105 test sürüşü yaptık. Motoru sessiz ve güçlü. İç mekan ferah ve kaliteli. Yol gürültüsü hissedilir derecede az. Yakıt tüketimi de yakında satacağımız 2006 Grande Punto 1.3 multijet 75 dynamic 16v ile aynı ancak ben özellikle soğuk havalarda megane'ın daha az yaktığını tespit ettiğim için sonuçta daha az yakacağını düşünüyorum. Bu da eşittir kilometrede 140 - 150 kuruş. Aldığımız fiyat 42000 tl ve bence bu araç için uygun ama tanıdık filan biraz daha indirim alabilirim diye düşünüyorum. Kısaca Yeni megane'ı çok beğendim. Fransız araç karşıtı biri olmama rağmen önyargısız kullandığım bu aracı çok tatmin edici buldum. Dizel olduğu için otomatik vites olmaması hayal kırıklığı yarattı ama Golf'te otomatik için 50 milyar ödemek gerekiyor.

    İkinci seçeneğim Golf'ü eleme sebeplerimse tamamen Doğuş Grubunun art niyetli pazarlama stratejisi ve satıcıların küçük dağları ben yarattım, zaten babam da buranın sahibidir şeklindeki yaklaşımlarıdır. Bakın VW'nin bluemotion seçenekleri neden Türkiye'ye gelmiyor? Efsane 1.2 litre 3 silindir TDI motor neden gelmiyor? Bunu yetkililere sordum, ne zaman getireceksiniz diye genel merkeze yazdım. Cevap: Şu aşamada böyle bir düşüncemiz yoktur. Neden? Açıklamazlar. Özellikle benim ilgilendiğim 1.2 TDI Blue motion'ı getirmezler, çünkü o zaman yakıtı adeta içen TFSI motorlarını kimse almaz, bluemotion da aynı şekilde. Ha bunun dışında Golf yenilendi diyorlar, Allah aşkına neresi yenilendi bu aracın? Buna ancak facelift denir. Farı değiştir, stopları değiştir gazla. Bu mu yenilik? Bütün VW'lerin konsolu aynı değil mi? Sıkıcı ve Kütük gibi. 2 arkadaşım birkaç ay önce TFSI aldı ve yakıt tüketiminden ağlıyorlar. Bu ağlayanlar da 1.6 litre Peugeot 307'den ve 1.6 Astra'dan inmiş adamlar. Kısacası Doğuş grubu para saçmaya niyeti olan için araba satıyor. Üzgünüm ama ben o parayı sokakta bulmuyorum.

    Bir alternatif Astra 1.3 CDTI olabilirdi ancak onu eleme sebebim her ne kadar Punto'da efsane ekonomi ve performans gösterse de Astra için zayıf kaldığı için diğerlerinden daha fazla yakan 1.3 16v mjet dizel motor oldu. Ayrıca Opel'in motor üretme becerisi olmadığından bu teknolojileri dışardan alıyor olması da cabası (bakınız 1.3 mjet = Fiat). Motor teknolojisi geliştiremeyen firma bana göre yarışa bir adım geride başlar.

    Sonuç olarak sevgili Punto'muzu Megane Hatchback 1.5 DCI ile değiştirmeye karar verdik. Açıkçası Megane'ın hemen hemen tüm özellikleri Punto'da da vardı ama benim olmazsa olmazım direksyondan kumandalı cruise kontrol, yakıt ekonomisi ve tabii ki yeni C sınıfı bir araçtı. Bu ihtiyacı en iyi karşılayan araç benim için Megane oldu. Takım tutar gibi marka sevdalısı olmamak gerek, Renaut bu sefer iyi bir araç üretmiş, hakkını vermek lazım. Ben 2006'da Grande Punto'yu alırken de o gün için en iyi B segmenti dizel araç oydu ve Fiat'ın iyi bir araba yapacağını kimse beklemiyordu. Zaten bu yüzden Fiat'ı iflastan kurtaran araç oldu ve bana tek bir gün hayal kırıklığı yaşatmadı. 4.5 yaşında olmasa asla satmazdım ya neyse. Onu değişeceğim araç Megane 1.5 DCI'dır.




  • @gbesen

    Çok mantıklı bir karar vermişsiniz hayırlı olsun...
  • Bir de şu valve meselesi var. VW 1.6 TDI 16 valve bir motordur. Megane 1.5 DCI ise 8 valve'tır. 16 valve daha iyi bir teknoloji olmasına rağmen bu fark 4000 devrin üzerinde ortaya çıkar. Dizellerde ise 4000 devir zaten üst noktadır, dolayısiyle bir fark ortaya çıkmadığı gibi düşük devirlerde 8 valve daha bile çabuktur ki şehiriçi trafikte bu ciddi bir konfor sağlar. Bunu 4.5 sene kulandığım 1.3 multijet 16v motorda bizzat yaşadığım için söylüyorum. 16 valve düşük devirleri sevmez ama dizel doğası gereği düşük devirli bir motordur. İlginç bir çelişki. Clio dizel kullandığımda da sıkışık trafikte 1.3 multijete göre çok seri ve rahat idi. Dolayısiyle 16 valve'in extra bir avantajı olmadığı gibi şehir içinde de daralması muhtemeldir. Son süratte ise denemek lazım. 16 valve'in avantajı oralarda ortaya çıkabilir. 1.3 multijet 5. viteste 4000 devire gelip kalırdı ve arkadan rüzgar, yokuş aşağı vb etkenler devreye girerse 4500'e çıkabilirdi. Bu da 195 - 200 km/h'ye denk geliyordu ki aslında 1.3 dizel bir araç için fazlasıyla iyi. Bakalım Megane kaç görecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gbesen -- 17 Temmuz 2010; 22:30:03 >




  • aracınız hayırlı olsun kazasız belasız binin inşallah...
  • Sn. gbesen, öncelike hayırlı olsun...

    Hangi bayiden hangi versiyonu kaça aldığınızı belirtir misiniz rica etsem? Ben de 40-45 bin TL aralığında dizel düz vites bakıyorum, Renault Megane III bakmıştım ama teste çıkma imkanı olmamıştı... Bir de aracı teslim alınca deneyimlerinizi paylaşırsanız çok makbule geçer...

    Şididen teşekkürler, kazası, keyifli sürüşler...

    Bir de kaç lt oluyor bu aracın bagajı, ben sitesinde göremedim de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi açık-pozisyon -- 17 Temmuz 2010; 22:54:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osp1905

    Evde Laguna Privilege Cam tavanlı var yani Megane'ın abisi, bir de Golf 6 tdi dsg var, iç hacim dışında her türlü Golf daha iyi. Malzeme kalitesi tartışılmaz bile. Donanıma gelince Renault özellikleri koymuş olmak için koyuyor, hergün bir sorun aracın her yerinden ses geliyor, sürücü koltuğunun arka kısmı durup duruken attı ve ha bire çıkıyor. Ben görünürde sırf göz boyamak için çoğu kullanılmayan özellikler yerine, gerçekten kullanılan ve gerçekten tüm özellikleri sorunsuzçalışan kaliteli bir arabayı tercih ederim. Bu yüzden Golf diyorum.




    fanatikliğinde anca bu kadarı olur kardeşim yani golf le lagunayı kıyaslıyorsun ve golf ü üstün çıkarıyorsan ya biz hiç birşey bilmiyoruz yada sende bir sorun var biri c sınıfı biri d sınıfı segmentleri farklı bir kere sen hiç lagunayla uzun yola gittin mi ??? konforu o zaman gör işte.... o dediğin özellikleri vw. koymuyor golfe ama ve size çok tatlı geliyor nedense megan 2 lerde neden çok sorun duydun biliyormusun çünkü golfün kaç kattı sattı acaba onu bir öğren sonra oranla inan hemen hemen aynı çıkar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    Sn. gbesen, öncelike hayırlı olsun...

    Hangi bayiden hangi versiyonu kaça aldığınızı belirtir misiniz rica etsem? Ben de 40-45 bin TL aralığında dizel düz vites bakıyorum, Renault Megane III bakmıştım ama teste çıkma imkanı olmamıştı... Bir de aracı teslim alınca deneyimlerinizi paylaşırsanız çok makbule geçer...

    Şididen teşekkürler, kazası, keyifli sürüşler...

    Bir de kaç lt oluyor bu aracın bagajı, ben sitesinde göremedim de...



    Megane 1.5 DCI Previlage için Ankara Renault MAIS'ten aldığım fiyat 42.000 TL'dir. Daha sonra Konya yolundakinden de fiyat aldım onlar da 43'ün altı diyip net fiyat vermedi ama bu da bana güven vermedi. Zaten açıkçası şimdiki aracım olan 2006 Grande Punto 1.3 / 75 Dynamic için takasta piyasasının 5 milyar altında fiyat verdiler ki bu canımı feci sıktı. Yarın oto pazarına gideceğim.

    Arcon bagajı Punto'dan %33 daha büyük = 368 litre normal / 1129 litre max. Focus'tan küçük ancak bagaj önemli diyorsanız mutlaka Megane Sport Tourer'a bakın derim, dehşetengiz bir araç. Bagajı 486 litre normal, 1562 litre max. Bu kadar büyük bağaja ihtiyacım olsaydı mutlaka alırdım. Fiyatı da HB'den çok farklı değil.




  • Ben de mantıklı bir karar verdiğinizi düşünüyorum, şimdiden hayırlı olsun hocam. Umarım puntoyu da en kısa sürede değerinden elden çıkarabilirsiniz.
  • Sport tourer'a da bakmıştım evet, Bursa mais'te... Ama o kadar sarmamıştı şimdi bakıyorum da fena değil ikisi de...

    Evet bagajı 368 lt imiş, broşüre şimdi baktım da yalnız iki şeye takıldım; en üst donanım privilege olmasına rağmen onda bile soğutmalı torpido ve alarm yok mu yauuuu... Yoksa eğer facia resmen...
  • Birkaç nokta daha. Megane düz vites 6 ileri şanzumana sahip. Golf 5 ileri düz. Bu arada test sürüşündeki araçta navigasyon vardı ancak takometre dijital değildi. Bu bir opsyon sanırım. Bir de hill-holder soracağım.
  • neden mi golf... Bu foruma bir zamanlar yıllarını veren birisi olarak.

    Hayatımda vw marka aracım olmadı.

    arabayı araba yapan 3 özelik.
    1. tip (iç-dış) + iç mekan kalitesi.
    2. sürüş dinamikleri (direksiyon, konfor , yol tutuş)
    3. motor ve şansıman


    1.tip görecelidir.iç mekanda golf ün ama golf 6 nın iç mekan kalitesi daha iyidir.

    3. motor ve şanzıman. ikisinde de dizel motor mevcut. vw 1.6 tdi sürmedim. 1.5 dci alt devirde gerçekten iyidir. ama üs devirde biraz isteksizdir.


    gelelim 2 nolu madde...

    işte golf ü golf yapan budur. maalesef megane, golf ün bu konuda yanına bile yaklaşamaz.

    golf de sürüş dinamiği mükemmeldir.
    muhteşem direksiyon hakimiyet hissi vardır.
    yol tutuş mükemmeldir ve sessizdir. yol gürültüsü minimaldir. ( test sürüşü ile içeriye ses alıyor mu almıyor mu anlaşılmaz) uzun yola çıkacaksın.


    sonuç sürüş dinamiği:::: muhteşem yol tutuş ve konfor... ikisini bir arada bulundurabilmek çok zordur. işte bunu en iyi harmanlayan GOLF tür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 17 Temmuz 2010; 23:28:27 >




  • arkadaşım golf kötü araba değildir tabiki de tip konusu görecelidir sen gölfü beğenirsin ben meganı ama boş golfle en dolu meganı bir tutmayın eller serbest kart olayı başlı başına süper birşey sadece bir düğmeye basıp çalıştırıyorsun aracı ve farkı o zaman anlıyorsun yol tutuş diyorsun merak etme megan 3 golften eksik kalmaz ama sen aracı zorlarsan altındaki araba mersedes de olsa nafile esp de olsa nafile bunlar c sınıfı araçlar çok büyük üstünlükleri yok birbirlerine ama bazı artıları var hepsinin o kadar ama boş golf le dolu meganın fiyatı hemen hemen aynı bu fiyat farkı ne pirestij mi prestij istiyorsan golfe değil mersedese bineceksin ki farkın olsun....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000


    işte golf ü golf yapan budur. maalesef megane, golf ün bu konuda yanına bile yaklaşamaz.

    golf de sürüş dinamiği mükemmeldir.
    muhteşem direksiyon hakimiyet hissi vardır.
    yol tutuş mükemmeldir ve sessizdir. yol gürültüsü minimaldir. ( test sürüşü ile içeriye ses alıyor mu almıyor mu anlaşılmaz) uzun yola çıkacaksın.


    sonuç sürüş dinamiği:::: muhteşem yol tutuş ve konfor... ikisini bir arada bulundurabilmek çok zordur. işte bunu en iyi harmanlayan GOLF tür.



    özetlemişsin tebrikler.

    Direksiyonu çevirirken, arabayı yönlendirirken, sırf verdiği o zevk için, araba boş bile olsa ben o golfü , dolu diğer markalara tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    neden mi golf... Bu foruma bir zamanlar yıllarını veren birisi olarak.

    Hayatımda vw marka aracım olmadı.

    arabayı araba yapan 3 özelik.
    1. tip (iç-dış) + iç mekan kalitesi.
    2. sürüş dinamikleri (direksiyon, konfor , yol tutuş)
    3. motor ve şansıman


    1.tip görecelidir.iç mekanda golf ün ama golf 6 nın iç mekan kalitesi daha iyidir.

    3. motor ve şanzıman. ikisinde de dizel motor mevcut. vw 1.6 tdi sürmedim. 1.5 dci alt devirde gerçekten iyidir. ama üs devirde biraz isteksizdir.


    gelelim 2 nolu madde...

    işte golf ü golf yapan budur. maalesef megane, golf ün bu konuda yanına bile yaklaşamaz.

    golf de sürüş dinamiği mükemmeldir.
    muhteşem direksiyon hakimiyet hissi vardır.
    yol tutuş mükemmeldir ve sessizdir. yol gürültüsü minimaldir. ( test sürüşü ile içeriye ses alıyor mu almıyor mu anlaşılmaz) uzun yola çıkacaksın.


    sonuç sürüş dinamiği:::: muhteşem yol tutuş ve konfor... ikisini bir arada bulundurabilmek çok zordur. işte bunu en iyi harmanlayan GOLF tür.





    Bakınız mükemmel golf'ün yol tutuşu Ams'nin yaptığı test.

    Megane 3 Golf 6
     Golf 6 Trendline 1.6 TDI 105 hp mi, Renault Megane 3 HB Privilege 1.5 dCi 105 hp mi?




  • yol tutuşda, konforda ve direksiyon hissinde golf megane dan fark edilir derece de çok daha iyi araçtır. ister c de ister başka bişi...


    ama yol tutuş yetmez, araç iyi yol tutar ama kalas gibi serttir.
    işte burada golf devreye girer. konfordan da taviz vermeden yol tutuşu optimum sunan araç GOLF dür.

    sakın daha fazla ısrar etme. bilmeden yazmam..


    donanıma bir şey demiyorum. trendline araç zaten almam.
  • arkadaşım ısrar etme.. direksiyonda hakimiyetinin kendi sınıfında en vasat arçalrdan biri megane dır.

    sana öyle bir tetsler sunarım ki öyle kes yapıştır kenardan değil.

    megane iyi bilirim. hem de çok iyi.
    bana anltma lütfen.
  • megan3 kesinlikle yol tuutş ve konforda golften aşağı değildir... ama direksyon tepkisi golfün gerisindedir... eski megan2 lerle karıştırma bu aracı...

    arkadaş test sonucunu vermiş zaten...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.