Maliyet çok basit. Adam bilmem kaç tane kumandadan kurtarıyor. Bir basit lambayı bile hesap ediyorlar yeri geliyor, ciddi maliyet. Bence klima kumandaları yasal olarak tuşlu olmalı. Düşün acemi birisin camlar buğulanıyor, açmaya çalışıyorsun menülerde dolaşıyorsun bir yandan yola bakıyorsun. Öndeki frene asılıyor çat diye vuruyorsun. Çok olası bir senaryo büyük şehirlerde özellikle. Yapmayın böyle şeyler, tamam şov yapmak istiyorsun elektronik kumanda da koy ama düğme mutlaka olmalı. Otomotiv dünyası artık klasik araçlarda son düzlüğe girdi. Bu sebeple artık markaların ciddi yatırım yapmadığını düşünüyorum. Bence VW de yapacağını yaptım artık elektrikliye yükleneyim derdinde. İşçilik kalitesi Passat'ta mesela ciddi düştü. Halbuki B5-B.5-B6 ve kısmen B7 dönemine göre iyi araçlardı. Sorunsuzdu en azından. Daha sonra ayar kaçtı. Bakın mesela güncel Passat'a kaynak noktalarında bile fark var. Konuya gelirsek evet soğukta bu ekranlar sapıtıyor. Geçen gün Egea ile Bolu'daydım. Sabah çalıştırınca ekran sapıttı. Sayfa değiştiğinde bir iki saniyeliğine bir önceki sayfanın izleri kalıyordu ekranda. Motor ısınınca da geçmedi, öğlen düzeldi. |
Golf 8 ile donduk - Rezalet multimedya ekranı (4. sayfa)
-
-
Bir otomobilin başına gelen en büyük bela klima, teyp gibi basit düğmelerin ana bir ekran ile birleştirilmesidir. Elektronik olan bir ürünün çökebileceği olasılığı her zaman mümkündür. Fiziksel tuş hala bazı fonksiyonlar için bence de olmazsa olmaz
-
Valla 200'e aldılar bunu, ben 230'a aldım. Şimdi 400 veren var mı var, 400 veren adam adı GOLF olsun diyecek millet VW almak için yola çıkınca hiç kimse engelleyemiyor.
-
Yav bu Passat bizden başka bir ülkede ciddiye alınmıyor, 4 tane karoser 2 kasa toplam satışları 350 bin anca ediyor, Polo'dan bile temel noktalarda fazlası olan bir araba değil.
-
Konuyu okurken sinirden saç baş yoldum. Bir arabaya 900 bin birim para vereceksin o seni elektronik arızaları yüzünden çileden çıkaracak.
Daha acı olanı ise ülkemizdeki vw fan boylarının bu duruma vw ye haklı olarak laf atana fetöcü gibi muamele yapması.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pilotaFerrari -- 12 Ocak 2022; 4:41:41 > -
vw de Buğu çözme ekrandan değil. Sol tarafta far anahtarı üzerinde. Ön ve arka cam için.
-
Tamamen maliyet odaklı olaylar tüm fonksiyonların ekrana doldurulması.
En basitinden Golf 7.5'da olan klima kontrol paneli için en az yirmi tane plastik enjeksiyon kalıbı vardır. O kalıpların ömrü vardır. O kalıplardan çıkan ürünlerin tolerans sınırları vardır. Çıkan parçaların kaplanması vardır. Çıkan parçaların ara üründen nihai ürüne dönüştürülmesi için bir sürü takım, tezgah, alet ve işçilik vardır.
Ama bir yandan da ekranlar vardır. Zaten aracı örümcek ağı gibi ördüğün CanBus hattından ekrana fonksiyon ekleyerek çalıştırmak vardır. Emin olun öyle üç beş dolar değil çok ciddi rakamlar elde ediyorlardır bu değişikliklerden. Sadece para olarak da düşünmeyin zamandan da korkunç tasarruf ediyorlar.
Peki sağlıklı mı? Asla!
Mesela ben anahtarsız çalışan veya kolon kilidi elektronik olan araba almaktan korkuyorum. Arabanın çalışıp çalışmaması küp şeker kadar bir rölenin veya kalem ucu kadar bir siviçin insafında. Kolon kilidi arızası sadece Opel vesaire markalarda yaşanıyor zannetmeyin.
Otomatik vites araçla Anadolu'da uzun yola çıkarken korkuyorum. Arabanın yürümesi parmak kadar sekiz tane selonoid bobininin insafında.
Uçağa zorunda kalmadıkça binmiyorum. Binmemek için kırk takla atıyorum çünkü ters gidebilecek her şeyi biliyorum. Cehalet gerçekten mutluluktur.
Konumuza dönersek araç firmaları kendi faydalarına olan şeyleri insanların faydasınaymış gibi anlatmak konusunda uzman. Turbo motorlar 2010 onların başında mı icat edildi?
Yüksek basınç altında çalışacak motor parçaları eskiden imal edilemiyor muydu?
Düşük hacimli motorlar yirmi sene önce imkansız mıydı? Laboratuvar ortamında daha az karbon salan ancak gerçek Dünya'da yüksek hacimli benzer güçleri üreten motorlardan çok ama çok daha fazla karbon salınımı yapan motorlar üretilmek zorundalar mıydı?
Kırılan 1.4 TSI motorları hatırlayın. İnsanlar dediler ki beceremediler ondan böyle. Alakası yok arkadaşlar. Sanallaştırma yazılımları öyle bir haldeki artık üretmeden PC ortamında motorun marşına basıyorlar. Adamlar arabayı alan herkese motoru resmen iki defa sattı. Bu bir stratejidir. Uygun fiyatlı ve cazip kalarak satışları arttırmak ve asıl parayı müşteriden daha sonra almak üzerine kurulu bir strateji.
Ekranın uyanmama meselesine gelince. Yine maliyet odaklı bir olay. Nasıl anlatayım.
Şimdi çalışan bir USB donanımınızı bilgisayara taktığınızda görmediği olmuştur. Ne yaparsınız çıkarıp tekrar takar olmadı bilgisayarı yeniden başlatırsınız.
Televizyonu açtığınızda bazen kumandanın işlemediğini fark edersiniz. Kapatır açarsınız düzelir. Bazen bilgisayarı açarsınız ancak ekran bir türlü gelmek bilmez kapatır açarsınız düzelir.
Bunlar tekrar açılıp kapatılabilecek, sağlama ihtiyacı olmayan günlük teknolojilerdir. Ancak araçlar sizi taşıyor unutmayın.
Araçlarda birbiriyle haberleşen bir sürü devre vardır.
Aracınızı uzun süre kitli kaldıktan sonra çok sessiz bir yerde açtığınızı hatırlayın, şoför kapısını açtığınız anda motordan değişik sesler gelir. Diğer kapıları açtığınızda gelmez sadece kendi kapınızı açtığınızda. Gelen sesler motor stop klapesinden, gaz kelebeğinden veya yakıt pompasından gelmektedir. Aracınız motoru çalıştırmaya hazırlanmaktadır.
Araçlarda böyle hayatı öneme sahip donanımlar ayrı bir haberleşme hattı, olmasa da olur donanımlar ayrı bir haberleşme hattı kullanır. Daha doğrusu kullanırdı.
Yukarda arkadaş video atmış mesela yanabilecek tüm lambalar yandı diyor arkadaş. Anlamadım kendi kendine düzeldi diyor. Yada ekran gidiyor yine kendi kendine geliyor.
Olan şu arkadaşlar normalde devrelerin birbirini kontrol eden lojik mantık ve doğrulama üzerine çalışan ve geçiş veren fiziksel kısımları olur. Olurdu.
Olaylar şöyle gerçekleşirdi. Gövde Beyni > (ECU açıldın mı? Her şey yolunda mı?)< ECU (Evet her şey yolunda!)
Bunu gerçek fiziksel kısımların ürettiği veri ve sağlamalar ile yaparlardı. Şimdi ise olan şu.
Gövde Beyni > (Kontağa basılalı 15 saniye oldu ECU açılmış olmalı!) < ECU (Bir gerilim geliyor ama iç parametreleri taramayı bitirmedim açılamam. Gövde Beyni bunu tahmin etmeli!)
İşte alın size yazılımın marifetleri. Tebrikler artık 110 Dolar değerinde onlarca bağlantı noktasına sahip bir mikro kontrolcüye sahip bir devre yapmanıza gerek yok. Gerçek çıkışlara sahip 30 Dolarlık bir tane koyun ve işi bulanık mantığa bırakın!
Yazılım güncellemesi dedikleri şey işte bu kodları iyileştirmeye çalışmak. On saniye daha bekle öyle sor tamam mı canım :) Anlayacağınız eksilen sadece düğmeler değil.
Tabi bu saniye örnek açısından. O kadar uzun süreler bekleseler kullanıcı deneyimi felaket olurdu. Ama mili saniyeler mertebesinde olan bu.
Çok uzun oldu sonuna kadar okuduysanız teşekkürler, okuyup da aradığınızı bulamadıysanız da özür dilerim.
-
Eski 308'imde her ne kadar klima-havalandırma ekranda da olsa buğu çözme, cam rezistansı gibi hızlı ulaşılması gereken fonksiyonlar için konsolda fiziksel düğme mevcuttu. Yoksa diğer türlü yazdığınız gibi acil bir durumda kaza yaptırır.
-
Golf8DailyyoutubeI missed of ton of system crashes, but the good ones I still tried to capturehttps://www.youtube.com/watch?v=XTp9Yl2b8FI
-
Golf8DailyyoutubeJust picked up the car from the dealership and was promised everything is totally ok now. See for yourselfhttps://www.youtube.com/watch?v=0zKZPTruLGk
-
Golf8DailyyoutubeIt's lovely when in 95% of all drives your Infotainment system just doesn't workhttps://www.youtube.com/watch?v=GXI-xRAS-Qs
-
Golf8DailyyoutubeThe system crashed a second time right after reboot. The annoying part of this was, I was actually using the navigation function (from the VW system, not google maps)https://www.youtube.com/watch?v=0kcxwHO47uc
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X